Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

 Prop de 4 mil militants d'Unió Democràtica voten la seva opinió sobre el procés sobiranista en la consulta interna que el partit fa avui. El resultat comportarà altres seqüel·les per als democristians. Amb aquesta consulta es posa a prova també el lideratge de Josep Antoni Duran i LLeida i la cohesió del partit. Des que es va anunciar la pregunta, l'escisió de dos bàndols dins del partit s'ha fet palesa: els defensors del "Sí" i del "no". Tots dos asseguren que la resposta que defensen afavoreix el procés sobiranista.

Primer acte d'Ada Colau com alcaldessa de Barcelona. I ho ha fet gaudint des del balcó de l'Ajuntament d'una de les tradicions catalanes més arrelades: la jornada castellera... Avui se celebrava el 46è aniversari dels Castellers de Barcelona. 

Demà comença la temporada de platges tot i que ja fa dies que el litoral s'omple de banyistes, sobretot els caps de setmana. El Ministeri de Medi Ambient ha inclós aquest any la platja de Malgrat de Mar en un pla urgent per evitar que la sorra desaparegui a causa dels temporals. 

Amb 4 jugadors blaugrana de titulars, la selecció juga aquest vespre a Borisov contra Bielorússia en partit de classificació per a l'Eurocopa. Al Mundial Femení, les espanyoles van perdre ahir contra el Brasil i ara han de guanyar Korea en l'últim partit de grup. 

 La Fundació Antoni Tàpies compleix 25 anys. Per celebrar-ho aquest cap de setmana l'accés és gratuit. S'han organitzat visites guiades i activitats per a les famílies. Aquesta mateixa setmana s'ha inagurat l'exposició "Tàpies. Col·lecció d'artista", una seixantena d'obres que els seus hereus han cedit a la fundació pels propers deu anys. 

 Demà dilluns dia 15 de juny comença la temporada de platges a Catalunya. Entre les novetats d'enguany destaca que es podrà conèixer la previsió de meduses a la costa amb 24 o 48 hores d'antelació a través del web de Protecció Civil. Tot i que la temporada s'enceti oficialment demà ja fa setmanes que es respira sensació d'estiu.

Els ajuntaments s'encarreguen de les tasques de manteniment i posen en marxa operatius especials per posar les platges a punt. 

La majoria d'ajuntaments catalans han celebrat els plens d'investidura i els nous alcaldes ja han prés posessió del càrrec. Menys a Barcelona, a les altres 3 capitals de província es governarà en minoria i continuaran manant els mateixos alcaldes. A Tarragona el socialista Josep Félix Ballesteros encapçalarà la seva tercera legislatura. A LLeida també es manté l'hegemonia d'Àngel Ros, del PSC i l'alcalde de Girona continuarà sent el convergent Carles Puigdemont.

A Badalona protestes durant  la presa de posessió de la nova alcaldessa, DOlors Sabaté, de Badalona en Comú. Partidaris de la llista més votada, el PP, i defensors del pacte d'esquerres que ha desbancat Xavier Garcai Albiol, s'han concentrat a la plaça de l'Ajuntament.

El consistori barceloní es consituirà  a les 5 de la tarda en un acte obert a la ciutadania, a la Plaça SAnt Juame. Per primer cop amb una dona al capdavant del consistori. Ada Colau, de Barcelona en Comú serà la primera alcaldessa de la capital catalana amb el suport d'ERC i el PSC.

Les reserves de vacances d'estiu a l'Àfrica augmenten entre un 5 i un 7% i el fluxe de turistes cap a la zona es recupera després d'uns anys d'estancament. Al marge del turisme, el continent ofereix grans oportunitats de negoci i alguns valors que caldria recordar. 

El Barça de bàsquet desaprofita la segona oportunitat de passar a la final de la Lliga. Per segona vegada consecutiva, els blaugrana van perdre ahir a la pista de l'Unicaja 77 a 66 i ho deixen tot pendent per al partit de demà al Palau Blaugrana. 

 L'anomenat "Continent Negre", el rei dels safaris, sempre es troba entre els destins preferits dels més aventurers. Àfrica té 54 països un continent amb moltes possibilitats, sense oblidar les oportunitats de negoci. Els conflictes que es viuen en algunes zones no espanten els viatgers. Les reserves aquest any han augmentat entre un 5 i un 7%, segons l'Associació Catalana d'Agències de Viatges.

 

EL REI FELIP VI RETIRA EL TÍTOL DE DUQUESA DE PALMA A LA INFANTA CRISTINA

El BOE publica avui el decret pel qual es revoca el títol de Ducs de Palma a la Infanta Cristina i a Iñaki Urdangarin. Un decret firmat pel seu germà el rei. Coincidint amb la decisió del monarca s'ha fet pública una carta de la Infanta en la que hauria demanat la seva renuncia al títol.

ERC VOTARÀ DEMÀ LA INVESTIDURA DE COLAU SENSE TANCAR LA PORTA A ACORDS MÉS ESTABLES

Ada Colau i Alfred Bosch escenifiquen l'acord d'investidura de Barcelona en Comú i ERC. 

Els cinc regidors republicans votaran a favor de la futra alcaldesa i seguiran negociant per tancar  pactes estables més endavant. La fragmentació del mapa polític als ajuntaments obliga a acords a múltiples bandes.

ENGUANY JA HAN MORT A LES CARRETERES CATALANES 67 PERSONES, 4 MÉS QUE EL 2014

La sinistralitat a les carreteres catalanes repunta i  en el que portem d'any ja han mort 4 persones més que al 2014.  Entre les raons, hi ha l'envelliment del parc mòbil i el mal estat d'algunes infraestructures.  A partir de demà Trànsit posarà en marxa més mesures informatives i de control. 

PAS DE GEGANT DEL GIRONA

ELS GIRONINS CANVIEN LA DESFETA PER L'ÈXIT I TORNEN A SER FAVORITS

Amb aquesta prudència celebrava l'entrenador del Girona la contundent victòria a la Romareda que acosta  als gironins a la primera divisió. 

Contra tots els pronòstics, el Girona va golejar per tres a zero al Saragossa.  Ningú no s'esperava una resposta tan convincent dels blanc-i-vermells després de la desfeta de diumenge davant el Lugo. L'equip de Pablo Machin és ara clar favorit per jugar la segona i definitiva eliminatoria per l'ascens . 

XILUETS A PIQUÉ

EL PÚBLIC DEDICA UNA XIULADA AL BLAUGRANA PELS SEUS COMENTARIS SOBRE EL REIAL MADRID

Un altre protagonista ahir, per motious ben diferents, va ser el defensa del Bará, Gerard Piqué.

En el partit de la selecció contra Costa Rica jugat a Lleó, els aficionats van xiular el blaugrana quan va sortir al camp substituïnt Ramos . Era la resposta a les paraules de Piqué dedicades al Madrid durant la celebració del triplet. El defensa, però, no estava gens preocupat.

INICI DE LA GIRA EUROPEA

ELS "CALLE 13" PORTEN A BARCELONA EL NOU DISC DE MÚSICA URBANA AMB MÉS TEMES SOCIALS

El duet porto-riqueny de música urbana, CALLE 13,  arrenca aquesta nit a Barcelona la seva gira europea per presentar el seu nou disc,  Multi Viral.

La nova recepta musical barreja diversos estils, des de la salsa a l'electrònica, sempre amb el denominador comú del rap.  Música mestissa amb lletres de protesta i reivindicació que fan del grup caribeny un referent de l'escena llatina actual. Amb el seu recent premi Grammy sota el braç, avui actuen el Poble Espanyol. Més noticies al Vespre a La 2

 

Els cinc regidors d'Esquerra Republicana  a l'ajuntament de Barcelona votaran a favor de la investidura d'Ada Colau. La líder de Barcelona en Comú i Alfred Bosch han escenificat aquest matí el que han volgut definir com un gest per seguir negociant i tancar pactes estables més endavant. La futura alcaldessa també ha confirmat que segueix negociant amb els socialistes i de fet, creu que votaran a favor seu. 

El BOE publica avui el decret pel qual es revoca el títol de Ducs de Palma a la Infanta Cristina i a Iñaki Urdangarin. Un decret firmat pel seu germà el rei. Coincidint amb la decisió del monarca s'ha fet pública una carta de la Infanta en la que hauria demanat la seva renuncia al títol.

Així d'intensa acaba una setmana que ha estat la setmana en la que s'ha volgut fer pedagogia sobre la necessitat de modificar els nostres hàbits pel que fa als horaris.  Es calcula que, en general, a España anem dues hores tard, el que no facilita la conciliació i una vida més relaxada. Després veurem algunes iniciatives socials i empresarials que intenten fer la vida més fàcil. 

Molt de compte doncs si heu d'agafar el cotxe. la sinistralitat a les carreteres catalanes ha repuntat, enguany ja han mort 4 persones més que en el mateix periode de l'any passat,  sobre tot per  l'envelliment del parc mòbil i el mal estat d'algunes infraestructures. Trànsit posa en marxa a partir de demà un paquet de mesures informatives i de control. 

Contra tots els pronòstics, el Girona va golejar per un contundent tres a zero al Saragossa i a la Romareda.  Ningú no s'esperava una resposta tan convincent dels blanc-i-vermells després de la desfeta de diumenge davant el Lugo. L'equip de Pablo Machin és ara clar favorit per jugar la segona i definitiva eliminatoria d'ascens a primera divisió. 

 

AJUNTAMENT DE BARCELONA. ERC DONARÀ SUPORT A LA INVESTIDURA D'ADA COLAU QUE TAMBÉ PODRIA TENIR ELS VOTS DEL PSC.

DUCS DE PALMA. EL BOE PUBLICA LA DECISIÓ DEL REI DE REVOCAR EL TÍTOL A LA INFANTA CRISTINA I AL SEU MARIT.

CANVI D'HORARIS. DIVERSES INICIATIVES PROMOUEN UN CANVI D'HÀBITS PER FACILITAR LA CONCILIACIÓ I UNA VIDA MÉS RELAXADA.

REPUNT DE LA SINISTRALITAT. EN EL QUE PORTEM D'ANY JA HAN MORT A LES CARRETERES CATALANES 67 PERSONES, 4 MÉS QUE EL 2014.

ASCENS A PRIMERA. EL GIRONA ENCARRILA LA PRIMERA ELIMINATÒRIA AMB UNA VICTÒRIA A SARAGOSSA PER 0 A 3.

EL TC DECLARA INCONSTITUCIONALS ELS ACTES DE PREPARACIÓ DE LA CONSULTA DEL 9N

El Constitucional aprova per unananimitat declarar inconstitucionals els preparatius que van permetre la celebració del procés participatiu del 9 de novembre. Considera que el govenr català es va atribuir competències sobre la convocatòria de consultes que no té. 

Dissabte es constitueixen els nous ajuntaments i els partits s'afanyen a tancar acords de governabilitat.  En alguns municipis i consells comarcals els republicans han prioritzat els pactes amb les esquerres per davant dels més independentistes. A Barcelona, Ada Colau ja sap que no podrà comptar amb ERC al govern tot i que els republicans no tanquen definitivament la porta.

CHACÓN OPTARÀ A ENCAPÇALAR EL PSC A LES GENERALS MENTRE RAJOY PREPARA CANVIS

Carme Chacón fa un pas endavant i anuncia que es es presentarà a les primàries per ser la candidata del PSC per Barcelona a les eleccions generals. És un dels efectes dels  resultats de les municipals que també provocarà canvis a l'executiu de Rajoy. A Barcelona el republicà Alfred Bosch descarta de moment entrar al govern d'Ada Colau. 

CANVIS AL GOVERN I AL PP

SÁNCHEZ-CAMACHO CREU QUE NO AFECTARAN EL PP I ES VEU COM A CANDIDATA PER BACELONA

esperen que Rajoy anunciï quins canvis farà al govern i al partit i quan es produiran. Això obre interrogants sobre la continuïtat d'alguns ministres i dirigents.  Avui la líder del PP català s'ha mostrat convençuda que els canvis es faran aviat i que no afectaran als populars catalans, a les portes d'unes eleccions autonòmiques al setembre

SALUT TANCARÀ AQUEST ESTIU 1.883 LLITS ALS HOSPITALS CATALANS, 200 MENYS QUE AL 2014

La Generalitat tancarà aquest estiu 1.883  llits als hospitals catalans per adaptar l'oferta a la menor demanda d'hospitalitzacions d'aquests mesos.  Són un 3 per cent menys que l'any passat. Segons els responsables de Salut, també es reforçarà la contractació de personal per garantir el servei. 

BOI RUIZ A OLOT

JA SÓN 9 ELS NENS PORTADORS DE LA DIFTÈRIA.N'HAN TROBAT UN DE MÉS PERÒ TAMBÉ VACUNAT

S'ha sabut fa uns minuts. Han localitzat un nou portador de la bactèria de la diftèria a Olot.  Amb aquest ja són 9, tot i que cap d'ells no té la malaltia perquè estan vacunats. Ho ha anunciat el conseller Boi Ruiz, que s'ha reunit amb l'equip mèdic que va fer un primer diagnòstic  al nen de 6 anys,. El conseller ha explicat les novetats de la investigació epidemiològica per localitzar el focus inicial del bacteri.  Sobre les vacunes,  Ruíz afirma que la recomanació es basa en el compromís i la responsabilitat social dels pares. I que  gairebé el  97% de la població està vacunada.

TRET DE SORTIDA DEL SÓNAR 

PRESENTEN EL PROGRAMA MÉS ECLÈCTIC AMB 147 ACTUACIONS DES DEL 18 AL 20 DE JUNY

Compte enrera per al Sónar 2015, el festival de música avançada més prestigiós del món, que obrirà portes d'aquí a una setmana.

 

Carme Chacón fa un pas endavant i avui ha anunciat que es es presentarà a les primàries per ser la candidata del PSC per Barcelona a les eleccions generals.  Un dels moviments posteriors als resultats de les municipals que també provocarà canvis al PP i al govern de Rajoy. Avui Alicia Sánchez-Camacho ha assegurat que els canvis no afectaran als populars catalans i que ella serà la candidata a la presidència de la Generalitat. 

Aquesta es una setmana de tempestes. Aquesta és la quantitat d'aigua que va caure ahir a la tarda a Olot. Més de 70 litres per metre quadrat en mitja hora que van inundar alguns carrers, baixos i comerços de gran part de la ciutat.

El Departament de Salut tancarà aquest estiu 1.883  llits als hospitals catalans per adaptar l'oferta a la demanda d'hospitalitzacions, que baixa aquests mesos.  De tota manera, són un 3 per cent més que l'any passat. Segons els responsables de Salut, aquest any es reforçarà la contractació de personal per garantir el servei.

El Girona comença a jugar aquest vespre a Saragossa el play-off d'ascens a primera.  Només 4 dies després de perdre una oportunitat d'or de pujar de forma directe, l'equip de Pablo Machín haurà de demostrar la seva fortalesa mental. Els gironins consideren que serà clau marcar a La Romareda per rematar a la tornada a casa.

 

MOVIMENTS POLÍTICS. CHACÓN VOL SER CANDIDATA DEL PSC A LES GENERALS I CAMACHO REPETIRÀ EL 27S.

DESPRÉS DE LA TEMPESTA. A OLOT AVUI ENCARA RETIRAVEN AIGUA DESPRÉS DELS 122 LITRES/M2 CAIGUTS AHIR.

PLA DE SALUT. AQUEST ANY LA GENERALITAT TANCARÀ 1.883 LLITS ALS HOSPITALS CATALANS.

AVUI A SARAGOSSA. EL GIRONA COMENÇA LES ELIMINATÒRIES D'ASCENS A PRIMERA DIVISIÓ.

 DURAN I LLEIDA DIU QUE DEIXARÀ LA DIRECCIÓ D'UNIÓ SI EL NO GUANYA A LA CONSULTA

Josep Antoni Duran i Lleida cofirma que deixarà la direcció d'Unió Democràtica si el no guanya a la consulta de diumenge. De moment, nega una roptura amb Convergència però no la descarta.

LIDERATGE A UNIÓ

DURAN I LLEIDA ADMET QUE SI GUANYEN ELS PARTIDARIS DEL NO HI HAURÀ RELLEU A LA DIRECCIÓ DEL PARTIT

PLE DE COMIAT

DISSABTE, DOLORS SABATER SERÀ INVESTIDA COM A NOVA ALCALDESSA DE BADALONA

Ple de comiat tens a Badalona, on Xavier Garcia Albiol no ha donat la paraula a cap altre grup. Dissabte, Dolors Sabater, líder de Guanyem Badalona en Comú, serà investida  alcaldessa de la ciutat. Esquerra, Iniciativa i PSC hi votaran a favor. CiU ho decidiarà avui tot i que sembla que també hi donarà suport. Els socialistes rebutgen així la proposta d'Albiol de fer front comú contra els partits independentistes. De moment però, no confirmen si entraran al govern.

ACORD A TERRASSA

TeC I ERC PACTEN UN PROJECTE DE GOVERN ALTERNATIU AL DEL PSC I CONVIDEN A CIU I LA CUP A SUMAR-SE

aquesta encaixada de mans per sorpresa a Terrassa, deixa més obert que mai, quí serà investit alcalde el pròxim dissabte. Són els candidats de Terrassa en Comú, Esquerra Republicana i el de Convergència i Unió. Aquest matí, les dues primeres formacions presentaven un projecte de govern conjunt,  per al qual, els cal el suport de CiU que hores d'ara NO s'ha decidit i que manté la porta oberta també als socialistes. El PSC, que va ser la llista més votada, confia encara en trobar els suports necessaris per investir l'actual alcalde en funcions Jordi Ballart.

OPERACIÓ MOSSOS

DETINGUTS UN VINTENA DE MEMBRES D'UNA FACCIÓ DELS LATING KINGS A L'ÀREA DE BARCELONA

Operació dels Mossos d'Esquadra contra una de les faccions dels Latin King  28 detinguts i una desena de registres en un operatiu que s'ha fet a Barcelona i diversos municipis de l'àrea metropolitana. Se'ls acusa d'extorquir i de tràfic de drogues.

CAMPANYA FORESTAL 2015

ES MANTÉ EL NOMBRE DE MITJANS AERIS DE 2014 I ES DEMANA MOLTA PRECAUCIÓ PER LA FALTA DE PLUGES

FUNDACIÓ MIRÓ

CELEBRA ELS SEUS 40 ANYS AMB UNA TARDA DE PORTES OBERTES

Acabem felicitant a la Fundació Miró que avui celebra el seus 40 anys amb una tarda de protes obertes en la que hi haurà jocs, música i espectacles. Després de 13 miliosn de visitants miren al futur ampliant la col.lecció i anunciant que es reinventeran. Amb imatges històriques de l'edifici de Montjuic marxem. Més noticies al Vespre a la 2

OPERACIÓ DELS MOSSOS D'ESQUADRA CONTRA UNA FACCIÓ DELS LATING KINGS

Almenys 28 detinguts i una desena de registres en una opearció dels Mossos d'Esquedra contra una facció dels Lating Kings a Barcelona i altres punts de l'àrea metropolitana. Els acusen d'extorquir i tràfic de drogues

MESSI SEGUIEX IMPUTAT PER FRAU FISCAL I ALVES EXPLICA PERQUÈ ES QUEDA

La justicia manté la imputació per frau fiscal a  Messi a qui acusa de no haver declarat més de 4 milions d'euros. Avui també hem sentit a Dani Alves. Ha explicat que ha decidit quedar-se al Barça per l'aficicó i pel consell d'alguns companys d'equip. 

 

Així de clar ha estat Josep Antoni Duran i Lleida. Si guanya el no en la consulta que Unió fa a la militància aquest diumenge sobre el futur polític de Catalunya farà un pas enrera.  Duran ha parlat per primera vegada des que es va anunciar la pregunta i s'ha agreujat la divisió al sí del partit. Sobre la relació amb Convergència, no volen trencar però tampoc ho descarten. 

Per davant un cap de setmana polític intens amb la consulta d'Unió diumenge i dissabte la constitució dels nous ajuntaments.  Avui s'han celebrat plens de comiat. Hem vist l'últim plenari presidit per Xavier Trias que ha demanat a la nova alcaldessa que la ciutat no s'aturi. També intens el ple de comiat de Badalona després que el PSC hagi dit que manté la seva aposta per un nou govern d'esquerres.

Operació dels Mossos d'Esquadra contra una de les faccions dels Latin Kings. Més de vint detinguts i una desena de registres en un operatiu que s'ha fet a Barcelona i diversos municipis de l'àrea metropolitana. Se'ls acusa d'extorquir i de tràfic de drogues. 

Aquest matí els bombers encara treballaven per evitar que revifi el foc que ahir va calcinar una trentena d'hectàrees a Gratallops. És un dels 284 incendis del que portem de juny, el doble que en els mateixos dies que l'any passat. Molts, conseqüència dels llams de les tempestes d'aquests dies. L'altra, el mal que les pedregades han fet a 2.000 hectàrees de fruita dolça de la Noguera i el Segrià. Així doncs, molt pendents de la previsió.