Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

Onze de setembre. L'acte institucional s'ha centrat en la llengua catalana. Catalunya celebra avui la seva diada Nacional. L'acte al Parc de la Ciutadella s'ha centrat aquest any en la llengua catalana, amb un homenatge a la Nova Cançó i a poetes com Joan Maragall o Salvador Espriu.

Govern, Parlament i partits fan l'ofrena allunyats de les protestes. Les tradicionals ofrenes a Rafael Casanova s'han fet sense les xiulades d'anys anteriors. El perímetre de seguretat s'ha ampliat i el públic ha quedat a uns 300 metres dels representants institucionals i polítics.

Diada preelectoral. La sentència de l'Estatut i els comicis del 28-N marquen la jornada. Els partits coincideixen en què la crisi, la sentència de l'Estatut i les eleccions del novembre marquen una Diada que pot ser l'inici d'una nova etapa política. En el discurs institucional d'ahir el vespre el president Montilla va demanar que la unió s'imposi damunt la pulsió separadora.

El Barça rep aquesta tarda a l'Hèrcules al Camp Nou. El Barça juga avui el seu primer partit de Lliga a casa contra l'Hèrcules. Els blaugrana es mantindran fidels al seu model de joc per repetir els èxits de la temporada passada.

Els Serveis Informatius de Catalunya ofereixen cada dia l'actualitat de tot el que passa a Catalunya i els esdeveniments més importants d'arreu del món que interessen als ciutadans catalans.

TVE Catalunya, testimoni de l'actualitat

L'estiu de 2010

Recorda amb nosaltres els fets més destacats d'aquest estiu

Zapatero diu que no ha traït els seus principis i que la decisio de Corbacho de marxar ha estat del ministre i del PSC./En 3 anys, a Catalunya, 40 mil famílies s'han quedat sense casa perquè no han pogut pagar la hipoteca. Mig milió de persones a tot l'Estat estan en risc de perdre casa seva a mig termini. Segons UGT, Catalunya és la comunitat amb més expulsats hipotecaris./Al cas hotel Palau, l'ex-regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Barcelona, García Bragado, nega que l'arquitecte del projecte l'assenyalés a ell com a cervell de la trama. L'arquitecte Carles Diaz sí que el va assenyalr com a dissenyador del full de ruta./Propietaris de cases de colònies comencen a rebre cancel·lacions per la negativa dels mestres a fer sortides extra-escolars./Demà diada Nacional de Catalunya, marcada enguany per les eleccions al Parlament i per la retallada de l'Estatut./Mas assegura que és reticent a parlar de futuribles però diu que el seu govern no inclourà més de dos partits, fins i tot en minoria i amb acords puntuals amb la resta de partits./Els preus han tornat a pujar a l'agost: a Catalunya, l'IPC ha crescut d'un 0'3%./ Els 14 joves detinguts pels mossos al febrer acusats d'integrar la fracció més violenta dels Boixos Nois,els Casuals, tenien un arsenal.Els imputen la mort d'un bulgar a Sant Feliu,l'apunyalament d'una altre home a Illa fantasia i delictes d'amenaces, tràfic de droga i armes./Han començat les proves de càrrega del nou pont sobre l'Ebre que ha de connectar Sant Jaume d'Enveja amb Deltebre./La Champions torna a TVE amb el debut del Barça a Champions./Nadal ja és a semifinals de l'Obert dels Estats Units/Amb l'espectacle "Muaré" es va inaugurar anit la Fira del Teatre al carrer de Tàrrega.

El Govern Central ha aprovat la Reforma Laboral: es podrà ser fix després de tres anys a la mateixa empresa i no es podran rebutjar els cursos de formació a l'atur./Millet declara que tothom sabia que el projecte de l'hotel del Palau era privat./La decisió del govern de fer marxa enrera i permetre que els ajuntaments més solvents puguin endeutar-se l'any vinent, ha donat un baló d'oxigen a la majoria de consistoris./La policia confisca propietats immobiliàries per valor de 24 milions d'euros, de les màfies de l'est./La federació de Barcelona del PSC referma Jordi Hereu com a candidat socialista en les pròximes eleccions municipals. Carles Martí ha assegurat que de moment, ningú no s'hi ha mostrat interessat./CiU ha presentat les principals línies del programa electoral: lluita contra la crisi i defensa de l'estat del benestar i del dret a decidir./En declaracions a RNE, Mas ha rectifitat les declaracions de Ramon Tremosa./L'Ajuntament de Barcelona instal·larà càmeres de videovigilància al barri de Trinitat Vella contra la delinqüència./La consellera de Salut, Marina Geli, confia que la reforma de la llei estatal del tabac prohibeixi fumar a tots els espais públics tancats./El MNAC reb el cartell de Joan Miró "Volem l'Estatut"./La selecció espanyola de bàsquet només pot aspirar a la cinquena plaça al Mundial de Turquia.

Fèlix Millet i Jordi Montull han tornat a declarar aquest dijous a la Ciutat de la Justícia. Aquesta vegada ho han fet com a imputats davant la jutge que investiga el cas de l'hotel del Palau de la Música. Millet ha assegurat que el canvi de titularitat dels terrenys on s'havia de construir l'hotel era de domini públic, mentre que Montull ha explicat que la tramitació del projecte es va fer seguint la legalitat vigent i sense amagar res.

Cas Hotel del Palau. Ramon Messeguer i Garcia Bragado desconeixien la titularitat del solar.

Primera sessió de control al Congrés. Rajoy torna amb els retrets a la política econòmica del Govern.

Millorar la convivència. Projecte per a 17 territoris de l'Estat amb alta diversitat cultural.

No podrà revalidar el títol. Espanya perd amb Sèrbia per 92 a 89 als quarts de final del Mundial.

Zapatero manté la congelació de les pensions per l'any que ve./L'ex-cúpula d'Urbanisme de l'ajuntament de Barcelona declara com a imputats per amagar la veritable titularitat sobre els terrenys on volien construir l'hotel del Palau./Dona, immigrant, que ronda els 70 anys. És el perfil de les persones analfabetes que hi ha al nostre pais. Però és un problema que també afecta els joves./El banc de sang i teixits ha engegat la campanya "Tinc sang de Sibarita", que recorrerà Catalunya fins a final d'any./Chaves, ha anunciat més traspassos de competències per Catalunya./Tremosa escriu al facebook que Montilla és el president que Franco somiava per una Catalunya en democràcia. Mas ho lamenta i el PSC exigeix una rectificació./Acaben 7 anys de catalogació de l'arxiu dels 82 mil consells de guerra oberts a Catalunya pel franquisme, pels que van executar 40 mil persones. Familiars i investigadors ja ho poden consultar./La selecció espanyola de bàsquet juga aquesta tarda els quarts de final del Mundial contra Sèrbia. Gasol no juga però els fa costat./L'Espanyol prepara el partit de diumenge a Vila-real./Nadal s'ha desfet de Feliciano López en 3 sets a l'obert dels EUA./A les dues del migdia s'ha obert la capella ardent de Joaquín Soler-Serrano. Va morir ahir als 91 anys i l'enterraràn demà a la tarda./Messi lidera l'Argentina cap a la golejada sobre els campions del món.

Eleccions el 28-N. La campanya electoral començarà divendres, 12 de novembre.

La resposta dels grups. Destaquen que són unes eleccions decisives i parlen de canvi.

Tornada a l'escola. 1.240.000 estudiants s'han incorporat a les aules.

La Roja contra Messi. Espanya posa a prova el prestigi contra una renovada Argentina.