Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

Denuncien per abusos sexuals a menors a Albert Benaiges, exentrenador del futbol base del Barça durant més de 20 anys. El diari Ara publica una investigació que recull l'acusació d'una seixantena d'alumnes seus quan era professor d'Educació Física de l'Escola Barcelona de Les Corts.

La covid a deixa a Catalunya 4.700 nous contagis, prop de 40 hospitalitzacions i 9 defuncions. Amb aquest empitjorament de les dades i les recomanacions de Salut per evitar els àpats d'empresa d'aquests dies, la restauració ja nota la cancel·lació de reserves.

Gruixos de neu excepcionals a principi de temporada. A Certascan o La Bonaigua s'han superat els dos metres. Tot i que el temporal al Pirineu comença a cedir, encara neva a cotes altes i el risc d'allaus continua sent molt elevat.

Pluja de milions a Tarragona. Un sol encertant del 'cuponazo' rebrà 9 milions d'euros. El premi dels divendres de l'ONCE també ha deixat un centenar de cupons amb premis que van dels 40.000 als 150 euros.

El Barça lidera l'Eurolliga de bàsquet després de guanyar el Reial Madrid al Palau en un gran partit de Nikola Mirotic.

Ruben Blades, Willy Pacheco, Celia Cruz,... Són alguns dels grans noms de la Salsa que Leonardo Padura immortalitza en un llibre. "Los rostros de la salsa" conté 13 entrevistes a les estrelles d'aquest moviment musical nascut de l'exili cubà a Nova York entre els 60 i 80 del segle passat. Fem memòria amb l'escriptor cubà, premi Princep d'Asturies de les Lletres el 2015.

L'entrenador del Barça, Xavi Hernández, s'ha mostrat "sorprès i afectat" per les denúncies que han sortit a la llum contra el comportament d'Albert Benaiges quan era professor d'educació física d'una escola de Les Corts a Barcelona. Xavi espera que la Justícia aclareixi els fets que haurien passat durant dues dècades en què hauria abusat de menors del centre.

Salut recomana evitar els sopars d'empresa davant l'escalada de contagis. En les últimes 24 hores s'han notificat 4.500 positius. A l'Hospital de Sant Antoni Abat de Vilanova i la Geltrú s'ha registrat un brot de Covid-19. Coneixem més detalls de com es farà la vacunació infantil d'entre 5 i 11 anys. Entitats i partits independentistes es manifesten a Canet de Mar contra l'aplicació del 25% de castellà a l'escola Turó del Drac

Continua l'increment de nous casos de COVID i la pressió tant als centres d'atenció primària com als hospitals és cada cop més elevada. Per això Salut demana prudència i evitar els sopars de Nadal d'empresa. A més insisteix que la prioritat és la tercera dosi als majors de 60 any. L'assaig clínic per conèixer l'eficàcia de la vacuna d'Hipra, la farmacèutica gironina, continua en marxa amb la participació dels voluntaris, que ja han estat inoculats. El Tribunal Superior de justícia ha requerit avui al conseller d'educació i a la direcció de l'escola de Canet de Mar perquè protegeixin la intimitat del menor i la família que van demanar classes en castellà. Ahir es va començar a impartir el percentatge del 25% que va acordar el tribunal. El Ministre Garzón condemna "l'assetjament" a la família de Canet de Mar però "no comparteix el seu criteri". El grup Volkswagen vol produir vehicles elèctrics a Martorell. Una decisió, però, supeditada als incentius econòmics que puguin rebre. Just ahir la Comissió Europea donava llum verda a ajudes de 3 mil milions d'euros pel sector. Protecció civil manté en alerta el pla VENTCAT per la previsió de fortes ventades, sobretot als dos extrems del país. Molta prudència també al Pirineu perquè Protecció civil també ha activat el pla ALLAUCAT pel risc d'allaus molt fort a la cara nord i marcat a la resta. Calonge s'ha convertit en el primer poble dels llibres de Catalunya.

La directiva de Volkswagen ha confirmat que té intenció de portar a Martorell la fabricació d’un cotxe elèctric a partir del 2025. No és l’única novetat que ha presentat l’empresa alemanya a Espanya: també ha confirmat que vol construir un model SUV a la fàbrica de Pamplona.

El Departament d'Igualtat i Feminismes ha començat a fer les primeres passes per dur al Parlament una llei catalana contra el racisme. A partir de la setmana vinent s'enceta una consulta pública oberta a tota la ciutadania i que vol posar l'accent en col·lectius minoritaris vulnerables per assentar les basses del primer esborrany de la futura norma. El procés participatiu serà telemàtic durant les primeres setmanes i a partir del gener es crearan grups de treball territorials i temàtics per abordar les múltiples expressions del racisme.

Continua l'increment de nous casos de COVID i la pressió tant als centres d'atenció primària com als hospitals és cada cop més elevada. Per això Salut demana prudència i evitar els sopars de Nadal d'empresa. A més insisteix que la prioritat és la tercera dosi als majors de 60 anys

Protecció Civil alerta de fort vent aquest divendres a Catalunya, amb la previsió que l'episodi sigui generalitzat i amb cops que podran ser molt forts. Per això demana extremar la prudència en la mobilitat i en les activitats a l'exterior i retirar de balcons i façanes tot allò que el vent pugui fer caure, com testos o decoracions nadalenques. També recomana anar en compte amb les branques o objectes que puguin caure quan s'estigui al carrer.

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha requerit al Departament d'Educació que informi de les mesures adoptades per fer complir les mesures cautelars que obliguen a impartir un 25% de les classes en castellà en una classe de P-5 de Canet de Mar. A més, demana al Departament d'Educació i al centre Turó del Drac que preservin la intimitat del menor. En una breu providència d'una pàgina, el magistrat dona deu dies a la Generalitat perquè aporti un informe amb les mesures adoptades per complir les mesures cautelars.

Carlos Carrizosa considera que no aplicar la sentència del percentatge de castellà a l'escola és "propi d'un règim totalitari".  El president del grup parlamentari de Ciutadans avança que, si no s'aplica, es querellaran contra el conseller Josep González Cambray i "quedarà inhabilitat". En una entrevista al Cafè d'idees amb Gemma Nierga, titlla d'"ultres" els que s'oposen a que hi hagi "una assignatura més de castellà" a les escoles: "No hi ha criteri pedagògic, és tot polític", manté. Diu que la sentència estableix el percentatge d'acord amb la Constitució, no amb la Llei Celaá o la Llei Wert. Nega que els estudiants catalans acabin l'ensenyament obligatori amb un nivell de castellà homologable als de la resta d'Espanya. I diu que les escoles haurien d'haver adequat el percentatge de castellà "en funció de les circumstàncies socials": "M'hauria agradat més que no hagués arribat als tribunals", reconeix.

La vacunació als menors de 5 a 11 anys començarà dimecres. Es farà en els punts de vacunació i també en alguns CAP. A Sud-àfrica, epicentre de la variant Òmicron, els casos positius han augmentat més d'un 250% en una setmana. Entrevista a la doctora Magda Campins. Comencen les classes en castellà a l'escola Turó del Drac de Canet de Mar. El conseller d'Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, ha visitat el centre per criticar la mesura i traslladar el suport del Govern