LluÃs Morillas: "El negre és el color premium per excel·lència"
- Lluís Morillas és president de Morillas Brand Consultant
- Parla de la importància del negre en els productes
- Recupera aquest episodi d'Helvètica dedicat al disseny de packaging
Què té el negre que no tinguin els altres colors? Elegància, simplicitat, força, consistència... Obriu els armaris de casa i fixa't en els teus productes gurmet. De ben segur que el negre hi té un paper protagonista! Al capítol d'Helvètica dedicat al packaging, Lluís Morillas, fill del gran dissenyador Antoni Morillas, és el convidat d'Òscar Dalmau. Ha repassat els colors, les formes i els materials de diversos dissenys de productes que tu mateix has tingut a les teves mans centenars de vegades. I, llistant quins elements fan que un packaging doni més aires de luxe que un altre, Morillas ho ha tingut clar: el color negre.
Segons l’expert, "la història ha demostrat que el negre és el color prèmium per excel·lència". I, si ho penses bé, en pots trobar exemples per tot arreu. Cotxes negres que són sinònim de luxe, vestits negres que serveixen per a la cita més sofisticada... És un color que transmet sublimitat. El mateix Lluís Morillas t’ho demostra amb alguns dels seus propis dissenys. I és que potser el seu nom no us és familiar, però has vist les seves idees mil vegades, especialment, quan vas al supermercat. Típic de l'ofici del dissenyador!
Disseny Lay's Gourmet de Lluís Morillas a Helvètica cropper
Segurament has menjat patates Lay's Gourmet en algun moment de la teva vida. T’has fixat mai en el seu packaging? Morillas ens explica que la bossa és totalment negre perquè es van inspirar en el món de les begudes. Després d'investigar, van descobrir que, en els alcohols, l'etiqueta negra representa la màxima categoria. I aquest codi és el que van transmetre en aquest packaging de snacks. Si et fixes bé en els altres detalls de la bossa, també veurràs que la tipologia, elegant, i la introducció de tocs daurats també estan associats a la gastronomia prèmium.Un altre disseny de Morillas que també va requerir la introducció d'elements elegants va ser la tònica Schweppes. En aquest cas, el client volia competir amb el mercat dels mixers. Per això, van encarregar a Morillas un nou disseny, més prèmium, i el resultat va ser la introducció de tocs negres, la reducció d'elements gràfics i una nova forma a l'ampolla. Fixa’t en la comparació!
Disseny Schweppes de Lluís Morillas a Helvètica cropper
Sens dubte, els petits detalls són els que marquen la diferència i els que ens fan canviar la perspectiva dels productes.