Serveis informatius Ràdio 4 "La vellesa no es combat, se celebra": la campanya per dignificar l’envelliment26/07/2025

En marxa una campanya, a nivell estatal, per combatre el llenguatge discriminatori i reivindicar la vellesa com una etapa de la vida positiva.

“Skincare” és una paraula que ressona amb força entre la gent jove. Hidratació, protecció solar, cremes antiarrugues... Tot per evitar els signes del pas del temps. Però, què passa quan aquest discurs es converteix en una pressió constant?

Amb l’arribada de l’estiu, la preocupació per la pell augmenta. I la indústria cosmètica aprofita per vendre cremes “miraculoses” que prometen revertir l’edat, tensar la pell i retardar els retocs estètics. Un missatge que, des de fa dècades, escolta la gent gran. Un missatge que associa envellir amb perdre valor.

Des de la Fundació Grandes Amigos, denuncien aquest llenguatge com una forma de discriminació per edat que pot afectar greument la salut mental. El seu coordinador de comunicació, José Ángel, ho té clar: cal canviar el relat.

Per això han impulsat una campanya estatal amb un spot protagonitzat per l’actriu Ana Torrent, que reivindica la vellesa com una etapa plena de vida, dignitat i bellesa real.

I al carrer, què en pensen les dones? Existeix aquesta pressió estètica? Moltes ho confirmen: les arrugues i les taques són part de la seva història, i no haurien de ser motiu de vergonya.

Per a l’Ángel, aquest és el missatge clau: “Les arrugues no s’amaguen, s’honoren. Són el reflex d’una vida viscuda.” | Informa: Carla Devoto

Serveis informatius Ràdio 4
Más opciones