Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

El pensament i la filosofia porten segles reflexionant sobre la felicitat. Ara, la catedràtica d'ètica i membre del Consell d'Estat, Victòria Camps, ha publicat "La búsqueda de la felicidad", on es pregunta per la naturalesa d'aquesta sensació tan cercada.

VOX entra en precampanya a Catalunya convertint-se, com a mínim per un dia, en protagonista de la jornada política. Polèmica amb l'ajuntament de Barcelona per la ubicació de l'acte i, avui, manifestacions de protesta. Diverses persones han estat detingudes pels Mossos per agredir, presumptament, a militants de VOX. Plataformes antifeixistes s'han concentrat prop de plaça Espanya, on el partit d'ultra dreta feia el seu acte sota fortes mesures de seguretat.

La concentració de VOX ha arrossegat els partits amb representació parlamentària, dominant-ne els discursos i centrant la tensió política d'avui. Els actes de rebuig han inclòs un autobús del PSC amb missatge i un acte, gairebé institucional, amb la participació de l'alcaldessa Colau.

11mil persones amb discapacitat a Catalunya recuperaran el dret a votar a les eleccions del 28 d'abril. El col·lectiu reclama als partits que els tinguin en compte en els programes electorals, a les polítiques i per formar part de les llistes.

Els cursos de defensa personal s'han convertit en una eina per a moltes dones. Se senten més segures aprenent a reaccionar davant una eventual agressió masclista. Hem estat a diferents ciutats que ofereixen cursos de forma gratuïta.

El derbi arriba al Camp Nou amb un Barça pensant en fer un pas més per guanyar la Lliga i un Espanyol que vol trencar la ratxa de 10 anys sense guanyar el duel a can Barça. Tot plega, amb l'al·licient afegit de ser el primer duel entre Leo Messi i Wu Lei.

A Cambodja, les mines antipersona han deixat més de 40.000 amputats. El jesuïta Kike Figaredo ha lliurat més de 25.000 cadires de rodes, amb un disseny especial, per a millorar la vida dels afectats. Ens ho ha explicat avui.

Los comunes de Barcelona han mostrado este domingo su rechazo a la manifestación de Vox con un acto festivo en el que se mezclaban discursos, actuaciones músicales y actividades para niños. La alcaldesa de Barcelona, Ada Colau, ha intervenido para hacer referencia a los altercados de los CDR de esta mañana y para decir que la ultraderecha ha llegado a la ciudad y a España para volver al nodo y al blanco y negro, pero que no se lo van a permitir.

La manifestación convocada por los Comités de Defensa de la República (CDR) y otros grupos del movimiento independentista contra un acto de Vox en Barcelona se ha saldado con cinco detenidos, varios heridos y numerosos incidentes entre manifestantes y Mossos d'Esquadra en los alrededores de la plaza de España, donde se ha celebrado el acto del partido que lidera Santiago Abascal.

Grupos de manifestantes convocados por los CDR, la CUP y otras organizaciones independentistas a través de las redes sociales han protagonizado incidentes este sábado en Barcelona al arrojar objetos a agentes de los Mossos d'Esquadra y quemar contenedores. Han salido a la calle en contra de un acto político organizado por Vox en la capital catalana.

Queda menys d'un mes per a les eleccions i Pablo Iglesias anuncia que Unidos Podemos inclourà un referèndum per a Catalunya. Quim Torra només vol un d'autodeterminació. I el Govern Sánchez descarta tant un referèndum com l'autodeterminació. Ciutadans i PP s'oposen a qualsevol proposta que estigui fora de la constitució.

Oriol Pujol, fill de l'expresident, ha sortit de la presó de Brians 2 poc després de les vuit del matí. L'exdirigent de Convergència hi ha estat dos mesos i mig. Compleix una condemna de més de dos anys per cobrar comissions il·legals en el cas de les ITV. La Generalitat li ha concedit el tercer grau penitenciari, i ara només haurà d'anar a dormir a un centre de règim obert.

Prop de la meitat de la població catalana ja s'informa per Internet. Entre els joves, són tres de cada quatre. Per això, el Consell de l'Audiovisual de Catalunya alerta del perill de la desinformació i sobretot de les Fake News, les notícies falses a la xarxa. El Col·legi d'Advocats de Barcelona recomana als ciutadans que abans de compartir una informació la contrastin.

A les comarques lleidetanes, indignació per la incertesa que el Festival Doctor Music es pugui celebrar el juliol en el seu emblemàtic emplaçament dels anys 90 i les pèrdues que això implica, Lourdes Ballarín...

Els Mossos d'Esquadra han desarticulat dues bandes de lladres que atracaven benzineres amb violència a Catalunya.

Som a 24 hores del derbi entre el Barça i L'Espanyol al Camp Nou. Un derbi que Piqué ha escalfat una mica tot i que aquesta tarda Valverde i Rubi han demostrat bona sintonía. L'Albert Font ens porta la darrera hora del partit des del Camp Nou.

Els amants de la moda i del cinema estan d'enhorabona... comença la cinquena edició Del festival MORITZ FEED DOG.

Les notícies de L'Informatiu del 29/03/2019:

Més feina pública: El Consell de Ministres aprova prop de 34.000 places a la funció pública

Protesta dels bombers; El cos denuncia manca d'efectius i de material i que els vehicles estan obsolets

Protesta investigadors: Demanen al govern mesures urgents per evitar un col·lapse imminent al sistema científic

CUP: Boya deixa el partit per una "agressió psicològica"

Surt de la presó: Oriol Pujol obté el tercer grau penitenciari després de dos mesos a Brians 2 pel cas ITV

Alerta amb les 'fake news': El CAC reclama més formació per ensenyar a combatre les notícies falses a la xarxa

Zoo de Barcelona: Els treballadors expliquen la feina que fan i reivindiquen que no es redueixin les espècies

Indignació al Pallars: La incertesa davant la marxa del 'Doctor Music Festival' fa témer pèrdues milionàries

Robatoris a benzineres: 7 detinguts per atracaments amb violència a Bellvei, Valls i Calafell

Preinscripció escolar: L'oferta de places pel curs vinent creix en 35 grups a l'ESO i es manté a P3

Zona Franca: El congrés mundial de zones franques es farà a Barcelona. Per primer cop se celebra a Europa

Torna la Lliga: Suárez, ja amb l'alta mèdica, convocat pel derbi de demà. I avui, el Girona sense bono

Volta a Catalunya: Miguel Ángel López defensa el lideratge a l'etapa més llarga

El Temps: Divendres sense canvis. Però cap de setmana situació canviarà per l’anticicló debilitat. Es formarà una borrasca al sud península que ocasionarà una llevantada. El dissabte serà més tranquil i al diumenge el cel estarà tapat arreu i la pluja començarà pel sud i s'estendrà per la resta del territori.

L'actualitat de Catalunya a L'Informatiu en 3 minuts:

Més feina pública: El Consell de Ministres aprova prop de 34.000 places a la funció pública

Surt de la presó: Oriol Pujol obté el tercer grau penitenciari després de dos mesos a Brians 2 pel cas ITV

Alerta amb les 'fake news': El CAC reclama més formació per ensenyar a combatre les notícies falses a la xarxa

Indignació al Pallars: La incertesa davant la marxa del 'Doctor Music Festival' fa témer pèrdues milionàries

Torna la Lliga: Suárez, ja amb l'alta mèdica, convocat pel derbi de demà. I avui, el Girona sense bono

Después de dos meses en la cárcel, el exdirigente de CDC e hijo de Jordi Pujol ha abandonado la prisión de Brians II hacia las 8.15 horas de esta mañana, sin hacer declaraciones a los medios que se encontraban esperándole a las puertas de la cárcel. Oriol Pujol ha obtenido el tercer grado y dormirá en un centro de régimen abierto.

El exdirigente de CDC Oriol Pujol ha abandonado esta mañana la cárcel de Brians 2, donde ingresó hace unos dos meses y medio para cumplir una pena por cobrar comisiones ilegales en el caso ITV, al disfrutar desde este viernes del régimen abierto que le concedió la Generalitat la semana pasada.

L'exdirigent de Convergència, Oriol Pujol, ha abandonat a un quart de deu del matí la presó de Brians 2, on va ingressar fa dos mesos i mig per complir la condemna pel cas de les ITVPujol ha abandonat la presó acompanyat per dues persones i sense fer declaracions als mitjans

La darrera sessió del judici del procés ha permès al tribunal escoltar els testimonis de membres de la Guàrdia Civil desplaçats a Catalunya. En paral·lel, l'informe del Tribunal de Comptes obre la porta a investigar les despeses de la Generalitat entre 2011 i 2017 en activitats a les delegacions catalanes a l'estranger. I parlarem també de les polèmiques declaracions del primer secretari del PSC, Miquel Iceta, i que ahir al vespre rectificava a Mataró.

El juicio del 'procés' en el Tribunal Supremo cierra su séptima semana. A lo largo de la jornada han declarado cuatro agentes de los Mossos d'Esquadra y diez de la Guardia Civil que han relatado los 'escraches' que sufrieron los días en torno al 1 de octubre. Han relatado insultos, persecuciones, amenazas y concentraciones multitudinarias en torno a los acuartelamientos durante las que se produjeron cortes de carreteras, pintadas y el lanzamiento de un objeto incendiario.

Vigesimo tercera sesión del juicio del 'procés'. En la sala de lo penal del Tribunal Supremo han declarado este jueves varios guardias civiles y Mossos d'Esquadra que participaron en el dispositivo de seguridad durante el otoño de 2017 en Cataluña.

Sostienen haber sufrido escrahes, insultos y coacciones durante algunos registros, como en el del 20 de septiembre en la Conselleria de Economía. Estas acciones, han señalado, se trasladaron hasta los hoteles o los cuarteles donde estaban alojados.

Nos lo cuenta desde el Tribunal Supremo, Gemma Guzmán.