Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

SÁNCHEZ, PRESIDENT: EL LÍDER DEL PSOE GUANYA LA MOCIÓ DE CENSURA AMB 180 VOTS A FAVOR, 169 EN CONTRA I 1 ABSTENCIÓ

Pedro Sánchez és el nou president del govern. Amb 180 vots a favor, 169 en contra i una abstenció, el líder del PSOE ha guanyat la moció de censura contra Mariano Rajoy. La presidenta del Congrés ho comunicarà a dos quarts de quatre al rei i, un cop publicat al BOE, ja podrà prendre posessió del càrrec. Aquest ha estat el seu primer missatge.

RAJOY, EXPRESIDENT: S'ACOMIADA DEL CONGRÉS DIENT QUE HA ESTAT UN HONOR I QUE DEIXA UNA ESPANYA MILLOR

L'altre cara del dia és la de Mariano Rajoy. Com va fer ahir a la tarda, no ha assistit al debat i ha arribat al Congrés just per la votació. Abans, s'ha volgut acomiadar visiblement emocionat. Ara haurà d'afrontar el seu futur i del PP.

GOVERN DE LA GENERALITAT: DEMÀ PRENDRAN POSSESSIÓ ELS NOUS CONSELLERS I ES PODRÀ AIXECAR L'APLICACIÓ DEL 155

La publicació al Diari Oficial de la Generalitat dels noms del nou govern català ha estat una de les últimes decisions de Rajoy. Els consellers pendran possessió demà al matí i després es reuniran per primera vegada. D'aquesta manera, també s'aixecarà l'aplicació de l'article 155

CANVIS A L'AEROPORT: ES COMENÇA A COBRAR ALS COTXES QUE APARQUEN A LA VORERA DE LA TERMINAL 1

l'aeroport del Prat ha començat a cobrar els cotxes que paren a la vorera de la terminal 1. Els primers 15 minuts són gratuïts però a partir d'aleshores es comença a cobrar segons els minuts que s'hi estigui. Als usuaris la mesura els ha agafat de sorpresa.

ACABA DE RENOVAR: POCHETTINO NO LI TANCA LA PORTA AL MADRID, TOT I ASSEGURAR QUE ESTÀ MOLT BÉ AL TOTTENHAM

Mauricio Pochetino es deixa estimar pel Madrid sense tancar cap porta, tot i que acaba de renovar i referma el seu compromís amb el Tottenham. L'exentrenador de l'Espanyol ho ha dit aquest migdia a Barcelona, en la presentació d'un llibre sobre la seva trajectòria

El coordinador de diputados y senadores del PDeCAT, Jordi Xuclà, ha afirmado en Las mañanas de RNE que "se abre una nueva etapa de diálogo y para la que aún solo hemos puestos las bases en estos últimos días". A propósito del nombramiento de los nuevos consejeros en el Diario Oficial de la Generalitat de Cataluña, ha dicho que se tendrían que haber hecho hace semanas.

El programa de debat de TVE Catalunya se centra en la moció de censura i en la formació de govern de la Generalitat.

Els encarregats de repassar l'actualitat política de la setmana seran els analistes Carles Fernández, Rafa López, Ástrid Barrio, Anna Simó, Xavier Fina i Martí Saballs.

"El Debat de La 1" és el programa de TVE Catalunya centrat en l'actualitat política. Està dirigit i presentat per Quim Barnola i s'emet els dijous a la nit a La 1, després de la sèrie 'Fugitiva'.

@elDebat_La1

MOCIÓ DE CENSURA: DUR INTERCANVI ENTRE PEDRO SÁNCHEZ I MARIANO RAJOY EN LA PRIMERA SESSIÓ DEL DEBAT

Intens debat entre Sánchez i Rajoy en la primera sessió de la moció de censura. El candidat ha demanat insistentment al president del govern que dimiteixi per retirar la moció i Rajoy li ha dit que, ara, manté la confiança dels ciutadans i el Congrés. Pendent del PNB, Sánchez ha dit que mantindrà els pressupostos aprovats fa una setmana amb les inversions aconseguides pels bascos.

MOCIÓ DE CENSURA: LA SITUACIÓ POLÍTICA A CATALUNYA MARCA GRAN PART DE LES INTERVENCIONS DURANT EL DEBAT

Pedro Sánchez ha justificat la moció per la inacció de Rajoy després de la sentència del cas Gürtel. De fet, ha demanat insistentment al president del govern que dimiteixi per retirar la moció. Tot plegat en un discurs en el que ha buscat la complicitat dels nacionalistes bascos y de l'independentisme català.

VIURE EN LA PRECARIETAT: MÉS DE LA MEITAT DELS USUARIS DE CÀRITAS NO TENEN UN HABITATGE AMB UNES MÍNIMES CONDICIONS

Més de la meitat de les 22.600 persones que atén Càritas NO compta amb un habitatge digne i una quarta part viu en habitacions rellogades. L'entitat alerta que la precarietat s'ha convertit en una manera de viure per moltes persones sobretot perquè tenir feina no garanteix poder cobrir despeses

3 CHAMPIONS SEGUIDES: ZINÉDINE ZIDANE SORPRÈN TOTHOM ANUNCIANT QUE EL CURS QUE VE JA NO SERÀ TÈCNIC DEL R.MADRID

La noticia més inesperada del matí és la decisió de Zinedine Zidane d'abandonar el Reial Madrid cinc dies després de guanyar la seva tercera Champions consecutiva.

TORNA EL PRIMAVERA: BJÖRK I NICK CAVE SÓN ELS PLATS FORTS D'AQUESTA NIT AL PARC DEL FÒRUM

Björk i Nick Cave són els dos plats forts d'avui al festival Primavera sound, que va començar anit amb l'actuació destacada i gratuïta de Belle and Sebastian. El festival s'obre també a noves tendències musicals com el Trapp i compta, per primera vegada, amb una parada informativa sobre com actuar en cas d'agressió sexual.

--------------------

Intens debat entre Sánchez i Rajoy en la primera sessió de la moció de censura. El candidat ha demanat insistentment al president del govern que dimiteixi per retirar la moció i Rajoy li ha dit que, ara, manté la confiança dels ciutadans i el Congrés. Pendent del PNB, Sánchez ha dit que mantindrà els pressupostos aprovats fa una setmana amb les inversions aconseguides pels bascos.

Pedro Sánchez ha justificat la moció per la inacció de Rajoy després de la sentència del cas Gürtel. De fet, ha demanat insistentment al president del govern que dimiteixi per retirar la moció. Tot plegat en un discurs en el que ha buscat la complicitat dels nacionalistes bascos y de l'independentisme català.

Més de la meitat de les 22.600 persones que atén Càritas NO compta amb un habitatge digne i una quarta part viu en habitacions rellogades. L'entitat alerta que la precarietat s'ha convertit en una manera de viure per moltes persones sobretot perquè tenir feina no garanteix poder cobrir despeses

La noticia més inesperada del matí és la decisió de Zinedine Zidane d'abandonar el Reial Madrid cinc dies després de guanyar la seva tercera Champions consecutiva.

Björk i Nick Cave són els dos plats forts d'avui al festival Primavera sound, que va començar anit amb l'actuació destacada i gratuïta de Belle and Sebastian. El festival s'obre també a noves tendències musicals com el Trapp i compta, per primera vegada, amb una parada informativa sobre com actuar en cas d'agressió sexual.

  • Quim Torra està a l'espera de que el govern publiqui oficialment el nomenament dels seus nous consellers. Es tracta d'un nou govern de la Generalitat, paritari i que no inclou ni empresonats ni fugits de la justícia. Aquest matí el president s'ha reunit al Parlament amb el grup de Junts per Catalunya i alguns dels futurs consellers abans de viatjar a Brussel·les.
  • La vicepresidenta Soraya Sáenz de Santamaria ha confirmat que s'aixecarà la vigència de l'article 155. Però ha advertit que estaran molt atents al que faci el nou govern de la Generalitat.
  • Un dur intercanvi de retrets en una sessió de control carregada de tensió i on la situació a Catalunya ha compartit protagonisme amb la moció de censura de Pedro Sánchez, que es començara a debatre demà al matí./ El delegat del govern a Catalunya qüalifica la moció de censura com un perill per a l'estabilitat del país.
  • L'Argentina de Leo Messi viatja avui cap a Barcelona on faran la preparació entrenant a la ciutat esportiva del Barça. Ahir van disputar un amistós a la Bombonera amb tres gols de Leo Messi./La Lliga ha presentat denúncia perquè s'investigui si l'Osca-Nàstic de diumenge ha estat objecte d'una trama d'apostes il·legals.
  • Són els primers aspirants a l'edició d'Operación Triunfo 2018, que aquest matí feien llargues cues a l'esplanada olímpica somiant ser admesos i mirant de controlar els nervis. Barcelona és la primera de les 10 ciutats on s'ha organitzat el càsting.
  • I aquesta nit comença el PRIMAVERA SOUND amb la ja tradicional jornada d'actuacions gratuïtes. El macrofestival de Barcelona arriba a les 18 edicions amb un cartell eclèctic i variat però ple noms de primera fila.

NOU GOVERN: TORRA ESPERA LA PUBLICACIÓ DELS NOMS DELS CONSELLERS PER CONVOCAR LA PRESA DE POSSESSIÓ

Quim Torra espera que el govern publiqui el decret amb els noms del nou executiu de la Generalitat per convocar la presa de possessió dels consellers, entre els que no hi ha ni empresonats ni fugits de la justícia. El president s'ha reunit aquest matí amb el grup de Junts per Catalunya i ara viatja a Brussel·les per trobar-se amb Toni Comín i Lluís Puig que han renunciat a ser consellers.

ARTICLE 155: EL GOVERN GARANTEIX QUE L'AIXECARÀ PERÒ ADVERTEIX TORRA QUE HA DE COMPLIR LA LLEI

Intercanvi d'opinions sobre Catalunya en una sessió de control al govern al Congrés que s'ha convertit en un autèntic aperitiu del que serà demà el debat de la moció de censura de Pedro Sánchez que, a hores d'ara, encara no té els vots garantits. Mariano Rajoy ha reaparegut defensant la seva gestió.

MOCIÓ DE CENSURA: RAJOY DIU QUE NO PENSA DIMITIR MENTRE CONTINUA LA INCERTESA SOBRE LA VOTACIÓ DE DIVENDRES

Tot plegat quan falten menys de 24 hores de la moció de censura de Pedro Sánchez. Rajoy diu que no dimitirà i ha rebut el suport dels diputats del PP. Els socialistes segueixen sense saber si tenen tots els suports. Ciutadans hauria proposat al PSOE noms com Ramón Jáuregui o Javier Solana per fer una moció que portés a eleccions. Podem no descartar pactar amb Rivera si fracassen els socialistes.

CÀSTING OT: MILERS D'ASPIRANTS PARTICIPEN A BARCELONA A LA PRIMERA PROVA PER ENTRAR AL CONCURS

Avui comença el Primavera sound, que fins diumenge omple de música indie el parc del fòrum i algunes places de Barcelona.

una ciutat que avui ha acollit el primer càsting de la nova edició d'Operación Triunfo. Sota la pluja, milers d'aspirants fan cua des de primera hora per aconseguir passar la primera prova per obtenir una plaça a l'acadèmia del concurs de Televisió Española.

CHAMPIONS I MUNDIAL: MESSI TRIOMFA AMB L'ARGENTINA ABANS DEL MUNDIAL I GUARDIOLA ES TREU EL BARRET DAVANT EL R. MADRID

la selecció de l'Argentina, camí del Mundial, ha guanyat Haití per 4 a 0 amb 3 gols de Leo Messi. Mentrestant, encara cueja la tretzena Champions del Reial Madrid. Pep Guardiola es treu el barret davant el rendiment de l'entitat blanca.

NOU GOVERN: TORRA ESPERA LA PUBLICACIÓ DELS NOMS DELS CONSELLERS PER CONVOCAR LA PRESA DE POSSESSIÓ

Quim Torra espera que el govern publiqui el decret amb els noms del nou executiu de la Generalitat per convocar la presa de possessió dels consellers, entre els que no hi ha ni empresonats ni fugits de la justícia. El president s'ha reunit aquest matí amb el grup de Junts per Catalunya i ara viatja a Brussel·les per trobar-se amb Toni Comín i Lluís Puig que han renunciat a ser consellers.

ARTICLE 155: EL GOVERN GARANTEIX QUE L'AIXECARÀ PERÒ ADVERTEIX TORRA QUE HA DE COMPLIR LA LLEI

Intercanvi d'opinions sobre Catalunya en una sessió de control al govern al Congrés que s'ha convertit en un autèntic aperitiu del que serà demà el debat de la moció de censura de Pedro Sánchez que, a hores d'ara, encara no té els vots garantits. Mariano Rajoy ha reaparegut defensant la seva gestió.

MOCIÓ DE CENSURA: RAJOY DIU QUE NO PENSA DIMITIR MENTRE CONTINUA LA INCERTESA SOBRE LA VOTACIÓ DE DIVENDRES

Tot plegat quan falten menys de 24 hores de la moció de censura de Pedro Sánchez. Rajoy diu que no dimitirà i ha rebut el suport dels diputats del PP. Els socialistes segueixen sense saber si tenen tots els suports. Ciutadans hauria proposat al PSOE noms com Ramón Jáuregui o Javier Solana per fer una moció que portés a eleccions. Podem no descartar pactar amb Rivera si fracassen els socialistes.

CÀSTING OT: MILERS D'ASPIRANTS PARTICIPEN A BARCELONA A LA PRIMERA PROVA PER ENTRAR AL CONCURS

Avui comença el Primavera sound, que fins diumenge omple de música indie el parc del fòrum i algunes places de Barcelona.

una ciutat que avui ha acollit el primer càsting de la nova edició d'Operación Triunfo. Sota la pluja, milers d'aspirants fan cua des de primera hora per aconseguir passar la primera prova per obtenir una plaça a l'acadèmia del concurs de Televisió Española.

CHAMPIONS I MUNDIAL: MESSI TRIOMFA AMB L'ARGENTINA ABANS DEL MUNDIAL I GUARDIOLA ES TREU EL BARRET DAVANT EL R. MADRID

la selecció de l'Argentina, camí del Mundial, ha guanyat Haití per 4 a 0 amb 3 gols de Leo Messi. Mentrestant, encara cueja la tretzena Champions del Reial Madrid. Pep Guardiola es treu el barret davant el rendiment de l'entitat blanca.

La situació política a Catalunya porta molt de temps enrarida. I això que pràcticament cada setmana escoltem apel·lacions al diàleg, ja sigui per carta o en algun discurs. Però, per les raons que sigui, no es produeix. Hem preguntat a experts en conflicte i en mediació què és el diàleg i en quines condicions es pot donar:

Xavier Pastor, Director del potgrau ‘Resolució de Conflictes’ de la Universitat de Girona y profesor de la Universitat Obeta de Catalunya.

Javier Wilhem, Codirector del màster ‘Mediació Professional ‘ de la Universitat Pompeu Fabra.

Fracesc Torralba, Filòsof i teòleg.