Punts de vista - 'Billy Elliot', el musical més esperat
- Tania Sarrias parla amb els actors Natalia Millán i Oscar de la Fuente i la coreògrafa Elsa Álvaro per conèixer com han viscut la primera representació de l'obra a Barcelona
- L'obra no es va poder estrenar l'octubre de 2020 per la pandèmia i s'està interpretant aquest mes al Teatre Victòria
- Mira l'entrevista completa a RTVE Play
'Billy Elliot' és un dels musicals més esperats. L'obra s'ha estat interpretant durant onze anys a Londres, quatre anys a Broadway i tres temporades a Madrid, la darrera de les quals va ser interrompuda per la pandèmia. La representació teatral no s'havia protagonitzat mai a Barcelona. De fet, estava previst que s'estrenés per primera vegada a la capital catalana l'octubre de 2020, però les restriccions degut a la situació pandèmica van impossibilitar-ho.
En un context on el virus ja està molt més controlat i, en consonància, amb unes mesures restrictives molt més relaxades, el debut de 'Billy Elliot' a la ciutat comtal, concretament al Teatre Victòria, ja és una realitat. Per tant, parlar-ne sobre aquest fet històric era pràcticament obligat a Punts de vista, i és per això que el programa vuitanta-dos ha comptat amb la visita de Natalia Millán, Óscar de la Fuente i Elsa Álvaro, actriu, actor i coreògrafa de l'obra respectivament.
“El que t'atrapa molt de 'Billy' és el tema dels nens. Fa que tinguis amb ells un vincle molt especial“
"Després de tant de temps sense pujar a un escenari, voler expressar i veure la gent que vol venir al teatre és emocionant", explica de la Fuente. I aquesta barreja d'emocions s'accentua encara més si l'obra que es representa és única, com Billy Elliot: "el que t'atrapa molt de 'Billy' és el tema dels nens. Fa que tinguis amb ells un vincle molt especial", comenta Álvaro en referència a la autenticitat de la interpretació. Els tres reconeixen la gran professionalitat amb la que treballen els nens i Millán admira concretament el fet que el que fa de Billy porti tot el pes de l'actuació: "amb ells recuperes la il·lusió i t'has d'apretar el cinturó perquè treballen molt fort", apunta l'actriu. De fet, Álvaro comenta que formen aquests nens durant un any i mig abans de les funcions a l'escola de Coco Comin.
“La dramatúrgia és un rellotge perfecte, alemany, amb una partitura vocal meravellosa“
Segons Millán, que representa a Wilkinson, la història és molt potent i el convertir-la en un musical la fa encara més espectacular. Tots tres coincideixen en la grandesa, el realisme i el fort component emocional d'un guió que s'ha aconseguit a la perfecció gràcies a la implicació total de tots els membres en les hores de treball. "La dramatúrgia és un rellotge perfecte, alemany, amb una partitura vocal meravellosa. M'he sentit molt ben acollit des del principi en un lloc on la gent dona molt del seu amor per construir una cosa magnífica amb nens, grans i petits. Hi ha moltes coses dels personatges on et sents identificat" explica de la Fuente, complementant l'opinió de Millán, emocionat.
David Serrano, el director de l'obra, i alguns dels nens que participen a l'obra, també pregunten als entrevistats sobre algunes curiositats particulars de cadascun relacionades amb l'obra. Pots descobrir més coses sobre l'obra a RTVE Play.