S'estanca l'ús de la bicicleta a Barcelona tot i les mesures per incentivar-la
- El 7è baròmetre del RACC indica que el seu ús ha baixat un 6% respecte al 2024
- El RACC considera que no s’hauria d’ampliar més la xarxa de carril bici a Barcelona, sinó consolidar la que ja hi ha
L'ús de la bicicleta a Barcelona ha disminuït per primera vegada en un 6% respecte a l'any passat. Això suposa un estancament d'aquest mitjà de transport a la capital catalana tot i les mesures per incentivar-lo, segons el 7è baròmetre del RACC sobre la mobilitat ciclista a Barcelona i als seus accessos.
El RACC assenyala a la bonificació del transport públic com a un dels factors, ja que el fa més econòmic. A més, considera que no s’hauria d’ampliar més la xarxa de carril bici a Barcelona, sinó consolidar la que ja hi ha i prioritzar l'ampliació de xarxa de bus, perquè beneficia més ciutadans.
Josep Mateu, president del RACC, ha expressat preocupació pel retrocés en l’ús de la bicicleta: "Estem davant d'un estancament de la mobilitat ciclista, una tendència que també s’observa en l'àmbit estatal", ha assenyalat. A més, creu que falten polítiques per potenciar aquest tipus de transport.
L'avinguda Diagonal, la més transitada
Les dades recollides indiquen que el carril bici de Via Augusta és el que ha registrat menor ús, amb només 42 ciclistes per hora, en contraposició amb el de Diagonal en sentit muntanya, que n'ha acumulat 337.
L'accidentalitat en general cau, però la greu puja. En aquesta línia, el 16% dels enquestats ha reconegut que ha patit algun accident durant el 2025. A més, el 42% dels sinistres s'han donat entre usuaris que comparteixen carrils bici.
L'estudi del RACC ha fet més de 40.000 aforaments a 14 carrils bici representatius de la ciutat i els seus accessos en dies laborables i 800 enquestes a ciclistes. A més ha fet més de 3.000 controls de velocitat per valorar el compliment dels límits establerts en els carrils bici.