RTVE Catalunya bat rècords d'audiència, duplica oients a Ràdio 4 i multiplica l'impacte a xarxes socials
- Els programes 'Cafè d'idees' i 'L'Altaveu' assoleixen el seu rècord històric d'espectadors
- Els Informatius Territorials de RTVE van aconseguir dilluns 21 de juliol la seva quota màxima en el seu nou horari: 12,2%
- Creix un 60,8% l'impacte a xarxes socials durant el primer semestre de 2025
- Ràdio 4 ha duplicat la seva audiència en la segona onada de 2025 de l'Estudi General de Mitjans
RTVE Catalunya consolida la seva aposta per continguts de qualitat i proximitat, amb un balanç del primer semestre de 2025 marcat pel creixement i els rècords assolits en televisió, ràdio i entorn digital.
Els programes 'Cafè d'idees' i 'L'Altaveu' han registrat aquesta temporada les millors dades des de la seva estrena:
- 'Cafè d'idees', amb Gemma Nierga, va assolir el 9 de maig el rècord històric, amb un 16,3% de quota de pantalla i 49.000 espectadors. L'entrevista al president Salvador Illa va ser la més vista, amb un 19,2%.
- 'L'Altaveu', conduït per Danae Boronat, va aconseguir el 21 de maig el seu millor resultat: 4,3% de quota, i es consolida a les tardes de La 2 Catalunya.
- També 'Noms propis', presentat per Anna Cler, ha tancat la temporada a l'alça i en destaca l'entrevista a Julio Manrique (2,8% de quota).
Els informatius de TVE també creixen. 'L'Informatiu' augmenta l'audiència en més de dos punts, amb una mitjana de 7,8% de quota de pantalla en aquest 2025, però que des de maig supera el 8,5%. L'edició de 'L'Informatiu cap de setmana' aconsegueix una mitjana de 7,4% des de l'inici d'any, amb els darrers mesos en creixement, superant el 8%. A més, els Informatius Territorials de RTVE van aconseguir dilluns 21 de juliol la seva quota màxima en el seu nou horari: 12,2% en la seva primera edició. 'L'Informatiu' va registrar la seva millor dada el 24 de juny amb un 13,5%.
A la ràdio, Ràdio 4 ha duplicat la seva audiència en la segona onada de l'EGM 2025, amb un creixement destacat també en el consum digital:
- 49.000 visitants únics al juny (+ 9% respecte al mes anterior).
- 74.000 reproduccions d'àudios.
- 13.000 oients en directe.
- 16 minuts d'escolta mitjana.
- Top 5 digital: 'Xavifòrnia', Serveis Informatius, 'L'Entrellat', 'Són 4 Dies' i'De Nit' , els programes més descarregats.
- X és la xarxa social amb més visitants, n'aporta el 56% del total.
- El 43% de les visites es fan via mòbil.
Pel que fa a les xarxes socials, RTVE Catalunya registra un augment del 60,8% d’impacte en el primer semestre de l’any i supera els 38,9 milions d’impactes respecte al mateix període del 2024.
Aquest increment s'ha vist reflectit en tots els principals indicadors d'activitat digital:
- Visualitzacions de vídeo: 42 milions el 2025, amb un creixement del 86,7% respecte als 22,5 milions del 2024.
- Interaccions amb el públic: s'han incrementat en un 28,8% i s'arriba al milió d'interaccions acumulades.
- Clics als enllaços: gairebé 40.400 clics, un augment del 76,4% respecte al període anterior.
- Publicacions: s'ha incrementat la producció de continguts en un 42,2% i s'arriba a les 23.600 publicacions.
- Nous seguidors: s'han sumat 15.200 seguidors, un creixement del 16% respecte als primers sis mesos de 2024.
A més, els especials en directe com Eurovisió i l’Orgull han tingut una bona acollida a RTVE Play.
Aquests resultats reforcen la posició de RTVE Catalunya com a referent en comunicació pública, connectant cada vegada amb una audiència més àmplia, diversa i compromesa.