Helvètica dona vida a l'animació
- Flora Saura parla amb l'estudi Citoplasma Stop Motion i Device
- Júlia Solans explica la història de l'animació
- Recupera els capítols d'Helvètica a RTVE Play
Les pel·lícules i sèries animades sovint són dedicats a la canalla. Però qui hi ha darrer són adults que dediquen hores i hores a un treball que minuciós i amb molt d'amor. Al capítol d'Helvètica dedicat al disseny d'animació la Flora Saura visita estudis locals que donen màgia a personatges, escenaris i històries amb les seves creacions. I és que darrere de cada animació hi ha un procés extens i molt detallat. Saura el descobreix!
Una de les seves parades és al Citoplasma Stop Motion, on coneix l'Eduard Puerta i la Irene Iborra. Aquests dos artistes es dediquen a l'animació stop-motion, basada a fer fotografies, una darrere l'altra, que quan s'ajunten creen la sensació de moviment i de vida. Expliquen que un segon d'animació requereix prendre un mínim de 24 fotografies... això suposa un dia de feina. Una de les particularitats d'aquest tipus d'animació és la textura dels materials utilitzats. I és que els detalls tenen un pes important! A més, treballen amb tota mena d'escales: des de personatges petits a grans escenaris.
Primavera Sound RTVE Catalunya
Una altra parada de Saura és a Device: un estudi d'animació que també treballa amb 3D, audiovisuals i píxels. Són un tot terreny del disseny animat! Per ells, és un llenguatge més del món audiovisual i inclouen des dels dissenys més simples als més complicats. Un dels projectes més recents en què han treballat ha estat l'animació que revelava el cartell del festival Primavera Sound 2022: un projecte de moltes hores en què es van inspirar en els videojocs antics i les postals turístiques. Està carregat d'aires retro! A més d'aquest treball, també han col·laborat amb molts altres clients de tota mena d'àmbits. La seva creativitat ha fet la volta al món.
Il·lustració de Júlia Solans RTVE Catalunya
Per acabar, la Júlia Solans parla de l'animació des dels inicis del cinema, en què era l'única manera de crear efectes especials, fins al primer curtmetratge d'animació: Fantasmagorie d'Emile Cohl, el 1908. Va fer servir més de 700 il·lustracions per aconseguir poc més d'un minut d'animació. Increïble. Això sí, el 'boom' d'aquest àmbit de l'audiovisual va ser amb Walt Disney i el seu gra univers!