Enlaces accesibilidad

Els fundadors del Sónar es desvinculen del festival i cedeixen el control a Superstruct

  • Enric Palau, Ricard Robles i Sergio Caballero deixen la direcció després de 32 edicions
  • François Jozic n’assumeix la direcció en plena polèmica per l’OPA de KKR
Escenari central del Sónar de dia
Escenari central del Sónar de dia
Montse Soto

Els tres directors i fundadors del Sónar, Enric Palau, Ricard Robles i Sergio Caballero, han deixat la direcció del Festival i es desvinculen així totalment d'aquest esdeveniment que l'any passat va viure la seva edició més polèmica.

A partir d’ara, el nou director executiu serà el belga François Jozic, fundador de Brunch Elektronic. Amb aquest moviment, el Sónar passa a estar sota el control total de Superstruct Entertainment, promotora que ja havia adquirit la majoria d’accions dels fundadors el 2018.

Els fundadors del Sónar deixen la direcció del Festival

Edició marcada per la polèmica

Superstruct ha estat al centre de la polèmica després de ser comprada pel fons d’inversió KKR, vinculat a assentaments a Palestina, fet que va provocar una onada de crítiques i la cancel·lació de més de 30 artistes en l’última edició del festival, acusat de blanquejar el genocidi a Gaza.

François Jozic, que liderarà el projecte, va fundar Brunch Elektronic a Barcelona el 2014, inspirat en els Piknic Électronik de Mont-real. El festival entra ara en una etapa de transició, ja que el Sónar 2026 se celebrarà íntegrament a la Fira Gran Via de l’Hospitalet, per les obres al recinte de Maria Cristina, seu del Sónar de Dia des de 2013.

Malgrat la controvèrsia, el Sónar va tancar la seva 32a edició amb un rècord històric de 161.000 assistents. Cap dels fundadors ha volgut fer declaracions, i Ventura Barba, soci incorporat posteriorment, continuarà fins a final d’any per facilitar la transició. Superstruct, a més, gestiona més de 30 festivals a Espanya, com Vinya Rock, Arenal Sound, Resurrection Fest o Monegros Desert Festival.