Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

Las movilizaciones sociales siguen intentando evitar que se ejecuten los desahucios. Hoy, en Barcelona, 3 personas han resultado heridas en un enfrentamiento entre los mossos d'esquadra y un centenar vecinos que intentaban impedir el desalojo de una familia... Son los inquilinos de un piso del barrio del Clot. Tenían un alquiler de renta antigua y ahora, al actualizar el precio, NO pueden pagarlo. Los manifestantes han bloqueado la puerta, por lo que los agentes han tenido que entrar por el balcón para desalojar a la familia... En La Roca del Vallés, sesenta vecinos han conseguido retrasar el deshaucio de otro piso hasta septiembre.

DECLARA L'ASSASSÍ D'OSLO. No se sent culpable perquè vol salvar Noruega dels musulmans

Fred i cruel. Així s'ha mostrat l'assassí confés de la massacre d'Oslo. Ha declarat que NO se sent culpable perquè vol salvar Noruega dels musulmans. Diu que va actuar ajudat per dues cèl.lules encara actives. El jutge li ha decretat presó preventiva durant 8 mesos renovables

Emergència humanitària. El Banc Mundial dóna 350 milions d'euros a la Banya d'Àfrica

Somàlia necessita ajuda urgent. El Banc Mundial donarà prop de 350 milions d'euros per combatre la fam a la Banya d'Àfrica. ONG's catalanes que treballen en el terreny adverteixen de la situació límit, que amenaça 12 milions de persones.

Més desnonaments fallits. Els veïns ho impedeixen. Els polítics ho debaten

La pressió veïnal evita un desnonament a la Roca del Vallès. La situació de les famílies que NO poden pagar les hipoteques arriba al Parlament, on s'hi debat la possibilitat de saldar el deute amb el banc donant l'habitatge a canvi.

Cinquena tramesa de Salamanca. La ministra celebra el retorn dels papers a Catalunya malgrat el retard

Una partida més dels papers de Salamanca ja és oficialment a l'Arxiu Nacional de Catalunya. La ministra de cultura n'ha fet entrega aquesta tarda. El conseller Mascarell ho celebra tot i que arriba amb retard i encara falta un sisè enviament.

Alexis blaugrana. El xilè ja llueix com a jugador del Barça després d'una presentació multitudinària

Aquesta tarda hem vist ja Alexis Sánchez vestit de blaugrana. El xilè lluïrà el 9 del Barça les pròximes 5 temporades i avui ha tornat a quedar clar que és tot un ídol de masses. Ha dit que vol guanyar títols al Camp Nou i que ve a aprendre de Messi.

L'autor confés de la matança de Noruega ha comparegut davant el jutge a porta tancada. Segons el seu advocat, Anders Behring Breivik, té previst declarar-se no culpable tot i haver confessat ser l'únic responsable dels fets. Aquest migida el país ha guardat un minut de silenci en record a les víctimes./Més d'un centenar de persones intenten aturar un nou desnonament al barri del Clot, de Barcelona. Els llogaters no poden fer front a l'augment del del preu del lloguer que els demanen els propietaris.Tensió entre un centenar de veïns que volen impedir el desnonament d'una familia al barri del Clot i els Mossos d'Esquadra. També a la Roca del Vallés./Els nudistes de la platja de Sant Sebastià de Barcelona recullen firmes per evitar que l'Ajuntament hi prohibeixi la pràctica del nudisme. L'Ajuntament assegura que ha rebut queixes de veïns i dels club de natació situats al davant. Per això, des de fa uns dies la Guàrdia Urbana els està multant./Una empresa de Reus crea la primera targeta de traducció simultània per a turistes./El president de la Generalitat, Artur Mas, i l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, han acusat d'irresponsables els seus antecessors per haver signat acords impossibles de complir./Alguns pacients que han anat aquest matí a l'Hospital del Mar s'han trobat que els treballadors han fet una aturada de dues hores, com a la resta de centres del Parc Salut Mar./Pensant en els turistes estrangers, una empresa de Reus ha creat una

targeta que els ofereix traducció simultània./ El Barça presenta hores d'ara el primer fitxatge de l'estiu, Alexis Sánchez. El davanter xilè, que portarà el número 9, ha passat la revisió mèdica i tot seguit, ha signat contracte per les pròximes 5 temporades al despatx del president Sandro Rosell./L'Espanyol ultima la seva preparació a Peralada abans de presentar-se davant l'afició, dimecres, en un partit contra el Boca Juniors.... I avui, l'Informatiu ha parlat amb un dels líders de l'equip, Joan Verdú que creu que, enguany, han d'aspirar a alguna cosa més que la permanència./L'Uruguai ha guanyat la Copa Amèrica en imposar-se al Paraguai en la final per tres gols a zero./A MotoGp, l'australià Casey Stoner és més líder del Mundial després de guanyar anit el Gran Premi dels Estats Units... Stoner va superar amb una gran remuntada Jorge Lorenzo i Dani Pedrosa./I jornada discreta avui pels nedadors espanyols als Mundials de Xangai. Cap ha nedat una

final avui, només Erika Villaecija s'ha classificat per a la final dels 1500 metres lliures que es disputarà demà./La guàrdia urbana vigila molt de prop els nudistes de la platja de San Sebastià a Barcelona. Arran de la modificació de l'ordenança de civisme que regula la nuesa, la policia ja ha interposat les primeres sancions./Avui se li practica l'autòpsia al cadàver de la cantant Amy Winehouse, a qui van trobar morta dissabte a casa seva, a Londres

Noruega, de dol: L'autor de la matança compareix davant el jutge a porta tancada

Nous intents de desnonaments: El Parlament debat la possibilitat de saldar el deute amb el banc donant l'habitatge a canvi

Nudisme a la platja de Sant Sebastià: L'Ajuntament ha rebut queixes de veïns i dels clubs de natació situats al davant

Operatiu Xarxa al Metro: 12 per cent menys de denúncies per furt aquest cap de setmana

Traducció simultània: Una empresa crea una tarjeta que ofereix aquest servei als turistes que no parlen espanyol

Alexis ja és blaugrana: L'ex de l'Udinese signa per 5 temporades i és el primer xilè de la història del Barça

Nova setmana de mobilitzacions a diversos centres sanitaris afectats per la retallada pressupostària. Aquest dilluns els treballadors del consorci Parc Salut Mar, com ara l'Hospital de l'Esperança i el centre Perecamps, han començat aturades parcials en contra de l'expedient de regulació d'ocupació que pot significar l'acomiadament de gairebé 200 persones. D'altra banda, a molts centres d'atenció primària segueixen les protestes contra el tancament del servei d'urgències nocturn

En julio de 1936, la ciudad condal se disponía a acoger unos juegos alternativos a los celebrados en el Berlín nazi, una olimpíada popular que hubo de suspenderse como consecuencia del golpe militar que llevó a España a la Guerra Civil. Muchos de los atletas reunidos en Barcelona se unieron a la defensa armada de la República.

Tot Noruega , amb el govern i la corona al capdavant, intenta encaixar la commoció pel doble atemptat d'Oslo i l'illa d'Utoya amb una emocionant cerimònia a les 92 víctimes de la masacre. Una xifra que encara augmentarà segons ha reconegut el primer ministre noruec. La policia acaba de detenir a sis individus mes, presumptament relacionats amb el doble atemptat.

Els venedors de les parades del mercat de Sant Antoni i els clients coincideixen en les critiques al nou emplaçament provisional del mercat, al mateix barri de Barcelona. Denuncien que tenen poc espai, menys llum , que queda poc protegit del mal temps i que, en conjunt, han anat a pitjor.

Les empreses contracten directius cada cop més joves perquè consideren que tenen més capacitat d'adaptar-se als moments de crisi i als canvis tecnològics. La meitat tenen menys de 40 anys i treballadors més grans a càrrec seu. Mediadors i terapeutes treballen perquè aquest factor no es converteixi en focus de conflicte.

El Barça s'estrena a la pretemporada amb un empat a zero contra el Hajduk Split. Guardiola va fer jugar molts joves i l'equip va dominar però li va faltar punteria. Aquesta tarda arriba a Barcelona el desitjat Alexis Sánchez. L'Espanyol, de la seva banda, es va imposar per dos a un al Llagostera amb un altre gran gol d'Osvaldo.

Josep Antoni Duran i Lleida ja és formalment el candidat de Convergència i Unió a les eleccions generals del 2012. En el primer discurs, davant el consell Nacional que l'ha ratificat, Duran i Lleida ha reclamat un pacte d'Estat per a la propera legislatura capaç de crear més ocupació i també un pacte fiscal per a que Catalunya pugui reduir el dèficit.

Ja són, com a mínim, 91 les víctimes mortals comptabilitzades al doble atemptat d' Oslo. 84 haurien mort a l'illa d' Utoya i les altres set van perdre la vida per l'explosió d'una bomba al complex governamental de la capital noruega. Mentre s'investiga l'autoria dels atemptats, ja s'ha posat rostre al terror, el d'un noruec de 32 anys, d'ideologia d'ultradreta, tot i que no es descarten altres complicitats.

La guàrdia urbana es suma a la vigilància que ja feien els Mossos d'esquadra per mantenir sota control els robatoris al metro de Barcelona. La presència policial uniformada vol tenir un efecte dissuasori pels delinqüents i donar als usuaris i turistes més sensació de seguretat.

El Barça 2011-2012 s'estrena aquest vespre a Split contra el Haiduk en el primer amistós de la pre-temporada. Guardiola s'ha emportat 24 jugadors, entre els que no hi haurà Puyol, Xavi, Pedro i Piqué. Mentrestant, el club blaugrana continua insistint en el fitxatge de Cesc.

CATALUNYA, CAPITAL MUNDIAL DE MÒBILS. Ni Munich, ni París, el Mobile World Congress a Barcelona

Catalunya continuarà sent la capital mundial de les telecomunicacions mòbils fins el 2018. Barcelona acollirà el Mobile World Congrés, la fira més important de la industria de la comunicació mòbil. Un saló que suposa un impacte econòmic de 3.500 milions d'euros. La ciutat catalana s'ha imposat a Milà, MUnich i París .

Els mercats es calmen. Lleuger ascens de l'Ibex 35. Fitch fa tremolar l'economia

Després de l'eufòria dels darrers dies els mercats es calmen però mantenen el verd. L'ibex 35 tanca la tercera millor setmana de l'any amb una pujada discreta. L'agència Fitch revisa la qualificació del deute grec i torna a fer tremolar l'economia europea.

Reforma de la justícia. El sistema judicial espanyol s'assemblarà a l'americà

Comença la reforma de la justícia espanyola. Avui el consell de ministres ha aprovat el nou avantprojecte de llei d'enjudiciament criminal. Entre altres novetats, el fiscal serà qui portarà la investigació enlloc del jutge d'instrucció, i defensa i acusat s'asseuran junts.

Contra els carteristes. Mossos d'Esquadra i Guàrdia Urbana patrullaran plegats

LLuitar contra els carteristes al metro de Barcelona. És l'objectiu de la nova patrulla conjunta de mossos d'esquadra i guàrdia urbana. Les infraccions penals han incrementat un 3% el darrer mig any.

Bojan, a la Roma. El de Linyola se'n va per jugar més i creu que han sigut injustos amb ell

Bojan s'ha acomiadat avui del Barça per incorporar-se a la Roma. L'equip italià pagarà 12 milions d'euros pel de Linyola, però el Barça l'haurà de recomprar obligatòriament al juny 2013 per 13 milions. Bojan creu que en alguns moments han sigut injustos amb ell i diu que se'n va per jugar més.

Els Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Urbana de Barcelona intensificaran la vigilància a les instal·lacions del metro amb l'objectiu de frenar la proliferació de robatoris. És el resultat de la Junta de Seguretat Local que s'ha celebrat aquest divendres i que ha presidit per primera vegada l'alcalde Xavier Trias. La col·laboració policial s'estendrà a les platges i a les zones més turístiques on hi haurà patrulles mixtes de Mossos i Guàrdia Urbana que perseguiran també l'anomenat "top manta"

Segon rescat a Grècia: La borsa espanyola puja i la prima de risc baixa

Lluita contra els carteristes: Per primer cop la guàrdia urbana podrà patrullar al metro i fer-hi detencions

Estalvi farmacèutic: Farmacèutics i metges dubten de l'eficàcia del nou paquet de mesures

La sal més preuada: Val uns 6 euros els 150 grams i la cultiven a les salines del Delta de l'Ebre

Arrivederci Bojan: Marxa a la Roma per 12M i amb clàusula de recompra obligatòria per al 2013

"FROM B TO B": Margarit i Hauert, al Mercat de les Flors fins el 24 juliol

La borsa espanyola puja un 1% i se situa en els 10.115 punts. La prima del deute ha baixat fins el 270 punts bàsics. Són les conseqüències al segon rescat a Grècia, un acord del que Europa surt reforçada, segons Merkel./Pel govern, l'acord per rescatar Grècia és molt positiu./CaixaBank ha guanyat 833 milions en el primer semestre, un 11% més./Amb la crisi, la xifra de joves que ni estudien ni treballen s'ha disparat: són 150mil./A la contra trobem Lluís Armengol.Té 93, treballa d'advocat al seu despatx d'Olot i no té intenció de jubilar-se./La Junta de Seguretat Local de Barcelona s'ha reunit amb Trias com a president: reunió centrada en la campanya d'estiu que inclou actuacions contra el "top-manta"./El zelador d'Olot acusat de la mort d'11 ancians, no va actuar com un assassí en sèrie./El sector farmacèutic no ha acollit bé la decisió de sanitat de generalitzar a tot l'Estat la prescripció de fàrmacs genèrics./Evitar l'aigua estancada en recipients a jardins i patis, tractar amb insecticides el clavegueram i les plantes i netejar sempre els cubells d'escombraries són els consell de la UAB per evitar el mosquit tigre./Al Delta de l'Ebre a la punta de la Banya a les salines hi recullen la sal més preuada de l'alta gastronomia: la flor de sal./Broquetes de fruites, sucs d'hortalisses, xarrups de gaspatxo...aixó és el que s'han trobat els turistes que han aterrat aquest matí a l'aeroport del Prat./Més que una adéu, el de Bojan és un fins aviat./ L'Espanyol encara la recta final de la concentració a Peralada./ La natació sincronitzada ha aconseguit una nova medalla als Mundials de Xangai./Aquest és un cap de setmana de motor amb el Gran Premi d'Alemanya de Fòrmula 1 i el Gran Premi dels Estats Units de motociclisme./Dansa: la catalana Àngels Margarit i el suís Thomas Hauert

REUNIÓ DE LÍDERS. L'Eurogrup acorda allargar terminis i rebaixar els tipus

Cimera fructífera a Brussel.les. En una reunió que encara es duu a terme, l'Eurogrup hauria trobat la solució al segon rescat de Grècia. Els líders de l'eurozona han acordat allargar els terminis de devolució dels préstecs i baixar els tipus d'interès.

Els mercats respiren. Tanquen amb beneficis. Es relaxa el deute espanyol

L'acord sobre Grècia ha donat oxigen als parquets europeus que han tancat en verd. L'Ibex 35 ha guanyat quasi un 3% també empès per la bona rebuda de l'emissió de deute del Tresor. En aquesta línia positiva, la pressió sobre la prima de risc espanyola s'ha relaxat.

Lleis Òmnibus. A tràmit amb el suport de CiU, PSC, PP i Solidaritat

Llum verda al Parlament a les lleis òmnibus de simplificació de l'administració pública. L'aprovació perquè s'admeti a tràmit ha estat gràcies als vots de CiU, PSC, PP i Solidaritat

Enlloc de mobles, marihuana. Els detinguts convertien pisos en autèntiques plantacions

14 dels 15 detinguts en una de les operacions antidroga més importants de Catalunya són a la presó. La Guàrdia Civil ha desmantellat un grup que, a més de traficar amb tot tipus de substàncies, havia convertit 4 pisos de Terrassa en sofisticades plantacions de marihuana.

Alexis, a punt. El Barça espera fer oficial el fitxatge del xilè a les pròximes hores

El Barça espera fer oficial a les pròximes hores el fitxatge d'Alexis Sánchez. El vicepresident Josep Maria Bertomeu i el director esportiu Andoni Zubizarreta han tancat aquesta tarda l'acord amb l'Udinese i el davanter xilè. Però ara falta que Alexis es deslligui definitivament de l'equip italià.

El ple del Parlament ha admès a tràmit les dues lleis òmnibus que quedaven pendents després que, ahir, n'aprovessin el tràmit de la primera./Durant el debat, retrets continus entre el govern i l'oposició./Via Lliure al Congrés dels Diputats a la llei de Reforma de les Pensions que ajorna l'edat de jubilació als 67 anys./Jornada important avui a la zona euro, perquè els caps d'estat i de govern es reuneixen a Brusel·les per intentar arribar a un acord pel segon paquet d'ajudes a Grècia. La cancellera alemanya Angela Merkel confia en que es podrà arribar a un acord./Artur Mas, l'ex-president Jordi Pujol i companys de la professió han destacat el paper fonamental de Sentís al periodisme i la cultura catalana./La Pedrera es convertirà en el primer espai educatiu sobre Gaudí i el modernisme./Els agents rurals treballen per aclarir si l'incendi de La Riba va ser intencionat./ Avui es compleixen 2 anys de l'incendi d'Horta de Sant Joan, en el que van morir 5 bombers./La Guàrdia Civil ha desmantellat un grup que, a més de traficar amb tot tipus de drogues, havia convertit 4 pisos de Terrassa en sofisticades plantacions de marihuana./L'Espanyol, de la seva banda, va empatar a zero en el seu segon partit de la pretemporada. Contra el Palafrugell./Ara, sí.... sembla que avui va de de bó, i aquest matí reunits en el mateix hotel de Barcelona el representant d'Alexis Sánchez i els del barça./ I als mundials de Natació de Xangai nova medalla, la cinquena ja, per a la sincronitzada espanyola. /Desprès de vint anys en actiu, el waterpolista Dani Balllart es retira per assumir la direcció tècnica del Club Natació Sabadell./ Al Tour de França, avui es disputa l'etapa reina entre Pinerolo i el cim del Galibier. /Carmen és la primera òpera que aborda la violència de gènere. Així ha vist Calixte Bieito./El cèlebre trompetista Quincy Jones va anar desgranant, anit, a Peralada, la seva intensa vida

El Parlament ha donat llum verda aquest dijous a la tramitació de dos projectes de llei més de l'anomenat paquet òmnibus. Es tracta concretament de la d'Agilitat i Reestructuració Administrativa, i la de Promoció de l'Activitat Econòmica, dos projectes que pretenen fer menys feixuga la burocràcia administrativa i donar un impuls a l'economia per superar la crisi. CiU, PSC i Solidaritat han votat plegats per rebutjar l'esmena presentada per Iniciativa-Verds, mentre que la resta de grups s'han abstingut.