Enlaces accesibilidad

Una avaria a Sants paralitza Rodalies i Regionals durant més d’una hora

  • Renfe assegura que s’està investigant l’origen de l’avaria
  • L’alta velocitat no s’ha vist afectada, ja que el seu centre de control és a Saragossa
Viatgers comprant un bitllet a les màquines de Rodalies mentre durava la incidència.
Viatgers comprant un bitllet a les màquines de Rodalies mentre durava la incidència. ACN

La setmana ha començat amb caos al servei de Rodalies i Regionals per una avaria al sistema informàtic de senyalització que va afectar l’estació de Sants i ha obligar a aturar tot el servei durant més d’una hora.

La incidència s'ha registrat cap a les 11 del matí i ha afectat totes les línies de Rodalies i Regionals excepte l’R8. Després d’un primer intent fallit de reparació, el sistema s'ha restablert definitivament a les 11.55 h, i la circulació es va reprendre amb retards i cancel·lacions puntuals.

Es recupera poc a poc el servei de Rodalies i de mitja distància de Renfe per una avaria a Sants

S'investiguen les causes

El portaveu de Renfe a Catalunya, Antonio Carmona, ha explicat a Ràdio 4 que encara cal determinar l’origen exacte de la doble incidència tècnica. El centre de control de l’alta velocitat, ubicat a Saragossa, no es va veure afectat, i els serveis AVE van operar amb normalitat ( INFORMA: Maria Huguet).

Caos a Rodalies i Regionals per una avaria a Sants

La incidència ha provocat aglomeracions a diverses estacions i trens aturats durant llargs períodes, com a Sant Adrià de Besòs. Renfe ha demanat als passatgers que no baixessin a les vies i esperessin instruccions del personal ferroviari.

Tot i la reparació, la congestió del trànsit ferroviari ha obligat a fer ajustos en la circulació durant les hores posteriors. L’avaria ha posat de nou en evidència la fragilitat del sistema de Rodalies i la necessitat d’inversions urgents en la seva infraestructura.