Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

MOBILE WORLD CONGRESS. EL CONGRÉS S'ACABA AMB LES PREVISIONS SUPERADES I LA SATISFACCIÓ DEL PARTICIPANTS.

ACORD PSOE I C'S. MIQUEL ICETA DIU QUE TROBA A FALTAR A MÉS REFERÈNCIES A LA SITUACIÓ POLÍTICA CATALANA.

PUJOL A L'AUDIÈNCIA. INSISTEIX QUE NO VA REGULAR ELS DINERS D'ANDORRA PER LA POR A LES CONSEQÜÈNCIES POLÍTIQUES.

RENDITS A MESSI. EL BARÇA RENOVA L'ACORD AMB UNICEF FINS AL 2020.

  • Segon dia de vaga de metro a Barcelona... sense els problemes de dilluns. Els accesos a la ciutat han tornat a ser complicats, però al metro els serveis mínims de fins a un 65 per cent han funcionat en general, tot i que amb algunes incidències tècniques. / Aquest segon dia de vaga coincidieix amb el segon dia on la velocitat d'accés a 40 municipis de l'àrea metropolitana està restingrida: El protocol s'activa pels elevats nivells de contaminació a Barcelona i la presència encara de pols africana a l'atmosfera
  • Aprofitant el rebombori polític provocat per la vaga i les conseqüències al Mobile, la presidenta de la Comunitat de Madrid ha dit que están disposats a treballar per tal que Madrid pugui acollir el congrés del mòbils dintre d'uns anys. La Generalitat diu que s'entén la intenció però recorda que Barcelona té contracte fins el 2023./ Mentrestant el Mobile continua oferint novetats en molts àmbits diferents que els congeressistes segueixen amb atenció. / A part de les grans companyies, també hi ha mig centenar de "start-ups", petites empreses emergents que busquen finançament per als seus projectes. Propostes en educació, seguretat, de mobilitat o per fer més fàcil la vida quotidiana. Un sector amb molt potencial és el de la salut ...
  • El departament d'Interior posarà en marxa una nova campanya per lluitar contra el preocupant increment d'accidents mortals a les carreteres. Als jujats de Sabadell, l'exsecretari del Partit dels Socialistes de Catalunya, Pere Navarro, ha declarat aquest migdia per un tema relacionat amb l'operació Mercuri que investiga si van haver-hi pressions per la concessió d'un canal de televisió a un empresari italià
  • I a Girona, l'aprovació del nou cartipàs de l'ajuntament i el sou de l'alcalde ha apropat l'equip de govern convergent a Ciutadans i el Partit Popular. El pacte inclouria una lleugera rebaixa del sou que proposava Convergència. Demà ho aprovaran en un ple extraordinari, amb l'oposició, entre altres d'ERC, que considera l'acord una deslleialtat cap a Catalunya.
  • Dos gols de Leo Messi, un en què va deixar retratat el porter Check i un segon de penal, obren la porta al Barça als quarts de final de la Champions.
  • LANG LANG torna a tocar a Barcelona. El pianista xinès està considerat un dels millors interprets de l'actualitat. Dotat d'una tècnica prodigiosa Lang Lang ha traspassat les fronteres de la música clàssica per convertir-se en un fenòmen de masses.

Nova jornada de vaga al metro de Barcelona i nova jornada complicada per la mobilitat a l'àrea metropolitana.  L'increment dels serveis mínims s'ha notat i no hi hagut grans aglomeracions ni al metro ni a la resta de transports públics. Aixó sí, una vegada més l'accés a la ciutat per carretera han viscut retencions però menys que les del dilluns en la primera jornada de vaga.

És el moment en que Pedro Sánchez i Albert Rivera han signat l'acord pel qual Ciutadans votarà a favor del candidat socialista. Un acord que no permet la investidura ja que necessita el suport o l'abstencio del PP o Podemos. Per Rajoy l'acord és poc seriós y la formació de Pablo Iglesias mantenen l'aposta pel govern d'esquerres.

Interior inicia una nova campanya per lluitar contra l'increment dels morts a les carreteres. Una campanya que té com a principal objectiu caçar als conductors que es distreuen mirant el telèfon mòbil o no portin el cinturó. Hi haurà noves càmeres i l'helicòpter del trànsit detectarà i sancionarà a qui faci aquestes irregularitats. L'any passat la mortalitat va pujar un 13 i mig per cent.

El Barça encarrila el pas a quarts de final de la Champions amb la primera victòria al nou estadi de l'Arsenal per zero a dos.  Messi va trencar el malefici davant Peter Chek i va marcar els dos gols: el primer en un ràpid contraatac i el segon de penal. Piqué es perdrà la tornada al Camp Nou per sanció.

VAGA AL METRO. L'INCREMENT DE SERVEIS MÍNIMS EVITA EL COL·LAPSE PERÒ ES NOTA L'AUGMENT DE TRÀNSIT.

SIGNEN L'ACORD. SÁNCHEZ I RIVERA FIRMEN AL CONGRÉS EL PACTE QUE NO GARANTEIX LA INVESTIDURA.

CAMPANYA TRÀNSIT. CONTRA ELS CONDUCTORS QUE FAN SERVIR EL MÒBIL O NO PORTEN EL CINTURÓ DE SEGURETAT.

MESSI FA ABRACADABRA. EL BARÇA ENCARRILA EL PAS A QUARTS DE FINAL DE LA CHAMPIONS AMB UN TRIOMF PER 0-2 DAVANT L'ARSENAL.

  • Si no hi ha cap novetat important, demà tornarem a viure una jornada de vaga al metro de Barcelona que complicarà la mobilitat a l'àrea metropolitana i afectarà, també, als prop de cent mil participants al Mobile World Congress. RUBÉN URDIALES, es veu díficil un acord d'última hora entre sindicats i ajuntament.../ I al metro avui s'hi afegeix el bus. Poca afectació, aquest matí, en l'aturada de dues hores, de 9:00 a 11:00, dels autobusos de Barcelona. El seguiment per part de la plantilla ha estat del 15%, segons Transports Metropolitans.
  • Mentrestant, segueixen presentant-se les novetats al mobile. Avui s'ha avançat l'acord mundial entre operadores per posar punt i final a la targeta sim i aquesta tarda, ANNA GRIMAU, la gran estrella es el campió del món de Fórmula 1.
  • El Departament de Territori ha activat el protocol per contaminació atmosfèrica a Barcelona i 39 municipis de l'àrea metropolitana
  • Raül Romeva ha estat avui el centre d'atenció a la reunió de Govern, la primera després que el Constitucional suspengués les funcions de la conselleria d'exteriors. L'executiu català ha anunciat que es personarà davant l'Alt Tribunal per defensar la legalitat i legitimitat del departament i demanarà l'aixecament immediat de la suspensió. El Govern també diu que es manté ferm en la voluntat de fer acció exterior.
  • El president de la Generalitat, Carles Puigdemont diu que la independència és irrenunciable i que la comissió juridica que assessora al govern, és l'estructura d'estat que donarà rigor i seguretat al desplegament del full de ruta.
  • El Barça torna avui a la Champions amb el repte de convertir-se en el primer equip que la guanya dos anys seguits. Els blaugrana visiten l'Arsenal a l'anada de vuitens de final amb el trident en ratxa i amb un bon grapat d'aficionats a les grades. Des de Londres ens ho explica el Jordi Jané
  • Ultims dies per veure Something's coming, l'espectacle d'homenatge a Stephen Sondheim, al teatre Gaudí de Barcelona fins dijous.

Segueixen les vagues del transport a l'àrea metropolitana. Avui els busos i demà una nova jornada d'aturades al metro. De matinada, s'han trencat les negociacions entre els sindicats i la direcció de TMB. Es preveu, per tant, un dia amb complicacions a la mobilitat pel funcionament habitual de la ciutat al que cal sumar-hi la complicació del Mobile. Els seus responsables han manifestat ja el malestar per les aturades d'aquests dies.

La gran estrella d'aquesta tarda serà el campió del món de fòrmula 1 Lewis Hamilton. Parlarà de la connectivitat als cotxes. El Mobile està ple d'opcions que presenten els grans frabricants i que, en principi, ens han d'ajudar a estar més conectats. Avui també veure com s'intenat millorar la seguretat dels sistema de pagament o us ensenyarem el primer telèfon amb càmera tèrmica.

El debat d'investidura de Pedro Sánchez s'avança un dia i començarà el dimarts vinent. La primera votació serà dimecres de la setmana que vé i la segona dissabte. Mentrestant, Albert Rivera demana un esforç al PSOE per arribar un acord. Avui ha posat com a condició imprescindible una reforma express de la Constitució.

El Barça juga aquest vespre al camp de l'Arsenal l'anada dels vuitens de final de la lliga de campions.  Els blaugrana sortiran amb l'equip de gala i amb la motivació de ser els primers en aixecar el títol dos anys seguits. Els anglesos, en canvi, han agafat el paper de víctimes i es desfan en elogis a Messi.

LA VAGA ES MANTÉ. SINDICATS DEL METRO I LA DIRECCIÓ DE TMB NO ACONSEGUEIXEN ARRIBAR A CAP ACORD.

EL MOBILE I ELS COTXES. LEWIS HAMILTON SERÀ LA GRAN ESTRELLA DE LA SEGONA JORNADA DEL CONGRÉS.

S'ACOSTA LA INVESTIDURA. COMENÇARÀ DIMARTS VINENT I LES VOTACIONS SERAN EL DIMECRES I EL DISSABTE.

CHAMPIONS LEAGUE. EL BARÇA COMENÇA EL CAMÍ CAP A MILÀ AMB EL TRIDENT A PUNT PER BATRE L'ARSENAL.

  • Tot el que fa referència al Mobile World Congress és enorme. 95 mil participants, 460 milions d'euros d'impacte econòmic, 13 mil llocs de treball temporal. En total, 110 mil metres quadrats on hi 2.100 empreses, 174 espanyoles. Les dimensions són enormes: per moure's cal tenir en compte sempre que cal destinar-hi uns 20 minuts.
  • El Congrés l'han inaugurat oficialment aquest matí el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, el ministre d'Indústria, José Manuel Soria i l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau.
  • Matí complicat per moure's per Barcelona. Els serveis mínims decretats per la vaga de metro s'han complert sense grans incidències, però amb els vagons atapeïts.TMB ha tancat els accessos a una vintena d'estacions per evitar aglomeracions, i els autobusos han anat més plens del que és habitual. De bon matí hi ha ahgut aglomeracions de trànsit soretot als acessos.
  • La resta de l'actualitat té titulars com l'alerta pel virus Zika. Salut ha decidit fer analítiques de sang a totes les dones que hagin viatjat a zones afectades pel virus, embarassades o un mes abans de la gestació.
  • Avui han declarat davant el jutge les dues primeres víctimes de suposats abusos sexuals BETA a l'escola Maristes de Sants -les Corts.
  • Amb la LLiga ben apamada, aquesta setmana toca Champions. Fa poc estona que el Barça ha aterrat a Londres on demà juguen contra l'Arsenal l'anada de vuitens de final de la LLiga de Campions. L'objectiu és encarrilar l'eliminatòria a l'Emirates Stadium.
  • Res més per ara. Les notícies en català tornen a les set a La 2 molt pendents de l'actualitat i de la intervenció del creador de Facebook, Mark Zuckerberg, al Mobile World Congress.
  • Benvinguts al Mobile World Congress. Avui emetem gran part de L'Informatiu des d'un dels esdeveniments més impotants que acull Catalunya al llarg de l'any i que revoluciona la ciutat de Barcelona i gran part de l'àrea metropolitana. Estem al recinte Firal de Gran Via a L'Hospitalet per explicar-vos qué es pot veure en aquest espai on es presenten les novetats d'un sector que ha revolucionat les nostres vides, la nostra força de relacionar-nos i d'aprendre o de consumir. Significa el 3,8 per cent del PIB mundial./ Mobilitat complicada avui a Barcelona. Els serveis mínims decretats per la vaga de metro s'han complert sense grans incidències, però amb els vagons atapeïts./ Tot el que fa referència al Mobile World Congress és enorme. 95 mil participants, 460 milions d'euros d'impacte econòmic, 13 mil llocs de treball temporal./
  • Avui els participants al congrés han vingut amb moltes ganes de tocar les novetats que ahir a la tarda es van presentar en diversos actes a la cituat. El nou Samsung, el LG modular i altres aparells que centren la seva atenció. O també el material que es proposa com el material del futur. Es aquest: el grafé. Aquí tenim una impresso feta amb grafé: es com el carbó d'un llapís amb desenes de virtuds: es flexible, és conductor i gran part de la investigació es fa a casa nostra. Primer passeig pel mobile per conèixer el grafé i algunes de les grans estrelles del certamen./ Els aparells són les grans estrelles però competeixen directament amb l'internet de les coses, és a dir, les aplicacions i aquelles utilitats que intenten fer-nos la vida més fàcil. La Nuria Ramírez está a l'espai que es dedica la ciutat intel.ligent. Nuria que tens preparat
  • El Congrés l'han inaugurat oficialment aquest matí el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, el ministre d'Indústria, José Manuel Soria i l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau./ Anit es va celebrar al Teatre Liceu el sopar de gala presidit pel rei on hi van assistir Carles Puigdemont i Carme Forcadell. Hi havia expectació per veure com seria aquesta trobada, la primera des que Puigdemont és president de la Generaliat
  • Dies decisius en la negociació per a la investidura de Pedro Sánchez. A 10 dies del debat, s'intensifiquen les trobades... Aquesta tarda reunió a 4 bandes de l'esquerra, tot això mentre PSOE i Ciutadans continuen negociant. El partit que lidera Rivera no descarta donar suport a Sánchez, però el supedita a un acord reformista i de regeneració.
  • Pel que fa a l'alerta pel virus Zika, Salut ha decidit fer analítiques de sang a totes les dones que hagin viatjat a zones afectades pel virus, embarassades o un mes abans de la gestació. Es tracta d'un de les mesures del protocòl de prevenció d'aquesta malaltia després que ja se n'hagin detectat 14 casos a Catalunya, 2 dels quals en dones embarassades. Salut està fent proves a altres 8 dones.
  • Avui han declarat davant el jutge les dues primeres víctimes de suposats abusos sexuals a l'escola Maristes de Sants-Les Corts. Víctimes, totes dues, del professor d'educació fisica Joaquín Benítez.
  • El Barça ja és a Londres on demà vol encarrilar els vuitens de final de la Champions contra l'Arsenal. Viatge plàcid amb anècdota inclosa. Ens acosta l'última hora el nostre company, Jordi Jané./ Els elogis i els adjectius superlatius absoluts que rep l'equip de bàsquet del Reial Madrid per la seva tercera Copa del Rei consecutiva, no amaguen la decepció del madridisme.
  • Ja tornem a ser aquí a l'estan de radio televisió espanyol al Mobiel World Congres: una de les estrelles d'aquest congrés és Marck Zuckerberg: ja se l'ha vist a Barcelona aquest cap de setmana, i ahir al vespre va participar a la presentació del nou telèfon de Samsung./ Aquest tarda es coneixeran els guanyadors del Mobile Premier Awards, és a dir de les millors aplicacions. S'hi presenten 16 apps mòbils de 12 ciutats d'arreu del món. 3 són catalanes.
  • Arrenca el mobile: Barcelona acull aquesta setmana un dels grans esdeveniments de l'any
  • Dilluns d'embussos: la vaga de metro, el mobile i la pluja s'afegeixen al trànsit habitual d'un dilluns al matí
  • Virus Zika: Salut farà analítiques a les dones embarassades per descartar que estiguin infectades
  • Champions League: el Barça ja és a Londres on vol encarrilar els vuitens de final contra l'Arsenal

Són els assistents al Congrés de Mòbils que aquest matí omplien l'aeroport del Prat. Es preveu que n'arribin més de 90 MIL. El Mobile arrenca demà amb el repte de garantir la mobilitat de tota aquesta gent perquè metro i autobusos mantenen les seves aturades per la setmana que ve.

La reunió d'aquesta matinada amb els treballadors del metro ha acabat sense acord. Ada Colau ha criticat que mantinguin la vaga.

Barcelona es prepara per una setmana amb més aturades. Els autobusos faran vaga dimarts i dijous. ADIF n'ha convocat dilluns, dimarts i dijous. I a RENFE, divendres 26 de febrer. Tots ells reclamen millores laborals.

Les xarxes socials mostren sovint vides perfectes en què els usuaris que busquen l'aprovació dels seus seguidors. Els psicòlegs alerten de què això pot ser la manifestació d'un trastorn narcicista.

Repassem el més destacat d'una setmana en què han continuat les negociacions per formar govern i en què hem conegut la data del debat d'investidura. Però segurament una de les imatges més comentades ha estat el penal de Messi. Tot plegat ho hem recollit al resum de la setmana.