El Govern català i les entitats sobiranistes s'apleguen al Palau de la Generalitat en suport dels presos independentistes. Quim Torra diu que és abusiu que estiguin en presó preventiva, i reclama la seva absolució.
El Govern aprova el decret que obliga a precontractar el VTC amb 15 minuts d'antelació. Asseguren que això els suposarà pèrdues de lloc de treball, de fet ja se n'han perdut, segons diuen.El conseller de Territori ha dit que ara treballaran en una llei per regular tot el sector, i ha apostat per fer una "reforma estructural" del model de llicències de taxis i VTC per acabar "amb l'especulació, ha dit./ Coincidint amb la reunio del govern, uns 700 conductors s'han concentrat aquest matí a la Plaça Sant Jaume per defensar es llocs de treball al sector dels vehicles de lloguer amb xofer i per lliurar les primeres de les 150.00 signatures que asseguren haver reunit contra el decret. Al mateix temps, les empreses han anunciat un seguit de querelles contra la Generalitat per danys i perjudicis.
És el tancament definitiu del magatzem de gas Castor, davant de la costa de Vinaròs.
Catalunya tanca el 2018 amb més de 451MIL aturats. Això vol dir 27.900 desocupats menys que l'any passat. La taxa d'atur se situa en l'11,75%, gairebé nou dècimes per sota de la que es va registrar en el tancament del 2017 i per sota de la mitjana espanyola.
A les carreteres convencionals ja s'ha de circular a 90 quilòmetres per hora enlloc dels 100 que eren vigents fins ara. A Catalunya la mesura afecta uns 1.400 km de carreteres on ja s'han canviat més de 250 senyals.
Els mossos d´esquadra han detingut 15 persones en un macrooperatiu contra el tràfic de drogues al Camp de Tarragona.
El Barça haurà de remuntar demà al Camp Nou el 0 a 2 que va encaixar a Sevilla, si vol passar a semifinals de la copa del rei./També demà es juga la continuïtat l'Espanyol./I també centrat en la Copa està el girona.
A mig camí entre el futbol i el teatre, la companyia CIRC DU SOLEIL ha presentat avui el seu espectacle inspirat en Leo Messi, el primer que dediquen a un esportista i el primer també que estrenaran mundialment fora de Canadà.
Obligacions pels VTC: El govern aprova el decret que obliga a precontractar VTC amb 15 minuts d'antelació i els conductors anuncien la fi de la protesta a La Diagonal però volen esgotar totes les vies legals
Adéu al Castor: El govern anuncia que tancarà el magatzem de gas
L'atur baixa el 2018: Baixa per sota del 15% gràcies al sector serveis, però la temporalitat es dispara
Consell executiu: La Generalitat demana a Sánchez que acceleri el diàleg si vol el suport als pressupostos
Protestes judici: El govern dictarà serveis mínims durant la vaga dels dies 5, 6 i 7 de febrer
Compareixença denegada: El suprem rebutja que Junqueras i els altres cinc exconsellers compareguin a la comissió del 155
Nou límit de velocitat: entren el vigor els 90 quilòmetres per hora a les vies convencionals
Comissió d'investigació: Els experts diuen que calen més recursos per fomentar la integració i eradicar els extremismes
Operatiu antidroga: Els Mossos detenen 15 persones per tràfic de drogues al camp de Tarragona
La Copa: Messi i el Barça deixen clar que volen remuntar el 2-0 del Sevilla, demà al Camp Nou
Esperant el Madrid: Tot i que la prioritat és la Lliga, el Girona vol intentar la remuntada davant els blancs
Millors esportistes espanyols: Márquez i Valentín
Nou espectacle 'Messi 10': S'estrenarà a Barcelona el 10 d'octubre i unirà la màgia del circ i el futbol amb la vida de Messi
Compareixença denegada
El Tribunal Suprem ha denegat als exconsellers en presó preventiva que compareguin a la comissió d'investigació al Parlament sobre l'aplicació del 155. I ho fa al·legant al moment processal, perquè l'inici del judici és imminent i per evitar interferències.
Protestes pel judici
El Govern ha dit que dictarà serveis mínims durant les jornades de vaga que impulsen la Intersindical i les entitats independentistes els dies 5, 6 i 7 de febrer.
Obligacions pels VTC: El govern aprova el decret i els conductors anuncien la fi de la protesta a La Diagonal
Adéu al Castor: El govern anuncia que tancarà el magatzem de gas
L'atur baixa el 2018: Baixa per sota del 15% gràcies al sector serveis, però la temporalitat es dispara
Nou límit de velocitat: entren el vigor els 90 quilòmetres per hora a les vies convencionals
La Copa: Messi i el Barça deixen clar que volen remuntar el 2-0 del Sevilla, demà al Camp Nou
El Tribunal Suprem ha tornat a rebutjar la petició de llibertat dels 9 líders independentistes presos. Considera que el risc de fugida s'ha intensificat i que tenen estructura a l'exterior que la facilitaria, en clara al·lusió a Puigdemont i altres fugits. A més, el tribunal desestima la comparació amb la situació del líder opositor kurd Demirtas, que va ser amparat pel tribunal europeu de drets humans. En la causa del procés, diu, no es criminalitza cap ideologia. Tot això mentre encara estem pendents de la data d'inici del judici.
Avui, la fiscal general de l'Estat ha assegurat que la retransmissió en directe és una prova de transparència.
Pressupostos encallats: Els Comuns suspenen la negociació amb la Generalitat. Més tensió entre JXCat i ERC
Judici del procés: El Suprem denega la llibertat als 9 presos perquè creu que s'ha intensificat el risc de fuga
Causa a Buch i Lloveras: El TSJC arxiva les diligències perquè, diu, cap dels seus actes es pot considerar desobediència
1 d'octubre: 13 agents declaren com a testimonis en la causa que investiga 6 comandaments dels mossos
Eleccions europees: El Parlament acull una jornada sobre la importància de la UE amb la vista posada als comicis del maig
Conflicte dels VTC: La principal empresa de cotxes de lloguer amb conductor comença a tramitar un ERO
Centre LGTBI: L'ajuntament denunciarà l'atac a la Fiscalia i assegura que no és un fet aïllat
Abusos sexuals: Montserrat condemna els presumptes casos que els afecten i a Vilobí d'Onyar s'assenyala l'exrector
Neu i vent: El Pirineu i el Prepirineu tornen a recollir gruixos destacats
Avís per vent: Bufa amb ràfegues de fins a 100 quilòmetres per hora al Pirineu i les Terres de l'Ebre
Corredor mediterrani: El tram Vandellós - Tarragona hauria d'estar finalitzat i operatiu abans que acabi l'any
Construcció 2018: El col·legi d'arquitectes reclama impulsar de manera urgent la rehabilitació d'edificis
Nova seu pel museu Morera: El ministre i la consellera de cultura assisteixen a la presentació del projecte
Reus: expulsat tres anys de la lliga i multat per incompliment amb els seus jugadors
Conflicte dels VTC: La principal empresa de cotxes de lloguer amb conductor comença a tramitar un ERO
Pressupostos encallats: Els Comuns suspenen la negociació amb la Generalitat. Més tensió entre JXCat i ERC
Abusos sexuals: Montserrat condemna els presumptes casos que els afecten i a Vilobí d'Onyar s'assenyala l'exrector
Neu i vent: El Pirineu i el Prepirineu tornen a recollir gruixos destacats
Reus: expulsat tres anys de la lliga i multat per incompliment amb els seus jugadors
Els conductors amb llicència VTC no es donen per vençuts i intensifiquen les protestes. Aquest matí han fet una marxa a peu des de la Diagonal, on han deixat els cotxes ocupant 4 carrils, fins la plaça Sant Jaume, on volien ser rebuts per la Generalitat i l'Ajuntament. Durant la marxa no han volgut interrompre el trànsit i han posat l'accent en la defensa pacífica dels seus llocs de treball. Asseguren que no es donen per vençuts i demanen que es canviï el decret de regulació./ El recorregut del decret del Govern es pot complicar als tribunals. L'Autoritat Catalana de la Competència, un organisme autònom de la Generalitat, creu que va en contra de la competència, i per tant, de l'usuari. Per això ja ha anunciat la intenció d'impugnar el Reglament de l'Àrea Metropolitana
I al ple de l'Ajuntament de Barcelona avui s'ha arribat a aquest acord: llum verda doncs a un tema que s'arrossega des de fa uns 10 anys i que ha comportat moltes controvèrsies polítiques i ciutadanes.
Pendents a aquesta hora de la nova reunió entre el vicepresident Aragonès i la consellera Artadi amb la número dos del govern Sánchez, Carmen Calvo./ Celáa espera que avui mateix es concreti com es configurarà la taula de partits que es van comprometre a fer en l'última reunió a Madrid
L'última enquesta del CEO ha preguntat als catalans sobre l'acció de govern de Torra... que rep un SUSPENS.. La nota, d'un 4'66 de mitjana, esta per sota de les que van obtenir els executius de Puigdemont, i fins i tot el d'Artur Mas en plena època de retallades.
Després de la Copa torna la Lliga i aquest diumenge hi ha derbi català. Els gironins hauran de refer-se de la derrota soferta ahir a l'anada dels quarts de final davant el Madrid al Berbaneu. Tampoc l'Espanyol va poder passar de l'empat a casa contra el Betis
"ALBERTO Durer, MESTRE DE RENAIXEMENT" és el títol de la més completa exposició sobre l'artista alemany que s'hagi fet a Barcelona. L'exposició, que es reparteix entre tres espais: el Reial Cercle Artístic, la Catedral i el Museu Diocesà
Intensifiquen la protesta: Els VTC marxen a peu pel centre de Barcelona en contra del decret de la Generalitat
Impuls al tramvia: L'ajuntament de Barcelona aprova la connexió del Trambaix i el Trambesòs per La Diagonal
Tercera trobada: Entre el govern Sánchez i la Generalitat amb el diàleg i els pressupostos sobre la taula
Judici del procés: No hi ha data definitiva pel trasllat dels presos. S'espera que el tribunal fixi l'inici de la vista oral
Vídeo ANC: L'entitat qualifica d'autonomista l'executiu de Torra i l'acusa d'incomplir promeses
Enquesta del CEO: Els catalans suspenen la gestió del govern Torra amb una nota inferior a la dels seus antecessors
'Aquí parlem', amb Lluís Falgàs, analitza l'actualitat a la cambra europea amb eurodiputats catalans
Crim agents rurals: El jurat declara culpable d'assassinat amb traïdoria el caçador que els va matar
Preparen el derbi: La tornada del partit de copa entre Barça i Sevilla
Quarts de final de Copa: El Girona acaba golejat al Bernabeu (4-2) i l'Espanyol només pot empatar amb el Betis (1-1)
Djokovic-Nadal: la gran final a Austràlia
Intensifiquen la protesta: Els VTC marxen a peu pel centre de Barcelona en contra del decret de la Generalitat
Impuls al tramvia: L'ajuntament de Barcelona aprova la connexió del Trambaix i el Trambesòs per La Diagonal
Tercera trobada: Entre el govern Sánchez i la Generalitat amb el diàleg i els pressupostos sobre la taula
Crim agents rurals: El jurat declara culpable d'assassinat amb traïdoria el caçador que els va matar
Quarts de final de Copa: El Girona acaba golejat al Bernabeu (4-2) i l'Espanyol només pot empatar amb el Betis (1-1)
Els taxistes tornen a treballar l'endemà que l'assemblea, força dividida, aprovés abandonar la vaga que ha durat 6 dies. Consideren que el conflicte no està tancat i adverteixen la generalitat que estaran vigilants i que si NO s'aprova el decret tal com està ara, és a dir, amb un temps de precontractació pels VTC d'entre 15 minuts i una hora, i sense geolocalització, tornaran a sortir al carrer. La sensació, avui, entre molts taxistes era que el conflicte no estava resolt i que NO s'han obtingut totes les condicions que reclamaven./ Mentrestant els VTC continuen bloquejant una part dels carrils de la Diagonal, se senten "expulsats", diuen, de Catalunya.
Declaracions aquestes de Torra el dia abans que hi hagi una nova reunió entre Carmen Calvo, Elsa Artadi i Pere Aragonès, en aquest cas a Barcelona. El president d e la Generalitat NO descarta una nova declaració unilateral d'independència si hi ha comndemnes al judici del procés
Així viuen els veneçolans establerts a Catalunya la lluita pel poder al seu país d'origen.Després que anit el líder opositor JUAN GUAIDÓ s'autoproclamés president interí de Veneçuela, la colònia veneçolana està seguint al minut les notícies que els arriben des d'allà.
Parlem ara dels efectes de les fortes ventades que es registren , sobretot al Pirineu i al Prepirineu. La nevada de les últimes hores deixa gruixos de fins a 70 centímetres de neu nova a bona part del Pirineu de Lleida.
la Copa del Rei, dificils compromisos avui pel Girona i l'Espanyol, que s'enfronten al Reial Madrid i al Betis respectivament./ La derrota a Sevilla va amargar els culers en un dia... que havia començat amb il·lusió pel fitxatge llàmpec d'aquest home: Frenkie De Jong.
El grup osonenc OQUES GRASSES està enllestint aquests dies el nou disc que veurà la llum a principis de febrer.
Els taxis tornen a circular: Donen una treva al govern per complir amb la limitació als VTC, que se senten expulsats i continuen aturats a La Diagonal de Barcelona
Mobilitzacions al Metro: L'assemblea del matí vota a favor de fer-les. Ara falta la decisió de la tarda
Quim Torra: Farà una proposta al Parlament si hi ha condemna en el judici del procés
Judici del procés: L'Ajuntament de Barcelona diu que no té garanties. Els nou presos seran traslladats a Soto i Alcalà
Crisi a Veneçuela: Preocupació dels veneçolans a Catalunya per la tensió arran l'autoproclamació del nou president
Pobresa energètica: La Generalitat vol evitar que es talli la llum a malalts que depenguin de dispositius elèctrics
Alerta Protecció Civil: Molta prudència a la muntanya perquè el risc d'allaus és de 4 sobre 5
De Jong, fitxat: El Barça haurà de remuntar el 2-0 encaixat a Sevilla, on van quedar definides les prioritats
La llegenda continua: Cinquena final per Nadal a l'Obert d'Austràlia i vint-i-cinquena en un Grand Slam
Saigon: Un relat sobre els vincles i els territoris només divendres i dissabte al Teatre Lliure de Montjuïc