Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

Ambient ennuvolat en general amb s'esperen precipitacions al Pirineu i a les comarques de l'ebre i de l'interior d'intensitat entre feble i mdoerada pero que localment poden anar acompayandes de tempesta i acumular quantitats de fins a 20 l/m2 en pocs minuts. Les temperatures sense canvis.

Demà dissabte continuarà la inestabilitat al Pirineu i als Ports de Tortosa, amb tempestes que poden anar acompanaydes de calamarsa i el cel cobert en general a totes les comarques fins al migdia. Les temperatures baixaran una mica. tramuntana d'intensitat moderada de bon mati

Diumenge tornarà la calma, amb domini del sol a totes les altres comarques , encara pero que hi haurà nuvolositat al Pirineu i punts del prelitoral, on poden haver precipitacions enter febles i moderades. Les temperatures comencaran a pujar novament i tornarem a uan setmana de ple estiu...

EL SECTOR TURÍSTIC SATISFET

Bones dades d'ocupació a tot el litoral tot i la caiguda del turisme local

En ple pont del 15 d'agost, satisfacció relativa en el sector turístic a Catalunya. Al litoral les xifres són bones però els empresaris segueixen preocupats per la caiguda del turisme local que compensa, en part, l'estranger provinent de la resta d'Europa. A l'interior les xifres no són tant bones però les reserves d'última hora estan millorant les previsions

Alerta per la pluja

5 MORTS EN ACCIDENTS EN UN DIA

Activats els avisos per xàfecs que poden ser intensos a gran part de Catalunya. Les autoritats demanen precaució a la carretera després dels 5 morts d'aquest dijous. També a la platja, on ja són 17 les persones que hi han mort ofegades aquest estiu

Xarxes de wifi gratuïtes

RÈCORD DE CONNEXIONS A BARCELONA

Creix l'ús de les xarxes de wifi gratuïtes. A Barcelona, aquest estiu s'ha superat la xifra de connexions als 400 punts que ofereix l'Ajuntament. Els turistes aprofiten especialment els que hi ha a les platges

Sense metro a la sortida

NI BARÇA NI AJUNTAMENT VOLEN PAGAR

Com ja va fer l'any passat, l'ajuntament de Barcelona manté que NO ampliarà el servei de metro el proper dia 28 malgrat que el partit de Supercopa s'acabarà a la 1 de la matinada. El Barça diu que no assumirà la despesa i que és responsabiltiat del consistori

Inici de vertigen

EL BARÇA JUGARÀ 5 PARTITS EN 15 DIES

Gerardo Martino té gairebé decidit quin equip aliniarà a l'estrena de la Lliga. El partit de diumenge contra el Llevant encetarà 15 dies en què els blaugrana jugaran 5 partits, amb el títol de la Supercopa d'Espanya en joc i dos viatges de Lliga difícils a Màlaga i València.

INCENDI A L'ALT CAMP

A la serra de Ramonet, a Aiguamúrcia 50 dotacions terrestres i 17 aèries

50 mitjans terrestres i 17 aeris dels bombers s'han mobilitzat aquesta tarda per fer front a un incendi forestal que s'ha declarat a l'alt camp, en el terme municipal d'Aiguamúrcia. Hores d'ara estabilitzat...Som en un moment de temperatures altes i vegetació molt seca i el risc que els incendis puguin descontrolar-se i fer mal és MOLT alt.

Polèmica a l'ajuntament

SUBSTITUEIXEN LA PLACA DE LA CONSTITUCIÓ

El Partit Popular de Catalunya acusa l'alcalde de Barcelona de deriva sobiranista. El retret arriba desprès que l'ajuntament hagi decidit substituir la placa de la plaça de la Constitució de la façana per un escut de la ciutat.

Baixen les víctimes

CONDUCTORS MÉS CONSCIENCIATS

Les víctimes mortals d'accidents de trànsit s'han reduït a la meitat aquest estiu a les carreteres catalanes. El servei català de trànsit ho atribueix a què els conductors cada vegada estan més concienciats.

Recuperant efectius

I A LA RECERCA D'UN CENTRAL

Cesc Fàbregas ja ha fet treball de camp i encara la recta final de la recuperació en un Barça que diumenge estrena temporada contra el Llevant al Camp Nou. Puyol ha fet treball de readaptació mentre Messi es recupera al gimnàs.

FUNERAL D'ORIOL MASPONS

Hi ha assistit el president de la Generalitat, Artur Mas

Familiars, amics i personalitats del món cultural han acomiadat aquest matí al fotògrat Oriol Maspons al tanatori de Sant Gervasi de Barcelona.

Maspons, guardonat amb la Creu de Sant Jordi i la medalla d'or de Barcelona, va ser una figura clau del fotoperiodisme a Catalunya. Amb la seva càmara va retratar des de la Barcelona més pobre dels anys 50, fins al glamour dels 60. El president Mas ha dit que va ser una figura destacada i reconeguda del món de la creació.

KATIE MELUA A CAP ROIG

La cantant d'origen georgià interpreta els seus grans èxits

Al festival de Cap Roig, aquesta nit hi actuen dos grups catalans: Gossos i Blaunut... Però anit va ser el torn d'aquesta artista.

Katie Melua, que va omplir de pop delicat l'escenari dels Jardins. La cantant hi feia parada dins el seu tour europeu, en què celebra 10 anys de carrera i just abans de presentar el seu nou àlbum, "Ketavan".... Durant una hora i mitja, Melua va interpretar una vintena de cançons demostrant la ver-sa-tilitat i calidesa de la seva veu.

Les víctimes mortals en accident de trànsit s'han reduit gairebé a la meitat aquest juliol i agost respecte a l'any passat. Amb tot, trànsit recorda que en dies com avui, en què es multipliquen els desplaçaments curts, cal extremar la prudència.

L'ajuntament de Barcelona substitueix la placa de Plaça de la Constitució que hi havia a la façana per l'escut de Barcelona. Respón a un acord del ple d'abril de 2012. El PP creu que és innecessari i demostra el que considera una "deriva sobiranista" de l'alcalde Trias

Encara a Barcelona, d'aquí 3 hores comencen les tradicionals festes del barri de Gràcia de Barcelona amb el pregó...Els carrers guarnits ja estan gairebé a punt..... I aquest any els visitants podran triar quin és el que els agrada més amb una aplicació per a telèfons intel·ligents.

El Barça recuperarà demà tots els internacionals que avui disputen amistosos amb les seves seleccions. Cesc Fàbregas ja ha pogut fer part de l'entrenament amb el grup, Carles Puyol ja ha trepitjat la gespa, i s'està a l'espera de veure si Messi es recupera.

DILLUNS, AL CAMP DEL CELTA

L'Espanyol, sense 4 internacionals, prepara el seu debut a la lliga

Com us deiem, desde fa poc més d'una hora un incendi forestal crema al terme d'aiguamúricia, al Baix camp. Protecció civil ha activat la prealerta del pla infocat. Els bombers hi treballen amb 28 mitjans terrestres i 12 aeris. Tindreu més informació a l'Informatiu vespre, a les vuit, per la 2.

KATIE MELUA A CAP ROIG

La cantant d'origen georgià interpreta els seus grans èxits

En el que portem de juliol i agost la xifra de víctimes mortals a les carreteres catalanes s'ha reduit pràcticament a la meitat. Si fa un any ja havien mort 24 persones, aquest any en són 13. Una tendencia clarament a la baixa que el Servei Català de Trànsit vol mantenir aquest pont del 15 d'agost. La presidenta d'Òmnium Cultural no veu amb mals ulls que tots els espanyols poguessin votar en una consulta sobre la independència de CatalunyaL'ajuntament de Barcelona substitueix la placa de Plaça de la Constitució que hi havia a la façana per l'escut de Barcelona. Respón a un acord del ple d'abril de 2012. El PP creu que és innecessari i demostra el que considera una "deriva sobiranista" de l'alcalde Trias. Tot a punt al barri de Gràcia de Barcelona per les festes que comencen aquesta tarda. En total hi ha 17 carrers guarnits. Aquest any es podrà votar per escollir el guanyador a través d'una aplicació de telèfon mòbilEls bombers alerten que per maco que sigui, penjar fanalets és una pràctica perillosa: especialment ara, que el risc d'incendi forestal és alt a moltes comarques, sobretot del Litoral, Prelitoral i de l'interior../ Els turistes que vénen a Catalunya tenen cada vegada més interès a descobrir els racons amb encant que hi ha a casa nostra com les festes de Gràcia... o com el jardí botànic que hi ha a Blanes. Cada any que passa creixel número de visitants de l'europa de l'est. / Familiars, amics i personalitats del món cultural han acomiadat aquest matí al fotògrat Oriol Maspons al tanatori de Sant Gervasi de BarcelonaLeo Messi no s'ha entrenat amb la resta dels jugadors del Barça de què disposa Gerardo Martino. L'argentí ha fet treball de readaptació però s'espera que pugui jugar diumenge en l'estrena de la Lliga./ L'Espanyol també té 4 jugadors fora amb les seves seleccions: Wakaso, Pizzi, Hector Moreno i Stuani./ La selecció espanyola va guanyar de 4 punts la de Polònia en el primer amistós de la gira de preparació de l'Eurobàsquet d'Eslovènia. Era el debut de Juan Antonio Orenga com a seleccionador./ Avui als mundials de'atletisme de Moscou s'ha disputat la final dels 50 quilòmetres marxa./Rafa Nadal entra avui en acció al Masters Mil de Cincinnati. El mallorquí, número tres del món, s'enfrontarà a l'alemany Benjamin Becker. / La nova producció de Disney-Pixar, "Avions" s'estrena avui./ Al festival de Cap Roig, la veu de Katie Melua va omplir anit de pop l'escenari dels Jardins.

MENYS MORTS A LA CARRETERA

S'han reduït a la meitat aquest estiu,

alerta pels trajectes curts d'aquests dies

Consultar a tots els espanyols

CASALS CREU QUE L'IMPORTANT ES COMTAR

La placa de la discòrdia

AFIRMEN QUE ES VOL EVITAR CONFUSIÓ

Comencen les festes de Gràcia

S'ESTRENA UNA APLICACIÓ PER VOTAR

Messi es queda al gimnàs

MARTINO TINDRÀ DEMÀ TOTA LA PLANTILLA

Continua el debat polític sobre l'acte institucional de l'onze de setembre. El PP reitera que no hi anirà si té un caire independentista. La resta de grups ho considera una manca de respecte a les institucions catalanes i demanen que no es faci un ús partidista de la Diada.

Ja es pot circular per l'enllaç entre l'AP-7 i l'A-2 a Fornells de la Selva. L'ha inaugurat la Ministra de Foment, que també ha anunciat que l'any que vé es licitaran totes les obres de desdoblament de l'ENA dos a Girona

ELS PREUS BAIXEN AL JULIOL

A Catalunya cauen mig punt gràcies a l'efecte de les rebaixes

JA ES POT CIRCULAR

A l'enllaç de Fornells de la Selva, entre l'A-2 i l'AP-7

DEMÀ AMISTÓS A ROMA

El Papa Francesc rep les seleccions de futbol d'Itàlia i Argentina al Vaticà

"WOW", A PERALADA

L'obra explica la relació que van mantenir Wilde i Whitman

Creix el debat sobre l'acte institucional de la Diada al Parc de la Ciutadella. El PP manté que estudia no participar-hi perquè promou la independència./ A banda de l'acte institucional de la Diada, també desperta molt debat la cadena humana per la independència que es farà el mateix dia./Un grup de socialistes crítics, entre les quals hi ha l'alcalde de Lleida, Angel Ros, o l'exconsellera, Marina Geli, es reuniran el dia 28 per decidir si participen a la cadena humana, en contra de la posició oficial del PSCEntra en servei l'enllaç de l'AP-7 amb l'A2 a Fornells de la Selva. La ministra de Foment l'ha posat en servei aquest migdia. A la tarda farà el mateix al tram de l'A-27 entre Tarragona i El Morell, una de les vies que es consideren essencials a les comarques tarragoninesEls preus a Catalunya han caigut mig punt al mes de juliol./ En una nova operació dels mossos d'esquadra, la policia ha desarticulat un grup que es dedicava a falsificar targetes de crèdit./Tot sovint, quan es viatja sol, s'ha de pagar gairebé sencer el preu una habitació doble.: per solucionar-ho ja han sorgit iniciatives que aprofiten les facilitats de conèixer gent que ofereixen les noves tecnologies. /Les nits d'estiu són més fresques si es passen a una terrassa; cada vegada n'hi ha més i avui fem un repás d'algunes les que hi ha a Lleida./ Els passatgers que anaven en un vol de la companyia Royal Maroc entre Casablanca i Bolonya s'han endut una bona sorpresa perquè han hagut d'aterrar a Barcelona: El motiu és aquest nadó, que es diu Anwuar i que va decidir néixer durant el vol. Tant ell com la seva mare es recuperen a l'hospital Sant Joan de Déu./ Al parc aquàtic Illa Fantasia,a Vilassar de Dalt, avui se celebra la festa que ja s'ha convertit en la més esperada del festival per a homosexuals Circuit./ Amb Messi a Roma, i nou internacionals més repartits pel món, el Barça continua preparant l'inici de la lliga./El Madrid continua pendent de la incorporació de Bale./ La tarragonina Natalia Rodríguez disputarà aquesta tarda una de les semifinals del 1500 al Mundial d'atletisme de Moscou. La sessió del matí ens deixa bons resultats per a l'equip espanyol femení de marxa./Marcel Granollers s'ha classificat per a la segona ronda del Masters Mil de Cincinnati després de derrotar el txec Rosol en 3 sets. / Una cinquantena d'aficionats a l'astronomia s'han acostat al Parc de Collserola per gaudir de l'obesrvacio de les llagrimes de Sant Llorenç./L'òpera WOW arriba demà al Festival de Peralada. L'obra explica la relació que van mantenir el poeta irlandès Oscar Wilde i el pare de la poesia moderna nord-americana, Walt Whitman

DEBAT SOBRE LA DIADA

Crítiques al PP per avançar que podria

no participar als actes institucionals

Connexió A-2 i AP-7 a Girona

A LA TARDA S'OBRIRÀ UN TRAM DE L'A-27

Compartir l'habitació d'hotel

UNA ALTERNATIVA PER QUI VIATJA SOL

Aquesta nit més llàgrimes

ELS NÚVOLS DIFICULTEN L'OBSERVACIÓ

Preparen la Lliga en família

CIMERA PER DECIDIR QUE FITXEN O NO

LA GRAN CITA DEL CIRCUIT

Més de 8.000 participants a la festa

que se celebra a un parc aquàtic

Discrepàncies sobre la Diada

Els actes de celebració de la diada enfronten els partits catalans. El Partit Popular podria NO participar als actes institucionals perquè hi veu un to independentista. Convergència dóna suport a la cadena humana mentre que Unió demana un canvi de lema. I el PSC no hi anirà, però dóna per fet que sí que ho faran alguns dels seus membres.

Vueling compensarà els afectats

Vueling s'ha compromés a indemnitzar els passatgers del vol procedent de Dubrovnik que anit va arribar a Barcelona després de més de trenta hores d'espera. Els passatgers es queixen del tracte rebut.

ES VENEN MÉS HABITATGES

Els habitatges registrats al juny van augmentar un 5% a Catalunya

PAGAMENT ALS PARCS NATURALS

Medi Ambient està valorant per quins serveis es cobrarà als usuaris

Excel·lent notícia per l'esport català als campionats del món d'atletisme de Moscou. L'atleta Àngel Mullera s'ha classificat per disputar la final dels 3mil obstacles.

PRIMER PODI PEL CATALÀ

Francesc Godoy segon a Hongria a la Copa del món de Triatló Sprint

PALAFRUGELL, ANIT

Antònia Font reuneix diferents artistes pel concert de Cap Roig

Quan falta un mes per la Diada, creix la tensió política entre els partits catalans i també s'incrementen les divisions internes. El PP estudia la possibilitat de no participar als actes institucionals del Parc de la Ciutadella perquè creu que són actes per la independència. La cadena humana divideix la federació de govern: Convergència ha posat a disposició els seus militats i Unió, en canvi, vol que es canviï el lema. El PSC no hi anirà però dóna per fet que alguns dels seus membres hi assistiran. / Vueling es compromet a indemnitzar als passatgers del vol Dubrovnik-Barcelona que va arribar anit a El Prat després de més de 30 hores d'espera a l'aeroport croat. Els afectats es queixen de la manca d'informació i d'atenció./ Sabadell és la primera ciutat catalana que instal·la semàfors que emeten senyals acústics per invidents.. Es posen en marxa quan es connecten amb el telèfon de les persones cegues via bluetooth./ Mor als 84 anys el fotògraf Oriol Maspons. Membre de Gauche Divine va aconseguir notorietat per les seves fotografies del barri barceloní del Somorrostro dels anys 50 i després per la seva obra dedicada a l'arquitectura i la moda. / L'atleta català Àngel Mullera s'ha classificat per disputar la final dels 3mil obstacles als campionats del món d'atletisme que s'estan disputant a Moscow. El gironí, vigent campió d'Espanya, ha acabat quart de la seva sèrie i s'ha classificat per temps. Per Mullera serà la primera final en un campionat del món. Es la nova activitat aquàtica de moda. Es diu Flyboard i consisteix en pujar sobre una taula que, gràcies a la propulsió de l'aigua, permet enlairar-se fins a 12 metres. A Barcelona es pot practicar al Port Olímpic. Després us ensenyem com funcionaEl sindicat UGT ha celebrat a Barcelona el seu 125è aniversari./ La compravenda d'habitatges registrades a Catalunya ha crescut durant el mes de juny i ja és el tercer mes consecutiu que s'incrementa./Els estrangers ja no només vénen a Catalunya a fer turisme: ara també hi compren casa./ El govern manté la intenció de cobrar als usuaris dels Parcs Naturals per alguns serveis, com ara l'aparcament./ És el moment que els Mossos d'Esquadra registren un domicili de Premià de Mar on van trobar 3 quilos i mig d'haixix, 60 grams de cocaïna i 4.000 euros./ La companyia aèria Vueling ja estudia les reclamacions del centenar de passatgets que han estat atrapats 30 hores a l'aeroport de Dubrovnik./Investigadors de l'Hospital Vall d'Hebron ha participat en el major estudi fet fins ara que relaciona els gens amb les malalties mentals més freqüents./Sabadell és la primera ciutat catalana que prova un nou sistema que avisa les persones cegues d'on hi ha un semàfor per creuar, i és el semàfor el que detecta l'invident./ Calçar-se les botes, sortir de l'aigua levitant i nedar com un dofí. El flyboard és el nou esport aquàtic de moda I èxit català a la copa del món de triatló. Francesc Godoy ha acabat segon en la modalitat de sprint que s'ha disputat aquest diumenge./ Mireia Belmonte està demostrant que està en un gran estat de forma. Aquest cap de setmana, la nedadora catalana ha batut DOS rècords del món a la copa del món de piscina curta de Berlin./ Aquesta tarda el Barça torna als entrenaments per començar a preparar el primer partit de lliga./L'Espanyol ha tornat a la feina avui, per afrontar la ultima setmana de preparació de la lliga, que comencen dilluns vinent al camp del Celta./ Rafa Nadal recupera avui la tercera plaça del ranking ATP després de guanyar ahir a la nit el vuitè títol de l'any, el màster Mil de Mont-real./ El fotògraf català Oriol Maspons, ha mort als 84 anys...

TENSIÓ DE CARA A LA DIADA

El PP estudia no participar als

actes institucionals de la Ciutadella

Ja han dormit a casa

VUELING ES COMPROMET A INDEMNITZAR

Semàfors per invidents

ES CONNECTEN AMB EL TELÈFON MÒBIL

Mor Oriol Maspons

FOTÒGRAF DEL SOMORROSTRO DELS 50

Àngel Mullera a la final

S'HA CLASSIFICAT PELS 3 MIL OBSTACLES

El fotògraf català Oriol Maspons, ha mort als 84 anys. Mestre de fotògrafs, el 2006 va rebre la Creu de Sant Jordi. Maspons, figura clau del fotoperiodisme català, va dedicar els primers anys de la seva carrera a retratar l'espanya més miserable dels anys 50, com la del barri de barraques del Somorrostro. També personatges del surrealisme com Salvador Dalí. El glamour dels seixanta o l'arribada dels primers hippies al país: tot això va captar l'atenció de l'artista

A un mes per la Diada de l'onze de Setembre, partits i organitzacions es posicionen. Desde el partit popular,Alicia Sánchez Camacho es planteja no assistir a l'acte institucional de la Diada ja que, afirma, l'han convertit en una jornada independentista. Avui unes 3.500 persones han participat, en un ambient festiu, en l'essaig de la "Via catalana", la cadena humana de reivindicació sobiranista que l'Assemblea Nacional Catalana ha organitzat per d'aquí un mes.

Els 168 passatgers del vol de la companyia Vueling que esperen poder sortir de Dubrovnik desde ahir a primera hora de la tarda...sembla que podran tornar a Barcelona aquest vespre en un vol especial fletat per a recollir-los, segons han confirmat a TVE fons de la companyia. Han passat la nit a l'aeroport de la turística ciutat croata i es queixen sobretot de la manca d'informacio.

Any de meduses. La temporada d'estiu a les platges catalanes va començar amb el doble de les picades urticants d'aquest animal marí en relació a l'any passat tot i que l'agost, les temperatures i les corrents de l'aigua n'ha reduit les afectacions. Ara una aplicació de mòbil permet saber en temps real a quines platges n'hi ha i de quina espècie són.

Milers de gais i lesbianes arriVats a Barcelona desde tot el món, omplen les festes del CIRCUIT la trobada de persones homosexuals més important d'Europa. Per l'esdeveniment, que també inclou exposicions i activitats esportives, hi passaran, al llarg de 10 dies, uns 70.000 persones, un públic majoritàriament jove que incorpora cada cop més visitants de paisos asiàtics o àrabs.

Rafa Nadal jugarà aquesta nit la final del Masters Mil de Montreal. El manacorí va eliminar ahir el número 1 del món, el serbi Novak Djokovic, i es disputarà el títol amb el canadenc Milos Raonic. El matx, a les 9 de la nit, en directe per La1.

Cap de setmana de plena intensitat turística a Barcelona. Als nombrosos visitants del mes d'agost s'hi afegeixen els passatgers dels creuers, uns 55.000 nomÉs aquest cap de setmana i els que arriben atrets per esdeveniments especials com ara el Circuit, el programa de festes gais que atrau desenes de milers de turistes.

La policia espanyola i la francesa desarticulen, en una operació conjunta, una xarxa que es dedicava a introduir il·legalment ciutadans xinesos amb passaport fals a diferents països d'Europa i als Estats Units. La xarxa utilitzava sobretot l'aeroport del Prat en les operacions.

Arriba l'hora del 4G. La tecnologia de telefonia mòbil de quarta generació generarà a l'estat un volum de negoci de més de 12 mil milions d'euros els propers anys, segons càlculs del Ministeri d'Indústria. Aquest estiu dos dels principals operadors de telefonia mòbil d' aquí treballen en desplegar una tecnologia que de moment, això sí, només arribarà a les grans ciutats però NO a les zones rurals.

Paco de Lucía es va retrobar anit amb el seu públic, amant de la guitarra flamenca que l'artista va saber renovar, al Festival de Peralada. L'art i la tècnica del guitarrista gadità es van veure reconeguts amb la medalla d'honor del festival.