TVE Catalunya obre una nova franja de desconnexió en català de trenta minuts els diumenges a La 2
• El programa d’emprenedors i iniciatives empresarials "Tinc una idea", es podrà tornar a veure els diumenges de 13 a 13:30 hores a La 2 de TVE Catalunya
“Tinc una idea", el programa de TVE Catalunya que recull el testimoni de persones emprenedores, està dirigit per Miquel Peralta. S’emet els dijous a les 20.30h. per La 2 i es podrà tornar a veure els diumenges a les 13:00 hores a La 2.
tincunaidea@rtve.es
Aquesta setmana, “Tinc una idea” emetrà el programa dedicat a les dones empresàries d’èxit, que es va veure el dijous a les 20:30 hores a La 2. Coneixerem Chelo Tonijuan, directora d’una gran empresa del sector de l’alimentació. Al programa també descobrirem com un celler del Penedès ha trobat en el cava i la vinya grans propietats per crear una línea de cosmètica. I coneixerem una empresa que ha creat una forma original de endur-te els carrers de Barcelona a casa.
Chelo Tonijuan és una empresària i mare d’èxit. Ella és la quarta generació d'una família de carnissers i la primera dona en fer-se càrrec del negoci. En deu anys la Chelo ha convertit una petita empresa familiar en una gran companyia càrnia, amb seu a Mercabarna. La ‘Compañía General Cárnica’ dóna feina a 300 persones i ven cada any més de 17 milions de quilos de carn. La seva condició de mare i empresària d'èxit li ha valgut rebre el premi IWEC d'aquest any, guardó que concedeix el Congrés Internacional de Dones Empresàries, en una gala internacional celebrada a Barcelona.
Combinant les propietats del cava i les cèl•lules mare de la vinya, l’enòleg Agustí Torelló i el farmacèutic Alberto Sánchez han creat una gama de cosmètics anti edat. Amb aquest producte innovador, que es ven des de fa un any a les farmàcies, busquen minimitzar l’impacte del sol en la pell. Per crear aquest producte fan servir cava rosat fet amb la varietat trepat. I és que el cava rosat té més criança i per tant també té més antioxidants.
“Tinc una idea” acabarà amb la Sílvia i la Carol, dues emprenedores que han creat una empresa que comercialitza productes de record de qualitat amb els noms dels carrers de Barcelona. Venen imants, tasses, bosses i estovalles individuals, que porten el nom de Passeig de Gràcia, Plaça de Catalunya, Rambles... Gracies a l’èxit d’aquesta idea, l’empresa ja té contactes amb els ajuntaments de Girona i Madrid per fer el mateix.