Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

El debat entre CDC i ERC sobre l'IRPF s'ha centrat avui en la possibilitat de reduir la pressió fiscal a les rendes mitjanes i baixes, una opció en la que totes dues formacions coincideixen. Sobre l'augment de l'impost a les rendes altes, avui Oriol Junqueras no s'hi ha referit, mentre que Francesc Homs ha insistit en què no hi està d'acord.

Creixen les incautacions de marihuana, i això genera un problema als cossos policials, perquè no hi ha un espai habilitat per emmagatzemar la droga. Mentre dura la investigació i no pot ser destruïda, la marihuana s'acaba guardant a comissaries o aparcaments, causant molèsties als veïns per l'olor que desprèn i també problemes de seguretat.

Cada cop hi ha més víctimes de violència de gènere que retiren les denuncies contra els seus agressors, sovint per la pressió de l'entorn familiar. L'any passat van augmentar d'un 136 per cent en relació amb el 2014. És una de les dades que han destacat avui els experts reunits a Sabadell en el primer congrés sobre Violència de Gènere.

I avui hem parlat amb John Irving, que és a Barcelona presentant la seva darrera novel·la " "L'Avinguda del Misteri".  L'autor d'"El món segons Garp" o "Una dona difícil" situa aquest cop la història a Mèxic, i el seu protagonista torna a ser un escriptor marcat per un pare absent, un dels trets autobiogràfics que es repeteix a l'obra d'Irving.

El Barça ha començat aquest matí a preparar el decisiu partit de dissabte a Granada. Els blaugrana són conscients que depenen d'ells mateixos per guanyar la lliga i no els preocupa que el Madrid pugui primar els andalusos. Luis Suárez diu que ser el pitxitxi no li serveix de res si no són campions.

DEBAT SOBRE L'IRPF. CDC I ERC COINCIDEIXEN EN L'OPCIÓ DE BAIXAR-LO A LES RENDES MITJANES I BAIXES.

INCAUTACIONS DE MARIHUANA. L'INCREMENT D'AQUEST TIPUS DE DELICTE CAUSA PROBLEMES PER EMMAGATZEMAR LA DROGA.

VIOLÈNCIA DE GÈNERE. CREIX EL NOMBRE DE VÍCTIMES QUE RETIREN LES DENÚNCIES.

JOHN IRVING. L'ESCRIPTOR NORDAMERICÀ PRESENTA A BARCELONA "L'AVINGUDA DEL MISTERI".

EL BARÇA TORNA A LA FEINA. LUIS SUÁREZ DIU QUE NO ELS PREOCUPA QUE EL GRANADA PUGUI REBRE UNA PRIMA DEL MADRID.

ERC manté la possibilitat d'apujar l'irpf tot i el rebuig del President Puigdemont

Continua la polèmica sobre els impostos a Catalunya. El govern deixarà en mans del Parlament els possibles canvis tributaris a la renda. Malgrat que el mateix president ho descarta, Esquerra Republicana manté la porta oberta a un increment del tram autonòmic de l'IRPF a les rendes més altes. El debat afecta les negociacions sobre els pressuspostos.

Projecte Constitucióparla d'una hipotètica república presidencialista on el català i l'aranés serien llengües oficials

Un grup de 17 experts de diversos àmbits ha lliurat a la presidenta del Parlament una proposta de Constitució d'una hipotètica república catalana.

Delictes de pederastia presenten 300.000 signatures al congrés demanant que no prescriguin

Núria Espert, premi Princesa d'Astúries de les arts per la seva trajectòria teatral

Feliç i commoguda ha rebut Núria Espert la concesió del premi Princesa d'Astúries de les Arts. Amb 80 anys i després de tota una vida dedicada al teatre, l'actriu i directora catalana obté un reconeixement que, diu, fa justícia a tota la professió.

La Generalitat haurà d'indemnitzar a uns pares per retirar la custòdia dels seus dos fills

I a tarragona la mare que ha hagut de ser indemnitzada perquè li van retirar injustificadament la custòdia dels seus dos fills, lamenta el temps que no podrà recuperar. Ara una sentència del Tribunal Superior de Justícia obliga a la Generaltat a compensar l'error amb 300.000 euros.

Exposició al Santa Mònica

Setze joves fotògrafs fan un relat d'imatges de l'inici del segle xxi

Esquerra Republicana manté la porta oberta a un increment del tram autonòmic de l'IRPF a les rendes més altes.  Aquest matí tant el secretari d'Hisenda ha dit que és una possibilitat que permetria complir amb el compromís electoral de reduir aquest impost als qui cobren menys i que segur apareixerà en les negociacions amb la CUP. Un debat que ha obert un esquerda dins de l'executiu ja que ha estat el mateix president qui ha descartat augmentar l'IRPF.

Avui a L'Informatiu parlem amb la mare que ha hagut de ser indemnitzada per la Generalitat amb 300 mil euros al considerar el Tribunal Superior de Justícia que la Generalitat li va retirar la custòdia dels seus dos fills sense estar del tot justificada.

La proposta d'Ada Colau per cobrir la Ronda de Dalt no convenç els veïns, que van plantar l'alcaldessa a la reunió celebrada ahir. Colau els va assegurar que no deixa de banda el projecte de cobertura, però que s'anirà fent progressivament. El projecte presentat per l'alcaldessa preveu una inversió de 200 milions d'euros, la meitat que el que havia promès l'equip de l'alcalde Trias.

Els jugadors del Granada diuen que volen guanyar el Barça per celebrar la permanència aconseguida diumenge passat i que no esperen rebre cap prima del Madrid.  Els blaugrana però s'han endut la victòria de Los Cármenes en tres de les últimes 4 visites i confien repetir per conquerir la Lliga.

Ho hem sabut aquest migdia, Núria Espert, una de les grans dames de l'escena catalana rebrà el premi Princesa d'Astúries de les Arts.  El jurat ha assegurat que Espert és una de les figures més eminents de l'escena mundial i que representa la continuïtat de la tradició del teatre espanyol. L'actriu ha rebut la notícia des de Madrid i s'ha mostrat agraïda.

DISCREPÀNCIES AL GOVERN. ERC MANTÉ LA POSSIBILITAT DE PUJAR L'IRPF TOT I EL REBUIG DEL PRESIDENT PUIGDEMONT.

MULTA A LA GENERALITAT. HA DE PAGAR 300.000 EUROS A UNS PARES PER HAVER RETIRAT LA CUSTÒDIA DELS SEUS DOS FILLS.

RONDA DE DALT. ELS VEÏNS PLANTEN L'ALCALDESSA EN PROTESTA PEL NOU PROJECTE DE COBERTURA.

EL RIVAL ANIRÀ A TOTES. EL BARÇA HA GUANYAT TRES DELS ÚLTIMS QUATRE PARTITS A GRANADA.

NÚRIA ESPERT. L'ACTRIU I DIRECTORA RECONEGUDA AMB EL PREMI PRINCESA D'ASTÚRIES DE LES ARTS.

En Comú Podem creu que l'acord entre podemos i iu acosta el canvi polític

Les bases de Podemos i Izquierda Unida voten entre avui i demà l'acord per presentar-se junts a les eleccions del 26 de juny. La candidatura conjunta podria superar el PSOE i ser l'alternativa al PP. A Catalunya, En Comú Podem, que ja té un acord similar amb Iniciativa, veu amb molt bons ulls l'acord i considera que serà bó per a l'esquerra.

Tot i les divergències, el govern nega que tingui la intenció d'apujar impostos

La portaveu del govern de la Generalitat nega que tinguin la intenció de pujar el tram autonòmic de l'IRPF per a les rendes més altes... després que el secretari d'Economia hagi dit que seria una bona manera de dependre menys del FLA. Munté també ha negat diferències dins del govern sobre aquest tema.

Pla inuncat activatEs manté en fase de prealerta per la crescuda del cabal dels rius els últims dies

S'esperen més pluges i més aigua els dies vinents... un situació que mantindrà un cabal dels rius força elevat

Messi creu que seria espectacular fer doblet i prefereix el triomf matalasser a la Champions

Messi afronta amb optimisme les dues finals que li queden al Barça i creu que si guanyen la Lliga i la Copa seria una temporada espectacular. L'argentí també reconeix que l'eliminació de la Champions va ser un cop dur i que, com l'afició blaugrana, prefereix que la guanyi l'Atlètic de Madrid.

Ramon CasasEl cercle del liceu mostra retrats inèdits de júlia, musa i dona del pintor

Ramon Casas va ser el principal pintor del modernisme català... I Júlia Peraire la dona, l'amant i la musa. Durant el quart de segle que van estar junts, Casas la va pintar en totes les facetes possibles, i a través dels quadres la va anar descobrint.

Julia Peraire fue primero fue la musa, la amante y más tarde la esposa del pintor Ramón Casas. La dibujó en muchos retratos durante más de 25 años. Ahora, coincidiendo con el 150 aniversario del nacimiento del artista, en el círculo del Liceo de Barcelona, se puede ver una muestra inédita con Júlia como protagonista. Cansada de ser su modelo, Julia pidió que la retratara en escenas cotidianas. La pasión dio paso a la complicidad del día a día hasta el final de sus días. Rechazada por la burguesía, Julia no asistió a su funeral.

Les bases de Podemos i Izquierda Unida voten entre avui i demà l'acord assolit entre les direccions dels dos partits per presentar-se conjuntament a les eleccions del 26 de juny amb el gran objectiu de superar el PSOE i ser l'alternativa al PP.  Avui hem sabut que Alberto Garzón serà el número 5 per Madrid. A casa nostra, en Comú Podem veu amb molt bons ulls i esperançats aquest acord.

Segueix el debat sobre si el govern de la Generalitat pujarà o no els impostos. Aquest matí el secretari d'Economia ha dit que seria un bona opció i després la portaveu del govern ha dit que, de moment, hi ha disposició a estudiar totes les possibilitats i nega desavinences dins de l'executiu.

Doncs més aigua els dies vinents que mantindrà un cabal dels rius força elevat.  Sobretot dels rius pirinencs, que avui ja baixen crescuts, conseqüència de les pluges dels darrers dies. Molts rius del Pirineu han multiplicat per 10 el seu cabal durant aquesta matinada. Ara ja van de baixa, però es manté el pla Inuncat activat en fase de peralerta i recomanen no acostar-se a la llera de rius i rieres.

Messi afronta amb optimisme les dues finals que li queden al Barça i creu que si guanyen la Lliga i la Copa seria una temporada espectacular. L'argentí també reconeix que l'eliminació de la Champions va ser un cop dur i que, com l'afició blaugrana, prefereix que la guanyi l'Atlètic de Madrid.

ACORD PODEMOS I IU. LES BASES VOTEN AVUI I DEMÀ SI HI ESTAN D'ACORD, "EN COMÚ PODEM" CREU QUE S'ACOSTA EL CANVI.

TURISME I MOBILITAT. BARCELONA REDACTA UN PLA DE MOBILITAT PER MILLORAR LA CONVIVÈNCIA ENTRE TURISTES I VEÏNS.

PLA INUNCAT ACTIVAT. ES MANTÉ EN FASE DE PREALERTA PER LA CRESCUDA DEL CABAL DELS RIUS ELS ÚLTIMS DIES.

L'ARGENTÍ, MOTIVAT. MESSI CREU QUE SERIA ESPECTACULAR FER DOBLET I PREFEREIX EL TRIOMF MATALASSER A LA CHAMPIONS.

El diputado de ERC Gabriel Rufián ha asegurado que el "asunto catalán" marcó la pasada legislatura que acaba de terminar y que fue la más breve de la Democracia. A su juicio, "el PSOE renunció al Gobierno de España por no poner las urnas en Cataluña".

En una entrevista en Los Desayunos de TVE, el diputado independentista ha considerado que la gobernabilidad de España no fue posible por Cataluña.

Preguntado por los contactos entre la Generalitat y el Ejecutivo en funciones, Rufián ha señalado que entra "dentro de la normalidad" y que lo que no ha sido normal "era lo que ocurría antes, que nadie hablaba con nadie".

  • És el moment en què els mossos acusats de la mort de Juan Andrés Benítez al barri del Raval abandonen l'edifici del jutjat......després d'haver acceptat una pena mínima que els evita anar a presó. Els fets van passar al 2013 i l'empresari va morir després de ser reduït pels agents./ El judici no s'ha arribat a fer perquè l'acord ha estat previ. La Fiscalia demanava fins a 14 anys de presó per als 6 mosos acusats de la mort de Benítez i penes menors per als altres dos agents acusats de destruir proves. El desenllaç, però ha estat mot diferent./ En acabar la vista d'avui, l'acusació popular ha justificat el pacte amb la resta de les parts davant el que considerava un desenllaç incert del judici. De la seva banda la defensa dels agents ha expressat la seva satisfacció per haver evitat la presó.
  • Catalunya ha traspassat avui la presidència catalana dels Quatre Motors per a Europa, que ha sostingut els últims anys, a Alvèrnia. Durant un acte solemne al palau de la Generalitat, on han participat alts càrrec de governs regionals d'Europa, Carles Puigdemont ha tornat a fer una aposta vel·lada per la independència.
  • L'Ajuntament de Badalona intenta tancar la polèmica per aquest dimoni que representa l'ex alcalde Xavier García Albiol amb símbols fagalingistes. Retirarán les seves fotos per tal que no es vinculi amb cap persona en concret. La figura l'ha creat una entitat independentista del municipi i es cremarà demà a la nit quan es cremi el dimoni gran a les festes de maig. L'ajuntament reconeix que cal buscar el punt mig entre la llibertat d'expressió i la sàtira en resposta a la crítiques del líder del PP català
  • Des d'avui fins diumenge, mossos d'esquadra i diverses policies locals fan una campanya de controls preventius als motoristes. Busquen possibles infractors però també els informen sobre conductes de risc a la carretera. L'objectiu és reduir la sinistralitat entre aquest col·lectiu que suposa el 40% de les víctimes greus en accients de trànsit.
  • De cara al curs vinent, es tancaran menys grups de P-3 del que s'havia previst
  • Luis Enrique ho té clar: el Barça es mereix ser campió de lliga.
  • Pedro Guerra torna amb dos nous discos publicats simultàniament. El primer, "Arde Estocolomo" recull les primeres composicions noves en 5 anys. El segon són 14 poemes musicats de Joaquin Sabina que interpreta amb l'ajuda d'uns quants artistes de diferents estils.

No hi haurà judici pel cas Benítez. Els agents acusats de la mort de l'empresari al barri del Raval al 2013 han acceptat un pacte amb totes les parts per assumir una condemna per homicidi imprudent de 2 anys de presó i evitar l'ingrés a un centre penitenciari. A més, també hi ha condemnes mínimes pels dos mossos que haurien intentat esborrar proves. Tots no podran exercir mentre duri la condemna. La germana de la víctima rebrà una indemnització de 150 mil euros.

Campanya dels Mossos per controlar les infraccions més habituals que fan els motociclistes.  Aquest és un dels controls específics que es fan des d'avui i fins diumenge. Es busca especialment els conductors de motos que circulen pel voral, entre els cotxes o no mantenen la distància de seguretat. En el que portem d'any han mort 7 motoristes a les carreteres catalanes en un col·lectiu que representa un 40 per cent de les víctimes greus en accidents de trànsit.

Segueixen a Barcelona els 2.500 xinesos convidats pel president del seu grup empresarial.  Entre d'altres monuments visiten el MNAC i la Pedrera.

El Barça i el Madrid es jugaran el títol de lliga dissabte que ve a l'última jornada. Els blaugrana, que van superar l'Espanyol per 5 a 0, visitaran el Granada, i els blancs, que van vèncer el València per 3 a 2, jugaran al camp del Deportivo. Els de Luis Enrique amb un punt més depenen d'ells mateixos.

CAS BENÍTEZ. UN ACORD EVITA EL JUDICI, ELS MOSSOS ACCEPTEN UNA PENA MÍNIMA PER HOMICIDI.

CONTROLS MOSSOS. DES D'AVUI I FINS DIUMENGE VIGILEN LES INFRACCIONS QUE ACOSTUMEN A FER ELS MOTORISTES.

VISITA XINESOS. ELS 2.500 XINESOS HAN DEDICAT EL MATÍ A VISITAR EL MNAC I LA PEDRERA.

GOLEJADA A L'ESPANYOL. EL BARÇA, AMB UN PUNT MÉS, ES JUGARÀ LA LLIGA AMB EL MADRID A L'ÚLTIMA JORNADA.