Informatiu amb les notícies més importants de l'actualitat política, econòmica, social, cultural, esportiva i meteorològica
- Segon intent del rei per designar un candidat a la presidència del govern.... mentre els partits multipliquen els moviments al tauler d'escacs per fer que el números sumin./ Aquest matí Felip VI ha començat una nova ronda de contactes rebent als líders dels minoritaris Nova Canàries i Fòrum Astúries. Fins dimarts no serà el torn de Pedro Sánchez i Mariano Rajoy.
- Mentrestant aquí el president de la Generalitat ha obert la seva ronda amb els líders catalans reunint-se amb la cap de l'oposició, Inès Arrimadas./ El PP s'ha reunit amb Societat Civil aquest matí per escoltar les seves propostes per fer front al procés independentista.
- Per la Cambra de Comerç de Barcelona, la situació política no afecta per ara les previsions econòmiques. De fet preveuen un creixement del 2,8% per aquest any.
- El 12 de febrer. És la data que Barcelona estrenarà la nova línia de metro que permetrà unir Zona Universitària amb la T1 de l'aeroport del Prat.
- Avui fa 85 dies sense pluja a Barcelona igualent al rècord de 1928 a l'Obersvatori Fabra. No ajuda molt a lluitar contra la polució. I tampoc resultarà prou eficaç, segons els experts, l'impost que la Generalitat vol aplicar als vehicles més contaminants a partir del 2018.
- El Barça pot aconseguir aquesta nit al Camp Nou la sisena classificació consecutiva per les semifinals de la Copa del Rei.
Barcelona i l'aeroport del El Prat estaran connectades per metro el 12 de febrer. Aquell dia s'inaugurarà el tram de la línia 9 entre Ciutat Universitària i les dues terminals actuals. Un trajecte de 32 minuts que tindrà un suplement de 4 euros i mig. L'objectiu és que funcioni per l'inici del Mobile World Congress el dia 22. Es tanca una part d'un llarg projecte afectat per la crisi i que té pendent un tram paralitzat entre Zona Universitària i la Sagrera.
Avui estem també pendents dels moviments polítics. El Rei ha començat la segona ronda de contactes per buscar un candidat a la investidura. Mariano Rajoy ha ofert al PSOE portar la seva proposta de pacte amb Ciutadans a comunitats i ajuntaments on sumin. Mentrestant, els dirigents socialistes treuen ferro a les declaracions de Felipe González apostant per un pacte amb el PP.
Qui també ha començat una ronda de contactes és el president Puigdemont que avui s'ha reunit amb Inés Arrimadas. La líder de Ciutadans ha mostrat voluntat d'acord en algunes qüestions però admet que serà molt difícil perquè la prioritat de l'executiu és el camí cap a la independència.
Que no plogui no ajuda molt a reduir la contaminació. Precisament avui examinem les mesures que en les últimes 48 hores s'han anunciat per lluitar contra aquest problema. Els experts veuen poc útil l'impost sobre vehicles que ha aprovat la Generalitat i, en canvi, consideren molt pràctica la mesura de l'Autoritat Metropolitana de prohibir la circulació dels vehicles més vells.
El Barça intentarà certificar aquest vespre al Camp Nou el pas a les semifinals de la Copa. Iniesta i Busquets s'han recuperat de les angines i han entrat a la convocatòria mentre que Arda Turan n'ha quedat fora. Luis Enrique apostarà pel trident perquè no se'n refia de l'Athletic de Bilbao tot i el 2 a 1 de l'anada.
METRO DE BARCELONA. EL 12 DE FEBRER S'INAUGURARÀ LA L9 ENTRE CIUTAT UNIVERSITÀRIA I L'AEROPORT DEL PRAT.
SEGONA RONDA. EL REI OBRE UNA NOVA TANDA DE CONSULTES AMB POCS AVENÇOS ENTRE ELS PARTITS.
REUNIÓ A PALAU. PUIGDEMONT I ARRIMADAS CONSTATEN LES SEVES DIFERÈNCIES SOBRE EL FULL DE RUTA.
CONTRA LA POL·LUCIÓ. EXAMINEM LES MESURES APROVADES PER INTENTAR EVITAR LA CONTAMINACIÓ DELS VEHICLES.
BARÇA-ATHLETIC. INIESTA I BUSQUETS ENTREN A LA CONVOCATÒRIA PERÒ ARDA TURAN NO S'HA RECUPERAT A TEMPS.
Informatiu amb les notícies més importants de l'actualitat política, econòmica, social, cultural, esportiva i meteorològica
- El rei Felip VI comença demà la nova ronda de consultes amb els líders polítics per designar un candidat a la investidura com a president del govern. / Mentrestant avui hi ha hagut la primera reunió de la Mesa i la junta de portaveus del congres. Entre altres, han ratificat la decisió de la mesa de donar llum verda a que ERC tingui grup parlamentari propi al marge d'IU i Bildu. Joan Tardà serà el portevau del grup i Gabriel Rufián el portaveu adjunt.
- Qui també començarà demà una ronda de contactes és el president de la Generalitat. Ho farà amb els representants de ls partits polítics catalans. L'obirarà la líder de l'oposició, Inés Arrimadas, que avui s'ha mostrat disposada a arribar a acords amb el govern de Puigdemont si abandona el procés independentista....
- A Tarragona, l'alcalde socialista, Josep Fèlix Ballesteros, ha declarat avui als jutjats com a investigat. Ell i altres 10 persones són investigades -arran d'una denúncia de la CUP- pel contracte i els pagaments, suposadament fraudulents, a l'empresa Inipro.
- El govern català ha donat avui llum verda al projecte de llei de canvi climàtic, que preveu gravar amb un impost els vehicles més contaminants. / Els vells telèfons mòbils que ja no fem servir poden tenir una segona vida. Avui se celebra el dia mundial del reciclatge de mòbils, una jornada per prendre consciència de que més d'un 90% dels components de cada telèfon es poden reutilitzar.
- Un equip de l'Informatiu ha pogut entrar a la Masia del germans Roca, un espai on s'investiga, s'ensenya i s'aprèn no només sobre com aconseguir la millor cuina, sinó també com tenir els millors estris per fer-la possible. Ara, per exemple, els Roca han aconseguit una nova patent que permet cuinar a baixa temperatura a casa i, per tant, millora la textura i el gust dels aliments
- Els Mossos investiguen l'origen d'un incendi que aquesta matinada ha cremat una quarentena de vehicles aparcats en un carrer prop del Park Güell de Barcelona.
- El Barça rep demà a l'Athlètic de Bilbao, en la tornada dels quarts de final de Copa.
- Los Secretos, la mítica banda madrilenya dels 80's i 90's, continuen en actiu i treballant en projectes nous. Avui toquen a Barcelona en el marc del Festival Mil·leni.
Els catalans només reciclem 1 de cada 5 dels nostres telèfons mòbils. De fet es calcula que cada any tirem a la brossa o guardem al calaix 3 milions i mig d'aparells. Avui, és el dia mundial del reciclatge de mòbils i els experts ens recorden que un 90 per cent dels components d'un terminal són reciclables i altament contaminants si no se segueixen els procediments necessaris a les plantes especialitzades. Els ecologistes ens demanen més esforç i allargar la vida que donem a cada telèfon que actualment no arriba als 2 anys de mitjana.
El rei començarà demà la ronda de contactes amb el líders polítics que allargarà fins dimarts vinent. Així Rajoy i Sánchez tindran temps per buscar nous suports. Rajoy vol començar a treballar amb Albert Rivera i Sánchez està a l'expectativa del Comitè Federal del PSOE on els barons fixaran la seva posició sobre un pacte amb Podemos.
Avui us explicarem el projecte que desenvolupa la UOC per facilitar que els alumnes d'estudis a distància puguin també fer els exàmens des de casa. Es tracta d'un sistema que permet identificar la identitat de la persona que s'examina, gràcies a la veu, la cara o, fins i tot, la velocitat a la que tecleja la persona que està fent l'examen.
També ens endinsarem a La Masia, el laboratori dels germans Roca on s'investiguen els nous sabors i les noves tècniques que apliquen al seu restaurant. La més recent, una placa d'inducció que ajuda a cuinar a baixa temperatura als domicilis particulars i que acaben de patentar.
El Barça té els dubtes d'Iniesta, Arda i Busquets per a la tornada dels quarts de final de la Copa contra l'Athletic de Bilbao. Tots tres tenen febre i Luis Enrique decidirà demà mateix si els fa jugar. L'asturià, que no se'n refia dels bascos, veu més clara la renovació de Neymar.
Amb l'ús de les xarxes socials i del whatsapp hem canviat la forma d'escriure. Sovint ho fem sense accents, abreviant i en general descuidant d'ortografia. I això a vegades s'acaba traslladant a altres àmbits, com l'acadèmic. Ho hem comprovat a les aules d'un institut de Barcelona.
L'actualitat dels darrers dies s'ha centrat sobretot en els possibles pactes per a formar govern a Espanya. Però també ens deixa també altres notícies i declaracions polítiques que hem recollit al nostre resum de la setmana.
L'Ajuntament de Barcelona vol repensar el Zoo de la ciutat i adeqüar-lo, diuen, al segle XXI. L'objectiu és que la seva funció sigui més educativa i que es millori el benestar dels animals.
La nevada més important dels darrers anys als Estats Units paralitza la costa est i deixa una vintena de morts. A Nova York s'ha prohibit la circulació de vehicles particulars, s'han tancat ponts i túnels i s'han cancel·lat centenars de vols. La tempesta comença a perdre força però encara afecta a uns 85 milions de persones.
El tauler polític a Espanya segueix pendent dels contactes per formar Govern. De manera oficial, els partits encara NO han mogut fitxa, però PP i PSOE han tornat a intercanviar-se retrets.
És el material per als refugiats que han recollit a Corbera de Llobregat i a la Palma de Cervelló. Els voluntaris l'han lliurat avui a l'ONG Barcelona Refugees Aid. Les caixes contenen mantes, roba d'abric i productes d'higiene personal.
Missatges per whatsap amb faltes i abreviatures. Els professors alerten sobre el perill d'acostumar-se a escriure així i els alumnes reconeixen que descuiden l'ortografia.
El Barça ha dormit com a líder provisional gràcies a aquest gol de Messi que va salvar un discret partit a Màlaga, on també va tornar a marcar Munir.
L'Espanyol, en canvi, va deixar escapar dos punts a última hora contra el Vila-real, en el debut del nou president, Chen Yansheng.
El gener comença la temporada de calçots. Es mengen sobretot als restaurants però també hi ha qui en compra els calçots pel seu compte, fins i tot per Internet. Aquest tipus de venda factura ja més de 150.000 euros
Nova fase en les negociacions per formar Govern a Espanya. Després de renunciar a ser el primer candidat a la investidura, Mariano Rajoy ha carregat contra Pedro Sánchez. Assegura que amb un pacte entre PSOE i Podemos, el líder socialista seria un president hipotecat i humiliat. Per la seva banda, PSOE, Podemos i Ciutadans confirmen que mantindran contactes durant el cap de setmana.
Els partits catalans s'han pronunciat avui sobre la proposta de Pablo Iglesias al PSOE i sobre el gir de Mariano Rajoy per guanyar temps. El PSC celebra que Podemos no parli de linies vermelles i critica l'actitut de Rajoy.
Concentració de rebuig per la mort amb arma blanca d'un jove ahir a la nit a Sant Pol de Mar. Els Mossos d'Esquadra han detingut al presumpte autor del crim. Es tracta d'un noi que ja havia provocat aldarulls anteriorment.
Amb el liderat en joc, el Barça juga a les 4 d'aquesta tarda al difícil camp del Màlaga. Luis Enrique recupera Luis Suárez i Leo Messi, però no jugarà Neymar, que s'ha quedat a Barcelona per unes molèsties a la cama esquerra.
L'expresident de la Comissió Europea i exprimer ministre italià Romano Prodi ha inaugurat la setena edició del Cornellà Creació Fòrum. Ho ha fet amb una conferència sobre les perspectives de la política i l'economia global. Hem aprofitat la seva visita per parlar-hi i conèixer el seu punt de vista sobre aquestes qüestions.
A Girona, ahir al vespre es va inaugurar el 9è Festival d'Art Independent Pepe Sales, dedicat enguany a l'escriptor Roberto Bolaño. Durant dues setmanes, un centenar d'artistes reivindicaran l'obra de l'autor xilè: l'últim gran referent de la literatura hispanoamericana.
Biòlegs de la Universitat de Girona i del Centre d'Estudis Avançats de Blanes han aconseguit restaurar una població d'algues en perill d'extinció. El projecte, pioner al Mediterrani, s'ha realitzat a diferents cales de la Costa Brava però es pot estendre a altres punts del litoral.
Informatiu amb les notícies més importants de l'actualitat política, econòmica, social, cultural, esportiva i meteorològica
EL GOVERN RECORRE AL TC LA CONSELLERIA D'EXTERIORS I LA COMISSIÓ CONSTITUENT
El govern porta al Constitucional la conselleria d'Exteriors i la comissió d'estudi sobre el procés constituent creada al Parlament de Catalunya. Ho ha anunciat la vicepresidenta després del Consell de Ministres. Concretament, Soraya Sáenz de Santamaría ha avançat que recorren el decret de creació del departament de Raül Romeva i la comssió que ha d'estudiar el camí cap a la independència.
EL REI TANCA LA RONDA DE TROBADES AMB ELS LÍDERS POLÍTICS AMB IGLESIAS, SÁNCHEZ I RAJOY
El Rei tanca avui la ronda de contactes amb el líders polítics. Aquest migdia ha rebut al líder del PSOE, Pedro Sánchez, que li trasllada la seva voluntat de formar un govern de progrés. Abans ho ha fet amb el de Podemos, Pablo Iglesias, que aposta per Sánchez com a president i ell a la vicepresiedència. D'aquí a una hora serà el torn de Mariano Rajoy.
PABLO IGLESIAS
EL LÍDER DE PODEMOS APOSTA PER UN GOVERN DEL CANVI PRESIDIT PER SÁNCHEZ
AJUNTAMENT DE GIRONA
ALBERT BALLESTA SERÀ EL NOU ALCALDE EN SUBSTITUCIÓ DE CARLES PUIGDEMONT
CERTIFICAT DE PENALS
ES MANTENEN LES CUES PER OBTENIR-LO I ELS AFECTATS DENUNCIEN INFORMACIONS CONTRADICTÒRIES
RÈCORD DE VIATGERS
EL TRANSPORT PÚBLIC DE L'ATM TANCA 2015 AMB 939,3 MILIONS DE VIATGERS, UN 2,5% MÉS QUE EL 2014
PERARNAU S'ACOMIADA DE L'ESPANYOL I EL CLUB BUSCA UN NOU DIRECTOR ESPORTIU
Continuen els canvis a l'Espanyol amb l'arribada de Chen Yansheng. El director esportiu Oscar Perarnau dimiteix per motius personals i s'acomiada en una emotiva roda de premsa.
MERCAT DE LES FLORS
"KOKORO", DE LA BALLARINA LALI AIGUADÉ ES PODRÀ VEURE FINS DIUMENGE
El govern porta al Constitucional la conselleria d'Exteriors i la comissió d'estudi sobre el procés constituent creada al Parlament de Catalunya. Ho ha anunciat la vicepresidenta del govern en funcions després del Consell de Ministres. Concretament, Soraya Sáenz de Santamaría ha avançat que recorren el decret de creació del departament de Raül Romeva i la comissió que ha d'estudiar el camí cap a la independència a la cambra catalana.
El rei tancarà les rondes de contactes aquesta tarda amb Mariano Rajoy que li mostrarà la seva voluntat de sotmetre's a la investidura tot i no tenir els suports suficients. Aquest matí, Pablo Iglesias ha près la iniciativa i ha comunicat al rei la seva voluntat de formar un govern de coalició amb el PSOE i Izquierda Unida que presidiria Pedro Sánchez i en el que ell seria vicepresident. A més, proposa un ministeri per les qüestions territorials que dirigiria Xavier Domènech i que apostaria per un referèndum. Pedro Sánchez estava reunit amb el rei mentre Iglesias feia aquest anunci i ara farà una roda de premsa on valorarà aquesta proposta.
Avui ens hem passejat pels boscos de la Catalunya Central i a banda de torbar-hi arbres molt secs per la falta de pluja... també hi hem trobat un augment molt important de la processionària. Les altes temperatures dels darrers mesos han alterat el cicle biològic d'aquestes erugues. Estan sobrevivint al fred de l'hivern i s'estan expandint com feia dècades que no passava.
Continuen els canvis a l'Espanyol amb l'arribada de Chen Yansheng. El director esportiu Oscar Perarnau dimiteix per motius personals i s'acomiada en una emotiva roda de premsa rodejat de la plantilla i els expresidents Collet i Sánchez Llibre. I a l'eurolliga de bàsquet, el Barça guanya a Madrid per 86 a 87 gràcies a una cistella a l'últim segon del nord-americà Justin Doellman.