Enlaces accesibilidad

L'Automobile Barcelona tanca la 43a edició amb 350.000 visitants, un 10% més que l'any passat

  • Enrique Lacalle, president de la fira: “No hi ha salons a Europa i Espanya amb tants visitants”
  • Les firmes xineses han duplicat el seu pes en els expositors i ja són un terç del total
Visitants de l'Automobile pugen a un dels cotxes dels expositors
Visitants de l'Automobile pugen a un dels cotxes dels expositors Blanca Blay | ACN
RTVE Catalunya

El vehicle electrificat i les marques xineses han protagonitzat durant els darrers 10 dies l'Automobile Barcelona, la fira automobilística per excel·lència a Catalunya que enguany ha celebrat l'edició número 43. Prop de 350.000 persones han visitat L'Automobile, una xifra que supera la de l'any passat en un 10%. “Només ens guanya la rua del Barça, no hi ha salons a Europa i a Espanya que tinguin tants visitants, és un èxit de Barcelona”, ha destacat el president de la fira, Enrique Lacalle.

Els escenaris d'aquesta edició han estat La Fira de Montjuïc, l’avinguda Maria Cristina i la plaça de l’Univers, que ha ocupat completament Seat-Cupra pel seu 75è aniversari. Els visitants han pogut conduir els cotxes presentats, passant per la zona de ‘Test drive’ i conduir pel traçat de l’històric circuit de Montjuïc. El president de l’Automobile no ha volgut confirmar si, en la pròxima edició, d'aquí a dos anys, la fira se celebrarà en una altra ubicació. “Caldrà imaginació, il·lusió i tornar a fer el Saló de l’Automòbil”, ha comentat Lacalle, que aquest mateix saló acaba el mandat.

Les marques xineses, un terç del total

Lacalle ha ressaltat que la fira "s’ha convertit amb un revulsiu de vendes de vehicles" i ha contribuït a "rejovenir el parc automobilístic", que assegura, té 14 anys de mitjana. A l'Automobile han participat una trentena de marques, entre les quals destaquen les firmes xineses com BYD, Lynk&Co, Omoda, MG o Xpeng, que han duplicat el seu pes en els expositors i ja són un terç del total. En l'acte de cloenda, el president de la fira s'ha dirigit a les marques que no hi han volgut participar: “S’han equivocat. Qui no hi és no existeix. El que no ha vingut ha perdut i el que ha vingut ha guanyat".

12 primícies, 1 novetat mundial i 1 europea

Fins a 12 primícies s'han presentat en aquesta edició de l'Automobile. Entre elles també hi ha una novetat en l'àmbit mundial i una altra novetat a escala europea: l’Ebro S400 i l’MG S5. El llistat de vehicles que s’han pogut veure per primera vegada a Espanya el completen el Ford Puma Gen-E, els KGM Torres EVX i KGM Torres Actyon, el Denza Z9 GT de BYD, el Hyundai Ioniq 9, El Renault 4, El Mobilize Duo i el Mobilize Bento, l'Omoda 9 SHS i el Leapmotor C10 REEV.