Més turistes estrangers que mai
- L'arribada de turistes estrangers van superar al novembre els 1,2 milions per primera vegada
- La despesa diària per persona ja s'acosta als 200 euros
Catalunya bat un nou rècord de turistes estrangers. Al novembre es van superar els 1,2 milions d'arribades, segons les dades de l'Institut Nacional d'Estadística. Concretament, els 1.256.642 viatgers internacionals suposen un increment del 9,7% respecte al mateix mes de l'any passat.
“🧳 Catalunya bat un nou rècord històric d'arribada de turistes estrangers | @AlbaPrietoG @RTVECatalunya
— RTVE Notícies (@rtvenoticies) January 3, 2025
➕ Info: https://t.co/Fa40cJi4KA pic.twitter.com/fog4l6SPgc“
A prop de 200 euros diaris
Cada visitant va deixar a Catalunya 198 euros per cada dia d'estada, 5 més que l'any anterior, i va allotjar-se a establiments del país durant 5,6 dies de mitjana, cosa que representa una lleugera baixada respecte a 12 mesos abans (5,7). Les dades també indiquen creixement respecte al 2019, l'últim any prepandèmia.
Nou rècord anual
Fins a novembre, Catalunya va ser la comunitat que va rebre més turistes amb 18,9 milions i un increment del 9,9%, seguit de les Illes Balears (15 milions) i les Canàries (13,8 milions). Amb les xifres actuals, és cada vegada més probable que el balanç total del 2024 superi per primera vegada els 20 milions de turistes. L'anterior rècord es remunta al 2019 amb 19,4 milions d'arribades.