Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

DISCREPÀNCIES AL PSC

Àngel Ros deixa l'escó de diputat per no votar contra la consulta

La batalla interna al PSC ja ha tingut les primeres conseqüències. Aquesta tarda el diputat i alcalde Lleida, Àngel Ros, renunciarà al seu escó al Parlament per discrepàncies amb la direcció. La decisió arriba 24 hores abans de la votació sobre el traspàs de competències per celebrar consultes en què el sector critic podria trencar la disciplina de vot. BETA En aquests moments Ros està reunit amb altres diputats del sector crític per decidir què faran. Àngel Ros és partidari de l'abstenció, i quatre diputats més, Joan Ignasi Elena, Marina Geli, Rocío Martínez Sampere i Núria Ventura, també podrien desmarcar-se. Per l'alcalde de Lleida hi ha diverses opcions.

REACCIÓ DEL PRIMER SECRETARI

Pere Navarro diu que la renúncia de Ros és un gest que l'honora

La decisió de l'alcalde de Lleida ha agafat el primer secretari del partit, Pere Navarro, a Madrid, on s'ha reunit amb el líder dels socialistes espanyols Pérez Rubalcaba i ha acompanyat la portaveu del PSOE a registrar una iniciativa per demanar que es convoqui urgentment la comissió bilateral Estat-Generalitat. Per Navarro la renúncia d'Àngel Ros és un gest que l'honora perquè posa per damunt l'interès col.lectiu del partit. El líder del PSC però NO ha desvetllat què passaria si alguns diputats trenquessin finalment la disciplina de vot.

CAS DE LES ITV

El jutge veu indicis de suborn d'Oriol Pujol i la seva dona

En el cas de les ITV, el jutge creu que hi ha indicis racionals de que Oriol Pujol pot haver comés un delicte de suborn. Fa uns dies la fiscalia va demanar que imputessin l'exsecretari general de Convergència per aquest nou delicte, assegurant que podia haver cobrat 30.000 euros a canvi de votar una llei que afavoria una de les empreses implicades. Dilluns vinent estan citades les parts i es podria concretar aquesta segona imputació. Recordem que Oriol Pujol ja està imputat per tràfic d'influències.

EN FASE D'EPIDÈMIA

La grip a Catalunya ha triplicat el nombre de casos aquesta setmana

La grip ja ha passat a la fase d'epidèmia a Catalunya. Els centres d'atenció primària ja han atès aquesta setmana 127 casos de grip per cada cent mil habitants: és el triple que la passada...Hores d'ara hi ha 43 persones ingressades a l'hospital, la majoria gen gran i malalts crònics. Per evitar contagiar-se els metges recomanen ventilar bé les habitacions, utilitzar mocadors d'un sol ús i rentar-se les mans sovint.

FUGA DE CERVELLS

Izpisúa dimiteix del CMRB i s'endú molts projectes científics

el prestigiós investigador Juan Carlos Izpisúa dimiteix del CMRB i s'endú molts projectes científics. Izpisúa ha dimitit com a director del Centre de Medicina Regenerativa de Barcelona... IZPISUA ha explicat a Televisió Espanyola que ara no vol comentar aquesta decisió perquè creu que perjudicaria més a la ciència a Espanya, però apunta que més endavant parlarà alt i clar. Sembla que el motiu de la dimissió és la manca de suport polític i financer de les administracions espanyola i catalana.

UN ALTRE CRIM A CIUTAT VELLA

Mor un home de 49 anys per una ganivetada al Raval de Barcelona

Els mossos busquen l'autor de la ganivetada que ahir al vespre va acabar amb la vida d'un home de 49 anys al barri del Raval de Barcelona. Es tractaria d'aquest jove de 20 anys, que alguns testimonis van veure fugir del lloc dels fets també amb ferides. La víctima la van atendre els serveis d'emergència al carrer, però va morir allà mateix. Els mossos pensen que podria haver estat una baralla relacionada amb el tràfic de droga. Aquest és el segon apunyalament aquesta setmana.

TOCARÀ REMUNTAR

L'Espanyol necessita gols per tombar l'Alcorcón

L'Espanyol juga aquest vespre davant l'Alcorcón la tornada dels vuitens de la copa del Rei. Els jugadors madrilenys arriben amb un gol d'avantatge de l'anada que obliga l'Espanyol a remuntar per seguir a la competició. Hi ha cert temor cap a un equip que ha fet passar mals moments a equips com el Madrid... Tot i aixó, el bon moment de Casilla i la tornada de Sergio Garcia fa que el cos tècnic sigui optimista

PIQUÉ I INIESTA DUBTES A LA COPA

Martino donarà la llista aquesta tarda i demà viatjaran a Getafe

Si l'Espanyol supera l'eliminatòria davant l'Alcorcón avui mateix coneixeria el seu proper rival, el que sortirà de l'Osasuna-Madrid. Al Barça li toca jugar demà a Getafe.

Els de Martino tenen l'avantatge del 4 a 0 del partit d'anada al Camp Nou i faran l'últim entrenament aquesta tarda, pendents de Piqué, que ahir va fer treball al marge, i d'Andrés Iniesta ,que encara s'està recuperant del cop del Calderón.

"LA ODISEA DE HOMERO"

Teatre Condal

Fins el 2 de febrer

El Brujo torna a l'escenari barceloní després de 8 anys d'absència.

Rafael Álvarez "El Brujo", un còmic forjat amb els clàssics, que és deixeble de Dario Fo i amic de Pepe Rubianes, arriba amb "La Odisea de Homero"; Una obra estrenada fa un any i mig al festival de Mèrida. L'actor cordobés ens ha explicatr que segueix les pautes del text però afegeix més humor al mític viatge d'Ulises... Aquesta obra estarà 3 setmanes al Teatre Condal.

La socialista Lidia Ruíz Salmón es la nueva alcaldesa de Torrelavega. Muere un paciente de 62 años en el Hospital de Sierrallana por gripe A, no se había vacunado. Los pisos de La Cavaduca se venderán por debajo del precio fijado inicialmente. Cantabria cierra el año 2013 con una tasa anual del Indice de Precios al Consumo del 0,6%, la más alta de España junto al País Vasco.

Foro Asturias y el PP han roto este mediodía las negociaciones que mantenían sobre los presupuestos municipales del Ayuntamiento de Gijón. Ambas formaciones aseguran haber realizado todo tipo de esfuerzos para lograr el acuerdo, y se culpan mutuamente del fracaso.

El banco de alimentos de Asturias y el Principado han comenzado hoy a trabajar en el proyecto para recoger alimentos que son aptos para el consumo pero no para la distribución. Es el caso de capturas de pesca fuera de cupo y productos agrícolas que se desechan por tamaño o color. También alimentos manipulados de los supermercados, algo que legalmente ya se permite en países como Italia o Estados Unidos.

La socialista Lidia Ruíz Salmón es la nueva alcaldesa de Torrelavega. Muere un paciente de 62 años en el Hospital de Sierrallana por gripe A, no se había vacunado. Los pisos de La Cavaduca se venderán por debajo del precio fijado inicialmente. Cantabria cierra el año 2013 con una tasa anual del Indice de Precios al Consumo del 0,6%, la más alta de España junto al País Vasco.

El fiscal Horrach demana que declarin els inspectors d'Hisenda que van redactar els informes que exoneraven la infanta Cristina d'un possible delicte fiscal. En un escrit presentat avui als jutjats, el fiscal critica novament al jutge Castro, a qui acusa de sumar-se a una teoria conspiratòria per imputar la filla del Rei.

A les Balears devers 4 mil persones continuen esperant a rebre la prestació per dependència. Tot i així, l'any passat els beneficiaris augmentaren un 15 per cent. Enguany s'hi destinaran 41 milions d'euros.

Els preus van augmentar mig punt a les Illes en el 2013, dues dècimes més que al conjunt d'Espanya. Al desembre va pujar el transport per mor dels carburants i va davallar la roba i el calçat.

Bauzá defensarà que hi hagi un diputat del PP balear al Parlament Europeu, però no confirma que sigui Rosa Estaràs. Els partits ja engeguen les maquinàries electorals per als comicis de maig.

A Sa Pobla, aquests dies l'anguila és l'autèntica protagonista a la cuina. És el producte més cercat a les peixateries. En els forns no aturen de fer les típiques espinagades, ja sigui d'anguila o de llom, i més o menys coentes, a gust del consumidor.

Cadamuro ja entrena amb els seus nous companys. El central ha començat a preparar el partit de diumenge contra el Sabadell, que va golejar al Mallorca en la primera volta.

Demà el cel estarà molt ennigulat i pot ploure dèbilment. Temperatures en lleuger ascens. Vent de llebeig moderat.

El Ayuntamiento de Burgos paraliza temporalmente las obras del bulevar de Gamonal para abrir un período de reflexión y diálogo.

La gripe afecta a unas 4.200 personas de Castilla y León, unas cifras que Sanidad considera normales para esta época.

Dimite en bloque la mitad de la ejecutiva provincial del PSOE de Ávila, entre ellos la vicesecretaria general y el secretario de organización.

Los jugadores del Real Valladolid hacen autocrítica sobre su papel en la primera vuelta de la Liga y confían en salir de los puestos de descenso. (15/01/14)

En Burgos los vecinos del barrio de Gamonal han vuelto a concentrarse, a pesar de que el ayuntamiento ha parado temporalmente las obras del bulevar. Tres de los 46 detenidos en los incidentes de los últimos días permanecen en prisión.

El salto de los inmigrantes se ha producido por una zona conocida como Los Cortados de Aguadú. A primera hora de la mañana un grupo de 150 inmigrantes de origen subsahariano ha intentado saltar la valla y 60 lo han conseguido.

La Comunidad transferirá 70 millones de euros al Ayuntamiento de Madrid para que gestione la atención a personas dependientes. El presidente Regional y la Alcaldesa han firmado un convenio que permitirá actuaciones en centros de día, residencias, ayuda a domicilio y Teleasistencia.

El Parlamento vasco ha rechazado hoy condenar la detención de los ocho interlocutores del colectivo de presos de ETA, tal y como pretendía EH Bildu. Los votos de PNV, PSE, PP y UPyD han impedido que saliese adelante la proposición no de ley de la izquierda abertzale.// A lo largo de 2.013 Osakidetza ha aligerado sus listas de espera. Ahora mismo, la media para ser operado es de 49 días y medio, tres menos que hace un año.// En San Mamés, el Athletic va a buscar esta tarde una nueva remontada en la Copa del Rey. Esta vez ante el Betis que se impuso al conjunto rojiblanco en la ida de los octavos por 1-0 gracias al tanto de Ruben Castro.(15/01/14)

En 2013 los precios ni bajaron ni subieron en Navarra. Salud espera para la semana que viene el pico más alto de la gripe. En Koxka se vuelve a votar el preacuerdo rechazado hace seis días. El Real Madrid ya está en Pamplona (15/01/2014)

Concentracións de repulsa pola morte de nai e filla a mans, presuntamente, do home dunha delas // O avogado do home cuxo seme apareceu na camiseta de Asunta Basterra entrega no xulgado de Santiago probas que demostran que o seu cliente estaba en Madrid no momento do crime // Os prezos mantivéronse sen cambios en Galicia en decembro respecto de novembro. En 2013 encarecéronse cinco decimas // O ministro Miguel Arias Cañete inaugura a estación de tratamento de auga potable de Ourense. En Coren pedíu facilidades para as exportacións cárnicas a Estados Unidos e China // A forte ondada impide retirar a gabarra que embarrancou en Camariñas. A embarcación xa ten o casco fendido pola bravura do mar // Unha cuberta de palla seca botada sobre zonas recentemente queimadas pode reducir en máis dun noventa por cento a erosión producida tempo despois polas choivas. 15/01/14

Informativo territorial de Murcia con la actualidad del dia.(15/01/2014)

Los certificados de calidad ISO 9001 se han entregado esta mañana a once empresas de la Región que han apostado por la excelencia en la gestión.

Los precios subieron una décima en la Región de Murcia durante el pasado mes de Diciembre.

La empresa murciana Neosistec investiga sobre una aplicación para las gafas "Google Glass" que permitirá a los ciegos evitar los obstáculos cuando caminen por la calle.

El alcalde de Lleida, Angel Ros, es el primero de los llamados críticos del PSC que opta por dejar su escaño para no votar este jueves contra la solicitud de la consulta soberanista en el Parlamento catalán.