Ada Parellada torna al Cafè d'idees de Gemma Nierga per explicar-nos-ho tot sobre la Mona de Pasqua, a les portes de Setmana Santa. Ens explica d'on ve tot plegat, d'on surt el nom i què acostuma a ser aquesta elaboració. I també ens regala solucions per als padrins pobres, com una cistella feta amb xocolata o fer una mona amb el fillol.
En aquest sentit, en la secció Històries de bar també ens regala una recepta per fer la Mona de Pasqua. És una mica llarga, però és la més senzilla que podem trobar, amb la base de pa de pessic, sucat amb almívar, farcit de trufa i acabat amb melmelada. I la podrem acabar tunejant al nostre gust.
La recepta de Mona de Pasqua d'Ada ParelladaLa recepta de Mona de Pasqua d'Ada Parellada
Ingredients |
Preparació |
- Per al pa de pessic bàsic: 120 g sucre, 110 g farina, 1 pessic de sal
- Per encamisar el motlle: 25 g de mantega, 20 g de farina
- Per l’almívar: 150 g de sucre, 150 g d’aigua
- Per la trufa: 150 g de xocolata, 150 g de nata líquida, 250 g de nata líquida
- 150 g de melmelada de maduixa
- 150 g d’ametlla torrada
|
- Fem el pa de pessic bàsic. Separem els rovells de les clares. En un bol posem les clares amb un pessic de sal i comencem a batre amb unes barnilles elèctriques. Anem abocant 60 g de sucre en forma de pluja. Batem a màxima potència fins a aconseguir que la clara sigui ben ferma. En un altre bol, posem els rovells amb l’altra meitat del sucre (60 g) i batem a màxima potència fins que faci cordó, que vol dir que els rovells són ben blancs i ferms i es pot fins i tot dibuixar una lletra. Tamisem la farina. Anem posant cullerada de farina als rovells i cullerada de clares muntades. Fem moviments envolvents amb molta cura fins a aconseguir integrar la farina, però que no s’abaixin les clares. Anem combinant les cullerades de farina i de clares fins a acabar. Engreixem un motlle de 22 cm amb mantega i després hi escampem farina fent petits copets. Hi posem la barreja i enfornem a 170ºC 25 minuts.
- Fem l’almívar. En una cassola barregem l’aigua i el sucre i fem bullir tres minuts, a foc baix. Reservem.
- Ara fem la trufa. Comencem fent bullir 150 g de nata. Quan sigui ben calenta, la retirem del foc i hi aboquem la xocolata. Barregem amb unes varetes fins que la xocolata es dissolgui del tot i quedi ben emulsionada. Deixem refredar. Muntem els 250 g de nata (cal que sigui freda!) amb una batedora elèctrica fins que sigui ben ferma i la integrem a la ganache freda (però que encara sigui tova). Posem dins una mànega pastissera i reservem.
- Obrim el pa de pessic per la meitat i pintem les dues parts amb l’almívar. El farcim amb melmelada de maduixes. Tapem i untem amb la trufa, allisem perquè quedi tot ben cobert. Acabem fent decoracions amb la trufa que ens quedi. Adherim l’ametlla torrada a les vores i ja ho podrem decorar al gust de cadascú amb figures de xocolata, ous, plomes i pollets!
|