'Carràrius' visita aquesta setmana els carrers de Lleida, Mataró, Vilanova i la Geltrú, Figueres i Barcelona
- El presentador del programa, Rubèn Muntañà, passeja per carrers amb catedrals, hipogeus, ports, ferrocarrils, genis i xocolata desfeta
'Carràrius' és el nou programa en català de divulgació històrica sobre els carrers de Catalunya. El presenta en Rubèn Muntañà i s'emet els divendres a La 2.
Aquesta setmana TVE Catalunya recupera el tercer capítol de 'Carràrius, un espai presentat per l'actor i novel·lista Rubèn Muntañà. Aquest divendres 'Carràrius' mostra els secrets i les curiositats dels carrers de Lleida, Mataró, Vilanova i la Geltrú, Figueres i Barcelona. Els itineraris d'aquest capítol ens duen per antics camins de pelegrinatge, per construccions ocultes al subsòl, per carrers de genis i per carrers que fan olor de xocolata.
En Rubèn Muntañà viatjarà a Lleida, on ens descobrirà els carrers que separen la Seu Vella de la Seu Nova i pel camí encara una tercera catedral: la catedral de l'Aigua.
A Mataró admirarem algunes fites de l'arquitecte Puig i Cadafalch, i desmuntarem mentalment una església per comprendre com va ser construïda. També ens aturarem un moment per esmentar els hipogeus, els misteriosos passadissos subterranis que omplen la vila, dels quals encara ara no en sabem la utilitat.
També visitarem Vilanova i la Geltrú, on trobarem dos símbols del progrés de la ciutat: el port i el ferrocarril, que van transformar la seva aparença. Viatjarem sempre de la mà dels seus mecenes i promotors i de la seva empremta, que encara avui podem veure en diferents punts de la vila.
Tot seguit, viatjarem a Figueres, on, com deia Salvador Dalí, les energies tel·lúriques dels Pirineus segurament han incidit de ple en el carrer que visitarem. Al carrer Monturiol tindrem l'oportunitat de fer una passejada acompanyats d'una multitud de genis i després seguirem l'itinerari admirant un aparador de mostres arquitectòniques i de museus reconeguts internacionalment.
Per acabar tornarem a visitar la ciutat de Barcelona, prenent una xocolata desfeta al primer carrer de vianants de la ciutat, una de les vies més famoses i transitades tot i la seva estretor. Coneixerem figures cèlebres que hi han viscut i un personatge històric català que podria haver inspirat Mary Shelley.