Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba
  • Minut de silenci a Girona per la mort d'una mare i dues filles d'onze anys i deu mesos que anit es van precipitar d'un tretzé pis d'una edifici del centre. La ciutat ha quedat commocionada perquè la familia era molt coneguda. El marit i una altra fillla han hagut de rebre assitència psicològica. L'ajuntament ha decretat un dia de dol oficial. Els investigadors miren ara de saber què va passar. De moment mantenen obertes totes les hipòtesis però la que pren més força és la del suicidi. La Marta Martin ens en dona l'última hora.
  • Al Parlament, els negociadors de Junst pel sí i la CUP premen l'accelerador. Des d'avui es reuniran diàriament en una sola taula fins el proper 22 de desembre. El que en surti serà sotmés a votació de l'Assemblea de la CUP del dia 27. El pla de xoc social i la investidura del president segueixen pendents. Avui la CUP ha admés que l'opció de cedir dos vots a favor de Mas que va plantejar David Fernández és una de les alternatives que hi ha sobre la taula
  • Volkswagen començarà al gener a aplicar solucions tècniques als vehicles amb el motor trucat per manipular les emissions./ I també aquest matí, però a Barcelona, s'ha fet la primera reunió de seguiment a Catalunya de la crisi de Seat.
  • El jutge de l'Audiència Nacional, Eloy Velasco, ha enviat a la presó als dos detinguts dimarts per ser membres del Daesh./ I des d'avui els Mossos d'Esquadra disposen d'una web on qui ho vulgui pot informar sobre sospites de terrorisme. La pàgina web també informa sobre el nivell d'alerta en què ens trobem, ara 4 sobre 5, i explica què fa la policia en cada cas.
  • Un d'aquests equips serà el rival del Barça als vuitens de final de la Champions. Al sorteig que se celebrarà dilluns que ve a Suïssa, els blaugrana tindran com a possibles rivals alguns conjunts forts com el Juventus o el PSG i altres a priori més assequibles com l'Arsenal, el Benfica, el PSV Eindhoven, el Dínamo de Kiev i el Gant. Amb la primera plaça del grup garantida Luis Enrique va aprofitar el darrer partit de la fase de grups per donar minuts als mes joves. Davant del Leverkusen Kaptoum va debutar a la champions i Cámara amb el primer equip.
  • Per als qui els agradi el rock i el blues més clàssics, els Vintage Trouble són el seu grup ideal. I aquesta nit actuen a Barcelona, la quarta vegada en poc temps.

Commoció a Girona per la mort d'una mare i les seves dues filles d'onze anys i deu mesos que anit es van precipitar d'un tretzé pis d'una edifici del centre de la ciutat.  Els Mossos segueixen investigant els fets però tot a punt a que la dona hauria tirat a les nenes i després s'hauria suicidat. El pare de les nenes i la resta de la familia han hagyut de rebre assitència psicològica. S'ha decretat un dia de dol oficial.

A L'Informatiu repassarem les últimes hores de la campanya electora i serem al Parlament on les converses entre Junts pel sí i la CUP han iniciat la recta final de les convereses per formar una majoria independentista al Parlament. Sembla que l'escull d'Artur Mas segueix sobre la taula però, entre les possibles sortides, hi haurà la plantejada per David Fernández de dos vots de la CUP a favor.

Els màxims responables de Volkswagen anuncien que al gener començaran a reparar els vehicles afetats per el frau en les emissions contaminants. A Barcelona primera trobada del comité de seguiment que formen Generalitat, empresa, sindicats i la patronal del sector.

El Barça tanca la primera fase de la Champions amb un empat a un al camp del Bayern Leverkusen. Messi, que va tornar a marcar, i Ter Stegen van ser els millors d'un equip plagat de suplents.  Com a possibles rivals a vuitens tenen el Juventus, el PSG, l'Arsenal, el PSV Eindhoven, el Benfica, el Dinamo de Kiev i el Gant.

COMMOCIÓ A GIRONA. TOT APUNTA QUE LA DONA VA TIRAR LES DUES NENES I DESPRÉS ES VA TIRAR ELLA.

RECTA FINAL. JUNTS PEL SÍ I LA CUP ENTREN EN UNA FASE DECISIVA DE LES CONVERSES ABANS DEL DIA 27.

CRISI VOLKSWAGEN. LES REPARACIONS DELS COTXE AFECTATS PEL FRAU DE LES EMISSIONS COMENÇARAN AL GENER.

EMPAT A LEVERKUSEN. MESSI I TER STEGEN GUIEN UN BARÇA PLE DE SUPLENTS DAVANT EL BAYER.

  • En plena campanya electoral per a les generals del proper dia 20, els partits catalans han fet una avui una pausa per adherir-se al Pacte Social contra la Corrupció, promogut per la societat civil i signat també per una vintena d'entitats. En un acte celebrat al Parlament de Catalunya , representants de totes les forces parlamentàries menys el PP, que considera que ja hi ha prou eines contra la corrupció, i de les diverses entitats s'han compromés a adoptar un seguit de mesures per lluitar contra la corrupció. Entre elles, per exemple, posar fí al finançament opac dels partits, assegurar la independència del poder judicial i limitar les despeses electorals.
  • I aquest matí, el líder del PSC a Barcelona, Jaume Collboni, ha declarat com a imputat en un peça separada del cas Mercuri per un presumpte delicte de tràfic d'influències./ I avui hem conegut els motius perquè la jutgessa de Barcelona que investigava la fortuna oculta dels Pujol, s'ha inhibit del cas en favor de l'Audiència Nacional.
  • Avui fa 25 anys el barri de la Creu Alta de Sabadell presentava aquest aspecte. És el rastres que va deixar l'atemptat que va cometre la banda terrorista ETA al 1990. L'aleshores conegut com a Comando Barcelona va fer esclatar un cotxe bomba prop del mercat al pas d'una furgoneta de la policia nacional. Van morir 6 agents que anaven de camí a l'estadi on el Sabadell jugava contra el Màlaga./ Aquest matí l'Associació Catalana de Víctimes d'Organitzacions Terroristes ha recordat la tragèdia en un acte al que han assistit familiars de les víctimes i representats dels cossos de seguretat. La Sandra Castells ens ho amplia.
  • I sense mouren's del Vallès Occidental recordem que fa just un any hi va haver una de les pitjors ventades que ha viscut Catalunya. A Terrassa dues persones van morir en caure'ls-hi un mur a sobre. En total el vent va tombar mig milió d'arbres. La Generalitat ha invertit 2 milions d'euros en ajuts a més de 60 municipis.
  • Els últims anys el sector industrial català s-ha anat recuperant i, segons dades de la Generalitat, ja mou la meitat de l'economia catalana./ I sobre la futura estació de La Sagrera, quatre col·legis professionals: el dels arquitectes, economistes, enginyers industrials i de camins han demanat avui que s'impulsin les obres per no perjudicar la recuperació econòmica i la mobilitat de Catalunya. També l'alcaldessa de Barcelona ha demanat per carta al ministeri de Foment la represa del projecte on ha de confluir l'alta velocitat, les rodalies i els autobusos. I alerta que el retard pot fer perdre crèdits ja negociats per valor de 50 milions d'euros.
  • El preu de la carn de porc no para de baixar els ultims mesos, i ja s'ha situat per sota del euro per quilo, el més baix des de l'any 2009.
  • Al Barça, la lesió de Neymar procupa més que l'intranscendent partit de la Champions d'avui contra el Bayer Leverkusen. El brasiler té un petit trencament fibrilar a la cama esquerra i l'únic objectiu és que estigui a punt per al Mundial de Clubs.
  • A finals dels anys 60 la cançó romàntica italiana triomfava a tot el món. Des d'aleshores alguns dels seus ambaixadors es mantenen fidels al seu estil. Un dels que més perduren és Nicola Di Bari, autor de molts èxits d'aquella època. I avui torna a Barcelona, a l'Auditori, 15 anys després de l'última visita.

El candidat del PSOE a la presidència del govern, Pedro Sánchez, ha defensat aquest matí al Desayunos de Televisó Espanyola el tresllat a Barcelona d'un Senat reformat.  Des del PP, el ministre Alfonso Alonso, ha dit que no ho veu malament però que primer cal buscar el consens per reformar-lo. També a Televisió Espanyola, Francesc Homs, de Democracia i Llibertat li treu pes a la proposta i diu que cada campanya es repeteix.

Avui recordarem que fa un any de la ventada que va afectar al Valles.  Aquest és l'estat d'alguns dels boscos afectats on van caure mig milió d'arbres. El 70 per cent ja estan nets, però encara queda molta feina per fer. El temporal de vent, amb ratxes de fins a 125 kilometres per hora, va deixar tres morts.

Avui us explicarem la situació del sector porcí a Catalunya.  L'augment de producció al conjunt d'Espanya i el veto rus han provocat una davallada en el preu de la carn de porc, que es ven per menys d'un euro el kilo, el més baix des de l'any 2009. Les organitzacions ramaderes demanen mesures perquè el sector no entri en col·lapse.

El Barça tanca aquest vespre la primera fase de la Champions amb la baixa de Neymar. El brasiler es va fer ahir una petita lesió muscular, es perd l'intrascendent partit amb el Bayer i és dubte per al Mundial de clubs.

I després dels esports coneixerem "Cosas de dos", el nou disc de la cantant barcelonina Mayte Martín. Un conjunt de boleros que va enregistrar fa tres anys a la sala Luz de Gas en una edició limitada per a micro-mecenes i que ara vol fer arribar a tots els seus seguidors.

ELECCIONS 20-D. LA PROPOSTA DE TRASLLADAR EL SENAT A BARCELONA MARCA LES ÚLTIMES HORES DE CAMPANYA.

FA UN ANY. UN 30 PER CENT DE LES HECTÀREES DE BOSC AFECTADES PER LA VENTADA AL VALLÈS ENCARA NO S'HAN NETEJAT.

DAVALLADA DE PREUS. EL SECTOR PORCÍ CATALÀ DEMANA MESURES PER INCENTIVAR EL CONSUM I EVITAR EL COL·LAPSE.

NEYMAR, LESIONAT. EL BRASILER TÉ UN PETITA LESIÓ MUSCULAR I ES PERD EL PARTIT D'AVUI A LEVERKUSEN.

"COSAS DE DOS". ARRIBA A LES BOTIGUES EL DISC DE BOLEROS DE LA CANTANT BARCELONINA MAYTE MARTÍN

La Policía Nacional ha detenido este martes de madrugada a dos personas en Cataluña y Canarias presuntamente integradas en la organización terrorista Estado Islámico, informa el Ministerio del Interior en un comunicado. Los dos detenidos son un hombre de 32 años y vecino de Mataró (Barcelona) y una joven de 19 del municipio de Pájara, en la isla de Fuerteventura, ambos de origen marroquí, que tenían capacidad para atentar en España.

  • Quan som a la meitat del pont de la immaculada, Catalunya registra un bon índex d'ocupació hotelera, que a molts llocs supera el 75 per cent. La ciutat de Barcelona continua sent un dels principals centres d'atracció, tant per al turisme estranger com l'espanyol. Hotels i apartaments estan plens aquests dies i això es nota als carrers més cèntrics. Però les millors dades se les endú el Pirineu amb el 90% d'ocupació. Totes les estacions d'esquí són obertes
  • La marca Barcelona continua atraient molts visitants d'arreu. Als atractius arquitectònics, culturals o gastronòmics s'ha afegeix ara que són dies de compres.
  • Avui, la Generalitat envia al Govern Espanyol la relació de pagaments pendents de finançar amb el Fons de Liquiditat Autonòmica que queda pendent. És una de les condicions que el Ministeri d'Hisenda imposa per fer el pagament dels més de 3.140MEUR extraordinaris. Uns diners que han de servir per assumir despeses en farmàcies , dependència, concerts sanitaris, proveïdors de neteja, seguretat i subministraments com aigua, gas i electricitat.
  • I també avui entra en vigor l'última reforma de la llei d'en-judiciament criminal, que entre d'altres qüestions, substitueix el terme imputat pel d'investigat i escurça els terminis d'instrucció dels casos...
  • Com cada any ja està en marxa la campanya de recollida de joguines de la Creu Roja que s'acabarà el 2 de gener.
  • El Barça tancarà dimecres la fase de grups de la Champions amb un partit ja intranscendent al camp del BAYER LEVERKUSEN./ L'Espanyol tanca aquest vespre la catorzena jornada de lliga a casa davant el Llevant.
  • Pocs festivals de cinema com el REC de Tarragona premien les millors operes primes.. Aquest any hi han competit més d'una vintena de pel·lícules de tot el món, i aquest vespre es coneixeran les guanyadores. Però el REC és més coses. I com a cloenda del festival s'ha triat un film molt esperat. La novia, basada lliurement en Bodas de Sangre de García Lorca, que ja ha rebut diversos reconeixement internacionals.
  • Som a la meitat d'un pont festiu on els aficionats als esports d'hivern han pogut començar a gaudir-ne. Les estacions d'esquí han obert però a mig gas. L'Olga Rodríguez és a la de La Molina. Ambient de pont, Olga?/ Barcelona, una de les principals destinacions turístiques mundials, bull aquest pont. L'oferta cultural, gastronòmica, comercial... en general tota la marca Barcelona ...continua atraient molts turistes. Però, també, aquests són dies de compres pels barcelonins que s'han quedat a la ciutat./ Fora de les ciutats ..també busquen el seu forat com a oferta turística. A Lleida hem trobat una molt bona iniciativa: convertir en una atracció allò que per molts és només un malviure: LA BOIRA.
  • Els candidats a les eleccions del 20 de desembre no han fet pont i han programat diversos actes avui. Han parlat de pactes, infraestructures, agricultura. Comencem pel PSC. Carme Chacón està convençuda que Pedro Sánchez pot capgirar les enquestes i ser primera força. Ho ha dit a Ràdio Nacional, on també ha deixat oberta la porta a pactes postelectorals malgrat no sigui la força més votada./ Democràcia i Llibertat s'ha desplaçat fins a l'estació de Sants per denunciar el dèficit en infraestructures que diuen que pateix Catalunya
  • Avui, la Generalitat envia al Govern Espanyol la relació de pagaments pendents de finançar amb el Fons de Liquiditat Autonòmica que queda pendent. És una de les condicions que el Ministeri d'Hisenda ha imposat a la Conselleria d'Economia per fer el pagament dels més de 3.140MEUR extraordinaris. Aquests diners han de servir per assumir despeses en l'àmbit de la dependència, educació universitària, ens locals i pagaments de despesa corrent com proveïdors de neteja, seguretat i subministraments com aigua, gas i electricitat.
  • Jaume Collboni haurà de declarar dimecres com a imputat per un suposat delicte de tràfic d'influències.
  • Avui ha entrat en vigor l'última reforma de la llei d'en-judiciament criminal. Entre d'altres qüestions, la nova norma substitueix el terme imputat pel d'investigat, aborda com afrontar l'anomenada "pena de telediari" i escurça els terminis d'instrucció dels casos
  • I com cada any, la campanya de recollida de joguines de Creu Roja ja està en marxa. ... Enguany esperen recollir-ne unes 70.000 per aconseguir que cap nen es quedi sense joguines ....Les donacions es poden fer fins el 2 de gener
  • El Barça tancarà dimecres la fase de grups de la Champions amb un partit ja intranscendent al camp del BAYER LEVERKUSEN./ Abans que el barça avui tancaran la fase de grups de la lliga de campions, l'Atlètic de Madrid que es juga la primera plaça del grup amb el Benfica a Lisboa, el Sevilla que esgota les seves opcions d'Europa League amb la Juve i el Madrid que no s'hi juga res en la visita del Malmo./ L'Espanyol tanca aquest vespre la catorzena jornada de lliga a casa davant el Llevant./ A la lliga de bàsquet, el Barça Lassa segueix segon classificat després de guanyar el derbi català a l'I.C.L Manresa per 60 a 75. El Fiatc Joventut, en canvi, baixa fins a la vuitena plaça en sumar la tercera derrota seguida davant l'Unicaja de Màlaga.
  • Aquesta nit es coneixeran les pel·lícules guanyadores del Festival REC de Tarragona que premia la millor Opera Prima. Els premis del Jurat Internacional, el Jurat Jove i el del públic es coneixeran en una gala que començarà a les 10 de la nit. I com a punt i final del festival... expectació per veure l'estrena de La Novia