Ferran Adrià parla a "Tinc Una Idea" sobre l'aplicació del seu mètode de treball a l'Hospital Sant Joan de Déu
- Marta Càceres visita l'empresa HP de Sant Cugat del Vallès, una de les protagonistes de la revolució impulsada per les impressores 3D
"Tinc Una Idea", el programa de TVE Catalunya que recull el testimoni de persones emprenedores, està dirigit per Miquel Peralta i presentat per Marta Càceres. S'emet els dimecres a les 19:25h per La 2.
Els protagonistes d'avui tenen com a denominador comú la innovació. La que suposa Sapiens, el mètode de treball desenvolupat per Ferran Adrià, que ara transmet a estudiants d'ESADE per aplicar-lo al Centre de Simulació Avançada Darwin, de l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona. També destaquem la innovació de les impressores 3D, les màquines protagonistes de la propera revolució industrial.
Ferran Adrià i ESADE, units per la innovació
Ferran Adrià va desenvolupar un mètode de treball molt innovador en El, que ell mateix va batejar amb el nom de Sapiens. Ara aquest mètode ha estat explicat per Adrià a un grup d’estudiants d’ESADE i d’altres universitats internacionals amb el repte que siguin capaços d’aplicar-lo a una empresa tan allunyada de la gastronomia com el Centre de Simulació Avançada Darwin, de l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona.
Les impressores 3D a la indústria
Què en sabem de les impressores 3D? Molts pensen que seran les grans protagonistes de la propera revolució industrial, i que transformaran els processos de fabricació i construcció de tot allò que ens envolta. L’empresa HP, amb seu a Sant Cugat del Vallès, és una de les grans protagonistes d’aquesta revolució. Hi hem entrat i ens han explicat les darreres novetats d’aquestes màquines de fabricació additiva.