Enlaces accesibilidad

Jordi Pons, tercera generació de la marca de calçat Toni Pons, a 'Noms propis'

  • "Estic content amb l'evolució d'aquests últims anys, de les perspectives i de com mirem cap al futur"
  • Diumenge, 18 de setembre, a les 15.00 h a La 2Cat i a partir de dilluns a RTVE Play Catalunya
Jordi Pons a 'Noms propis'
Jordi Pons a 'Noms propis' Josep Echaburu
COMUNICACIÓ - RTVE CATALUNYA

'Noms propis' és el programa d'entrevistes en profunditat de RTVE Catalunya. Dirigit i presentat per Anna Cler, s'emet els diumenges a La 2Cat.

Aquesta setmana a 'Noms propis', Anna Cler entrevista l'empresari Jordi Pons, tercera generació de les sabates Toni Pons. Les transicions a les empreses familiars no sempre són fàcils, va assumir el relleu del seu pare en un moment complicat, després de la mort del seu germà gran.

Jordi Pons explica a 'Noms propis' què significa formar part de la tercera generació de Toni Pons, una marca de calçat que, vuitanta anys després del seu naixement, continua arrelada al territori però amb una clara vocació internacional. L'empresa va començar el 1946 en un petit taller a Osor, Girona, amb l'objectiu d'oferir calçat còmode i durador i accessible als veïns de la zona. Si hi ha un producte que els defineix, són les espardenyes.

Jordi Pons parla amb Anna Cler a 'Noms propis'

Jordi Pons parla amb Anna Cler a 'Noms propis' Josep Echaburu

La seva incorporació a la direcció va estar marcada per un moment especialment difícil: la mort per càncer del seu germà gran, amb només 25 anys. Davant d’aquesta pèrdua, el seu pare, que aleshores dirigia l’empresa, li va demanar que assumís més responsabilitats i l’acompanyés en una nova etapa. Sobre el moment de la transició explica: "El pare segur que ho va posar molt més fàcil que el que ho vaig posar jo", perquè venia amb moltes idees i molt il·lusionat. Però aviat arribarien els canvis: l’obertura de botigues pròpies, la venda per internet i l’expansió internacional. Destaca al programa: "Estic content amb l'evolució d'aquests últims anys, de les perspectives i de com mirem cap al futur".

Ara, Jordi Pons acaba de ser pare per segona vegada. Una quarta generació que comença a créixer mentre l’empresa familiar celebra 80 anys d’història. Aquesta setmana, Anna Cler descobrirà la seva història i què significa rebre aquest llegat familiar i preparar-lo per al futur, remarca que "és molt gratificant".

RTVE

anterior siguiente