Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

El govern ha declarat desert el concurs per homologar les empreses que optaven a fabricar vuit mil urnes. Ara la generalitat activarà un altre procediment. Cap de les dues empreses que licitaven han pogut acreditar els requisits per la homologació. Justament el TSJC te oberta una investigació a la consellera de governació, Meritxell Borràs i al secretari general, Francesc Esteve per delictes de desobediència, prevaricació i malversació./ Les explicacions les està donant ara mateix la portaveu del govern. Neus Munté no ha explicat com pensa ara comprar les urnes el govern, Lluís Falgàs./ Els socialistes afirmen que és una bona notícia que el concurs d'urnes quedi desert si amb això es paralitza la consulta. Ciutadans de la seva banda demana no gastar més diners amb aquesta qüestió.

Primera trobada entre Pedro Sánchez i Pablo Iglesias per apropar posicions, i mirar de construir una alternativa al govern del Partit Popular.

Un de cada cinc cotxes que circulen per Barcelona es veurà afectat per les restriccions que s'aplicaran a Barcelona a partir de desembre quan hi hagi episodis greus de contaminació. És la primera xifra que posa l'ajuntament de Barcelona després de fer les primeres estimacions i que avui us avança L'Informatiu./ La unió del tramvia en superficie per la Diagonal és l'opció més ben valorada en els estudis tècnics que ha presentat aquest migdia l'Autoritat del transport Metropolità.

Aquest matí han declarat com a investigats els propietaris del restaurant de Caldes de Malavella on el 7 de maig va morir una nena de 6 anys quan el castell inflable en què jugava va sortir pels aires, n'ha transcendit el contingut?, Olga Rodríguez./ Aquest matí ha passat a disposició judicial l'assassí confés de la noia de 29 anys trobada morta diumenge a Salou. El cos de la jove va aparèixer a l'interior d'un cotxe amb diverses ferides d'arma blanca.

Es tracta del SEAT 600, el cotxe més popular de la història d'Espanya. Un vehicle senzill i econòmic que va permetre a moltes famílies tenir per primera vegada un cotxe./ Aquest migdia a Barcelona hi ha reunits 5 dels cuiners dels millors restaurants del món: Ferran Adrià, Joan Roca, René Redzepi, Massimo Bottura i Daniel Humm. La prestigiosa revista "The World Fifty Best Restaurants" els ha ajuntat per debatre quin és el futur de la gastronomia./ Segon dia a la 080 fashion de Barcelona. Pablo Erroz, un dels dissenyadors nacionals del moment, ha estat un dels protagonistes del matí.

Avui s'ha fet la presentació a la premsa de la nova sitcom de TVE que s'ha rodat aquí, al centre de producció de Sant Cugat. Es diu "La Pelu" i es començarà a emetre la setmana que ve per La1, després de la segona edició del Telediario.

El Barça està a punt de fer efectiu el pagament de 12 milions d'euros a l'Everton, per recuperar Deulofeu. I amb la intenció de quedar-se'l, no pas per tornar-lo a vendre. Mentre, a Brasil parlen d'una denuncia del Santos al Barça davant la FIFA per assetjament a Lucas Lima./ Jorge Mendes, l'agent de Cristiano Ronaldo, ha declarat aquest matí com a investigat en el cas de frau fiscal de Radamel Falcao, a qui també representa./ Avui, la selecció d'Espanya Sub-21 es juga davant Itàlia passar a la final de l'Europeu de Polònia./ Les que ja tenen l'Europeu... són les noies del bàsquet. I des de diumenge que no paren de celebrar-lo. Ahir, van arribar a Madrid i les va rebre el president abans de sopar plegades./ En waterpolo, la selecció espanyola s'enfrontarà demà a Itàlia en un amistós que portarà molts records als nostàlgics...

El llegendari ballarí Mikhail Baryshnikov és el protagonista de l'espectacle Letter to a Man.

  • COMPRA D'URNES: LA GENERALITAT DECLARA DESERT EL CONCURS A TRAVÉS DEL QUAL EN PRETENIA ADQUIRIR 8 MIL
  • MOBILITAT A BARCELONA: UN DE CADA 5 VEHICLES NO PODRÀ CIRCULAR PER LA CIUTAT ELS DIES AMB ALERTA PER CONTAMINACIÓ
  • 60 ANYS DEL 600: ANIVERSARI DEL MODEL DE SEAT QUE VA REVOLUCIONAR LES CARRETERES ESPANYOLES ALS 60
  • RECOMPRA PER 12 MILIONS: DEULOFEU SERÀ EL PRIMER FITXATGE DEL BARÇA PER A LA PROPERA TEMPORADA
  • "LETTER TO A MAN": BARYSHNIKOV I WILSON PORTEN EL SEU ESPECTACLE AL TNC A PARTIR DE DIJOUS I FINS DIUMENGE
  • La polèmica sobre el paper dels ajuntaments en relació amb el referèndum que preveu convocar la Generalitat ha esclatat a l'interior del PSC. El partit va enviar instruccions als seus alcaldes per que no participin de cap manera. Però alguns ja se n'han desmarcat. L'últim, l'alcalde de Blanes, Miquel Lupiañez, que tot i que no col·laborarà, diu que votarà a nivell personal. / Des del PSOE han refermat la seva posició en contra de fer res que pugui facilitar el referèndum. Asseguren que el partit respectarà la legalitat i que, malgrat el que pugui fer algun membre a títol personal, PSOE i PSC comparteixen aquesta línia d'actuació.
  • Els partits independentistes valoren positivament els pronunciaments dels alcaldes del PSC a favor del referèndum. Mentre els populars ho consideren una traïció a l'esquerra catalana i Ciutadans demana als socialistes que s'aclareixin.
  • SALOU diu NO a la violència masclista. Aquest migdia han fet davant l'ajuntament de Salou i d'altres municipis tarragonins minuts de silenci per condemnar l'assassinat d'una noia de 29 anys el cos de la qual va aparèixer ahir al matí dins del seu cotxe. La seva exparella va confessar el crim i ara espera passar demà a disposició judicial./ Condemna que s'ha produït també a Cambrils, Tarragona i Vila-seca. La víctima, una noia de 29 anys, va aparèixer morta amb ferides d'arma blanca a la carretera que uneix Salou amb Cambrils. Ens ho explica la Begoña Fuentes...
  • Com ells, l'any passat, 2.200 persones van ser ateses per l'ONG Projecte Home. Una xifra preocupant que suposa un 32 per cent més que fa 5 anys. La cocaina torna a ser la substància més consumida entre les persones ateses, la majoria a Catalunya./ Creix l'enfrontament entre l'ajuntament de Barcelona i la plataforma Airbnb. El govern d'Ada Colau els acusa de donar cobertura i ser còmplices de les xarxes que relloguen pisos il·legalment Avui han explicat el cas d'un ex directiu d'aquesta empresa que rellogava un pis al centre de la cuitat. / I avui hem sabut que exhumaran el cadàver de Salvador Dalí per una demanda de paternitat d'una dona gironina que assegura és filla del pintor
  • Se li acaben els adjectius a l'entrenador de les noves campiones europees de bàsquet... que ahir es van penjar l'or després d'esborrar de la pista a les rivals franceses. Les noies del tècnic de l'Hospitalet han brillat durant tot el campionat amb un joc coral que ha tingut, però, una solista, Alba Torrens./ I uns altres que celebren èxits són els jugadors del Barça B que ahir van certificar l'ascens a la Segona Divisió A
  • Torna la passarel·la 080 Barcelona Fashion Week amb les seves noves propostes i que acull el recinte modernista de Sant Pau. Avui ha obert les desfilades la marca de moda infantil Bòboli. La convidada a aquesta edició és Margaritha Missoni, hereva de la casa de moda italiana
  • Miguel Bosé torna a estar de gira... que va començar a Mèxic fa 4 mesos i que ara arriba a Barcelona . A diferència de les anteriors, "Estaré" és una gira acústica..... un exercici que l'ha obligat a refer moltes cançons i a canviar la sonoritat. Un canvi que ja li està bé a Miguel Bosé a qui no li agrada gens repetir-se.

VIOLÈNCIA MASCLISTA: MINUT DE SILENCI PER LA NOIA DE 29 ANYS ASSASSINADA PER LA SEVA EXPARELLA A SALOU

Minut de silenci davant l'ajuntament de Salou i altre municipis tarragonins per condemnar l'últim cas de violència masclista: l'assassinat d'una noia de 29 anys el cos de la qual va aparèixer ahir al matí dins del seu cotxe després que la seva exparella es lliurés als mossos i confessés el crim. L'home és previst que passi demà a disposició judicial.

NOVA POLÈMICA: OBREN EXPEDIENT CONTRA UN EXRESPONSABLE D'AIRBNB PER HAVER RELLOGAT UN PIS

L'ajuntament de Barcelona denuncia a un ex directiu d'Airbnb a Amèrica Llatina per haver rellogat durant anys un pis al centre de Barcelona com a apartament turístic sense tenir llicència ni el permís de la propietària. De moment, el consistori no l'ha pogut localitzar.

5 MEDALLES EN 5 ANYS: LA SELECCIÓ FEMENINA DE BÀSQUET GUANYA L'EUROPEU DESPRÉS DE SUPERAR FRANÇA A LA FINAL

La selecció femenina de bàsquet segueix fent història. Anit a Praga es va proclamar campiona d'europa per quarta vegada en superar França per 71 a 55 liderada per Alba Torrens, que va ser la millor del campionat. L'equip de Lucas Mondelo suma cinc medalles en els últims cinc anys.

PASSAREL·LA 080: EL RECINTE MODERNISTA DE SANT PAU ACULL UNA NOVA CITA AMB LA MODA A BARCELONA

Torna la passarel·la 080 amb les seves noves propostes i que acull el recinte modernista de Sant Pau. Avui ha obert les desfilades la marca de moda infantil Bòboli. La convidada a aquesta edició és Margaritha Missoni, hereva de la casa de moda italiana.

VIOLÈNCIA MASCLISTA: MINUT DE SILENCI PER LA NOIA DE 29 ANYS ASSASSINADA PER LA SEVA EXPARELLA A SALOU

Minut de silenci davant l'ajuntament de Salou i altre municipis tarragonins per condemnar l'últim cas de violència masclista: l'assassinat d'una noia de 29 anys el cos de la qual va aparèixer ahir al matí dins del seu cotxe després que la seva exparella es lliurés als mossos i confessés el crim. L'home és previst que passi demà a disposició judicial.

NOVA POLÈMICA: OBREN EXPEDIENT CONTRA UN EXRESPONSABLE D'AIRBNB PER HAVER RELLOGAT UN PIS

L'ajuntament de Barcelona denuncia a un ex directiu d'Airbnb a Amèrica Llatina per haver rellogat durant anys un pis al centre de Barcelona com a apartament turístic sense tenir llicència ni el permís de la propietària. De moment, el consistori no l'ha pogut localitzar.

5 MEDALLES EN 5 ANYS: LA SELECCIÓ FEMENINA DE BÀSQUET GUANYA L'EUROPEU DESPRÉS DE SUPERAR FRANÇA A LA FINAL

La selecció femenina de bàsquet segueix fent història. Anit a Praga es va proclamar campiona d'europa per quarta vegada en superar França per 71 a 55 liderada per Alba Torrens, que va ser la millor del campionat. L'equip de Lucas Mondelo suma cinc medalles en els últims cinc anys.

PASSAREL·LA 080: EL RECINTE MODERNISTA DE SANT PAU ACULL UNA NOVA CITA AMB LA MODA A BARCELONA

Torna la passarel·la 080 amb les seves noves propostes i que acull el recinte modernista de Sant Pau. Avui ha obert les desfilades la marca de moda infantil Bòboli. La convidada a aquesta edició és Margaritha Missoni, hereva de la casa de moda italiana.

Màxima preocupació. Activats els plans per onada de calor i risc d’incendis en plena revetlla de Sant Joan.

A Barcelona la platja es prepara per la seva nit més multitudinària.

El temps. Aquesta nit de Sant Joan serà serena i molt calorosa. El cap de setmana tindrem sol, ruixats de tarda i una molt lenta baixada de les temperatures.

Baròmetre Barcelona. El turisme supera l’atur i es converteix en el principal problema pels barcelonins.

Denúncia de familiars. Deficiències a 5 residències de gent gran per manca de personal a causa de les retallades.

Cas Messi. La fiscalia accepta canviar els 21 mesos de presó per una multa de 255.000 euros.

És la festa il·legal en ple bosc de Querol, a l'Alt Camp. L'ajuntament denuncia que s'ha fet sense demanar cap permís i alerta del perill que suposa pel risc d'incendi. Hores d'ara hi ha un centenar de persones però de moment els Mossos han optat per no desallotjar-los.

Notícia de fa poca estona: un home ha matat a la seva parella a Salou i s'ha entregat als mossos d'esquadra. De seguida ho ampliarem. A Lleida, primera nit a la presó per al cunyat de l'home trobat mort divendres en un cotxe. El jutge va decidir ahir decretar presó comunicada i sense fiança, després d'escoltar la declaració del detingut, que ha negat els fets. Es tracta d'un empresari lleidetà del sector càrnic.

Protecció Civil ha desactivat les alertes per risc d'incendi i per l'onada de calor i aquesta tarda s'esperen ruixats. Aquest matí ja ha plogut una mica a les comarques de Girona, després d'una setmana en què l'aigua de mar ha registrat temperatures més elevades del que és habitual.

Als esports, cita important aquest vespre per les noies de la selecció de bàsquet, que ahir van derrotar Bèlgica. Avui jugaran la final de l´Eurobàsquet femení contra França, a dos quarts de nou per La 1 de Televisió Espanyola. És la tercera vegada que es troben a la final europea contra França, amb victòria sempre per les jugadores de la selecció espanyola.

A la segona meitat de l'Informatiu escoltarem dos concerts. El de Chambao que va a obrir anit el festival sons del món, a Empuriabrava i el del duo "Dos celos" que van interpretar bandes sonores de grans pel·lícules al festival Jardins de Pedralbes.

Us parlem ara d'una iniciativa pionera en l'accés a l'habitatge. Es tracta de l'edifici que s'està construint a Can Batlló, a Barcelona. 28 pisos en sòl municipal impulsats per una cooperativa formada pels mateixos veïns. L'edifici és de fusta, i a més de pisos tindrà zones comunes, como una gran sala i una bugaderia.

Demà comença la vintena edició del 080 Barcelona Fashion, que tindrà lloc al recinte modernista de l'Hospital Sant Pau. Serà l'edició més ambiciosa a nivell comercial. Durant dos dies se celebrarà una Fira on 40 marques catalanes exposaran els seus productes a més de 40 compradors internacionals i 100 nacionals.

Aquesta setmana de calor en deixa notícies com les discrepàncies sobre la reunió de la junta de seguretat, el baròmetre de l'ajuntament de Barcelona o les declaracions del president Puigdemont en l'acte de record a les víctimes de l'atemptat d'Hipercor.

60.000 persones han passat la nit a les platges de Barcelona que avui s'han llevat així. Els serveis de neteja han recollit 19 tones de residus. Durant la revetlla el 112 ha registrat més de 5.000 trucades i els hospitals han atès fins a 270 persones per cremades i afectacions oculars.

La d'aquest any ha estat una revetlla marcada per un alt risc d'incendi. Protecció Civil manté activat el Pla Procicat, que prohibeix foc i pirotècnia a menys de 500 metres del bosc. Els Bombers han fet 1.300 serveis arreu de Catalunya entre les vuit del vespre i les vuit d'aquest matí.

El "New York Times" proposa en el seu editorial que Espanya permeti el referèndum d'independència a Catalunya. Diu el diari que la millor solució seria que els catalans votessin en un referèndum legal i que l'opció majoritària fos el "NO". L'article també suggereix que es podria frenar l'independentisme millorant el finançament de Catalunya.

S'ha acabat el curs escolar i ha començat l'època de colònies pels nens. Aquest matí n'hem vist uns quants que han marxat a casals de la fundació Pere Tarrés. A Catalunya gairebé 225 MIL nens faran alguna estada fora de casa durant l'estiu.

Als esports, es segueix parlant molt de fitxatges a casa nostra, mentre a Polònia, Denis Suàrez es reivindica com a golejador. va fer l'únic gol del partit que la selecció Sub 21 va jugar contra Sèrbia. El resultat referma el liderat d'Espanya, que el pròxim dimarts jugarà a Cracòvia les semifinals del Campionat d'Europa. El rival el coneixerem aquesta nit.

A les sis del mati començava la neteja de les platges de Barcelona per deixar-les a punt per al bany. Segons l'ajuntament, més de 59.000 persones hi han passat la revetlla. Efectius de la Guàrdia Urbana pentinaven la platja i feien fora als que encara continuaven la festa. Darrera anaven els 300 operaris que amb 51 màquines de neteja han retirat tota la brossa. En total, atenció, 19 tones de residus. A les 10 del mati les platges ja han quedat preparades per rebre els primers banyistes. Enguany ha estat una revetlla sense incidents greus.

"Mi vida entre hormigas", és el documental de Jorge Martínez, el cantant del grup "Ilegales" un dels més importants del panorama del rock espanyol i llatinoamericà i també dels més veterans. Dirigit pels realitzadors Chema Veiga i Juan Moya inclou la reedició d´alguns dels temes mítics de la banda. Un equip de l´Informatiu ha parlat amb el protagonista, el líder del grup, Jorge Martínez.

Des del Brasil, Neymar s'ha mostrat satisfet pel possible fitxatge de Marco Veratti si finalment el París Saint-Germain l'acaba traspassant. Per cert, que al Barça el dia de Sant Joan és sinònim de felicitar a Leo Messi que fa anys.

Aquesta nit de Sant Joan serà serena i molt calorosa. El cap de setmana tindrem sol, ruixats de tarda i una molt lenta baixada de les temperatures.

Màxima preocupació. Activats els plans per onada de calor i risc d’incendis en plena revetlla de Sant Joan.

A Barcelona la platja es prepara per la seva nit més multitudinària.

El temps. Aquesta nit de Sant Joan serà serena i molt calorosa. El cap de setmana tindrem sol, ruixats de tarda i una molt lenta baixada de les temperatures.

Baròmetre Barcelona. El turisme supera l’atur i es converteix en el principal problema pels barcelonins.

Denúncia de familiars. Deficiències a 5 residències de gent gran per manca de personal a causa de les retallades.

Cas Messi. La fiscalia accepta canviar els 21 mesos de presó per una multa de 255.000 euros.