Enlaces accesibilidad

Cap ferit en el descarrilament d'un tren a Vacarisses

  • La incidència ha passat a tres quarts de vuit del matí amb un comboi que circulava en sentit Sant Vicenç de Calders
  • Els Bombers han evacuat una quarentena de passatgers i estan examinant el talús on s'ha produït l'esllavissada 
Frontal del comboi que ha sortit de la via per causes que s'investiguen
Roger Franco

Una caiguda de pedres sobre la via entre Vacarisses i Castellbell i el Vilar ha provocat a primera hora del matí d'aquest diumenge la sortida del primer eix d’un tren de Rodalies de l’R4. Segons Renfe, ha passat cap a les 7:45h i la incidència no ha causat ferits. Al tren, que circulava entre Manresa i Sant Vicenç de Calders, hi anaven gairebé 40 viatgers.

De seguida s’han activat els protocols en coordinació amb Protecció Civil per procedir al seu transbordament a un altre tren, que s’ha situat en paral·lel. Durant l’operació s’ha circulat per via única en el tram. A les 09.05 hores ha acabat el transbordament, i inicialment la circulació havia quedat restablerta completament, però a les 09.17 hores els Bombers han demanat interrompre el servei. El tall ha acabat a les 09.40, i es torna a circular per via única. Els viatgers que han estat transbordats han continuat el viatge en sentit Barcelona fins a la destinació.

A causa de l'incident, hi ha retards a l’R4, en els trens amb origen o destinació Manresa, i també a l'R12. Segons Renfe, s’està informant a través de tots els canals de comunicació i atenció al client.

L'estat de la infraestructura

L'Ajuntament de Vacarisses demana a Renfe més inversió en manteniment a la zona per evitar accidents. L'alcalde , Antoni Masana, recorda que en els últims anys hi ha hagut tres accidents a Vacarisses, un d’ells amb una víctima mortal el 2018.

Tot i que ha reconegut que en el tram de l’accident del 2018 i una mica abans s’ha actuat, ha remarcat que el pas per Vacarisses és un tram molt llarg i "hi ha zones que falta manteniment”. “És una zona que hi ha una trinxera oberta i necessita molt manteniment, perquè quan plou una mica les conseqüències són aquestes”, ha dit en declaracions a Catalunya Ràdio.

Segons Renfe i Adif, el punt on s’ha produït l’esllavissada provocada per les pluges té una malla de protecció i està a 3 quilòmetres d’on es va registrar l’accident de 2018. Aquesta malla ha minimitzat l’impacte del despreniment.

Un despreniment de pedres ha provocat la sortida de via d'un tren de la R4

Un despreniment de pedres ha provocat la sortida de via d'un tren de la R4

Les companyies públiques precisen que a la ubicació de l’accident del 2018 es van fer obres per valor de 8 milions d’euros, i apunten que les actuacions a la xarxa en aquest àmbit són contínues en els darrers anys. Expliquen que hi ha previstes obres en trinxera a un quilòmetre d’on s’ha produït l'esllavissada d'aquest diumenge. Les tasques de reparació actuaran en via (200 travesses), s’estabilitzaran els talussos i se sanejarà la trinxera. També s'hi col·locarà malla nova.