Enlaces accesibilidad

Reyes Estévez: "El meu objectiu és repetir una marató i intentar baixar de les 2h i mitja"

  • Reyes Estévez és un dels atletes espanyols més destacats de la història en la mitja distància
  • Entrevista al Desmarcats, amb Marc Martín | La 2 i Ràdio 4
Desmarcats - Reyes Estévez, atleta
Desmarcats - RTVE Catalunya

Amb només 9 anys Reyes Estévez es va iniciar en el món de l'atletisme. Va ser acompanyant als seus germans més grans a un Cross escolar que va acabar guanyant tot i ser benjamí i competir amb alevins. Des d'aleshores no ha deixat de córrer. Abans de fer 20 anys va debutar als Jocs Olímpics d'Atlanta 1996. Un any després, a Atenes, va inaugurar el seu palmarès internacional amb un bronze mundial.

El cos demana moure's

Als 44 anys s'ha proclamat campió absolut de Catalunya de 10.000 metres i ha batut el rècord d'Espanya dels 3.000 metres llisos en pista coberta en la categoria M40. "Quan estic més de 10 dies sense córrer o fer activitat física em trobo malament. El cos em demana moure's perquè és una forma saludable de vida sana, no només pel físic sinó també per la ment"

Millorar fa créixer

La ment juga un paper molt important en l'atletisme. Quan Estévez ha hagut de preparar una marató i ha hagut de dedicar-hi moltes hores "sí que dóna temps a examinar-te, però això també t'ajuda a saber superar-te dia a dia".

Objectiu: tornar a córrer una marató

Fa 2 anys va debutar en una marató i en aquests moments un dels seus principals objectius és repetir-ho i baixar el seu temps en menys de dues hores i mitja i "Crec que puc fer-ho". Actualment la pandèmia ha impedit que participi en tantes proves com li agradaria, però l'objectiu de la marató segueix estant present.