Enlaces accesibilidad

RTVE Catalunya presenta l'especial Orgull 2025

  • Tània Sarrias i Sharonne presentaran el programa, acompanyades de Marta Roca, Bernat Herrándiz i Quim Esteban
  • Dissabte, 19 de juliol, a les 19:30h a La 2 de RTVE Catalunya i a RTVE Play Catalunya
Sharonne i Tània Sarrias a la presentació del programa especial Orgull 2025
Sharonne i Tània Sarrias a la presentació del programa especial Orgull 2025 Josep Echaburu
COMUNICACIÓ - RTVE CATALUNYA

'Orgull! 2025' és un programa de producció pròpia del centre de RTVE Catalunya realitzat per Guillem Nualart i dirigit per Jero Rodríguez, amb guió de Carlos Sanandrés.

RTVE Catalunya ha presentat avui a Casa Seat de Barcelona el programa 'Orgull! 2025', la retransmissió en directe del Pride Barcelona. En l'acte, conduït per la sotsdirectora d'Estratègia Digital, Comunicació i Igualtat de RTVE Catalunya Montse Tejera, han participat el director de RTVE Catalunya, Esteve Crespo; el president del Comitè Organitzador del Pride! BCN, Ferran Poca; el director del programa especial, Jero Rodríguez, i les presentadores del programa, Tània Sarrias i Sharonne.

RTVE Catalunya presenta l'Orgull 2025

anterior siguiente
5 Fotos 1 / 5 ver a toda pantalla

Esteve Crespo ha explicat que per RTVE Catalunya la retransmissió del Pride Barcelona "és un compromís amb la diversitat, amb la igualtat, amb la inclusió i amb els drets que han costat molt de conquerir". "Mantenim aquest compromís i la reivindicació de respecte cap al col·lectiu LGTBIQA+, perquè en la diversitat està justament part de la nostra essència i part de la nostra tasca a l'hora de fer els nostres informatius, els nostres programes i els nostres continguts", ha recalcat.

Jero Rodríguez, director del Programa Especial l'Orgull! 2025, destaca que aquest any, en comparació amb els anteriors, volen anar més enllà: "No es tracta només de retransmetre una desfilada plena de llums i colors, sinó d’oferir contingut de valor". “Volem farcir de referents culturals tota la retransmissió perquè sí que creiem que la cultura ens fa millor”, ha afirmat.

El president del Comitè Organitzador del Pride! BCN, Ferran Poca, ha agraït a RTVE Catalunya per la visibilitat que dona a aquest esdeveniment. "El Pride és un esdeveniment que sense visibilitat no arribaríem a tot arreu on volem arribar. Hi hauria moltes persones que potser no entendrien les nostres reivindicacions si no fos gràcies a vosaltres".

Les mestres de cerimònia tampoc s'han volgut perdre la presentació. Sharonne ha agraït presentar el programa especial amb Tània Sarrias i ha afirmat que "aprèn molt amb ella i és un luxe". També ha explicat: "M'encanta que el lema aquest any sigui al voltant de la cultura, perquè, al cap i a la fi, la cultura no deixa de ser un fil que ens guia a la realitat i a la creativitat". I ha destacat la importància de tenir la finestra de la televisió i que "hi hagi tanta gent a casa seva que ens pugui acompanyar i viure tot el que viurem, que no només és una reivindicació sinó que també és una celebració". Per la seva part, Tània Sarrias ha destacat: "És un moment feliç de l'any en què ens ho prenem, per una banda, com una celebració, però alhora com una responsabilitat i ens serveix una mica per veure com està el panorama, els pols del col·lectiu, i malauradament està una mica delicat. Crec que fer un programa com aquest i reivindicar la cultura LGTBIQA+ és clau, perquè amb més cultura segur que hi ha menys delictes d'odi".

Viu l'Orgull del 2025 a RTVE Catalunya

RTVE Catalunya se suma un any més a la celebració del PRIDE Barcelona amb un programa especial en directe que posarà el focus en la reivindicació, la diversitat i la cultura LGBTQIA+. L'emissió tindrà lloc el dissabte 19 de juliol a partir de les 19:30h a La 2, amb més d'una hora de cobertura en directe des del centre de la ciutat, retransmetent la gran manifestació i la desfilada de carrosses. El programa estarà presentat per les nostres mestres de cerimònia: Tània Sarrias i Sharonne, complicitat en estat pur per a una retransmissió plena de color i orgull.

A més, la periodista, Marta Roca serà a peu de set per recollir l'ambient de carrer, parlar amb els assistents i fer-nos arribar els testimonis de figures destacades de la cultura i l'activisme que passaran pel photocall instal·lat per RTVE. La contextualització social i històrica anirà a càrrec de Bernat Herrándiz, que oferirà dades clau per entendre la importància d'aquesta jornada de visibilització i lluita. Al mateix temps, Quim Esteban, el presentador del programa de Ràdio 4 'Plurals i singulars', participarà des d'una de les carrosses per explicar en primera persona com es viu la festa des de dins.

Aquest especial combinarà diversió, diversitat i sorpreses, amb convidats molt especials que ajuden a reforçar el missatge central: "La cultura LGBTQIA+ és cultura universal", lema oficial d'enguany del PRIDE Barcelona.

Amb aquesta emissió, RTVE Catalunya reafirma el seu compromís amb la pluralitat, la inclusió i el respecte per la diversitat, oferint una mirada àmplia i festiva d'un dels esdeveniments més rellevants del calendari social i reivindicatiu de la ciutat.

RTVE

anterior siguiente