Econòmix   Econòmix - 15 de setembre de 2017 15/09/2017 54:49

Avui, a l'espai d'actualitat, hem tractat l'interès del Banc Central Europeu per millorar la comunicació entre les autoritats competents i les auditories externes de les entitats financeres segons ha senyalat Daniéle Nouy, presidenta del Consell de Supervisió del BCE. L'objectiu és potenciar l'intercanvi d'informació i maximitzar que les comptabilitats de les entitats financeres mostrin la seva imatge fidel. Per aquest assumpte hem comptat amb l'opinió de Frederic Borràs, auditor-acadèmic de la Reial Acadèmia Europea de Doctors, president d'honor del Col·legi de Censors Jurats de Catalunya i president del Consell Assessor de Morera Asesores y Auditores.

A continuació, a la tertúlia, hem abordat l'economia circular, l'hem definida, hem explicat els seus beneficis per l'empresa i el seu estat d'implantació tot destacant que implica un canvi de model. Per aquest temari ens han acompanyat Xavier Gabarrell, Investigador en Sostenibilitat i Prevenció Ambiental de l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals de la Universitat Autònoma de Barcelona, i Jordi Oliver, director executiu d’Inèdit, companyia que assessora i acompanya les empreses amb projectes d’economia circular.

A l'oferta laboral de l'Econòmix, Cristina Antequera, directora d'Adecco Contact Center a Barcelona, ha proposat feina per treballar al Departament d'Atenció al Client d'una important firma de moda espanyola amb un sou de 18.500€ bruts anuals amb possibilitats de revisió salarial al complir 6 mesos de treball. Després, a la nova secció de l'Econòmix denominada Humor Salmó, l'expert en la gestió del crèdit i la morositat Pere Brachfield, ha relatat com el mètode de les disfresses per pressionar als morosos perquè paguin està caient en el desús i en contraposició neixen noves modalitats com estigmatitzar el morós amb un to de veu i missatge al seu telèfon mòbil.

I a Món PIME, Marc Macià, cofundador de Novicap, ens ha explicat com la seva empresa ajuda a les petites i mitjanes empreses a cobrar les factures d'aquells clients que paguen més enllà dels 30 dies. Els dos avantatges competitius són, d'una banda, que el tràmit del servei és digital i per tant molt àgil, i d'altra banda, que eliminen la barrera del temps imposada en l'anàlisi del risc de les entitats financeres i ofereixen cobrar les factures en només 48 hores.

Econòmix
Más opciones