L'estudi d'arquitectura d'Olot RCR: creativitat compartida
- Us presentem l’exposició del Palau Robert de Barcelona que commemora els 25 anys de l’estudi d’arquitectes d’Olot RCR
- Entrevista a Sor Lucía Caram, la monja i activista que acaba de ser guardonada amb el premi Català de l’Any.
Tinc una idea
El programa de TVE Catalunya que recull el testimoni de persones emprenedores, està dirigit per Miquel Peralta.
S’emet els diumenges a les 12:30 hores per La 2
Al programa d’avui us presentem l’exposició del Palau Robert de Barcelona que commemora els 25 anys de l’estudi d’arquitectes d’Olot RCR, que han destacat a nivell internacional per crear una arquitectura que busca l’harmonia amb el seu entorn. Per poder conèixer més l’estil d’aquests arquitectes hem recuperat el reportatge que sobre l’estudi d’arquitectura que aquests tres arquitectes tenen a la capital de La Garrotxa. Al programa d’avui també recuperem una breu entrevista a Sor Lucía Caram, la monja i activista que acaba de ser guardonada amb el premi Català de l’Any.
L’estudi d’arquitectura d’Olot RCR: creativitat compartida
Una exposició al Palau Robert de Barcelona commemora els 25 anys de l’estudi dels tres arquitectes olotins RCR, que destaquen en l’àmbit internacional per crear una arquitectura centrada en l’harmonia i l’entorn natural. L’exposició, que té una gran rebuda del públic, combina treballs videogràfics i maquetes dels edificis que construeixen arreu del món, amb un espai més reflexiu on es parla del valor del temps, l’espai, els materials i la innovació. Ramon Vilalta, un dels fundadors de RCR, ens explica: “Per la relació que hem tingut amb Olot i amb la natura, sempre ens han agradat els materials molt tàctils i, en principi, naturals”.
RCR Arquitectes és un estudi d’arquitectura fundat per Ramon Vilalta, Carme Pigem i Rafael Aranda. Han guanyat concursos nacionals i internacionals i la seva obra s'ha exposat arreu del món. La seva contribució en l’arquitectura i la societat els ha portat a ser nomenats membres d’honor de l’Institut Americà d’Arquitectura i del Reial Institut d’Arquitectes Britànics. Carme Pigem, cofundadora RCR Arquitectes, ens explica: "Per mi l'arquitectura és l'art de construir tots els espais on transcorren cada un dels instants de les nostres vides"
Sor Lucía Caram, premi català de l’any
Al programa d’avui també recuperem una breu entrevista a Sor Lucía Caram, que acaba de ser guardonada amb el premi Català de l’Any 2014, concedit pels lectors del diari El Periódico. Caram és resident al convent de Santa Clara de Manresa des de l’any 1994 i és una de les cares més visibles de l’església que lluita dia a dia contra la pobresa i les desigualtats socials.
Els mitjans audiovisuals i les xarxes socials l’ajuden a divulgar la seva tasca juntament amb el seu equip. Caram combina la vida monàstica amb l’activisme social i ha participat en diversos projectes com és el cas de Mosaic, encaminat a la reinserció laboral de les persones amb algun tipus de malaltia mental. Caram ens explica: “Des del projecte Mosaic es prepara als usuaris per a un procés molt individualitzat i personalitzat”.
I els nostres TUI o consells:
Jugant es poden arribar a obrir portes socials
G.Tost i O.Boira, del llibre Vida extra.Els videojocs com no els has vist mai
Sempre he sentit el moviment dins meu
Sílvia Tremoleda, del llibre Enganxa't al running