Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

-----------------------------------

MENYS ATUR AL DESEMBRE

L'any 2012 es tanca amb 4.848.723 aturats, un 9'6 % més que el 2011

Primera reunió del 2013

EL GOVERN ES REUNEIX AQUESTA TARDA

Ja s'hi pot circular

L'EIX TRANSVERSAL, DESDOBLAT

Propostes de Ses Majestats

ESCOLLIR BÉ ELS REGALS

Tito apunta al derbi

PODRIA REAPARÈIXER CONTRA L'ESPANYOL

AVENÇOS CONTRA LA SIDA

Vacuna per evitar la hipermedicació Reforçaria el sistema inmunitari

La SIDA - que als anys 80 va ser definida com la "pesta" del segle 20 - està, cada cop, més controlada. L'últim avenç l'han fet científics catalans. Han creat una vacuna que, podria estalviar als malalts el còctel de fàrmacs que han de prendre per mantenir la malaltia a ratlla; i que tenen força efectes secundaris.

alanç de trànsit

EL 2012 MÉS ACCIDENTS I MENYS MORTS

Els accidents de trànsit van crèixer el 2012 encara que el nombre de víctimes mortals va baixar de prop del 4-i-mig-%. A Catalunya n'hi va haver 196; 1304 a tot l'Estat.

L'habitatge no remonta

TEMEN UNA NOVA CAIGUDA DE PREUS

Preocupació al sector immobiliari per la pujada de l'IVA als habitatges nous i la fi de les desgravacions. Immobiliàries i constructores temen que les vendes s'estanquin i els preus continuiin a la baixa

Adéu a Moisès Broggi

MESTRATGE I EXEMPLE PER TOTHOM

Centenars de persones acomiaden Moisès Broggi, al tanatori de les Corts de Barcelona. El president de la Generalitat ha destacat el mestratge i exemple de Broggi, no només per Catalunya, sinò per tot el món.

Tito dirigeix la sessió de la tarda

PODRIA REAPARÈIXER DIUMENGE AL DERBI

El Barça ha tornat a la feina amb Tito Vilanova al capdavant. Després de visitar la Ciutat Esportiva, el de Bellcaire ja ha dirigit l'entrenament d'aquesta tarda i podria reaparèixer diumenge al derbi amb l'Espanyol.

196 persones han mort a Catalunya l'any 2012 en accident de trànsit. És una xifra dramàtica, però suposa una reducció de prop del 4 i mig per cent respecte l'any anterior: aquesta és la cara positiva del balanç.... La part negativa és que el número d'accidents i el de ferits greus ha crescut...

La interanual es manté al desembre i tanca el 2012 en el 2'9 per cent, segons l'Institut Nacional d'Estadística. Durant el 2012 la inflació s'ha situat entre l'1'9% i el 3 i mig per cent, la xifra el més alta, a l'octubre, després de la pujada de l'IVA.....L'IPC definitiu es coneixerà el dia 15, i aquesta serà la dada que utilitzaran les empreses amb convenis col.lectius per establir la pujada salarial o per compensar-la.

Una novetat important que ens porta l'inici d'any és que la compra del primer habitatge ja NO es podrà desgravar i que l'IVA en les transaccions immobiliàries passa del 4 al 10%. Quines conseqüències pot comportar això? Us ho expliquem ara mateix...

FUNERAL PER MOISÈS BROGGI

Un humanista, referent de la medicina i del catalanisme

La sala del Tanatori de les Corts s'ha omplert d'assistents, entre ells molts representants polítics. Alguns han escrit també al llibre de condol... Les despulles de Broggi, guardonat amb la Creu de Sant Jordi i la medalla d'or de la Generalitat pel seu compromís amb l'ètica i amb Catalunya, les han traslladat al Port de la Selva, on es farà l'enterrament....

COMENCEN L'ANY AMB TITO

El Barça torna de les vacances de Nadal amb la visita de Vilanova

CATALUNYA - NIGÈRIA

Els 22 convocats es concentren amb Codina enlloc de Valdés

FALTEN 4 DIES

L'Espanyol ja prepara el derbi de Reis contra el Barça a Cornellà

Cavalcada

Volen que les seves cartes siguin les primeres. El patge reial instal.lat en un vaixell del port de Barcelona ha començat a rebre les peticions.

Los taxistas tienen que poner una pegatina en su vehículo que identificar el turno que hacen, 10 horas de mañana o tarde, o bien 12 horas en turno de día o de noche. El fin de semana no se modifica porque circula el 50% de la flota. La medida de los turnos se ha adoptado por votación, entre los 10.523 taxistas que hay en el área metropolitana de Barcelona.

La compravenda de pisos es veurà afectada per l'augment de l'IVA i la fi de la des-gravació per la compra del primer habitage. Els experts consultats per l'Informatiu creuen que tot plegat farà baixar les vendes.

Nous torns per als taxis

PER MILLORAR LA SITUACIÓ DEL SECTOR

Compravenda d'habitatges

MENYS VENDES PELS CANVIS FISCALS

Carta als reis d'Orient

ELS PATGES REIALS JA LES RECULLEN

Tito visita els jugadors

MIG BARÇA TORNA A LA FEINA AMB SORPRESA

DISCURS DE CAP D'ANY

Mas vincula el projecte nacional al projecte social

Després d'acomiada un 2012 marcat per la recessió, l'augment de l'IVA, les retallades i l'escalada de l'atur; els catalans començarem l'any nou amb un encariment de les tarifes de molts serveis, com la llum, l'aigua, el transport públic o els peatges.

SOPARS DE CAP D'ANY

El turisme estranger consumeix les propostes de més luxe

SEGURETAT A LES REVETLLES

La policia augmenta les inspeccions i fa controls a les carreteres

MOR EL GIMNASTA ANDREU VIVÓ

Als JJOO de Sidney 2000 va formar part de l'equip espanyol de gimnàstica

NEDANT ENTRE TAURONS

Mireia Belmonte acomiada el seu gran 2012 envoltada de taurons

ADÉU A A MOISÈS BROGGI

El metge i polític ha mort als 104 anys Va defensar l'estat propi per Catalunya

PALAU DE LA MÚSICA

Concert d'Any Nou amb la Strauss Festival Orchestra

L'atleta català ANDREU VIVÓ va morir anit mentre entrenava al turó de COLLBAIX, al Bages. VIVÓ havia sortit a còrrer amb un amic quan va començar a trobar-se malament, es va desplomar i ja no el van poder reanimar.

MOR EL GIMNASTA ANDREU VIVÓ

Als JJOO de Sidney 2000 va formar part de l'equip espanyol de gimnàstica

El manresà, de 34 anys va formar part de l'equip espanyol de gimnàstica als Jocs de Sidney 2000. En el seu palmarès hi figuren l'or en paral·leles i la plata en equips als Jocs del Mediterrani del 1997; i el bronze en paral·leles a l'Europeu de Sant Petersburg el 1998, a més de diversos títols nacionals. L'autòpsia haurà d'esclarir les causes de la mort.

DISCURS DE CAP D'ANY

El president Mas vincula el projecte nacional al projecte social

El projecte social i el nacional van de la mà, són inseparables. Aquest va ser l'eix del discurs de Cap d'Any del president de la Generalitat. Artur Mas va destacar la gravetat del moment però, també, va donar un missatge d'esperança. Va assegurar que la majoria de catalans volen la creació d'un nou país i va fer una crida al compromís i a l'esperit de superació davant les dificultats que ens esperen. Per Mas, es tracta d'una reivindicació de moltes generacions.

Oposició descontenta

RETREUEN A MAS LES RETALLADES

Socialistes i Iniciativa critiquen el caire social del discurs del president donada la política de retallades que ha aplicat els últims 2 anys. I l'acusen d'estar lluny de la realitat social. Pel Partit Popular, Mas enganya als catalans vinculant el benestar social amb la independència. I titllen de radical el discurs del president.

Acomiadem l'any 2012

CONTROLS PER UNA FESTA SEGURA

Últimes hores del 2012 i últimes hores als mercats pel sopar i les festes de Cap d'Any. Els Mossos d'Esquadra i les Policies Municipals intensifiquen els controls a locals i carreteres per garantir la seguretat.

L'any nou ens porta noves tarifes... S'encareixen la llum, l'aigua i el transport públic,que ho fan per damunt de l'IPC. En canvi, els preus del gas natural i el gas butà es mantenen.

El rebut de la llum s'encarirà un 3%, excepte per aquells que son beneficiaris del el bo social, tamnbé s'apuja l'aigua a 23 municipis de l'area metropolitana, ho farà poc més del 18%. En el capitol de transports s'apuja un 3% rodalies i mitja distància de Renfe, també s'incrementa un 3'69% la targeta T-10 del metro i bus de Barcelona i un 3'3% les tarifes del taxi. Els peatges de les autopistes s'encariran un 2'5% les que son titularitat de l'estat com l'Ap7 i un 3'5% les de la Generalitat, com la C-32. El paquet de tabac de les marques d'Altadis,per exemple; Ducados, Fortuna o Nobel costarà a partir de demà 20 centims més. El tipus impositiu d'Iva per la compra d'un habitatge passa del 4% actual al 10%, per tant s'incrementaran els preus en un 6%.

Adéu al doctor Moisès Broggi

METGE I LLUITADOR PER CATALUNYA

Mor als 104 anys, el doctor Moisès Broggi. Metge i cirurgià de reconegut prestigi, també serà recordat per la seva implicació política en defensa d'un estat propi per Catalunya. Implicació que el va portar, als 103 anys, a formar part de les llistes al Senat d'Esquerra Republicana.

La Bomba esclata al clàssic

AMB 33 PUNTS DÓNA LA VICTÒRIA AL BARÇA

El Barça Regal acaba amb la imbatibilitat del Reial Madrid a la Lliga Endesa. Els blaugrana recuperen les bones sensacions i acomiaden l'any guanyant els blancs per 96 a 89. Juan Carlos Navarro, amb 33 punts i 44 de valoració, va ser el millor del partit... Amb aquesta victòria, els de Xavi Pascual encaminen la seva presència a la Copa.

NEDANT ENTRE TAURONS

Mireia Belmonte acomiada el seu gran 2012 envoltada de taurons

La badalonina ha acomidat el 2012 a l'aigua, amb els taurons de l'Aquari de Barcelona. Una bona manera de posar punt final a un any en què ha aconseguit dues medalles olímpiques. Belmonte ha fet balanç i ha explicat que, de cara al 2013, l'objectiu és trobar entrenador i fer la mínima per ser al Mundial de Barcelona.

Mor als 104 anys, el doctor Moisès Broggi. Metge i cirurgià de reconegut prestigi, també serà recordat per la seva implicació política en defensa d'un estat propi per Catalunya. Implicació que el va portar, als 103 anys, a formar part de les llistes al Senat d'Esquerra Republicana.

DISCURS DE CAP D'ANY

El president Mas vincula el projecte nacional al projecte social

Oposició descontenta

RETREUEN A MAS LES RETALLADES

Acomiadem l'any 2012

CONTROLS PER UNA FESTA SEGURA

L'any nou ens porta noves tarifes...

Adéu al doctor Moisès Broggi

METGE I LLUITADOR PER CATALUNYA

La Bomba esclata al clàssic

AMB 33 PUNTS DÓNA LA VICTÒRIA AL BARÇA

Artur Mas acaba de pronunciar su mensaje de fin de Año. El presidente de la Generalitat ha dicho que la mayoría de los catalanes quiere construir un país nuevo. Mas también se ha referido al momento, ha dicho, difícil por el que está atravesando Cataluña.

El president de la Generalitat va assegurar, en el discurs de Cap d'Any, que "no hi ha projecte nacional sense projecte social" i a la inversa. Aquesta va ser la clau d'un discurs que va vincular la millora social amb la consecució d'un nou país. Artur Mas també va demanar el compromís de tots els catalans per fer front als temps díficils que, va augurar, s'acosten.