Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

Salvador Illa anuncia durant la segona jornada del debat de política general que Catalunya gestionarà 300 solars i 13.000 pisos de la Sareb.

Podemos votarà a favor de l'embargament d'armes a Israel aquesta tarda permetent que el Congrés convalidi el decret.

Agricultura espera que arribin les vacunes per començar la immunització a les explotacions ramaderes afectades per la dermatosi.

El nou format de la Lliga de Campiones s'estrena amb golejada al Johan Cruyff.

Antoni Cañete alerta que si l'opa del BBVA al Banc Sabadell tira endavant "crearà un problema sobretot a les pimes", encara que els accionistes puguin tenir una "petita plusvàlua": "Ens estan trucant moltes empreses, demano joc net", ha dit reclamant també "més transparència" i "regles". El president de PIMEC reclama als governs català i espanyol que "facin tots els esforços" perquè s'aprovin els pressupostos per "no perdre el tren" del moment de canvi. En una entrevista al Cafè d'idees amb Gemma Nierga, demana posar sobre la taula la "falta de productivitat" i "l'augment desmesurat de l'absentisme": "El registre horari pot ser pitjor que les 37,5 hores. Cada normativa nova és més burocràcia". El també president de la Plataforma Multisectorial contra la Morosidad (PMcM) creu que la negociació de la reducció de jornada podria passar pel "diàleg social": "Tal com s'havia plantejat era inviable". Creu que a Catalunya tenim "una pressió fiscal molt més alta" que a la resta de l'estat que ens deixa "una competitivitat molt menor". Explica que va demanar al líder del PP Alberto Núñez Feijóo que amb el tema de la llengua no es faci "política ni partidisme". I també demana no fer populisme amb la immigració: "El que necessitem és una immigració regulada, en cas contrari tenim drames familiars i situacions complexes".

Avui fa dos anys de l’atac de Hamas, que va provocar la mort de 1.200 persones i el segrest de desenes, una vintena de les quals seguirien vives a Gaza.

Al Parlament, el president de la Generalitat, Salvador Illa, ha estrenat el debat de política general amb l'habitatge, la seguretat i les negociacions dels pressupostos al punt de mira.

També parlem amb Mariano Domingo, catedràtic de Sanitat Animal de la UAB sobre la decisió del govern de començar a vacunar després del segon cas de Dermatosi Nodular a Girona.

El brot de Dermatosi Nodular detectat en dues granges de l'Alt Empordà manté immobilitzades 90.000 vaques.

Els ramaders segueixen estrictes protocols de prevenció mentre demà s'inicia la vacunació.

El Govern ha aprovat una ajuda de 4 milions d'euros per compensar les explotacions afectades.

Primer dia de tall a l'R3 entre Montcada i la Garriga per unes obres de desdoblament que duraran 16 mesos.

Més de 90.000 vaques continuen immobilitzades per la dermatosi nodular i aquest dimecres comença la vacunació amb ajudes de 4 milions d'euros.

Dos anys dels atacs de Hamàs: el Congrés debatrà l'embargament d'armes a Israel després de més de 67.000 morts a Gaza.

Els alumnes de sisè i quart d'ESO mostren un nivell alt d'expressió oral en català i castellà, segons un informe del Departament d'Educació.

Les emissions començaran dilluns 13 d'octubre. El canal tindrà un 70% de la programació en català, el doble del que hi havia fins ara.

La presentació s'ha fet al plató 6 dels estudis de Sant Cugat. El canal comptarà amb programes en directe, nous formats i d'altres ja consolidats.També agafen pes les retransmissions esportives en català.

Fa dos anys dels atacs de Hamàs en què van morir unes 1.200 persones. Van desencadenar una ofensiva israeliana a Gaza que ha causat ja més de 67.000 víctimes mortals, molts infants. Aquest dimarts, el Congrés debatrà l'embargament d'armes a Israel com a mesura de pressió.

Dos anys dels atacs de Hamàs a Israel en què van morir 1.200 persones. El president del Govern reclama l'alliberament dels ostatges israelians i que s'aturi el genocidi del poble palestí.

Salvador Illa afrontarà aquesta tarda el seu segon debat de política general. Habitatge, immigració i finançament seran els temes centrals.

Comencen les obres a l'R3. Els usuaris demanen més autobusos per poder cobrir el tram tallat entre Montcada Bifurcació i la Garriga per les obres de desdoblament.

Continuen les inspeccions a explotacions ramaderes de l'Alt Empordà, després que s'hagi confirmat un segon cas de dermatosi nodular contagiosa.

La renovada Lliga de Campiones comença el seu camí cap a la final d'Oslo. Hi vol tornar a ser el Barça, que debuta aquesta nit a l'Estadi Johan Cruyff davant del Bayern de Múnic.

Jordi Coronas reivindica l'activisme i creu que la Flotilla que es dirigia a Gaza ha servit per a alguna cosa: "Cap de nosaltres és un heroi, però junts hem estat capaços de fer heroïcitats". El regidor d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona explica els maltractaments físics i psicològics que ha patit durant els cinc dies de la seva detenció en una presó d'Israel. "Aquella sensació d'estar en un altre món, en un estat feixista i amb un punt de psicòpates. Ens van dir: els metges són per a les persones, vosaltres sou animals", ha relatat en una entrevista al Cafè d'idees amb Gemma Nierga. Recorda com va ser la detenció al mar: "Van dir que venien a protegir-nos. De què venen a protegir-nos amb fusells a les mans? Ho vam fer bé perquè ho havíem assajat". I assegura que no va arribar a veure la fragata espanyola que havia de protegir la Flotilla. Coronas condemna "tots els atemptats terroristes" i considera que Hamas és una organització terrorista. Demana una condemna internacional contra el govern d'Israel i veu "poc acceptable" el pla de Trump per Gaza: "Un procés de pau hauria de començar per un alto el foc".

Comencen, a Egipte, les converses pel procés de pau, que haurien de portar cap a l'alliberament dels ostatges israelians i l'alto el foc a Gaza. Trump vol que els acords es tanquin ràpidament.

Mentrestant, tornen més activistes de la Flotilla. Entre ells, membres de la CUP, com la diputada al Parlament Pilar Castillejo. S'espera que arribin a l'aeroport del Prat abans de la mitjanit. I també s'ha deportat a Greta Thunberg, que ha aterrat a Atenes.

La professora i investigadora Natalia Castro ha guanyat el Premi Anagrama d'Assaig amb 'La fiesta del fin del mundo', un llibre que repassa la història d'Espanya de les dues últimes dècades a través de la cultura, explorant novel·les, cançons, pel·lícules i sèries amb to apocalíptic.

El premi està dotat amb 10.000 euros i el llibre es publicarà el 29 d'octubre.

Després del primer cas confirmat de dermatosi nodular contagiosa a l'Alt Empordà, ja s'han sacrificat 123 vaques i els ramaders reclamen que es vacuni urgentment les més de 90.000 vaques dins un radi de 50 km.

La malaltia només afecta el bestiar i no es transmet a humans, i més de 40 professionals del Departament d'Agricultura fan controls i mostreigs en 800 explotacions per detectar altres focus.

El Govern manté la prudència mentre s'espera el retorn dels 28 espanyols retinguts a Israel, després de denúncies de tortures i humiliacions.

Els cinc detinguts pels disturbis a la manifestació pro-Palestina queden en llibertat a l'espera de declarar, amb 19 agents ferits lleus.

Es mantenen sota vigilància tres possibles nous casos de dermatosi nodular a l'Alt Empordà, mentre els ramaders reclamen vacunes urgents.

El Sindicat de Llogateres denuncia 35 immobiliàries per incomplir la regulació de lloguers i critica la falta de sancions del govern.

Enguany l'Hospital Vall d'Hebron fa 70 anys i per celebrar-ho ha organitzat una exposició interactiva al Palau Robert que fa un recorregut per la història de l'hospital més gran de Catalunya. Entre els reptes de futur: ampliar els espais, fer més recerca i donar una atenció més humana i sostenible.