L'Automobile Barcelona tanca la 43a edició amb 350.000 visitants, un 10% més que l'any passat
- Enrique Lacalle, president de la fira: “No hi ha salons a Europa i Espanya amb tants visitants”
- Les firmes xineses han duplicat el seu pes en els expositors i ja són un terç del total
El vehicle electrificat i les marques xineses han protagonitzat durant els darrers 10 dies l'Automobile Barcelona, la fira automobilística per excel·lència a Catalunya que enguany ha celebrat l'edició número 43. Prop de 350.000 persones han visitat L'Automobile, una xifra que supera la de l'any passat en un 10%. “Només ens guanya la rua del Barça, no hi ha salons a Europa i a Espanya que tinguin tants visitants, és un èxit de Barcelona”, ha destacat el president de la fira, Enrique Lacalle.
“🚗L' @automobilebcn tanca la 43a edició amb 350.000 visitants, un 10% més que l'any passat
— RTVE Notícies (@rtvenoticies) May 18, 2025
🗣️ Enrique Lacalle, president del Saló: “Només ens guanya la rua del Barça, no hi ha salons a Europa i a Espanya que tinguin tants visitants, és un èxit de Barcelona” pic.twitter.com/RDkBFspk3I“
Els escenaris d'aquesta edició han estat La Fira de Montjuïc, l’avinguda Maria Cristina i la plaça de l’Univers, que ha ocupat completament Seat-Cupra pel seu 75è aniversari. Els visitants han pogut conduir els cotxes presentats, passant per la zona de ‘Test drive’ i conduir pel traçat de l’històric circuit de Montjuïc. El president de l’Automobile no ha volgut confirmar si, en la pròxima edició, d'aquí a dos anys, la fira se celebrarà en una altra ubicació. “Caldrà imaginació, il·lusió i tornar a fer el Saló de l’Automòbil”, ha comentat Lacalle, que aquest mateix saló acaba el mandat.
“🚗 350.000 persones han visitat l'@automobilebcn aquest any, un 10% més que el 2024
— RTVE Notícies (@rtvenoticies) May 18, 2025
🗣️ Enrique Lacalle, president del Saló: “Només ens guanya la rua del Barça, no hi ha salons a Europa i a Espanya que tinguin tants visitants” pic.twitter.com/MvMhFrkdNt“
Les marques xineses, un terç del total
Lacalle ha ressaltat que la fira "s’ha convertit amb un revulsiu de vendes de vehicles" i ha contribuït a "rejovenir el parc automobilístic", que assegura, té 14 anys de mitjana. A l'Automobile han participat una trentena de marques, entre les quals destaquen les firmes xineses com BYD, Lynk&Co, Omoda, MG o Xpeng, que han duplicat el seu pes en els expositors i ja són un terç del total. En l'acte de cloenda, el president de la fira s'ha dirigit a les marques que no hi han volgut participar: “S’han equivocat. Qui no hi és no existeix. El que no ha vingut ha perdut i el que ha vingut ha guanyat".
12 primícies, 1 novetat mundial i 1 europea
Fins a 12 primícies s'han presentat en aquesta edició de l'Automobile. Entre elles també hi ha una novetat en l'àmbit mundial i una altra novetat a escala europea: l’Ebro S400 i l’MG S5. El llistat de vehicles que s’han pogut veure per primera vegada a Espanya el completen el Ford Puma Gen-E, els KGM Torres EVX i KGM Torres Actyon, el Denza Z9 GT de BYD, el Hyundai Ioniq 9, El Renault 4, El Mobilize Duo i el Mobilize Bento, l'Omoda 9 SHS i el Leapmotor C10 REEV.