Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

La infanta Cristina no presentarà recurs per la seva imputació pel Cas Noos. Els seus advocats han presentat al jutjat d'Instrucció número 3 de Palma de Mallorca un escrit on expliquen les raons per les que no es presentarà finalment el recurs per la imputació d'un suposat delicte fiscal i de blanqueig de capitals. L'escrit de la defensa diu que l'actuació de Cristina de Borbó ha estat sempre "confiada, transparent i respectuosa" i que no té res a ocultar al jutge. La Infanta compareixerà voluntàriament el 8 de març si el jutge Castro no avança la data de la declaració.

El President de la Generalitat contraposa les armes de fa 300 anys, les baionetes i els fusells, amb les d'ara: la democràcia, els vots i les movilitzacions. Ho ha dit a la inaguració dels actes del Tricentenari de la rendició de Barcelona i de Cardona davant les tropes borbòniques a la Guerra de Successió.

Deu equips d'arquitectes han presentat les seves propostes per la urbanització de l'espai que ara ocupa l'anella viària de la plaça de les Glòries de Barcelona. Haurà de convertir-se en un gran parc de 13 hectàrees on també hi haurà equipaments i habitatges.

Rebre missatges des del més enllà ja és possible gràcies a un servei que envia mails amb fotos i videos a les persones que el difunt esculli. És un servei gratuït que ja triomfa a una vintena de països.

El Barça ja és a Madrid per jugar avui un partit decisiu al Calderón amb el liderat de la lliga en joc. El dubte és si Messi sortirà a l'onze inicial. Martino va insinuar ahir que té molts números per començar a la banqueta

El projecte Dona Kolors busca un futur millor per a dones en risc d'exclusió social. Amb aquesta iniciativa aprenen l'ofici de modista i comercialitzen les peces que cusen. El centre d'atenció social el Lloc de la Dona, de les Germanes Oblates, va iniciar aquest projecte ara fa dos anys

Un empresari de Barcelona ha presentat un web para enviar missatges des del més enllà. S'ha d'escriure el text i escollir els destinataris. S'hi poden incloure fotos i videos i és gratuït. Ja compta amb usuaris de 20 països

La defensa de la Infanta Cristina encara no té clar si presentarà recurs contra la imputació de la filla del Rei pel cas Noós. Els seus advocats han dit avui que esperaran fins l'últim moment. I també han dit que la Infanta va actuar per amor al seu marit. La Isabel Palacios ens ho explica.....

PRESSUPOSTOS 2014

El Govern vol aprovar-los abans del 29 de gener

Un cop conegut el dictament del Consell de Garanties Estatutàries, que avala la partida per la consulta, l'executiu català NO vol allargar la pròrroga i preveu convocar un ple extraordinari del Parlament abans de 29 de gener. El PP no descarta tornar-los a impugnar, mentre que el govern demana als populars que no prejutgin el destí dels 5 milions d'aquesta partida.

CADA DIA MÉS "SENSE SOSTRE"

L'Ajuntament posarà en marxa un pla de pisos compartits

Noves dades de l'Ajuntament afirmen que a mitjans de 2013 ja hi havia més de 2 mil 900 persones vivint al carrer. Les ONG's reclamen un sistema d'allotjament per aquestes persones¡, i la síndica de la ciutat proposa un pla pilot de pisos. Una iniciativa que l'ajuntament podria posar en marxa a finals d'any.

TELÈFONS EN "MODE AVIÓ"

Des d'avui ja es poden utilitzar mòbils i tauletes durant el vol

avui entra en vigor la norma que autoritza a tenir el mòbil i les tauletes enceses mentre es vola, això sí, en mode avió... En tot cas, les companyies aèries tindran, en última instància, l'última paraula...Els ordinadors portàtils sí que hauran d'estar guardats i apagats durant l'enlairament i l'aterratge perquè com que són més grossos, s'aconsella que estiguin desats.

FITXATGE DE NEYMAR

El fiscal demana al jutge que accepti la querella contra Rosell

El fiscal veu indicis de contractes simulats i demana al jutge que dicti diferents diligències. Per exemple: demanar a la FIFA que aporti la documentació del fitxatge i al jugador el contracte que va signar amb la societat a la què cedia "els drets econòmics futurs". També vol que se sol·liciti al Santos el contracte de traspàs del jugador. I, per últim, demana que citi com a imputats els empleats de Deloitte que van fer l'auditoria dels comptes del Barcelona

El Parsifal de Wagner reinterpretat per la Fura dels Baus té una posada en escena ben diferent a la que es pot esperar en una òpera...BETA Es va veure anit al Foyer del Liceu en una representació que commemorava el centenari de la primera representació d'aquesta òpera a tota Europa, justament al teatre barceloní. L'adaptació de la Fura va recollir també fragments en vídeo d'altres posades en escena històriques de l'obra.... Així acabem... Més informació en català al programa Vespre a la Dos, a les 7 de la tarda.....

LA DEFENSA DE LA INFANTA

Esgotarà el termini pel recurs i el seu advocat diu que ella confiava en Urdangarin

Després del pas per Barcelona de la Infanta Cristina per preparar la defensa, el seus advocats afirmen que encara NO tenen clar si recorreran la imputació del jutge Castro per frau fiscal i blanqueig de capitals... Aquest matí Jesús-María Silva, que comparteix la defensa amb Miquel Roca, ha dit que la Infanta està dolguda i reitera que és innocent emparant-se en què no sabia res del que feia el seu marit perquè hi té confiança plena.

El govern català pretén aprovar definitivament els pressupostos del 2014 en un ple extraordinari abans d'acabar aquest mes després que el Consell de Garanties Estatutàries hagi rebutjat el recurs del PP català.

El crim de La Ribera

EL DETINGUT DECLARA DAVANT EL JUTGE

Passa a disposició judicial el presumpte responsable del crim de La Ribera de Barcelona. És un jove de 20 anys detingut als calabossos de la Guardia Urbana, ja que el mateix dia dels fets el van arrestar per una altra agressió a la Plaça Reial.

Es dupliquen els sense sostre

L'AJUNTAMENT OFERIRÀ PISOS INDIVIDUALS

La xifra de sense sostre a Barcelona s'incrementa un 45% des que va començar la crisi. Les xifres de l'Ajuntament afirmen que a mitjans de 2013 hi havia més de 2 mil 900 persones vivint al carrer. Les ONG's demanen que s'ofereixin pisos individuals a aquest col·lectiu : una iniciativa que es posarà en marxa aquest any.

Reduir els accidents a pistes

LES ESTACIONS VOLEN VIGILÀNCIA POLICIAL

1 de cada 300 esquiadors a les pistes catalanes necessita atenció mèdica: una tendència que augmenta perquè el material permet anar cada vegada més ràpid. Les estacions reclamen que hi hagi policia per assegurar-se que els esquiadors siguin prudents.

Rosell i el fitxatge de Neymar

EL FISCAL VOL QUE S'ADMETI LA DEMANDA

La fiscalia de l'Audiència Nacional demana al jutge Pablo Ruz que admeti la querella contra Sandro Rosell pel fitxatge de Neymar perquè considera que podria haver contractes simulats. El soci Jordi Cases va acusar el president del Barça de distreure 40 milions en l'operació.

I DESPRÉS...

El càsting a Barcelona de la nova edició de Masterchef

A l'Informatiu estarem amb alguns dels candidats a participar a la nova edició de Masterchef. Avui i demà se celebren a Barcelona els càstings de la nova edició del concurs de Televisió Espanyola.... A veure quins plats ens han preparat

Els núvols baixos han augmentat avui a tot Catalunya, especialment al litoral, i fins i tot han arribat a l'interior de les comarques de l'Ebre. El cel tapat ha fet pujar les temperatures mínimes.

A la tarda els núvols de tipus baix seguiran creixent, i seran més compactes a la meitat sud on fins i tot poden deixar alguns plugims aïllats. A la meitat nord, hi haurà més clarianes i les temperatures es mantindran.

Demà dissabte, tornarem a tenir un dia de cels ennuvolats a tot el territori... Sobretot a la costa, on poden caure alguns ruixats febles i de poca importància. A primera hora tornarà a haver-hi boira a les comarques d'Interior. Al llarg de la tarda els núvols aniran escampant d' oest a est. Les temperatures pujaran de matinada, però baixaran a migdia, sobretot a Ponent.

Diumenge començarem a notar un augment del fred tot i que el matí serà assolellat a molts punts de Catalunya. A la tarda començaran a créixer les nuvolades que seran més compactes de matinada.

Dilluns seguirem notant un descens dels termòmetres. Ens arriba un front que pot portar pluges febles a moltes de les comarques i que es poden intensificar per la tarda. La cota de neu baixarà fins els 1200 metres.

Dimarts les temperatures seran encara més baixes. Les pluges aniran perdent força a mida que avanci el dia i a la tarda podrem veure el sol a molts punt. De matinada la cota de neu pot baixar fins els 600 metres.

LA DEFENSA DE LA INFANTA

Esgotarà el termini pel recurs i el seu advocat diu que ella confiava en Urdangarin

Després del pas per Barcelona de la Infanta Cristina per preparar la defensa, el seus advocats afirmen que encara NO tenen clar si recorreran la imputació del jutge Castro per frau fiscal i blanqueig de capitals... Aquest matí Jesús-María Silva, que comparteix la defensa amb Miquel Roca, ha dit que la Infanta està dolguda i reitera que és innocent emparant-se en què no sabia res del que feia el seu marit perquè hi té confiança plena.

El govern català pretén aprovar definitivament els pressupostos del 2014 en un ple extraordinari abans d'acabar aquest mes després que el Consell de Garanties Estatutàries hagi rebutjat el recurs del PP català.

El crim de La Ribera

EL DETINGUT DECLARA DAVANT EL JUTGE

Passa a disposició judicial el presumpte responsable del crim de La Ribera de Barcelona. És un jove de 20 anys detingut als calabossos de la Guardia Urbana, ja que el mateix dia dels fets el van arrestar per una altra agressió a la Plaça Reial.

Es dupliquen els sense sostre

L'AJUNTAMENT OFERIRÀ PISOS INDIVIDUALS

La xifra de sense sostre a Barcelona s'incrementa un 45% des que va començar la crisi. Les xifres de l'Ajuntament afirmen que a mitjans de 2013 hi havia més de 2 mil 900 persones vivint al carrer. Les ONG's demanen que s'ofereixin pisos individuals a aquest col·lectiu : una iniciativa que es posarà en marxa aquest any.

Reduir els accidents a pistes

LES ESTACIONS VOLEN VIGILÀNCIA POLICIAL

1 de cada 300 esquiadors a les pistes catalanes necessita atenció mèdica: una tendència que augmenta perquè el material permet anar cada vegada més ràpid. Les estacions reclamen que hi hagi policia per assegurar-se que els esquiadors siguin prudents.

Rosell i el fitxatge de Neymar

EL FISCAL VOL QUE S'ADMETI LA DEMANDA

La fiscalia de l'Audiència Nacional demana al jutge Pablo Ruz que admeti la querella contra Sandro Rosell pel fitxatge de Neymar perquè considera que podria haver contractes simulats. El soci Jordi Cases va acusar el president del Barça de distreure 40 milions en l'operació.

I DESPRÉS...

El càsting a Barcelona de la nova edició de Masterchef

A l'Informatiu estarem amb alguns dels candidats a participar a la nova edició de Masterchef. Avui i demà se celebren a Barcelona els càstings de la nova edició del concurs de Televisió Espanyola.... A veure quins plats ens han preparat

Aquest migdia ha mort l'escriptor i editor Josep Maria Castellet, fundador del grup 62 i de l'associació d'escriptors en llengua Catalana. Castellet és una de les figures més influents de les lletres catalanes de la segona meitat del segle XX. Com A editor, el seu paper va ser essencial en donar a conèixer la feina de tota una generació. Entre els guardons de la seva llarga trajectÒria va rebre la Creu de Sant Jordi, la Medalla d'Or de la GenerAlitat i el PremiO Nacional de las letras l'any 2010.

El govern català creu que la resposta del president de la Comissió Europea a la carta d'Artur Mas ha estat ràpida i és una mostra que la qüestió catalana està en l'agenda internacional. Així ho ha dit el conseller d'Economia Andreu Mas- Colell al programa El Debat de Televisió Espanyola. Mas Colell també rebutja les acusacions fetes per Rajoy que Catalunya fa el ridícul a Europa i considera que la resposta de Brussel.les era la que es podia esperar. També a Televisió Espanyol, al programa Los Desayunos , la líder del PP català , Alícia Sánchez Camacho, ha dit que demanarà a Rajoy que no es reuneixi amb Mas per parlar de la consulta d'autodeterminació perquè, diu, que no hi ha res a negociar. L'organisme per la Prohibició d'Armes Químiques ha demanat l'empresa de Gestió de Residus Especials de Catalunya, amb seu a Constantí, que es presenti al concurs per destruir part de l'armament químic de Síria. L'empresa assegura que està estudiant aquesta possibilitat. Un fet que ha aixecat les suspicàcies del territori. El Govern Central, a través de la Subdelegació a Tarragona, ha negat estar disposat a donar els permisos necessaris. Tant l'Ajuntament com el Port de Tarragona neguen tenir-ne cap informació. El Síndic de Greuges acusa la policia d'allargar injustificadament l'estada d'alguns detinguts a les comissaries i de demorar el dret a l'assitència legal. Rafael Ribó ha presentat avui l'informe anual sobre la prevenció de la tortura, on es denuncia l'existència de cel·les sobreocupades a les presons i la manca d'higiene en les d'algunes comissariesAquest migdia ha mort l'escriptor i editor Josep Maria Castellet, fundador del grup 62 i de l'associació d'escriptors en llengua Catalana. Castellet és una de les figures més influents de les lletres catalanes de la segona meitat del segle XX...Com editor, Castellet el seu paper va ser essencial en donar a conèixer la feina de tota una generació .Entre els guardons de la seva llarga trajectoria va rebre la Creu de Sant Jordi, la Medalla d'Or de la Genearlitat i el Premi Nacional de las letras l'any 2010. Leo Messi ha tornat en forma, i ahir a la nit només va necessitar mitja hora per demostrar-ho. Va ser l'autor de dos gols en cinc minuts al Getafe. Va entrar a la segona part per disputar l'última mitja hora, quan els dos gols de Cesc ja havien pujat al marcador i va deixar les millor sensacions pensant en el partit de lliga de dissabte al Calderón. L'Espanyol va sortir derrotat de Santo Domingo per 1 a 0. Queda la tornada, peró aquest gol de Dani Pacheco -que va agafar German despistat - complica una eliminatoria, a priori assequible. L'errada del porter va acabar d'enfonsar un Espanyol que amb prou feines va crear perill a l'area de l'Alcorcón. Ara toca girar full i pensar en la visita del Madrid diumenge a Cornellà. Aquest cap de setmana, a l'auditori de Barcelona, sonaran peces de musicals tan coneguts com West side Story o El fantasma de l'òpera. Les interpretaran cinc cantants del West End de Londres acompanyats de l'orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya.

El conseller d'Economia manté que una Catalunya independent quedaria dins de la Unió Europea. Ho ha dit a l'entrevista del Debat de La 1 en la que també ha avançat que aquest any la Generalitat demanarà a l'estat més de 2.800 milions d'euros al Fons de Liquiditat. Andreu Mas-Colell també ha contestat a Mariano Rajoy que ahir va dir que Artur Mas fa el ridícul en l'intent d'inter-na-cionalitzar el debat sobre el futur de Catalunya. També a TVE, en aquest cas als Desayunos, la presidenta del PP català ha explicat que ha estat ella mateixa qui ha demanat a Rajoy que es reuneixi amb Artur Mas per parlar de la consulta i que si es troben ho facin públicament per evitar malsentesos./ De la consulta sobiranista també ha parlat avui el president de la patronal Cecot. Diu que als empresaris no els fa por que es pregunti pel futur de Catalunya, ha criticat el que considera poca qualitat democràtica de l'estat i ha reclamat diàleg. Una crida que també ha fet als ministres d'indústria i Foment. Són els passatgers que, fa un any, es convertien en els primers usuaris de l'AVE que uneix Figueres i Girona amb Barcelona i Madrid. Una línia, doncs, que avui està d'aniversari. Durant aquest temps més d'un milió de passatgers han utilitzat aquesta línia, la majoria per fer el trajecte entre Girona i Barcelona, que no arriba ni a 40 minuts. A Girona, reconeixen el valor de la infraestructura però, reclamen que s'acabin les obres que hi ha pendents./ Al camp de Tarragona fa tres anys que la Generalitat i les administracions territorials treballen per la creació de la segona gran àrea metropolitana de Catalunya. Al mes de febrer es farà un pas endavant: la creació d'una nova xarxa de rodalies de Renfe entre El Vendrell i Cambrils./ Hi va haver una època en què el somni de qualsevol jove quan feia 18 anys era tenir un cotxe. Però sembla que això comença a canviar. Si més no, és el que diu un estudi a nivell mundial que ha fet una consultoria. A Catalunya, però, molts dels qui no en tenen és, senzillament, perquè no poden pagar-lo./ Els mossos d'esquadra analitzen les imatges de les càmeres de vigilància del barri de la Ribera de Barcelona per si poden identificar el jove que dimarts al vespre va matar un home i en va ferir de gravetat un altre. Fa 43 hores dels fets i encara no tenen cap pista sobre el seu parador ni de si ha pogut fugir del cercle policial que es va establir al barri. El mòbil del crim no està clar i sospiten que pot ser un perturbat. No va robar les víctimes i tot apunta a que no hi tenia cap relació./ Dilacions injustificades en la custòdia policial dels detinguts, cel·les sobreocupades a les presons i manca d'higiene en les què hi ha en algunes comissaries. És el que constata un informe del Síndic, que també denuncia opacitat en els centres d'internament d'estrangers. / L'aplicació de noves tecnologies ha permés millorar la mobilitat i l'autonomia a els persones grans. / A Barcelona el servei de teleassitència ha incorporat geolocalitzadors per quan se surt al carrer o detectors de moviment penjats a les portes de casa per saber si passen hores sense moviment. També hi ha en marxa una prova pilot per evitar l'aïllament dels cuidadors amb el suport de tauletes informàtiques. Ho ha presentat avui l'alcalde de Barcelona, una ciutat on 67 mil persones són ateses pels serveis de teleassistència./ Detectar les necessitats d'un centre sanitari i crear un producte per fer més fàcil la vida del pacient. Aquest és l'objectiu d'un master que s'organitza per primer cop a Espanya. Els alumnes no són necessàriament professionals sanitaris i veuen d'aprop com es treballa a diferents hospitals. Leo Messi ha tornat en forma, i ahir a la nit només va necessitar mitja hora per demostrar-ho, fent-li dos gols en cinc minuts al Getafe. Va entrar a la segona part per disputar l'última mitja hora, quan els dos gols de Cesc ja havien pujat al marcador i va deixar les millor sensacions pensant en el partit de lliga de dissabte al Calderón./I l'Espanyol ha passat a formar part de la llista de derrotats il.lustres de l'Alcorcón. Feia més de tres mesos que els madrilenys no guanyaven a casa i ahir ho van fer davant un Espanyol que pot pagar molt car no haver marcat a Santo Domingo./ En bàsquet, el Barça juga avui el segon partit del top16 de l'Eurolliga a la pista del Fenerbache d'Istambul./ I al Dakar avui es disputa la cinquena etapa amb Carlos Sainz com a nou líder de la classificació de cotxes. I aquest és l'aspecte de la façana de la Pedrera. Des d'avui i durant un any hi haurà bastides perquè estan netejant i restaurant la pedra i els forjats per mantenir l'edifici, patrimoni de la humanitat per la Unesco. És la tercera vegada que ho fan des del 1988. Les obres costaran 750 mil euros i NO impediran que les visites a l'interior de l'edifici continuïn. L'any passat més d'un milió de persones el van visitar./ Aquest cap de setmana, a l'auditori de Barcelona, sonaran peces de musicals tan coneguts com West side Story o El fantasma de l'òpera... Les interpretaran estrelles dels teatres de Londres acompanyats de l'orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya.

MAS-COLELL AL DEBAT DE LA 1

Diu que és Rajoy qui fa el ridícul

i que Catalunya no sortirà de la UE

1 any de l'AVE Girona-Madrid

MÉS D'UN MILIÓ DE PASSATGERS

Les condicions de les presons

RIBÓ DENUNCIA SOBREOCUPACIÓ

Retorn triomfal de Messi

EL BARÇA GOLEJA EL GETAFE PER 4 A 0

I DESPRÉS...

Comencen les obres de neteja i

restauració de la Pedrera

El president de la comissió europea ha respost la carta que Artur Mas va enviar a diferents dirigents europeus. JM Durao Barroso diu que no li toca opinar sobre la consulta sobiranista perquè és un tema de debat intern i ha recordat que en cas d'independitzar-se, catalunya quedaria fora de la UE. De la carta n'ha parlat el portaveu de la comissió, Olivier Bailly./ Qui també s'ha referit a la resposta europea és el ministre d'exteriors, JM Garcia Margallo, que avui és a Barcelona. El ministre ha fet fa pocs minuts una crida als ponts de diàleg. I ha reiterat que una catalunya independent quedaria fora de la UE./ Mentrestant, el president Rajoy considera que Mas fracassa amb la seva campanya internacional per buscar suports a la consulta. Ho ha dit davant de l'executiva del PP on ha insistit que la consulta prevista pel 9 de novembre no se celebrarà./ A la sortida de la reunió, la líder del PP català ha instat Artur Mas a acatar les decisions de les institucions europees. Ni robatori previ ni baralla. La investigació apunta a què l'home que hauria matat un home al barri de la Ribera de Barcelona i n'hauria ferit un altre no coneixia les víctimes i podria ser un pertorbat. Hores d'ara els mossos continuen buscant-lo./ Protecció civil manté activada l'alerta per contaminació a la costa de Palamós, on aquest matí un pesquer ha xocat contra una roca a les Illes Formigues. Arran de l'impacte hi ha hagut una fuita de combustible, tot i que sembla que no hi ha risc que la taca arribi a la platja. Els 7 tripulants que hi havia han estat rescatats i estan sans i estalvis. L'alerta es mantindrà fins que es refloti l'embarcació. El Barça juga aquesta nit al Camp Nou l'anada dels vuitens de final de la copa amb el Getafe, un partit on s'espera que reaparegui Messi, però on no hi haurà Neymar. El brasiler és baixa per gastroenteritis. L'Espanyol jugarà l'anada d'aquests vuitens de la Copa davant l' Alcorcón. Els madrilenys pateixen a la seva lliga de Segona, però tenen un historial a la Copa del Rei que s'ha de tenir en compte. Al palau de la música, Straus sona així. Són imatges del concert que hi va celebrar anit l'orquestra simfònica d'Astana. La soprano Cornelia Jiubs va interpretar diferents peces tot fent un recorregut per l'obra del compositor alemany, un dels dels més influents del segle XX

José Manuel Durao Barroso contesta la carta d'Artur Mas en la que li explicava la voluntat del seu govern de convocar una consulta. El president de la Comissió Europea li agraeix el text, diu que no es pot posicionar sobre un conflicte intern i recorda que si Catalunya s'independitzés quedaria automàticament fora de la Unió./ De la seva banda, el president Rajoy ha dit en el primer comitè executiu de l'any que Mas té la batalla internacional perduda i que està fent el ridícul. A aquesta hora ja tenim resposta des d'UDC. El conseller i secretari general del partit, Josep María Pelegrí, diu que és una resposta esperada./Aquesta resposta de la CE coincideix amb la primera reunió del 2014 del comitè executiu nacional del PP./El president Mariano Rajoy ha dit als seus que el president català, Artur Mas, està fent el ridícul amb la seva campanya internacional per buscar suports de cara a la consulta. Una batalla, la de la comunitat internacional, que segons Rajoy té perduda. I una vegada més ha insistit en que la consulta prevista pel 9 de novembre no se celebrarà perquè la considera ilegal. El mateix missatge ha llençat a la entrada a la reunió la líder del PP./ En mig d'aquest debat és a Barcelona el ministre d'Exteriors, JM Garcia Margallo./El proper dia 16 el Parlament de Catalunya debatrà i votarà solicitar al congrés dels diputats que delegui a la Generalitat la competència per convocar una consulta./Fora del Parlament, l'actualitat política passa per la valoració que han fet els partits sobre el fet que Mas hagi descartat de moment, que ERC entri al govern. I avui hem tornat a escoltar l'advocat de la Infanta Cristina. Miquel Roca assegura que la setmana que ve presentaran el recurs contra la imputació i ha dit que la infanta només desitja una cosa. És el pesquer que aquest matí ha xocat contra una roca a les Illes Formigues en aigües de Palamós. Una altra barca que hi havia a la zona ha rescatat sans i estalvis els set tripulants de l'embarcació accidentada. Salvament Marítim ha recollit els objectes que han quedat a la deriva i Protecció Civil ha activat l'alerta per contaminació de les aigües marines perquè hi ha una fuita de combustible. Tot i això, no es preveu que la taca s'acosti a la platja. L'alerta es mantindrà fins que es refloti l'embarcació./A Barcelona continua activat el dispositiu dels mossos per trobar l'home que ahir va apunyalar dues persones al barri de la Ribera una d'elles va morir i l'altra està ingressada a l'hospital clínic./Els mossos inspecionen hotels, pensions i diferents allotjaments del barri de la ribera de Barcelona on van passar ells fets. Segons fonts de la investigació, els agents busquen un jove, d'uns 18 anys magrebí com a presumpte autor de la doble ganivetada. Tot i que a Lleida les denúncies per robatoris han disminuit un 10% en un any, els pagesos se senten insegurs i per això insisteixen a demanar més presència policial als camps. Han tornat a demanar-ho avui, en una nova reunió amb els mossos. Aquests dies de rebaixes són especialment complicats per les persones que pateixen trastorns de compra compulsiva, un problema que ja afecta un 7% de la població, tant homes com dones. A més, ara s'hi afegeix la facilitat d'accedir a comprar a través de portals d'Internet./ A partir de la primavera els lavabos de l'estació de Sants de Barcelona seran de pagament./ Amancio Ortega, el primer accionista d'Inditex, ha comprat l'antiga seu del Banesto, a la plaça de Catalunya. És l'edifici on ara hi ha la botiga d'una coneguda firma informàtica. La societat inversora d'Ortega ha pagat 44 milions d'euros a la SAREB, l'anomenat banc dolent, que n'era el propietari. El fundador d'Inditex ja és propietari de l'antiga seu del BBVA, al carrer Bergara; i de l'edifici que hi ha entre passeig de Gràcia i Gran Via. I ara us ensenyarem un regal. Són les primeres hores de vida de la JADIA, que en indonesi vol dir justament això, "regal". És el nou membre de la família dels orangutans del zoo de BarcelonaEl barça disputa aquesta nit al Camp Nou el partit d'anda dels vuitens de final de la copa del rei davant del getafe, un partit on s'espera que reaparegui Messi, però que es pedrà Neymar. El Brasiler és baixa per gastroenteritis i avui també podria ser notícia perque tot sembla indicar que el jutge no hauria trobat irregularitats en el seu fitxatge pel Barça./ L'Espanyol ha canviat les rutines i ben d'hora, ben d'hora ha viatjat en tren aquest matí a Madrid on hi romandrà fins un parell d'hores abans de desplaçar-se al camp de Santo Domingo. Allà l'espera un Alcorcon que pateix a segona, però amb un historial a la Copa que fa respecte./ El proper rival de l'Espanyol a la lliga, el Reial Madrid mira de passar pàgina al cas Di María./ Al Dakar avui es disputa la quarta etapa entre les localitats argentines de San Juan i Chilecito amb un recorregut diferent per a cotxes i motos./ Avui hem acompanyat les dues millors jugadores del món de waterpolo a un entrenament fora de les piscines. Jennifer Pareja i Laura Ester dediquen el premi al seu club, el Natació Sabadell i a totes les companyes de la selecció. "Dimecres al cine". És la nova acció que llança la industria del sector per mirar d'omplir les sales. Entre 3 euros amb 70 i 4 amb 90 costarà anar al cinema tots els dimecres no festius: cada cinema posarà el preu que consideri...Serà una Una jornada independent del "Dia de l'espectador", que manté també preu especial. Aquesta nova iniciativa durarà 3 mesos i començarà el 15 de gener./ Barcelona és la segona ciutat d'europa amb més motos després de Roma, per això no és estrany que hi hagi un museu dedicat a aquests vehicles. I ara, hi exposen una vintena de peces molt curioses, perquè algunes es van quedar en prototips./ Així sona Strauss, al Palau de la música. Els valsos, les polques i les marxes del compositor alemany van arribar a Barcelona anit, de la mà de l'orquestra simfònica d'Astana.

BARROSO CONTESTA LA CARTA

Recorda que Catalunya sortiria de la UE,

Rajoy diu que Mas fa el ridícul

Buscant l'autor de l'agressió

LA POLICIA NO DESCARTA CAP HIPÒTESI

Naufragi a la Costa Brava

ACTIVAT EL PLA PER EMERGÈNCIES

"Dimecres al cine"

ACORD PER ABARATIR LES ENTRADES

Neymar, baixa d'última hora

EL BARÇA REP EL GETAFE A LA COPA

I DESPRÉS...

Els primers minuts de vida de la

nova inquilina del Zoo de Barcelona

La infanta Cristina torna a estar imputada per frau fiscal i blanqueig de capitals per la seva presumpta vinculació amb el cas Noos. Hauria de declarar el 8 de març, si no prospera el recurs que presentarà el seu advocat, el català Miquel Roca. El president de la Generalitat creu que el 2014 serà un any amb algunes clarianes enmig de la boira econòmica. En la seva primera compareixença de l'any ha insistit en la data de la possible consulta. Una altra reunió que ha centrat l'atenció avui és que s'ha produit entre les cúpules del PSOE i del PSC a Barcelona./ Doncs pel PP català, la reunió de les cúpules socialistes és només una escenificació. La presidenta del partit demana a Rubalcaba que acabi amb l'ambigüitat del PSC. Les rebaixes d'hivern ja estan en marxa. Més de 30mil botigues afronten una campanya on creuen que vendran un 5% més que l'any passat, és a dir, uns 800 milions d'euros de facturació. I aquesta setmana és especialment important perquè és durant aquests primers dies quan venen el 60% dels productes amb descomptes. Gairebé dos mesos després de la lesió, Leo Messi pot tornar a jugar. Acabem amb els nominats als premis Goya del cinema espanyol, que enguany arriben a la 28 edició. Els catalans Nora Navas, per "Tots volem el millor per ella" i Eduard Fernández, pel paper a "Todas las mujeres" opten al guardó millor actriu i actor. La catalana Neus Ballús, també aspira al Goya per la millor direcció novell per "La plaga"

La defensa de la infanta Cristina té la intenció hores d'ara de recorrer la seva imputació. EL jutge del cas Noos, José Castro, li imputa un presumpte delicte de frau fiscal i blanqueig de capitals... Si aquest recurs no prospera, la infanta haurà de declarar al jutjat de Palma el dia 8 de març. Al Palau de la Generalitat, el president Mas exposa a hores d'ara, en la primera reunió de l'any el seu execuctiu, les que seran les línies mestres de l'acció de govern per aquest any./I a aquesta hora, a la seu del PSC, al carrer Nicaragua de Barcelona, també hi ha compareixences després de la reunió que han mantingut membres d'aquest partit amb Pere Navarro al capdavant, i del PSOE, encapçalats per Alfredo Pérez Rubalcaba./ Pel PP, la reunió de les cúpules del PSC i del PSOE és només una escenificació. La presidenta del partit lamenta que Rubalcaba vingui a Barcelona, diu, a donar suport a un psc que no té valentia per plantar cara al prjecte soberanista./ Ciutadans, que ha anunciat que ultima el programa amb les propostes per governar Catalunya la propera legislatura, acusa els socialistes d'actuar amb massa dubtes i vacil·lacionsAquesta és una setmana important pels comerços perquè és justament aquests dies quan venen el 60% dels productes que tenen rebaixats... Els botiguers creuen que aquesta temporada vendran una mica més que anys anteriors./ A les botigues avui també és dia de devolucions... Molts clients han de canviar objectes que els han regalat aquests dies o bé perquè no els van bé, o be perquè no els agraden./A partir d'avui i a la majoria de pobles i ciutats ja hi ha habilitat espais per poder deixar l'arbre de Nadal... A Barcelona hi ha 220 punts de recollida Les dones amb titulació que cuiden nens a casa a canvi d'un sou reclamen a l'administració una legislació similar a la que hi ha a alguns països europeus....S'autodenominen "mares de dia", i mentre això no arriba, s'han constituit en associació i es regulen elles mateixes. Gairebé dos mesos després, ja es pot tornar a dir que Leo Messi pot jugar un partit. Aquest migdia, després de l'entrenament, l'argentí ha rebut l'alta mèdica./El Madrid torna a estar a cinc punts del Barça i de l'Atletic de Madrid després de derrotar tres a zero al Celta de Luis Enrique.... No va ser un partit fàcil pels blancs que no van poder assegurar els tres punts fins ben avançada la segona part. / La waterpolista catalana, Jenifer Pareja, ha estat elegida com a vencedora del Fina World Player 2013, el maxim reconeixement individual del waterpolo mundial./Al Dakar, les pluges dels ultims dies han obligat a escurçar la tercera etapa, que avui va de San Rafael a San Juan, a l'Argentina. Barrerda en motos i Peterhansel en cotxes defensen el liderat, després d'una segona etapa amb força problemes per alguns dels favorits. "La gran familia española, de Daniel Sánchez Arévalo" amb 12 nominacions als Goya, i "Las brujas de Zugarramurdi", d'Alex de la Iglesia, amb 10 nominacions, són les favorites per optar als premis del cinema espanyol, que enguany arriben a la 28 edició. / Ja tenim els guanyadors dels primers premis literiaris de l'any: el Nadal i el Josep Pla...És la setantena edició del guardó literai més antic d'espanya.

LA INFANTA CRISTINA IMPUTADA

Pels presumptes delictes de frau fiscal i

blanqueig de diners, declararà el 8 de març

Esperen unes bones rebaixes

LES VENDES PODRIEN PUJAR UN 5%

Dia de devolucions

LES BOTIGUES CANVIEN ELS REGALS

Una tendència a l'alça

LES MARES DE DIA CUIDEN NENS DE 0 A 3 ANYS

Messi està llest

JA TÉ L'ALTA I ÉS CONVOCAT PER JUGAR DEMÀ

PREMIS GOYA

"La gran familia española" és la

cinta amb més nominacions