L'obra de l'artista Ismael Smith i la pel·lícula "Dunkerque", aquest dijous a 'Punts de vista'
- Smith va ser un català de finals del modernisme que va viure a Nova York
- La història bèl·lica del film està dirigida per Christopher Nolan, un dels mestres del cinema actual
"Punts de vista" és el programa cultural en català de La 2. Està dirigit per Montse Elias i Joan Vilà i presentat per Montse Elias. S'emet els dijous al vespre i es torna a emetre els diumenges al migdia a La 2.
www.rtve.es/puntsdevista
Aquesta setmana "Punts de vista" tanca la temporada del programa cultural de La 2 de TVE Catalunya amb l'exposició de l'artista Ismael Smith al MNAC. També recomanarà la pel·lícula "Dunkerque", l'exposició que hi ha al castell de Púbol sobre fotografies de Dalí i un seguit de llibres infantils. A més, acompanyaran als "Blaumut" en un passeig pel telefèric de Montjuïc i descobriran a la il·lustradora urbana Marina Capdevila.
La primera proposta del programa d'aquest dijous és l'obra de l’artista Ismael Smith, que tot i el seu cognom anglès, va ser un català de finals del modernisme contrari a l’estètica del seu temps. "Punts de vista" mostrarà l’exposició que hi ha durant tot l’estiu al MNAC, el Museu Nacional d’Art de Catalunya. “La bellesa i els monstres” és el títol de l’exposició que aplega les obres d’aquest artista força desconegut que va viure part de la seva vida a Nova York. Provocador i transgressor, Stmith es va dedicar a l’escultura, la pintura, la ceràmica, la il·lustració satírica i fins i tot la moda.
De cinema, ja hi ha a la cartellera una de les pel·lícules imprescindibles d’enguany, “Dunkerque”, la història bèl·lica que ha dirigit Christopher Nolan, un dels mestres del cinema actual. Fem un repàs a la trajectòria d’aquest cineasta britànic, autor de títols recents excepcionals com “Memento”, “Interestelar”, “Origen” o la nissaga de Batman.
Del món de l’art i la fotografía el programa descobrirà l’exposició que hi ha al Castell de Púbol, titulada “Salvador Dalí. Gala. Ricardo Sans”. Fins el gener de l’any vinent es pot visitar aquesta mostra plena de fotografies que documenten el Dalí més proper, més espontani i íntim, allunyat del pintor més mediàtic.
A l'apartat de música, hem acompanyat als “Blaumut” en un passeig pel telefèric de Montjuïc, un indret que ens ha semblat ideal per parlar del seu darrer treball, un tercer disc titulat “Equilibri”. Enfilats sobre Barcelona els Blaumut ens parlen dels nous temes del darrer àlbum i també de la seva trajectòria, amb discs anteriors i d’èxit com “El turista” o “El primer arbre al bosc”.
I del món de la literatura infantil recomanaran dos títols interessants: “La inmortal” de Ricard Ruiz Garzón i “El viatge del Crohn” d’Inés Valls i Laura Marín. I també, un llibreter especialitzat, Ricardo Rendón, ens fa la seva particular selecció.
I finalment, del món del grafitti i la il·lustració descobrirem a la Marina Capdevila. Hem assistit a la creació en exclusiva per a “Punts de Vista” d’un magnífic mural al Parc de les Tres Xemeneies, del Poble Sec de Barcelona. La Marina també ens explica la seva manera d’entendre la il·lustració urbana. Ara mateix és a Brasil, a Belo Horizonte, pintant una façana de 45 metres d’alçada.