Pablo Llarena obre les portes al trasllat dels líders independentistes a presons catalanes. Diu que la instrucció està acabada i que no veu raons processals per no permetre l'acostament. En el cas de Bassa, Forcadell i els Jordis, que ja ho han demanat, podrien ser traslladats en els propers dies. Els altres 5 polítics en presó provisionsal encara falta que ho demanin.
Pedro Sánchez rebutja el referèndum que Quim Torra li vol proposar a la reunió del 9 de juliol. El president del govern també ha negat que hi hagi presos polítics a Espanya. D'aquesta manera respon al president de la Generalitat que aquesta matinada ha marxat d'un acte privat a Washington després que l'ambaixador espanyol el desmentís per haver afirmat l'existència d'aquests presos.
Els reis ja són a Girona on aquesta tarda entregaran els premis de la Fundació Princesa de Girona en un acte que arriba marcat per la polèmica. Serà la primera vegada en la que el govern de la Generalitat no enviarà cap representat a un acte convocat per la Casa Reial.
Ho acabem d'escoltar , Un referèndum d'autodeterminació pactat. Es la primera vegada que el president de la Generalitat verbalitza la petició d'un referèndum acordat amb l'Estat. Torra ho posarà sobre la taula en la reunió amb el President Sánchez. El líder català, avisa però que si la resposta és NO, seguirà el camí de la república.
L'anunci arriba just despres que el President del Govern hagi deixat clar que el diàleg amb la Generalitat ha de tenir com a punt de partida la Constitució i la renuncia a la unilateralitat. A mesura que s'acosta el 9 de juliol, quan es produirà la trobada Sánchez-Torra a Moncloa, la negociació no es presenta fàcil...... I es que més enllà de la distància i la desconfiança entre els dos Governs, el procés judicial contra els liders independentistes pot condicionar també l'escenari. Avui el Tribunal Suprem ha confirmat el processament contra els 15 líders independentistes, entre ells Puigdemont, per l'1octubre i la DUI...fet que obre la porta a la suspensió dels 7 diputats en presó preventiva o fora del país.
Repassarem tots aquest elements a la nostra taula d'anàlis amb Esther Vivas, Milagros Pérez Oliva i Fernando Carrera. Benvingust a Vespre 24. I recollirem més casos d'agressions sexuals que s'han disparat des de la sortida de presó de la Manada. Comencem.
- El Tribunal Suprem ha confirmat avui el processament per rebel·lió, malversació i desobediència de Puigdemont i els altres 14 investigats que van recórrer. Per tant, el processament ja és ferm contra els 25 investigats: ja no hi caben més recursos. Ara queda en mans del magistrat Pablo Llarena demanar al Parlament la suspensió automàtica dels que tenen càrrec públic.
- Mentrestant el president de la Generalitat, Quim Torra, continua el seu viatge a Washington, als Estats Units. Ahir, en la inauguració del Catalonia America Council, Torra va assegurar que res d'oblidar l'1-d'octubre i que no pararà de treballar per aplicar el mandat del referèndum i fer efectiva la República.
- Tot i que la compareixença de Pedro Sánchez d'aquest matí al Congrés era per parlar d'Europa, al final la situació a Catalunya s'hi ha colat. Ha estat per un duríssima intervenció del republicà Joan Tardà on li ha retret les seves últimes declaracions sobre Catalunya i l'1 d'octubre. Sánchez ha aclarit que demana que se superi la fase de la unilateralitat./ I des del Parlament la consellera de presidència Elsa Artadi ha demanat a Pedro Sànchez que respecti la voluntat del Parlament i no porti al Constitucional les lleis que s'aprovin.
- La víctima de La Manada, la noia que va ser agredida sexualment als sanfermins de fa dos anys, ha decidit trencar el seu silenci i, a través d'una carta, ha animat a denunciar els casos de violació i no quedar-se callats.
- A Barcelona comença el Gamelab, el congrés de videojocs més important d'Europa... que en aquesta edició se centra en les creadores femenines. Durant aquesta setmana indústria, inversors, programadors i desenvolupadors analitzaran el futur d'un sector que mou més de mil milions d'euros i que té un gran pes a Catalunya.
- Declaracions de Leo Messi després de la victoria in extremis d'Argentina davant Nigèria... que va evitar l'eliminació del l'albiceleste a les primeres de canvi del Mundial./ Als Jocs Mediterranis, els esportistes espanyols continuen sumant medalles. També hi ha hagut un nou contratemps organitzatiu, amb el trencament de la pista de bàsquet tres per tres. Però la protagnista del matí ha estat Lydia Valentín, que s'ha endut dues medalles d'or en halterofilia.
- Nova cita musical aquest vespre amb una artista de talla internacional. En aquest cas amb la britànica EMELI SANDÉ, que porta al festival Jardins de Pedralbes el seu últim treball, el tercer d'una trajectòria d'èxit a la que ara vol donar un nou gir.
SÁNCHEZ ACLAREIX: EL PRESIDENT DEL GOVERN DEMANA A LA GENERALITAT QUE RENUNCIÏ A LA VIA UNILATERAL
Pedro Sánchez aclareix que quan va demanar a la Generalitat que passés pàgina de l'1 d'octubre es referia a que renunciés a la via unilateral. Ho ha dit al Congrés després d'una dura intervenció del republicà Tardà que l'ha acusat de dinamitar l'acord d'Esquerra amb el PSOE per aquestes declaracions i per limitar al diàleg al marc de la Constitució.
NO HI HA RENÚNCIA: LA GENERALITAT MANTÉ QUE HI HAURÀ INDEPENDÈNCIA I DEMANA AL GOVERN QUE RESPECTI EL PARLAMENT
Elsa Artadi diu que el Govern se sent hereu de l'1 d'octubre i demana a Pedro Sànchez que respecti la voluntat del Parlament i no porti al Constitucional les lleis que s'aprovin. A la Comissió d'Assumptes Institucionals Artadi ha dit que no renuncien a la independència
VIOLACIÓ A MOLINS: ELS DETINGUTS AFIRMEN QUE LES RELACIONS VAN SER CONSENTIDES I QUE VAN ESBORRAR LES GRAVACIONS
La interlocutòria diu que els detinguts afirmen que les relacions sexuals van ser consentides i que no la van abandonar a l'estació. Una declaració que contrasta amb la de la denunciant que afirma que la van tancar al maleter d'un cotxe i la van violar. Tot i que hi hauria gravacions dels fets, els arrestats diuen que les van esborrar
CONGRÉS GAMELAB: PARLAREM AMB ALGUNES DE LES CREADORES DE VIDEOJOCS MÉS IMPORTANTS D'EUROPA
Estarem amb algunes de les creadores de videojocs més importants del món, que ha s'han fet un lloc a una indústria que factura més de mil milions d'euros a Espanya. Aquest dies se celebra a L'Hospitalet el congrés Gamelab, el més important del sector a Europa.
MUNDIAL RÚSSIA 2018: LEO MESSI I MARCOS ROJO MANTENEN VIVA A L'ARGENTINA, QUE S'ENFRONTARÀ A FRANÇA A VUITENS
un gol de Rojo als últims minuts, li permet a l'Argentina salvar el primer "match ball" al Mundial. Messi havia obert el camí de l'agònic triomf per 2 a 1 davant Nigèria, que li permet a la selecció albiceleste classificar-se com a segona de grup. França serà el seu rival a vuitens
Pedro Sánchez replica a Quim Torra que el que va representar l'1 d'octubre és una pàgina que s'ha de passar, amb la vista posada en la reunió de tots dos prevista pel 9 de juliol. El president del govern ho ha dit en una roda de premsa amb Angela Merkel en la que s'ha mostrat disposat a un diàleg sobre moltes coses, ha dit, però sempre dins de la Constitució.
Primera visita oficial de Pedro Sánchez a Alemanya on s'ha reunit amb la cancellera Angela Merkel. Allà el president del govern ha emplaçat la Generalitat a passar pàgina i a adoptar un to constructiu després que QuimTorra hagi apostat per crear un nou 1-O per fer efectiva la República.
Els partits no independentistes creuen que és un error repetir l'1 d'octubre, tal com ha apuntat el president Torra. Consideren que suposa perdre temps i diners públics, i persistir en una estratègia passada que no resol el conflicte polític de fons.
L'endemà de veure's amb Torra, aquest matí, el líder de Podemos, Pablo Iglesias, s'ha reunit a la presó madrilenya de Soto del Real amb el president d'Òmnium, Jordi Cuixart, i ha saludat el diputat de Junts per Catalunya Jordi Sànchez. Iglesias ha insistit en el diàleg com a via de resolució del conflicte català i ha reclamat la llibertat dels polítics presos.
Acusats d'una agressió sexual en grup el mes de maig passat a Molins de Rei. Els Mossos els van detenir la setmana passada. A Palamós, un dels dos arrestats per la violació d'una altra adolescent la nit de Sant Joan ha ingressat a un centre de menors i l'altre ha quedat sota tutela dels pares.
Al Mundial Espanya jugarà els vuitens de final diumenge contra l'amfitriona Rússia. La Roja va partir fins l'últim minut quan un gol validat pel VAR li va donar el primer lloc del grup. Avui qui se la juga és l'Argentina de Messi, que ha de guanyar Nigèria i esperar el que passi en l'Islàndia-Croàcia per no fer les maletes.
Als Jocs Mediterranis, el badminton ha estat el protagonista aquest matí amb dues medalles més per a representants espanyols, un or i una plata. En total Espanya ja suma 56 metalls i es manté segona al medaller darrera
- Trobada aquest matí al Palau de la Generalitat entre el president Torra i el líder de Podem Pablo Iglesias quan falten menys de dues setmanes per la reunió de Torra amb Pedro Sánchez. Torra i Iglesias han parlat de l'acostament dels polítics presos i de mesures socials. Iglesias ha assegurat que visitarà els polítics empresonats i s'ha mostrat convençut que la república és l'única manera de que Catalunya segueixi dins d'Espanya.../ El PSC aplaudeix el fet que hi hagi reunions on acostar posicions entre forces polítiques mentre que Ciutadans i PP acusen Pablo Iglesias de donar oxigen a l'independentisme.
- La trobada prevista entre Sánchez i Torra també ha estat molt present durant la compareixença al Parlament del vicepresident i conseller d'economia per exposar els plans del departament. Pere Aragonès ha defensat el diàleg com a única sortida per desbloquejar la situació entre Catalunya i Espanya
- A partir d'avui els Mossos d'Esquadra de Girona, Figueres i Blanes aniran amb pistoles Tàser, que emeten descàrregues elèctriques que immobilitzen el cos durant uns segons. A més, portaran una càmera i un desfibrilador com a noves eines per garantir la seguretat ciutadana. Dispositius que els agents aniran incorporant de manera progressiva a tot Catalunya durant l'estiu
- La revetlla de Sant Joan a Catalunya es va tancar amb 4 denúncies per agressió sexual. En un dels casos, els Mossos d'Esquadra han detingut a dos menors, de 14 i 15 anys, per la presumpta agressió a una nena, de 15, que s'hauria produït a Palamós.
- Primer dia sense escola i els primers nens han marxat ja aquest matí de colònies. Només l'associació Fundesplai mobilitzarà aquest estiu 68.000 nens entre colònies, casals, campaments i camps de treball. D'aquests, 5.300 passaran un estiu diferent gràcies a les beques que els han atorgat en ser considerats nens amb risc d'exclusió social
- Avui, es juga la tercera i ultima jornada del grup d'Espanya i Portugal. La Roja s'enfronta el Marroc i de vèncer tindria, molt a prop el primer lloc./ El Barça de bàsquet ja ha fet saber a Juan Carlos Navarro que no compta amb ell de cara a la temporada que ve. / Als Jocs Mediterranis, avui quarta jornada, amb més possibilitats de medalla per a l'equip espanyol, que aquest matí ja n'ha sumat dues més en halterofilia. Ahir els èxits van venir sobretot de la natació i els piragüisme.
- Ja està en marxa una nova edició de la 080 Barcelona Fashion. Fins dijous un total de 27 mostraran les seves propostes per l'estiu vinent.
- Tanca avui temporada el Palau de la Música amb un concert de l'aclamada pianista georgiana Khatia Buniatishvili, molt estimada pel públic del Palau, on ha actuat diverses vegades amb un gran èxit
A l'entrevista d'avui parlem amb Andy Trias Trueta que ha publicat "Ignorant la Síndrome de Down". Diu que ha aconseguit tot el que s'ha proposat: una feina, ser independent, casar-se i ara ho explica en aquest llibre.
- Quim Torra ha resolt la incògnita i ha anunciat que aquest vespre anirà a la cerimònia d'inauguració dels Jocs Mediterranis de Tarragona.... Però ha afegit un seguit de determinacions en un intent de marcar les relacions amb la Corona. Diu que no participarà en la fotografia institucional, que a partir d'ara cap membre del govern anirà als actes de la Casa Reial i que lliurarà al monarca informes sobre els fets de l'u d'octubre.....Marxem al Nou Estadi de Tarragona, que acollirà la cerimònia, des d'on ens amplia la informació la BEGOÑA FUENTES.
- Sobre la decisió de Torra de trencar relacions amb la Casa Reial, el Govern diu que qui en surt perjudicat és la Generaliat i no pas el Monarca./ Els partits no independentistes critiquen l'actitud de Torra i l'acusen d'utilitzar políticament un esdeveniment, diuen, positiu per a tots els catalans.
- Al marge de la baralla política, el cert és que falten escassament cinc hores per a la inauguració dels Jocs Mediterranis. L'organització ha patit molts alts i baixos, des de l'ajornament fins a diverses crisis institucionals que n'han qüestionat el finançament. Malgrat tot, tothom coincideix que els Jocs tindran un impacte molt positiu.
- Les mostres d'indignació contra la decisió de deixar en llibertat provisional els membres de la Manada es multipliquen als carrers de tot l'estat. Aquest matí, per exemple, les protestes s'han repetit a Barcelona....Una indignació social que ja es va produir quan se'ls va condemnar per abús sexuals malgrat que els fets apuntaven a violació......
- I el moment més esperat per a tots els alumnes ha arribat avui el final del curs escolar.....Avui, a les aules, ha estat dia de comiats.. viscuts de forma festiva. Per aquests alumnes de sisè de primària avui no només s'acaba el curs: s'acaba una etapa, la de primària. Cap de setmana, doncs de festa i celebració que coincideix amb la revetlla de Sant Joan i l'arribada de l'estiu.
- Últims assaigos de la cerimònia d'inauguració oficial dels Jocs Mediterrani al camp del Nàstic de Tarragona, una festa que podreu seguir en directe per Teledeporte a les nou de la nit./ En total 3.622 esportistes, 84 d'ells catalans, cinc dels quals de la demarcació de Tarragona, competiran en 33 discilplines./ La derrota d'Argentina davant Croàcia per un clar 0 a 3 deixa Messi i els seus companys amb peu i mig fora de la competició./ Recordeu que Ràdio Televisió Espanyola fa una gran cobertura dels Jocs Mediterranis.
- Seguim pendents de saber si Quim Torra assistirà demà a la inauguració dels Jocs Mediterranis de Tarragona, on hauria de coincidir amb el rei i el president del govern. Avui la Generalitat ha titllat d'error que Moncloa hagi descartat una trobada entre Torra i Felip sisè.
- L'alcaldessa de Berga, Montserrat Venturós , de la CUP, ha estat condemnada per desobediència a 6 mesos d'inhabilitació i multa de 540 euros, tal com demanava la fiscalia. Venturós no va despenjar l'estelada del balcó de l'ajuntament, durant els comicis del 27S i el 20D de 2015, malgrat els requeriments de la junta electoral. La sentència no és ferma i la seva defensa ja ha anunciat recurs. Mentrestant, no pot ser inhabilitada.
- I a l'Ajuntament de Badalona ja no hi ha la pancarta a favor de l'alliberament dels polítics empresonats que fins ahir encara s'hi podia veure. És el primer gest del nou alcalde, el socialista Álex Pastor
- L'Audiència Nacional ha desestimat la querella presentada contra els exministres i empresaris que van impulsar el Castor, el magatzem marítim de gas.
- El seguiment de l'embaràs inclourà una analítica de sang de la mare que permet detectar algunes malalties cromosòmiques del fetus com la síndrome de Down. Aquesta és només una de les novetats en el seguiment de l'embaràs que s'han presentat avui.
- Aquest any la revetlla de Sant Joan cau en dissabte i fa preveure més moviments a les carreteres que altres anys... És la preocupació afegida d'Interior, que, tot i que el risc d'incendi està més baix, demana mantenir la màxima precaució amb fogueres i petards./ Com aquests banyistes, l'arribada de l'estiu (fa unes 4 hores) amb bon temps és molt ben rebuda després d'una primavera tan plujosa.
- Al mundial Espanya ho té tot a favor per superar la fase de grups després de guanyar amb patiments a l'Iran. Avui un dels plats forts serà l'Argentina- Croàcia, un partit que enfronarà a Leo Messi amb Ivan Rakitic. Per la seva banda, Gerard Piqué ha dit que no tindrà cap problema en parlar amb la directiva del Barça per la seva implicació en el cas Griezmann.
- Són les pintures murals totalment restaurades del Monestir de Pedralbes, que a partir de demà reobren al públic.
- I coincidint amb el solstici d'estiu avui se celebra el Dia Europeu de la Música... jornada plena de propostes musicals de tota mena.... des de les celebracions que fan a les escoles fins a concerts organitzats per institucions... com l'OBC amb bandes sonores de Disney, òpera al Palau Güell o corals asiàtiques a La Model. També La 2 de TVE s'hi suma emetent concerts del recent Primavera Sound.
- El socialista Àlex Pastor ja és el nou alcalde Badalona... després d'haver tirat endavant la moció de cendura que va presentar contra Dolors Sabater. Malgrat la incertesa de les últimes hores, amb recès del pe inclòs, el PP de García Alabiol ha confirmat el suport dels seus 10 regidors, necessari per fer fóra la fins ara alcaldessa de Guanyem Badalona En Comú. Anem a Badelona, Núria Roca.....
- Al Parlament, primera sessió de control del president Quim Torra 9 mesos després de l'última tanda de preguntes dels grups..Torra segueix sense aclarir si divendres estarà a la inauguració dels Jocs Mediterranis de Tarragona on ha de coincidir amb el rei Felip i amb Pedro Sánchez. Però la noticia del matí ha estat la carta que ha enviat al rei, conjuntament amb els expresidents Carles Puigdemont i Artur Mas. Tots tres demanen al monarca obrir una etapa de diàleg i respecte institucional que acabi donant, diuen, la paraula als ciutadans de Catalunya. Torra, a més, li demana una reunió, divendres, per exposar-li la situació.
- En el cas del crim de Susqueda avui declara davant el jutge un dels testimonis principals, la dona de Jordi Magentí, presumpte autor material de les morts..
- Al Celler de Can Roca estan d'enhorabona... El restaurant de Girona torna a ocupar el segon lloc en la prestigiosa llista dels 50 millors de tot el món. Els germans Roca van rebre el guardó, anit, a Bilbao.
- En marxa la segona jornada de la fase de grups del Mundial de futbol. A Kazan, Espanya està obligada a sumar els tres punts avui davant un sosprenent Iran per encarrilar el passi als vuitens de final./ Luis Suárez podria ser el primer blaugrana classificat pels vuitens de final , mentre que Messi té demà un partit complicat contra la Croàcia de Rakitic. Mentrestant Abidal ja treballa per reforçar la plantilla.
- L'oferta musical d'aquest dimecres és variada i ve carregada de grans noms. ELVIS COSTELLO és la primera opció i fa parada als Jardins de Pedralbes./ En una altra lliga juga BRUNO MARS, que aquesta nit omplirà l'Estadi OLímpic Lluís Companys en un dels concerts més esperats de l'any.
- La situació política a Catalunya va marcar part de la primera entrevista que Pedro Sánchez va donar des que és president del govern. Davant les càmeres de TVE va confirmar que pretén reunir-se amb el president de la Generalitat a principis de juliol i es va mostrar favorable al trasllat a Catalunya dels polítics independentistes en presó preventiva. / En línia amb el President del Govern, el ministre de l'interior, Grande-Marlaska ha dit avui a TVE que el trasllat dels polítics independentistes a presons catalanes seria el més adequat. El ministre ha volgut deixar clar que en cap cas seria ni un gest ni un privilegi.
- El que no està clar ara mateix es si el president de la Generalitat coincidirà aquest divendres a Tarragona amb Sánchez i el rei Felip sisè en la inauguració dels Jocs del Mediterrani. L'executiu manté la incertesa sobre si hi anirà o no. La portaveu del govern assegura que no hi ha normalitat en la relació de la Generalitat amb la corona i que persistex el malestar pel discurs del monarca del 3 d'octubre. Sobre la trobada amb el president Sánchez, l'executiu de Torra diu que no n'hi ha prou amb la voluntat d'acostar els presos i insta al govern a anar al fons de la qüestió./ Qui ja ha dit que no anirà a Tarragona és el president del Parlament.
- Operació del Mossos d'Esquadra contra una banda de joves que es dedicava presumptament a robar comerços i domicilis a Barcelona./ Els apartaments turístics legals generen 118 milions d'euros anuals entre salaris i cotitzacions a la seguretat social i 8 de cada 10 llocs de treball són fixes.
- Al Barça l'atenció avui era en la presentació de l'exjugador del club, Eric Abidal com a nou secretari tècnic. Però ha quedat en segon terme perquè encara cueja l'anunci de la continuïtat de Griezmann a l'Atlètic de Madrid./ Divendres comencen a Tarragona els 28ens Jocs Mediterranis i tot està a punt per la cerimònia d'inauguració.
- Quatre anys després del seu últim disc, la cantant i compositora britànica JESSIE J torna a Barcelona amb el seu nou treball, R.O.S.E. publicat en 4 parts en format digital.
Iñaki Urdangarin ha ingressat aquesta matí a la presó de Brieva, a Àvila, sense cameres, per complir la pena de 5 anys i 10 mesos de presó pel cas Noos. Es tracta d'un centre penitenciari de dones que té un petit mòdul per homes. El seu exsoci Diago Torres quedarà ingressat al centre de Brians 2 .... tot i que ha demanat un indult a última hora sol·licitant la suspensió de la pena.
A Badalona una dona ha mort escanyada a mans de la seva parella, que ha confessat els fets a la policia local. Al migdia veïns del municipi s'han concentrat a la plaça de l'ajuntament com a mostra de rebuig per aquest nou cas de violència masclista. La parella vivia en un pis compratit on hi havia també una dotzena més de persones.
Mentre els refigiats de l'Aquaruis ja han passat la primera nit a València a l'espera de regularitzar la seva situació .... prop de 1.500 persones han arribat a les costes andaluses aquest cap de setmana. Una situació que no s'atura i que la Comissió catalana d'ajuda al refugiat alerta que s'agreujarà. Fins al maig Catalunya ha rebut 2.100 peticions d'asil quan tot el 2017 van ser gairebé 4.000.
El ministre de Foment confirma que alliberarà les autopistes de peatge quan finalitzin la concessió. A Catalunya l'anunic podria afectar els peatges de l'AP-7 i l'AP-2, que podrien desaparèixer al 2021. Segons Foment, les vies passarien a ser de titularitat pública després d'anys de demandes de diversos col·lectius a Catalunya
Principi d'acord a l'ajuntament de Barcelona sobre l'obligació de destinar el 30% de les noves promocions a habitatges de lloguer social...una mesura que es discuteix aquesta tarda i que ha generat preocupació al sector.
Al Mundial de futbol continuen les sospreses i moltes de les seleccions favorites han punxat en el seu debut. Argentina i Brasil només van poder empatar els seus partits mentre que Alemanya va caure davant Mèxic.
L'arribada del bon temps és sinònim sovint de macrofestivals musicals..... però també d'actuacions de grans artistes veterans que aprofiten per desempolsar els seus èxits per als fans de tota la vida. Un d'aquests casos és de la novaiorquesa RONNIE SPECTOR .... que, increíblement, no havia actuat mai a Espanya.