Les vendes de motos se situen en màxims històrics, però els vehicles nous no impedeixen que l'edat mitjana sigui cada cop més alta
Segons les dades de la patronal dels fabricants, Anesdor, l'antiguitat mitjana del parc de motos a Catalunya i Espanya és de 17,9 anys, la qual cosa suposa un perill per a la seguretat viària i el medi ambient. Aquest parc de motos és fins i tot més vell que el dels cotxes, amb una diferència de dos anys.
Els vehicles moderns incorporen més tecnologies que els fan més segurs i eficients des del punt de vista ambiental. Els fabricants consideren que aquesta edat mitjana elevada del parc mòbil de dues rodes es podria reduir amb una fiscalitat menys centrada en la matriculació de noves motos, i proposen una revisió de la fiscalitat de l'automoció per crear un nou impost lligat a l'ús dels vehicles o repartit en tot el parc, i no només en els vehicles nous.
Malgrat el bon comportament del mercat, de moment no s'aconsegueix reduir l'envelliment del parc. Enguany s'han matriculat 33.000 motocicletes a Catalunya, líder del mercat espanyol, i 155.000 a tot l'Estat, xifres que poden situar el 2025 com el millor any en el sector de les dues rodes des del 2008, abans de la crisi financera. | Informa: Climent Sabater