Jaume Padrós: "Proposo un confinament domiciliari curt i estricte per baixar les dades"
- El president del Col·legi de Metges de Barcelona assegura que aquestes eleccions no es produiran en les condicions necessàries
- Es pronostica que les UCI estarán al màxim en les setmanes vinents
- Entrevista al 'Cafè d'idees' amb Gemma Nierga | La 2 i Ràdio 4
El president del Col·legi de Metges de Barcelona Jaume Padrós assegura que Galícia i el País Basc, van votar en pandèmia, però "la situació sanitària no era la que tenim ara ni la que tindrem en les setmanes vinents". Els sanitaris es troben preocupats pel fet que aquesta tercera onada va començar pràcticament enganxada a la segona sense haver baixat el nombre de contagis.
“☕️ @jaumepadros, president del @COMBarcelona creu que aquestes eleccions no es produiran en les condicions necessàries.
— Cafè d'idees (@cafedidees_rtve) January 25, 2021
��️ "Els professionals no anem gens sobrats de recursos humans i el futur de les setmanes vinents és molt incert"@GemmaNierga @RTVECatalunya @radio4_rne pic.twitter.com/hmlGZz0Y18“
Confinament curt i intens
Padros creu que el més intel·ligent per tombar la corba i les males dades seria un confinament curt i estricte com va proposar l'OMS als governs en el seu moment. Assegura que els professionals sanitaris estan desbordats i la situació sanitària en les setmanes vinents empitjorarà. L'estat de cansament físic i psicològic dels professionals és important.
“☕️ @jaumepadros, president del @COMBarcelona "Jo mateix he proposat un confinament domiciliari curt, intens i estricte que permeti baixar aquestes dades per arribar bé a la primavera"@GemmaNierga @RTVECatalunya @radio4_rne pic.twitter.com/Tmxn69jic1“
— Cafè d'idees (@cafedidees_rtve) January 25, 2021
Pressió hospitalària a les UCI
Les UCI ara per ara encara tenen marge d'actuació, però les altres afeccions no urgents han quedat paralitzades. Aquesta onada s'assembla més a la primera per la quantitat d'ingressats a les UCI i la pressió hospitalària latent.
“☕️ @jaumepadros: "Els hospitals en aquest moment han hagut d'habilitar nous espais. Estem més pròxims a la primera onada que a la segona"@GemmaNierga @RTVECatalunya @radio4_rne @COMBarcelona pic.twitter.com/JtQO9IaaxD“
— Cafè d'idees (@cafedidees_rtve) January 25, 2021
Ajuts econòmics
Padrós afirma que és evident que cal restringir més la mobilitat i que qualsevol mesura ha d'anar acompanyada d'accions per ajudar les persones i els sectors afectats.
“☕️ @jaumepadros: "La pitjor malaltia que podem tenir és la pobresa. Qualsevol mesura de restricció ha d'anar acompanyada d'ajudes econòmiques"@GemmaNierga @RTVECatalunya @radio4_rne @COMBarcelona pic.twitter.com/2eLfLsbPKk“
— Cafè d'idees (@cafedidees_rtve) January 25, 2021