RTVE obre la campanya amb el debat dels candidats catalans a les eleccions generals del 28-A
- Participaran Jaume Asens d'En Comú Podem, Gerard Gómez del Moral d'ERC, Laura Borràs de JxCat, Mercè Perea del PSC, Jordi Roca del PP i Toni Roldan de C's
- Dilluns 15 d'abril a les 22:10 en directe a La 1, al Canal 24 Horas i a Ràdio 4 per Catalunya, moderat per Quim Barnola
- Al Canal 24h i a RTVE.es a nivell nacional
El proper dilluns 15 d'abril, RTVE ofereix una de les grans cites informatives. Els candidats i líders catalans de les formacions polítiques, amb representació al Congrés dels Diputats, que concorren a les eleccions generals del 28-A, participaran en un debat moderat per Quim Barnola. Després del debat, un programa especial d'anàlisi al Canal 24 Horas en desconnexió per Catalunya i un especial del programa 'Realpolitik' a Ràdio 4.
Jaume Asens (cap de llista per Barcelona d'En Comú Podem), Gerard Gómez del Moral (número 6 per Barcelona d'Esquerra Republicana de Catalunya), Laura Borràs (cap de llista per Barcelona de Junts per Catalunya), Mercè Perea (número 3 per Barcelona del Partit Socialista de Catalunya), Jordi Roca (número 1 per Tarragona del Partit Popular) i Toni Roldan ( número 2 per Barcelona de Ciutadans).
El debat, moderat per Quim Barnola, durarà 90 minuts i s'estructurarà en dos blocs: model territorial i model econòmic i social. Al final hi haurà una intervenció de cada candidat amb un missatge final dirigit a l'espectador.
S'emetrà en directe a les 22:10 a La 1 y al Canal 24 Horas després del Telediario en desconnexió per Catalunya i a Ràdio 4 i de forma simultània al Canal 24 Horas amb opció dual (en català i en castellà amb traducció simultània) per a la resta d'Espanya. Online es podrà seguir a rtve.es, Periscope i des de les aplicacions mòbils +24 de TVE i de RNE.
Després del debat, a les 23:40, s'emetrà un programa especial d'anàlisi, al Canal 24h per Catalunya. Estarà presentat per la periodista Marta Sugrañes i comptarà amb els comentaris de 6 analistes que repassaran el contingut del debat.
A Ràdio 4, Olga Ruiz conduirà també un especial del programa 'Realpolitik' per analizar els aspectes més destacats del debat, amb els comentaris d'alguns dels seus analistes habituals.