'Carràrius' visita els carrers de Lleida, Castelló d'Empúries, Cardona, Torà i Seva
- Rubèn Muntañà descobreix els secrets que amaguen aquestes localitzacions i les joies que han quedat aturades en el temps, com la Catedral de l'Empordà
'Carràrius' és un programa en català de divulgació històrica sobre els carrers de Catalunya de La 2. El presenta Rubèn Muntañà i s'emet els dimarts a les 18h.
Al capítol d'aquesta setmana, 'Carràrius' seguirà la pista d'uns quants carrers d'origen medieval i descobrirà que són les sagreres i de quina manera han acabat generant ciutats. Per conèixer totes aquestes curiositats viatjarem a Lleida, Castelló d'Empúries, Cardona, Torà i Seva.
A Lleida caminarem pel carrer Tallada, un dels carrers més antics de la ciutat, i descobrirem la tercera de les catedrals de la capital del Segrià.
Castelló d'Empúries de ben segur que ens sorprendrà amb les seves joies medievals: una església, anomenada la Catedral de l'Empordà, un carrer del call jueu amagat dins un edifici i una presó que des de l'edat mitjana no ha complert cap altra funció que la de tenir gent engarjolada.
A Cardona seguirem el traçat d'uns carrers impregnats d'història, i també coneixerem un fantasma que encara causa rebombori.
El Castell de Cardona RTVE
A Torà visitarem una plaça porxada del tot excepcional i una de les fonts monumentals més interessants del nostre territori, on descobrirem el relleu d'un animal que es relaciona, com asseguren alguns, amb l'origen del nom de la vila.
Per acabar aquest viatge, descobrirem què és una sagrera visitant la vila de Seva. I no només això: també veurem com una sagrera pot acabar originant un municipi sencer, repassant altres casos de sagreres amagades al nom d'alguns pobles i barris d'altres zones de Catalunya.