Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

Pel govern espanyol les manifestacions del partit d'ahir perjudiquen la marca Espanya. POLÈMICA AL CAMP.

El Marroc frena les adopcions. 25 FAMÍLIES CATALANES ESTAVEN EN TRÀMITS.

Grup d'intervenció ràpida. SÓN ELS PRIMERS QUE ARRIBEN ALS LLOCS.

Messi i Cristiano empaten. EL BARÇA MANTÉ ELS 8 PUNTS DE RENDA

Manifestacio al centre de Barcelona, convocada pels sindicats majoritaris, per un treball digne i contra les retallades socials. La marxa d'avui, segons els convocats, podria ser l'embrio d'una convocatoria de vaga general, a mitjans de novembre, que s'extendria a diversos països del sud d'Europa. Les mateixes reivindicacions, treball digne i drets socials, s'han sentit també en una altre manifestació a Girona.

Diada castellera multitudinaria a Tarragona amb presencia d'alguns dels liders politics catalans. L'arribada d' Artur Mas ha estat acompanyada pels assistents cantant els Segadors i amb crits en pro de la independencia. Sobre l'altre acte de masses del dia a Catalunya, el Barça Madrid, Alicia Sanchez-Camacho ha dit que no es de sentit comu barrejar la política amb l'esport.

La mare del nen segrestat a Barcelona i alliberat pels mossos encara se sent amenaçada i afirma haver viscut les pitjors hores de la seva vida. En declaracions a TVE dona mes detalls dels segrest. Hi ha, per ara, tres detinguts i la policia busca tres implicats mes.

El partit d'avui entre el Barcelona i el Madrid, el primer desde la Diada historica, arriba amb una gran carrega de simbolisme politic. Hem buscat l'opinio d'analistes que hi veuen un esdeveniment d'abast global que pot sorprendre al mon, tot i que no serà facil que l'entenguin i destaquen la importancia de mantenir el civisme.

En esports tota l'atenció la centra el classic d' aquest vespre entre Barça i Madrid. Finalment Gerard Pique ha quedat fora de la convocatoria d'un equip blaugrana, que vol donar un cop a la lliga sumant la setena victoria seguida i situant-se amb 11 punts d'avantatge sobre els blancs. L'equip de Mourinho ha arribat aquest migdia a Barcelona.

El president de la Generalitat adverteix que Catalunya no ha de caure en les provocacions que aixeca el proces sobiranista tant des de fora com des de dins del pais. I anima, davant les joventuts nacionalistes, a Girona, a no fer cas dels discurs de la por. Alicia Sánchez Camacho, des del partit Popular, ha acusat avui a Mas de portar a Catalunya a abocar-se al precipici per no saber gestionar els pressupostos. L'actualitat politica del dia passa tambe per diversos actes del PSC, Inicitiva i Esquerra Republicana.

Es l'afirmacio del , fins fa molt poc, conseller del Banc Central Europeu, Jose Manuel Gonzalez Paramo. Un dels espanyols mes influents en economia i ara professor visitant de l'IESE, la prestigiosa escola de negocis de l'Universitat de Navarra ha parlat amb Televisio Espanyola de les perspectives de treball dels joves i dels emprenedors.

El fenomen mediatic i juvenil de la saga Crepusculo converteix en una festa pels fans i el primer cap de setmana del Festival de cinema de Sitges. La presencia d'un dels actors de la saga, anima l'ambient a l'entorn del genere mes popular d'un certamen que arriba a la seva edicio numero 45 amb mes de 250 projeccions.

300 corredors participen a la "Trenkakames", la cursa de llarga distancia (82 quilòmetres) que recorre el Baix Penedes. Es una de les 16 curses que puntuen a la copa catalana, en un esport de resistencia que vol un gran esforç fisic. Els metges adverteixen que a mes d'entrenar els cada cop mes nombrosos federats s'han de fer diverses proves mediques.

Mourinho diu que Madrid i Barça arriben al classic de dema al Camp Nou igualats de forces. Assegura que el seu equip ha canviat la mentalitat i que ja hi confia cegament. Els blancs no tenen cap baixa mentre que els blaugrana comprovaran aquesta tarda si Pique es recupera a temps per substituir Puyol.

La Generalitat preveu problemes per continuar pagant els ajuts de la llei de la dependència. Es tem, sobre tot, per les 45 mil noves sol.licituds que es calcula que es produiran en els propers mesos.... El govern central ha retallat un 16% la partida social del pressupost i el conseller de benestar social parla de des-lle-ialtat. Des del PP català diuen que l'executiu d'Artur Mas es dedica a la queixa sistemàtica i que no ha tingut la valentia de presentar uns pressupostos.

Els mossos d'esquadra alliberen un nen colombià d'onze anys segrestat a Barcelona. Els segrestadors demanaven un rescat de 5 milions d'euros i s'havien plantejat la possibilitat de matar-lo.

Els bisbes catalans fan públic un comunicat on defensen el valor de totes les opcions polítiques. Contesten així la conferència episcopal espanyola que ha criticat les opcions sobiranistes que, diuen, atenten contra la unitat d'Espanya.

Obre les portes a Barcelona el festival de reciclatge Drap Art. S'hi poden veure obres d'art fetes amb tot tipus de materials, amb l'objectiu de conscienciar de la necessitat d'un consum responsable i sostenible.

El sisè clàssic de l'any s'acosta... Serà el tercer de la temporada i si guanya, el Barça podria situar-se a 11 punts del Reial Madrid. Xavi diu que una victòria els donaria molta moral, pero no la lliga. El dubte és si Gerard Piqué podrà jugar.

CARTA DELS BISBES CATALANS. Asseguren que totes les opcions polítiques tenen legitimitat moral

Els bisbes catalans defensen la legitimitat moral de totes les opcions polítiques. LLIBRERIA Això és el que diuen en una carta feta pública avui sobre les leccions del 25-N i que apareix com una resposta a les afirmacions de la Conferència Episcopal espanyola. Els bisbes espanyols advertien de la desintegració unilateral d'Espanya i que no es podia actuar contra l'interès general espanyol.

29 MILIONS MENYS EL 2013. Cleries acusa l'Estat de "deslleial" per retallar en la llei de la dependència

Nou creuament d'acusacions entre la Generalitat i el govern espanyol per les retallades als pressupostos. I és que Catalunya rebrà l'any vinent 29 milions d'euros menys per a la llei de dependència, segons els COnseller de Benestar i Família

NEN SEGRESTAT

Els mossos d'esquadra han alliberat un nen d'11 anys segrestat a Barcelona pel que demanaven un rescat de 5 milions d'euros. El menor, de nacionalitat colombina, el van trobar en un pis lligat de peus i mans i molt sedat. De moment hi ha dos detinguts.

AJUNTAMENT DE BARCELONA. Aprovat el Pla d'Acció Municipal amb l'abstenció del PSC

A l'Ajuntament de Barcelona, l'alcalde Xavier Trias ha aconseguit aprovar aquest matí el Pla amb les prioritats del seu mandat

VAGA D'AUTOBUSOS A BARCELONA. Els convocants han acordat noves aturades parcials per diumenge

I fa poc més d'una hora que ha acabat la vaga d'autobusos a Barcelona... sense incidents destacables

EL CLÀSSIC

El Barça comença a preparar el classic contra el Madrid amb Piqué entrenant-se al gimnàs. El central blaugrana té complicat jugar diumenge i de fet és baixa per als pròxims partits de la selecció. Xavi Hernández diu que guanyar els de Mourinho seria un cop important, però no definitiu.

L'ESPANYOL

L'Espanyol buscarà demà a Valladolid una victòria que li doni aire per sortir de la crisi esportiva i institucional. El president Ramon Condal va renunciar anit a presentar-se a les pròximes eleccions per la pressió de la massa social i el consell del màxim accionista Daniel Sánchez Llibre

TEATRE A GIRONA

La nova adaptació de Macbeth, de Shakespeare, va sorprendre anit al Festival Temporada Alta de Girona

Els mossos d'esquadra alliberen un nen d'11 anys segrestat a Barcelona pel que demanaven 5 milions d'euros de rescat. El nen, de nacionalitat colombina, el van trobar a un pis lligat de peus i mans i molt sedat. Al mateix lloc van trobar un escrit amb instruccions de com matar-lo en cas que la policia el descobrís. De moment hi ha dos detinguts. CÀMERA Bon dia! La policia creu que es podria tractar d'un grup organitzat de sis persones el cap dels qual hauria coincidit a la presó amb el pare del noi.

Catalunya rebrà 29 milions d'euros menys per a la llei de la dependència el 2013 segons el conseller de Benestar i familia. Tot i que, segons Josep Lluis Cleries enguany tancarà amb 45 MIL noves sol.licituds. Cleries diu que la retallada deixa la Generalitat en una situació límit i les entitats del 3r sector asseguren que gairebé anul.la la llei.

Làmpades fetes amb taules de planxar o escultures construides amb raspalls de dents o mobles de fusta vells. El reciclatge es converteix en art en el Festival Drap-Art que obre portes avui al CCCB de Barcelona. Més de 150 artistes d'arreu el món exposen les seves obres fins el 14 d'octubre.

El Barça ha començat a preparar aquest matí el clàssic contra el Reial Madrid. Piqué s'ha entrenat al gimàs i és difícil que pugui jugar diumenge. Xavi Hernández diu que guanyar els blancs i treure'ls 11 punts seria un cop molt gran, tot i que la lliga no estaria sentenciada.

Ha estat tres dies segrestat en un pis de Barcelona lligat i sedat. ALLIBERAT UN NEN D'11 ANYS.

Menys diners per a la dependència. 45.000 NOVES SOL·LICITUDS ENGUANY.

Festival Drap-Art. EL RECICLATGE ES CONVERTEIX EN ART.

Xavi vol donar un cop d'autoritat. PIQUÉ SEGUEIX ENTRENAT-SE AL GIMNÀS.

Tots els partits catalans amb la màquina electoral en marxa. L'esquerra independentista ha intentat tota la tarda d'avui arribar a un acord per anar plegats a les eleccions... . Al final, però , fracás. Fa pocs minut han informat que ha estat impossible formar una coalició electoral. Al PSC, mentrestant, continua el debat sobre quines propostes defensen. Avui Ángel Ros, un dels impulsors del manifest que demana un referendum d'autodeterminació, diu que la inicitiva és una resposta a les aspiracions dels ciutadans de Catalunya.

La policia deté a Palma de Mallorca un jove de 21 anys a qui acusa de voler fer un gran atemptat. Sembla que el detingut, que ja tenia 140 quilos d'explosius, volia fer-los esclatar a la universitat de les Balears.

Brusel.les demana a les centres nuclears europeas, entre les quals Ascó i Vandellós, que inverteixin en millorar la seguretat. De les centrals catalanes en questionen els plans d'emergència en cas d'inundacion i d'altes temperatures.

Creix un 35% el número de dones majors de 40 anys que recorre a técniques de reproducció assistida. Els especialistes constanten que les dones són mares cada vegada més tard.

Cesc Fàbregas explica a Televisió Espanyola que el Barça afronta el clàssic de diumenge amb confiança i tranquil·litat. L'equip es tornara a entrenar demà pendent de l'evolució de Piqué, que continua treballant per seu compte per poder recuperar-se a temps.

Fa uns minuts s'ha acabat la reunió dels partits pro-independentistes al Parlament. La trobada era per mirar de refer els ponts que els uneixen i explorar la possibilitat de formar una coalició electoral. BETA Representants d'Esquerra Republicana, Solidaritat, Reagrupament i Democracia Catalana han estat reunits prop de quatre hores a la cambra catalana i ara cada formació analitzarà per separat el resultat de la trobada abans de donar a conèixer una possible posició conjunta. Així ho explicava la representant d'ERC./Una burilla llençada des d'un vehicle va originar l'incendi de l'Alt Empordà que aquest estiu va arrassar 14 mil hectàrees. Així li han explicat aquesta tarda els investigadors al conseller d'interior Felip Puig, qui assegura que s'arribarà fins al final de la investigació./Els sindicats d'ensenyament denuncien que de mitjana, hi ha una substitució sense cobrir a cada centre. Això, diuen, com a conseqüència de les retallades./El Barça començarà a preparar demà el partit de diumenge contra el Reial Madrid al Camp Nou. Tito Vilanova comprovarà si Piqué està recuperat de la seva lesió i pot substituir el capità Carles Puyol./A tres dies del clàssic de futbol aquest matí s'ha fet un altre clàssic: el de la partida de golf que, tradicionalment, fan exjugadors dels dos equips./I a l'Espanyol l'Associació de Petits i Mitjans Accionistes ha anunciat que presentarà una candidatura per a les eleccions del 19 de novembre. L'entitat ha fet pública a més la seva disconformitat amb l'actuació de Ramon Condal, que va disoldre el Consell però s'hi tornarà a presentar./El festival de cinema de Sitges arrenca amb la projecció de la pel.lícula catalana "el cos", ópera prima del director Oriol Paulo, amb José Coronado, Belén Rueda i Hugo Silva

A poc mes d'un mes de l'inici de la campanya electoral els partits ja perfilen estrategies. El líder del PSC Pere Navarro diu al debat de televisió espanyola que es considera catalanista i d'esquerres i s'apropa als signants d'un manifest a favor del referendum d'autodeterminació. Angel Ros, alcalde de Lleida i un dels promotors del document diu que el seu partit s'ha d'apropar als ciutadans que volen un canvi en les relacions entre Catalunya i Espanya.

3 de cada 100 nens nascuts a Espanya ho fan per reproducció assistida. En els últims 5 anys ha crescut un 35% les dones majors de 40 anys que es fan aquest tipus de tractaments. I és que les espanyoles tenen cada cop més tard el primer fill, als 31 anys actualment.

Entre 30 i 200 milions d'euros. És el que segons Brussel.les s'ha d'invertir en cada reactor nuclear europeu per reforçar-ne la seguretat i evitar accidents com el de Fukushima. Les recomanacions afecten les sis centrals espanyoles, entre les quals Ascó i Vandellós. La Comissió Europea planteja també reforçar la protecció davant possibles inundacions o temperatures extremes.

Cesc Fàbregas ha explicat a Televisió Espanyola que el Barça afronta el clàssic de diumenge amb confiança i tranquil·litat després d'un inici de temporada espectacular. El Reial Madrid però també va recuperar ahir bones sensacions en golejar l'Ajax per 4 a 1 amb un triplet de Cristiano.

Navarro se sent catalanista i els crítics aposten per anar més enllà. DEBAT AL PSC.

Tractaments de fertilitat. CREIX UN 35% LES DONES QUE SE'LS FAN.

Millorar la seguretat nuclear. CAL INVERTIR ENTRE 30 I 200M PER REACTOR.

45è Festival de Cinema de Sitges. "EL CUERPO" OBRE EL CERTÀMEN.

Al Clàssic, amb el millor Cesc. EL MADRID VA GOLEJAR L'AJAX PER 1-4.

La societat que ha de gestionar els actius tóxics dels bancs, el que coloquialment s'ha definit com a "banc dolent", començarà a funcionar al desembre. Ho ha anunciat avui el ministre d'economia, Luís de Guindos, que ha explicat que la gestió d'aquesta societat estarà majoritariament en mans privades.... i que la sortida al mercat de l'estoc immobiliari dels bancs abaratirà el preu dels pisos....Els promotors i les immobiliàries estan expectants... Fa més de 24 mesos que els preus de l'habitatge cauen i els bancs tenen por que els preus dels pisos baixin.

El conseller d'economia preveu una transició tranquila cap a un estat propi i no tem que hi hagi un boicot comercial contra Catalunya. Andreu Mas-Colell ha intenta calmar així la preocupació de l'empresariat català davant la indepèndencia.

Artur Mas qualifica d'injust i deslleial el repartiment del déficit entre l'Estat i les autonomies. El president de la Generalitat creu que el rescat d'Espanya és inevitable i que s'ha de demanar com abans millor.

Suspesos de feina i sou dos policies locals de Cerdanyola que conduïen de forma temerària. Els agents ballaven dins el cotxe, i conduïen treient el cos per la finestra, sense agafar el volant i tapant-se els ulls.

El Consell d'Administració de l'Espanyol ha d'anunciar d'aquí a una minuts que es dissol i que convoca eleccions a president. Hores d'ara s'està celebrant la junta extraordinària a l'estadi de Cornellà El Prat.

El President de la Generalitat creu que el repartiment de la reducció del dèficit entre l'estat i els governs autonòmics és deslleial i injust. És la reflexió que ha fet avui Mas l'endemà de la conferència de presidents autonòmics./ Mentrestant l'oposició no aprova el paper de Mas a la conferència de presidents perquè, diu, es va avenir a pactar el dèficit al 2014 però no va parlar del sistema de finançament.Els partits l'acusen de fer més de candidat que de president./Amb el lema "Hem d'impedir-ho" la plataforma "Prou retallades" i els sindicats Comissions Obreres, UGT i USOC convoquen una manifestació./ Sorpresa majúscula avui a l'ajuntament de Cerdanyola, quan han vist aquestes imatges a Internet: dos policies locals de la ciutat en horari laboral i patrullant, com veieu, amb ambient festiu, amb música i ballant./Al Barça li ha sortit cara la victòria d'anit, per 0 a 2, al Camp del Benfica: Carles Puyol te una luxació al colze i estarà dos mesos de baixa. Una mala noticia per a un equip que, afronta el clàssic de diumenge en un bon moment de forma./La crisi a l'espanyol ja és ben evident: aquest mateix vespre, el consell d'administració que presideix Ramon Condal es dissoldrà i es convocaran eleccions pel novembre. El mal inici de l'equip a la lliga ho ha precipitat tot./L'Orquestra simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya i el pianista rus Aracadi Volodos sonen així...

El President de la Generalitat qualifica d'injust i deslleial el repartiment de la reducció del dèficit entre el govern central i les comunitats autònomes pactat ahir a la conferència de presidents. Diu que va evitar sortir-se de l'ordre del dia perquè calia enviar un missatge d'unitat i confiança cap a la Unió Europea. No es va pronunciar sobre la reforma del finançament perquè Catalunya ha de sortir del cafè per a tothom.

Creix la pesca furtiva als rius catalans. En el que portem d'any ja s'han posat prop de 1200 denúncies, practicament la mateixa xifra que en tot l'any passat. La majoria són immigrants que pesquen en horari prohibit, de nit,i que atrapen peixos per a consum propi. Les sancions van dels 60 a 120.000 euros.

L'Ajuntament de Cerdanyola sanciona dos policies locals per gravar un vídeo mentre estaven de servei en què apareixen ballant, treient el cap per la finestra i conduint el cotxe patrulla amb els ulls tancats. El consistori els ha suspès de feina i sou.

El Barça referma el liderat a la Champions amb una victòria al camp del Benfica per dos a zero. Els blaugrana van dominar la possessió de la pilota i Alexis i Cesc van marcar els gols. La pega va ser la nova lesió de Carles Puyol que per una luxació al colze esquerre es perdrà el clàssic.

Cop d'efecte a l'Espanyol. El Consell d'Administració, que dilluns no va prendre cap mesura, es dissoldrà aquesta tarda i convocarà eleccions a la presidència. Ramon Condal no s'hi tornarà a presentar i ja es perfila com a substitut el conseller delegat Joan Collet.

Artur Mas diu que el repartiment del dèficit és injust i deslleial. CONFERÈNCIA DE PRESIDENTS.

Creix la pesca furtiva als rius. ATRAPEN ELS PEIXOS PER AL CONSUM PROPI.

Suspesos de feina i sou. FEIEN BROMA MENTRE ESTAVEN DE SERVEI.

Victòria agredolça. EL BARÇA GUANYA, PERÒ PUYOL ES LESIONA.

Crisi a l'Espanyol. EL CONSELL PLEGA I CONVOCA ELECCIONS.

La conferència de presidents autonòmics que s'ha fet avui a Madrid ha arribat al compromís d'estudiar, pensant en l'any 2014, un nou repartiment del déficit. Aquesta era una de les reivindicacions de molts dels assistens, que es queixaven que el Govern Español no permetés a les comunitats autònomes la mateixa flexibilització del dèficit permesa per Bruseles a l'Estat . La conferència ha estat seguida amb molta atenció , a l'espera de possibles reaccions davant la presència del President de la Generalitat i amb el debat obert del model d'estat. Les imatges de la trobada semblaven transmetre certa tensió.

José Ignacio Wert vincula l'augment de l'independentisme al model educatiu a les escoles catalanes. El ministre d'educació insisteix que hi ha continguts i competències que s'han de gestionar des del govern central.

Més de 9500 persones van perdre la feina al setembre a Catalunya. La xifra total d'aturats ja és de més de 632 mil persones. Al conjunt de l'estat hi ha més de 4 milions 700 mil desocupats.

La manca de feina fa que augmenti la demanda de places a les acadèmies per estudiar idiomes. A banda de l'anglès i el francès, cada vegada hi ha més interès per apendre alemany, àrab i xinès.

I, en Esports, el Barça ja ha arribat a l'Estadi Da Luz de Lisboa on a partir de tres quarts de nou juga el segon partit de la Lliga de Campions contra el Benfica. El defensa Carles Puyol será la gran novetat a l'onze titular de l'equip blaugrana, després d'estar ja recuperat de la seva lesió.