Enlaces accesibilidad

Troben el cos sense vida d'un home en una zona inundada de la C-352, a les Franqueses del Vallès

  • Dimarts s'havia denunciat la desaparició de la víctima, localitzada dins del túnel de la Ronda Nord
  • Les Terres de l'Ebre han estat un dels punts més castigats, amb rescats a Xerta i afectacions a la xarxa viària
Camp de cítrics inundat a Xerta
Camp de cítrics inundat a Xerta ACN

Els serveis d'emergències han localitzat el cos sense vida d'un home de 43 anys de nacionalitat estatudinenca en una zona inundada del túnel de la Ronda Nord, a la C-352, al terme municipal de les Franqueses del Vallès.

La víctima, de qui se n'havia denunciat la desaparició aquest dimarts, és la tercera persona que ha mort a conseqüència dels aiguats, després de les dues morts registrades durant el cap de setmana. A més, encara hi ha dues persones desaparegudes.

Pluges torrencials al Maresme i al Vallès

Les recerques, condicionades per la pluja

La troballa es produeix en plena recuperació del territori després de diversos dies de pluges intenses. Els aiguats han complicat les tasques dels equips d'emergències, especialment al Vallès i a les Terres de l'Ebre.

El temporal ja havia deixat dues víctimes mortals durant el cap de setmana i mantenia obertes les recerques de persones desaparegudes. A Granollers, els Bombers continuen buscant el menor de 12 anys desaparegut, amb una zona de recerca que s'ha ampliat i amb suport de drons.

Els punts més afectats

A Xerta, al Baix Ebre, l'aigua ha inundat carrers i ha obligat els Bombers a rescatar persones que havien quedat atrapades dins de vehicles. El municipi és un dels tres punts on els Bombers han instal·lat centres de comandament, juntament amb Granollers i Pineda de Mar.

En les últimes hores, els Bombers han fet 45 salvaments relacionats amb l'episodi de pluges i han atès centenars d'incidències. Des de dissabte, el nombre d'actuacions del cos supera les 3.800.

Les pluges amenacen la collita de cítrics a les Terres de l'Ebre

Cinc carreteres encara tallades

Les conseqüències de la pluja també es mantenen a la xarxa viària. Aquest dimecres hi ha cinc carreteres tallades per inundacions, esllavissades o risc d'esfondrament, principalment a les Terres de l’Ebre i al Vallès.

La saturació del terreny preocupa especialment després de diversos dies de precipitacions. Al Parc Agrari del Baix Llobregat, els camps continuen negats i els pagesos alerten de pèrdues importants als cultius.

El Matí de Ràdio 4 - Pere Roqué, ASAJA Catalunya: "Les pluges han arruïnat collites senceres, necessitem ajudes urgents"

Més de 5.000 abonats sense llum

L'episodi de pluges també ha deixat afectacions en el subministrament elèctric. Més de 5.000 abonats continuen sense servei en diversos punts de Catalunya, mentre els equips d'emergència treballen per recuperar la normalitat.

Al Prat, la tempesta també ha complicat el servei aeri. Una incidència a la torre de control, agreujada per la meteorologia adversa, ha provocat cancel·lacions, retards i desviaments. Aquest dimarts es van arribar a registrar desenes de vols cancel·lats.

Xerta es refà dels aiguats mentre el camp alerta de pèrdues milionàries

Protecció Civil manté la precaució

Protecció Civil manté activat el pla d'alertes per inundacions i demana extremar la precaució, sobretot en zones on el terreny continua molt saturat.

La previsió apunta a una jornada encara inestable, amb ruixats irregulars i alguna tempesta durant la tarda. Tot i que no s'esperen aiguats tan generalitzats com els de les darreres hores, localment encara hi pot haver precipitacions intenses.

A partir de dijous, la situació començarà a estabilitzar-se i entrarà aire més fred. Les temperatures baixaran i Catalunya encararà el cap de setmana amb un ambient més propi de la tardor.