L'actualitat de Catalunya a L'Informatiu:
El govern català insisteix: vol més controls a estacions i aeroports per detectar contagiats provinents de Madrid
Salut escurça de 14 a 10 dies les quarantenes dels contactes estrets dels positius per Covid
A partir d'avui el preu dels lloguers a 60 ciutats catalanes queda regulat per llei
El govern de l'Estat dona llum verda avui al decret que regularà el teletreball. Caldrà signar un acord per escrit amb l'empresa, serà sempre voluntari i es podrà tornar a la presencialitat si es canvia d'opinió. L'empresa posarà a disposició de l'empleat l'equip necessari i pagarà les despeses que s'en derivin de desenvolupar la feina al domicili.
El Govern de l'Estat tancarà un acord amb les CCAA per a reduir de 14 a 10 la quarentena a partir de la setmana vinent. Les dades d'avui d'evolució de la pandèmia però mostren un repunt del risc de rebrot en les darreres 24 hores. Augmenta 18 punts, fins als 186. El nombre de positius creix en gairebé un altre miler i s'han notificat 6 noves defuncions.
Entra en vigor la llei que regula el preu del lloguer a 60 municipis catalans amb més de 20 mil habitants. A partir d'ara el preu no pot augmentar respecte el contracte anterior i en cap cas pot ser superior a l'índex de referència de la Generalitat. Un estudi de Save the Children constata que 7 de cada 10 adolescents catalans consumeixen pornografia i hi accedeixen per primera vegada als 12 anys.
El secretario de Salud Pública de la Generalitat, Josep Maria Argimon, ha anunciado en una entrevista a TV3 que la semana que viene Cataluña va a reducir de 14 a 10 días la cuarentena de contactos estrechos por coronavirus. Argimon ha dicho que el objetivo es mejorar el cumplimiento de la cuarentena e igualarla con el tiempo que tiene que estar aislado una persona infectada, que ya es de 10 días.
Govern i agents socials estudien avui solucions per aquells pares que no puguin anar a treballar perquè hagin de cuidar als seus fills si són posats en quarentena pel coronavirus. Hi ha una reunió convocada aquest migdia al Palau de la Generalitat. La trobada l'encapçala el president, Quim Torra, qui en les últimes hores ha recomanat als catalans no viatjar a Madrid davant les dades de la pandèmia en aquella comunitat. La presidenta madrilenya Isabel Díaz Ayuso ha censurat les paraules de Torra.
La pandèmia ha sumat prop de 1.000 nous positius aquest dilluns i 11 noves defuncions. Puja el risc de rebrot i la velocitat de transmissió. El govern plantejarà tanca parcs infantils públics si la incidència de la COVID continua a l'alça. D'altra banda des d'avui cinemes, teatres, i sales de concerts poden omplir fins a un 70 per cent l'aforament.
Els metges interns residents, els MIR, compleixen la segona jornada de vaga, mentre experts en salut han calculat que caldria una inversió de 5mil milions d'euros en 5 anys per a què el sistema públic comptés amb un finançament suficient.
Hoy entran en vigor en Cataluña los límites en el precio del alquiler fijados por la Generalitat. Los contratos que se firmen o se renueven a partir de este martes deben ajustarse a esos máximos establecidos en más de medio centenar de municipios catalanes, en los que alquilar una vivienda es menos asequible, entre ellos las cuatro capitales provinciales. Para José García Montalvo, catedrático de Economía de la Universidad Pompeu Fabra, una medida "con un diagnóstico erróneo" que no va a ser útil "como ya se ha demostrado en otros lugares donde se ha aplicado esta medida". En su entrevista en Las mañanas de RNE con Íñigo Alfonso, Montalvo también ha recalcado que no cree que en el alquiler "haya una burbuja" sino que el "desajuste" viene por la escasez de oferta.
- El presidente catalán pide a Madrid "medidas más drásticas" como que no se permita viajar fuera de la comunidad
- Coronavirus: última hora en directo | Mapa de España | Mapa mundial
- Municipios confinados | Evolución de la curva | Qué se sabe de la vacuna
L'actualitat de Catalunya a L'Informatiu:
Dia mundial de l'Alzheimer: L'aïllament per la Covid-19 agreuja una malaltia que a Catalunya tenen 86 mil persones
La reforma del delicte de sedició, a debat: Al programa ‘Cafè d’idees’ Pere Aragonès insisteix que cal una llei d’amnistia
Es tripliquen els desnonaments: Augmenten després de la moratoria de 6 mesos per la pandèmia
Los acusados por cortar la ronda de Dalt en Barcelona alegan derecho a la huelga y niegan ser CDR
- Los hechos sucedieron durante la huelga independentista del 8 de noviembre de 2017
- El fiscal pide entre tres y cinco años de cárcel para los acusados
El vicepresident del govern i líder d'Esquerra Republicana, Pere Aragonès, ha defensat l'amnistia com la solució al problema polític català, però s'ha obert a la possiblitat de donar suport a una reforma del codi penal que suposi la modificació del delicte de sedició. Per a Pere Aragonés només seria una solució parcial.
En les darreres 24 hores de nou quasi un miler de nous positius. 989 dels quals 949 confirmats per PCR i s'han registrat 11 noves defuncions. Hi ha 34 ingressos hospitalaris més, fins a un total de 788 persones ingressades, de les quals 134 a les unitats de cures intensives, 10 més que ahir. Puja gairebé 6 punts el risc de rebrot i la velocitat de transmissió arriba a la barrera de l'1.
Experts en sanitat han presentat avui al govern un document amb mesures per transformar el sistema sanitari públic de salut. Una inversió de 5mil milions en 5 anys, una major integració del model assistencial, més recerca i innovació són algunes de les propostes.
Concentració dels MIR davant del departament de salut en el primer dels tres dies de vaga per reclamar millores formatives i laborals. I Fira de Barcelona que ha recuperat l'activitat presencial amb el Saló d'Ocupació i el Biz-Barcelona. Ambdós salons compten amb estrictes mesures anticovid. Des d'avui i fins dimecres, esperen aplegar fins a 10 mil visitants.
El vicepresidente del Govern, Pere Aragonés, ha afirmado este lunes que reformar el delito de sedición en el Código Penal para favorecer la situación de los presos del 'procés' sería una solución "parcial", aunque se ha mostrado abierto a "estudiar" la propuesta que plantee el Gobierno. En declaraciones a Ràdio 4, Aragonés ha salido al paso de la posibilidad de que el Gobierno de Pedro Sánchez modifique el delito de sedición en el Código Penal antes de las elecciones catalanas para tratar de acortar las penas de los presos independentistas. Según Aragonés, "si se plantean modificar el Código Penal es porque reconocen que la sentencia es injusta", aunque en cualquier caso "la mejor solución es una ley de amnistía".
El presidente de la Generalitat, Quim Torra, ha dedicado este domingo al presidente del Gobierno, Pedro Sánchez, la expresión catalana "tros de quòniam" (equivalente a necio en castellano) después de que el líder del PSOE le acusara de judicializar el conflicto catalán. Nos dice -Pedro Sánchez- que somos los independentistas los que judicializamos la política. No señor. Los señores Jordi Cuixart y Jordi Sànchez son honorables líderes civiles que tenían todo el derecho de expresarse libremente y están en la cárcel", ha remarcado Torra el día que se cumplen tres años de la manifestación en Rambla Catalunya contra los registros judiciales en la sede del Departamento de Economía en los días previos al referéndum unilateral del 1 de octubre de 2017.
L'actualitat de L'Informatiu del cap de setmana:
Sense full de ruta: Divisió de l'independentisme tres anys després de les protestes a la Conselleria d'Economia
Buscant acord: Empresa i sindicats de Sant Gobain recogien amb la mediació de la Generalitat
Avenços telemedicina: Els diabètics poden reduir desplaçaments a l'hospital i evitar possibles contagis
Últim amistòs: Un gol de Griezmann dona el Gamper al Barça i Bartomeu diu que no dimitirà
Barcelona ha comenzado este sábado un cribaje masivo en el barrio de Trinitat Vella para detectar nuevos contagios y asintomáticos. Se trata del cuarto realizado en la ciudad condal y el objetivo es llegar a realizar 1.200 pruebas en dos días. Coronavirus: última hora.
L'actualitat de L'Informatiu del cap de setmana:
Cribatges massius: Catalunya registra 1356 positius per proves PCR en 24 hores
Malaltia poc coneguda: El lipedema afecta 2 de cada 10 dones i provoca inflamació per greix en braços i cames
Reunió a Barcelona: Yolanda Díaz es reuneix amb els representats de CC.OO. i UGT
Últim assaig: El Barça rep a l'Elx al Gamper amb la moció de censura com a rerefons
El piloto español ha señalado que el día "ha sido positivo" en el Circuit de Catalunya y que se "ha encontrado mejor con la moto", en comparación a la última carrera en Teruel. Bautista ha confesado que "en esta pista es muy imporante la vida del neumático a lo largo de todas la vueltas, en el pasado siempre ha habido problemas" y ha apuntado a que esperan avanzar con la electrónica para ser competitivos.
[WorldSBK 2020, Ronda de Cataluña en directo, del 18 al 20 de septiembre en Teledeporte y +tdp]
El Parlament rechaza acatar la decisión del Tribunal Supremo sobre la inhabilitación de Torra
- Rechaza una propuesta de Cs para que el Parlament acate la decisión del Supremo, que emitirá en los próximos días
- Aprueba otra de los partidos independentistas: solo el Parlament tiene "legitimidad" para retirar la confianza a Torra
- Los test PCR a los compañeros de un positivo se harán en unidades móviles en los centros
- Coronavirus: última hora en directo | Mapa de España | Mapa mundial
- Municipios confinados | Evolución de la curva | Qué se sabe de la vacuna
- El Supremo ha celebrado este jueves una vista sobre el recurso de Torra contra la condena de año y medio de inhabilitación
- De confirmarse su inhabilitación, Torra estaría condenado por sentencia firme y debería abandonar su cargo como 'president'
El presidente de la Generalitat de Cataluña, Quim Torra, ha acusado al Gobierno español de que será el "culpable" si finalmente se confirma su condena de inhabilitación por desobendiencia. Al respecto, el Ejecutivo ha respondido a las críticas de Quim Torra y ha asegurado que nadie está por encima de la ley. El PP ha asegurado que hay recuperar el sentido común en Cataluña, y los partidos independentistas han vuelto a hablar de represión.