Enlaces accesibilidad
Racons amb detalls

Helvètica et convida a ser interiorista per un dia

Notícies   Helvètica  

  • Flora Saura parla amb la interiorista Miriam Barrio i en Gabriele Schiavon i en Gerard Sanmartí de LaGranja Design
  • Júlia Solans explica què és el disseny gràfic ambiental
  • Recupera els capítols d'Helvètica a RTVE Play

Per
Helvètica - Disseny d'espais

Helvètica la Flora Saura t'ha parlat en nombroses vegades del disseny d'espais, sigui del seu disseny interior com de l'exterior. Per captivar els sentits dels seus visitants, cada espai ha estat pensat amb una o més funcions i els racons que Saura recorre al capítol d'Helvètica dedicat als espais en són clars exemples. Darrere de tots els elements que configuren un espai hi ha un o una interiorista. Vols ser-ho per un dia?

A la botiga Trait, Saura es troba amb Miriam Barrio, una dissenyadora d'interiors que sempre ha tingut contacte amb la professió, ja que el seu pare és arquitecte. Explica que el primer que fa quan li arriba un projecte és analitzar l'espai, els seus punts forts i els seus punts dèbils. "Si té molta alçada, si té llum natural o no, si té elements arquitectònics que val la pena destacar...", explica. Segons l'experta, un bon dissenyador d'interiors dota l'espai d'un protagonista que aporti i, si no n'hi ha cap, en creen un de nou que ajudi a explicar l'espai i a donar-li un fil conductor. Miralls, volums i tocs de llum són els seus grans aliats! En el cas de la botiga Trait, va apostar per mantenir elements com les parets de totxana i la volta catalana, i combinar-los amb nou mobiliari i noves tonalitats cromàtiques.

Un restaurant singular

Quan s'acosta l'hora de dinar, Saura visita el restaurant Pur del reconegut xef Nandu Jubany, per trobar-se amb en Gabriele Schiavon i en Gerard Sanmartí de Lagranja Design. Els espais que fan, expliquen, són amb la intenció que siguin duradors i es converteixin en clàssics. És per això que més que parlar d'estil, els agrada parlar de manera de fer. En el cas del restaurant Pur, Jubany volia un espai en què el producte fos l'estrella, per tant, els racons havien de ser "poc elaborats i molt cuidats". La seva singularitat és que la cuina està al centre i totes les taules estan distribuïdes al seu voltant, com si la cuina fos l'escenari d'un teatre i les cadires les butaques.

Dissenys olímpics

En la seva secció, la Júlia Solans presenta el disseny gràfic ambiental: "un disseny en què els elements gràfics s'apliquen a un espai". Per exemple, si en el disseny gràfic d'un bric de llet, el suport és el bric; en el disseny ambiental el suport és qualsevol element arquitectònic! Una de les pioneres d'aquest disseny va ser Deborah Sussman, qui va formar el seu propi estudi i va rebre un encàrrec que li canviaria la vida. Va ser pels Jocs Olímpics de Los Ángeles 1984 i Susmann va tenir el repte de donar cohesió als diversos espais participants, vestint-los com si fossin nous. Van redissenyar més de 150 espais! L'equip de Sussman i la seva creativitat van marcar un precedent històric de cara als següents Jocs Olímpic... fins i tot els de Barcelona 1992!