Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

El Govern proposarà divendres l'ajornament del 14-F si no hi ha un consens alternatiu entre els partits. El vicepresident Pere Aragonès ha avançat al Parlament la prioritat “és frenar la pandèmia”. La prioritat és que la taula política tingui quòrum, però si no és possible el Govern en funcions posarà damunt la taula l'aplaçament electoral. La nova data se situaria entre maig i juny segons apunta una part de l'executiu. Des de diferents conselleries implicades en la gestió de la pandèmia subratllen que la situació és molt complicada i que els pronòstics no son bons. Tot i que insisteixen a esperar a divendres, l'escenari d'ajornament electoral pren força. L'executiu vol assegurar les "millors condicions" pel procés electoral i per la ciutadania.

El govern català creu que l'empitjorament de l'epidèmia aconsella ajornar les eleccions catalanes previstes pel 14-F, tal pel risc de contagis com per a evitar una baixa participació. Arriben a Catalunya les primeres 5.800 dosis de la vacuna de Moderna. Els mossos d'esquadra les custodien amb fortes mesures de seguretat. La vacuna de Moderna es pot mantenir en unes condicions més senzilles que la de Pfizer. Més de 600 dones són víctimes de la tracta sexual cada any a Catalunya. La majoria són captades per a explotar-se sexualment. Espanya és el tercer país destinatari de tracta sexual. El Barça juga avui la semifinal de la Copa contra la Reial Societat, amb el dubte de Messi.

La vacuna de Moderna ja ha arribat a Espanya i serà la segona que s'administrarà contra la Covid. A Catalunya arribaran 5.800 dosis. El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assegurat que l'objectiu és que aquesta setmana totes les residències d'Espanya hagin rebut les primeres dosis de la de Pfizer-BioNTech. El ritme de vacunació continua sent lent a Catalunya, només s'han posat un 57% de les dosis rebudes i, si no s'accelera, es tardarien més de dos anys en arribar a la immunitat de grup, mentre la tercera onada de la Covid-19 continua avançant sense fre, amb 7.000 nous contagis a Catalunya, el mateix dia que s'ha sabut que han mort dues persones sense sostre als carrers de Barcelona, a causa del fred intens. L'executiu català deixa en l'aire la data de les eleccions al Parlament de Catalunya, esperant si la taula de partits decideixi ajornar-les.

Més de 7.000 nous contagis confirmats de Covid-19 a Catalunya. La xifra més alta des de l'inici de la pandèmia. En aquesta tercera onada la Covid ha disparat els sistema sanitari i ja s'han hagut de desprogramar intervencions quirúrgiques. Les UCI estan al 80% de la seva capacitat i en les darreres hores han mort 86 persones. Prop de la meitat dels sanitaris tenen un alt risc de patir depressió, segons un estudi liderat per l'Hospital del Mar de Barcelona. Un col·lectiu professional al que li costa demanar ajut psicològic. La taula de partits decidirà divendres si se celebraran les eleccions al Parlament de Catalunya del 14-F. En cas de no arribar a cap acord, l'última paraula la tindrà el govern de Catalunya.

Més de 7.000 nous contagis confirmats per Covid-19 a Catalunya. La xifra més alta des de l'inici de la pandèmia. En aquesta tercera onada la Covid torna a desafiar el sistema sanitari. Les UCI estan al 80% de la seva capacitat i en les darreres hores han mort 86 persones. Divendres es prendrà la decisió de celebrar o suspendre les eleccions catalanes del 14F, en funció de l'evolució de la pandència. Les baixes temperatures d'aquesta matinada han afavorit la formació de gel que ha perjudicat la mobilitat i alguns conreus. Divendres acabarà el recompte de signatures per a proclamar els quatre candidats finals a les eleccions a la presidència del Barça.