Solidança és una entitat sense ànim de lucre que treballa en la inserció laboral de persones vulnerables mitjançant la gestió de residus i l’economia circular
La campanya de Nadal sol ser sinònim de compres i, en alguns casos, un excés de consumisme. Són dates en què és fàcil estirar més el braç que la màniga i això no és sostenible, a cap nivell. Per això, cada vegada guanya més adeptes la reutilització, el reciclatge i allargar la vida dels productes amb la venda de segona mà.
És el que fomenten a Solidança, una entitat sense ànim de lucre nascuda el 1997. La tasca que fan va ser reconeguda l'any passat amb la concessió de la Creu de Sant Jordi. Es tracta, en paraules de la seva portaveu, Andrea Membrado, de "generar llocs de treball per a persones que estan en situació de vulnerabilitat social i necessiten un acompanyament per restablir la seva vida".
Fins al Nadal tenen previstos diversos mercats circulars, com el de Sant Just Desvern el 13 de desembre o el de Viladecans del dia 20, que serveixen per liquidar tota mena de productes, que no tenen qualitat per ser comercialitzats a una botiga, a un preu d'entre un i quatre euros. Ara bé, el més especial és el de joguines, que fa 27 anys que se celebra i té molt d'èxit.