Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

-Són imatgens de Paiporta, una localitat devastada pel temporal. El govern espanyol declararà com a zona catastròfica els municipis afectats per la DANA. I la Generalitat ha anunciat 250 milions d'euros en ajudes directes. Hui el president Sánchez, ha insisitit que la DANA continua i ha demanat a la ciutadania que es quede a casa.

-A la Torre, pedania de València, este matí han localitzat en un garatge els cossos de 8 persones alcançant ja el centenar de víctimes mortals.I en estos moments s'està procedint a l'alçament i identificació dels cossos.

-Els cossos que s'han recuperat fins el moment han sigut traslladats a la ciutat de la justíica de València. Allí han començat a practicar les primeres autòpsies.

-A esta hora són ja 70 persones mortes com a consequència de la pitjor gota freda del segle a la Comunitat Valenciana. 70 morts i desenes de desapareguts. El govern ha decretat 3 dies de dol oficial que comencem a viure mentre els equips d'emergència encara treballen en el rescat de persones que es troben atrapades per la crescuda de l'aigua a municipis de l'Horta Sud, la Ribera i de la Plana Utiel -Requena. Les imatges que ens deixa este episodi són devastadores: carrers negats d'aigua i fang, cotxes destrossats, vivendes destruides. Moltes persones continuen encara fora de casa, a banda dels problemes de comunicació, en la telefonia i els transports.

-La Generalitat i la Delegació del Govern a la Comunitat estan seguint l'evolució d'esta gota freda al Centre de Coordinació d'Emergències de l'Eliana. Ara mateix els treballs es centren en quatre zones: Utiel - Requena, l'Horta Sud, l'A-3 i La Ribera. Moltes d'estes zones continuen sense cobertura, llum i comunicacions. El 112 ha atés més de 30.000 telefonades.

-Una de les poblacions més afectades per la Dana és la de Paiporta. Este municipi ha quedat totalment devastat pel desbordament del riu Magre.

-La pitjor gota freda del segle a la Comunitat Valenciana deixa, de moment, 62 víctimes mortals i desenes de desapareguts. Els equips d'emergència continuen treballant per a rescatar persones que es troben atrapades per la crescuda de l'aigua a municipis de l'Horta Sud, la Ribera i de la Plana Utiel -Requena.

-Les imatges que ens deixa este episodi climatològic són devastadores: carrers de molts municipis negats d'aigua i de fang, cotxes destrossats, vivendes destruides. Moltes persones han passat la nit i continuen encara fora de casa, a banda de problemes de comunicació, en la telefonia i els transports.

-El President de la Generalitat, Carlos Mazón, la delegada del govern a la Comunitat, Pilar Bernabé, juntament amb responsables del Consorci de Bombers de València estan seguint l'evolució d'esta tragèdia al Centre de Coordinació d'Emergències de l'Eliana.

-Dia complicat a la Comunitat. De moment on més ha plogut és a la Ribera Alta. Allí, efectius de la Guàrdia civil busquen un camioner, desaparegut en l'Alcudia, en ple temporal. Durant este matí, els bombers ja han realitzat alguns rescats de persones atrapades per la tromba d'aigua. S'han superat ja els 200 litres en pobles com Castelló de la Ribera o la Pobla Llarga.

-Anit Rodrigo Hernández va rebre el baló d'or. I el seu antic equip, el Villarreal, ho ha celebrat amb una il·luminació especial de l'Estadi de la Ceràmica.

-La policia nacional ha alliberat 19 dones d'una xarxa de tràfic de persones que les obligava a prostituir-se en un xalet de la zona nord d'Alacant.

-Dia complicat a la Comunitat. De moment on més ha plogut és a la Ribera Alta. Un camioner es troba desaparegut en la zona de l'Alcúdia. Podria haver patit algun contratemps. La Guàrdia Civil el busca a hores d'ara. Els bombers han hagut de rescatar persones atrapades per la tromba d'aigua. S'han superat ja els 200 litres en pobles com Castelló de la Ribera o la Pobla Llarga.

-Anit Rodrigo Hernández va rebre el baló d'or. I el seu antic equip, el Villarreal, ho ha celebrat amb una il·luminació especial de l'Estadi de la Ceràmica.

-Jornada de vaga del transport de passatgers per carretera. Segons els sindicats, a la Comunitat, el 80% dels treballadors està secundant la vaga. Un 55% segons la conselleria. Volen que s'anticipe l'edat de jubilació als 60 anys sense que es veja mermada la seua pensió.

-Comencem una setmana d'oratge complicat a la Comunitat Valenciana. S'esperen precipitacions molt intenses especialment entre dimarts i dimecres. En alguns punts plourà de forma torrencial, poden superar-se els 200 litres per metre.

-Un jutjat de Sagunt ha acordat l'ingrés en presó, provisional, comunicada i sense fiança, per al propietari d'un bar de Canet d'en Berenguer. Està acusat de violar a dos cambreres, una d'elles menor d'edat.

-Jornada de vaga del transport de passatgers per carretera. Segons els sindicats, a la Comunitat, el 80% dels treballadors està secundant la vaga. Un 55% segons la conselleria. Volen que s'anticipe l'edat de jubilació als 60 anys sense que es veja mermada la seua pensió.

-Els pròxims dies hem d'estar molt pendents de l'oratge. Ja hui tota la província de Castelló està en avís taronja per fortes tempestats que poden acumular fins a 40 litres per metre quadrat en només una hora. De moment és a l'alt MAestrat on s'estan registrant les precipitacions més importants, com els 154 litres que han caigut a Vilar de Canes.

-L'atleta etíop Yomif Kejelcha té el nou rècord mundial de la mitja marató. El va aconseguir ahir a València. Va acabar la prova en 57 minuts 30 segons. Als seus 27 anys va firmar una carrera impressionant fent els sis kilòmetres últims en solitari. En dones, la guanyadora de la carrera va ser Agnes Ngetich.

-Torna el temps inestable a la Comunitat. Tindrem un cap de setmana passat per aigua. L'Agència Estatal de Meteorologia ha activat l'avís groc a l'interior de les províncies de València i Castelló per precipitacions que poden acumular fins a 30 litres per metre quadrat en només una hora.

-Primeres reaccions a la Comunitat Valenciana a la dimissió del fins ara portaveu de SUMAR al Congrès Iñigo Errejón en ser denunciat per agressió sexual per l'actriu Elisa Mouliáa. Compromís, integrat en en esta formació en la cambra baixa, ha mostrat el seu suport a les víctimes i ha condemnat les actituds i comportaments masclistes.

-La nit de dissabte a diumenge quan siguen les 3 de la matinada haurem de retardar els nostres rellotges una hora, posant-los a les 2, encara que el mòbil i altres aparells electrònics ja ho fan de forma automàtica.

-Primeres reaccions a la Comunitat Valenciana a la dimissió del fins ara portaveu de SUMAR al Congrès Iñigo Errejón en ser denunciat per agressió sexual per l'actriu Elisa Mouliáa. Compromís, integrat en en esta formació en la cambra baixa, ha mostrat el seu suport a les víctimes i ha condemnat les actituds i comportaments masclistes.

-L'acampada per l'habitatge instal·lada a la plaça de l'Ajuntament des de dissabte es mantindrà almenys fins el pròxim diumenge.

-Cap de setmana de temps inestable. En una hora s'activa l'avís groc per pluges a l'interior de les províncies de València i Castelló, on s'esperen precipitacions que poden acumular fins a 30 litres per metre quadrat en només una hora.

-El Mediterrani és la mar que més ràpid es calfa del món. En 2024 s'han batut nous rècords de temperatura. Segons els experts la tropicalització de la mar provoca la proliferació d'espècies invasores, la pèrdua de biodiversitat i el desplaçament i la mortaldat d'espècies autòctones.

-La Fundació "U entre cent mil", que lluita contra la leucèmia infantil, demana a la Sanitat pública que equipare els seus tractaments als d'altres països europeus que estan millorant la supervivència en els pacients de 0 a 14 anys.

-El safari de la Serra d'Aitana busca treballadors i oferix contractes indefinits. Segons els responsables estan tenint dificultats per a trobar veterinaris, guies i cambrers disposats a mudar-se a la zona.

-El Mediterrani és el mar que més ràpid es calenta del món. En 2024 s'han batut nous rècords de temperatura. Segons els experts la tropicalització del mar provoca la invasió d'especies foranies, la pèrdua de biodiversitat i el desplaçament i la mortaldat d'espècies autòctones.

-La policia ha detingut este matí a València a un home de 21 anys que ha pujat a un tren de rodalies amb un jupetí militar, amb cables i objectes metalics, que li donaven l'aparença d'artefacte explosiu.

-Els treballadors de 27 residències públiques, de gestió privada, de tota la Comunitat han protestat este matí davant dels seus centres. Demanen l'equiparació salarial amb els centres on la gestió la fa directament l'administració, una equiparació que van firmar en novembre de 2022 AERTE, la patronal de les residències i la conselleria.

-La pluja ha descarregat més de 100 litres per metre quadrat en moltes poblacions de la Ribera, la Vall d'Albaida i la Safor. Segons AEMET de moment on més ha plogut ha sigut a La Casella, a Alzira. Uns 200 litres per metre quadrat des de l'inici del temporal.

-A pesar de la pluja, seguix l'acampada per la vivenda digna a València. Els manifestants diuen que, de moment, seguiran fins diumenge. Seguixen demanant solucions al problema de la vivenda: que es limiten els preus del lloguer i que s'aturen els desnonaments.

-La situació del Valencia, que es cuer de la lliga continúa centrant l'atenció esportiva. Hui hem tractat d'analitzar el delicat moment, amb un jugador mític del club, Fernando Gómez, que ens ha aportat la seua trajectòria i experiència.

-La pluja ha descarregat més de 100 litres per metre quadrat en moltes poblacions de la Ribera, la Vall d'Albaida i la Safor. Segons AVAMET de moment on més ha plogut ha sigut a Alzira. Des de les 12 de la matinada s'han acumulat 143 litres per metre quadrat. 138 a Carcaixent.

-La pluja de les últimes hores no ha suposat cap impediment per a l'acampada per una vivenda digna, iniciada fa cinc dies a València. És la primera d'Espanya. Les autoritats diuen que no els desallotjaran perquè entenen, diuen, la reivindicació.

-El jutge que investiga a l'Audiència Nacional el cas ha demanat al Suprem que investigue, per la seua condició de diputat, a l'exministre de Transports, el valencià José Luis Ábalos